Lapsille tarkoitettu hahmo jota inhosit lapsena?
Kommentit (1230)
Olenkohan ainoa, joka aidosti vihasi Smurffeja?!
Pliis, kertokaa teitä olevan täällä muitakin... 😅
Vierailija kirjoitti:
Ördög kirjoitti:
Hattuset, eli Chapi Chapo. Ne olivat minsta pelottavia. Kummallista puhetta ja kolkko kubistinen maailma.
Ja minä taas niin rakastin hattusia.
Näin tässä taas näkee, kuinka asiat voi jakaa mielipiteitä. Itse en ollut Hattusista koskaan kuullutkaan, sillä olen syntynyt -92, mutta kävin vilkaisemassa tuon videon. Mielestäni näytti söpöltä ohjelmalta ja tunnarikin oli hauska, jäi tosin pahasti päähän soimaan :D
Näin noin 60-luvulla 5-vuotiaana naapurin televisiosta lyhyesti Kasper-nukkea. Se oli oudon, ylimaallisen kammottavan saalistajan näköinen ja vieläkin mieltä kääntää tuollainen kai 1800-luvun puolella lapsille tehty hahmo näkyy jossain. Johtunee siitä että silloin oli nähnyt niin vähän mitään fantasiahahmoja, satukirjoissakin prinsessat olivat tavallisen ihmisen näköisiä. Nythän 3-vuotiaat ovat nähneet jo kaikki kyborgit ja limaläntit.
Samaa mieltä Muumeista: Muumit ovat hienoja kirjoja ja animaatioitakin mutta harvinaisen huono valinta valkopohjaisiin Teema-mukeihin - sitä valkoista on vaan liian paljon. Myy ja muut värikkäät toimivat paremmin :) mutta ennemmin ottaisin vaikka nalleja, hauvoja ym. lasten mukeihin. Maukka ja Väykkä? Koko sarja suomalaisia lastenklassikoita?
Peter Pan kaikessa habituksessaan ja tekemisessään...
Ei lainkaan miellyttäviä ajatuksia herättävä hahmo.
Posti Pate jäi itselleni jotenkin epämiellyttäväksi.
Samoin Paavo Pesusieni-fanitukseen en lähtenyt.
Omasta mielestä teletapit. Oman lapsen mielestä Reppuheppu on tosi ärsyttävä- niin myös minusta 😂
Katto-Kassinen minullakin inhokkina!
Vierailija kirjoitti:
Näin noin 60-luvulla 5-vuotiaana naapurin televisiosta lyhyesti Kasper-nukkea. Se oli oudon, ylimaallisen kammottavan saalistajan näköinen ja vieläkin mieltä kääntää tuollainen kai 1800-luvun puolella lapsille tehty hahmo näkyy jossain. Johtunee siitä että silloin oli nähnyt niin vähän mitään fantasiahahmoja, satukirjoissakin prinsessat olivat tavallisen ihmisen näköisiä. Nythän 3-vuotiaat ovat nähneet jo kaikki kyborgit ja limaläntit.
Samaa mieltä Muumeista: Muumit ovat hienoja kirjoja ja animaatioitakin mutta harvinaisen huono valinta valkopohjaisiin Teema-mukeihin - sitä valkoista on vaan liian paljon. Myy ja muut värikkäät toimivat paremmin :) mutta ennemmin ottaisin vaikka nalleja, hauvoja ym. lasten mukeihin. Maukka ja Väykkä? Koko sarja suomalaisia lastenklassikoita?
Mulla on jäänyt soimaan ikuisiksi ajoiksi tuo "...trai-trai-trallallaa....trai-trai-trallallaa...". Kasper-nukkea "ohjannut" näyttelijä Matti Ranin on kuitenkin näyttelijäsuosikkejani, vaikka Kasperista en tykännytkään.
Vierailija kirjoitti:
Posti Pate jäi itselleni jotenkin epämiellyttäväksi.
Samoin Paavo Pesusieni-fanitukseen en lähtenyt.
Puuha Pete on kans yks outo ja epämiellyttävä hahmo myös ne puhuvat työkoneet ja ärsyttävä se variksenpelätin.
Huh huh kirjoitti:
Kaikki muumit (inhoan vieläkin), Katto-Kassinen (erityisesti tv-sarjassa). Muumihypetystä en ymmärrä ollenkaan. Miksi pyyheliinat, mukit ja monet muut kodin tarve-esineet täytyy pilata rumilla satuhahmoilla? Samat pylleröt tungetaan asusteisiin, sisustustuotteisiin jne. Moni tarpeellinen tuote jää ostamatta, koska ei löydy kuin muumien kuvalla varustettuna. En ymmärrä.
Itse taas rakastan muumeja yli kaiken. Muumimusiikkia, filosofisia pohdintoja ja ennen kaikkea muumien huumoria. Lapsena nauratti, kun piisamirotta istui täytekakun päälle ja nyt aikuisena voi nauraa muumipapan sutkautuksille. Aivan loistavaa tilannekomiikkaa. En osaa edes kuvitella lapsuutta ilman muumeja.
En muista suoranaisesti inhonneeni mitään lasten hahmoa. Posti-Pate ja Kaapo nyt eivät ainakaan erityisesti puhutelleet minua. Teletapeista en perustanut, mutta ne ehkä ovatkin enemmän taaperoille suunnattuja. Rölli on sympaattinen hahmo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelle Hermanni. Jäätävän pelottava sen kepakkonsa kanssa.
Tämä. En voinut sietää, enkä yhtään ymmärtänyt, miksi lapsena tätä piti katsoa.
Kiitos Stephen Kingin IT:in, olen pelännyt pellejä jostain 13v lähtien. Lapsena kun en ollut vielä altistunut pellepelolle, tykkäsin Hermannista. Edelleen ajattelen, että Pelle-Hermanni on ehkä maailman vähiten pelottava pelle. Tuntuu muutenkin, että näin iän myötä pellepelko on laantumaan päin. On pellet silti aika outoja. Vähän samoja viboja tulee miimikoista.
Inhosin muumeja erityisesti vanhoja mustavalkoisia muumisarjakuvia, ystäväni luki niitä ja mua inhotti en pitänyt mistään mustavalkoisesta kuten vanhoja akkaritaskareita jokatoinen sivu mustavalkoinen.
Katto-Kassinen myös sellainen lihapullien perään oleva hirvitys.
Tavja Halonen esiintyi värillisissä vaaleanpunaisissa laseissaan yrittäen esittää empaattista ja demokraattista. Yök!
Aku Ankasta tämä Hulivili tai mikä Pepi se nyt onkaan. Vituttaa vieläkin!
M 48
Minttu kirjat. Piirrostyyli yksinkertainen/kolkko hahmoissa, tulee lapsellinen kuva hahmoista ja kankea. Ahdistava piirrostyyli. Saa olla eri mieltä, koska osa varmaan pitää kirjoista. En koe että se kehittäisi kaikkia lapsia, ehkä taannuttava miltei.
Muumien "nykyajan neidot", Niiskuneiti ja Pikku Myy.
Sattunutkin samaan sarjaan noin ärsyttävät hahmot!