Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miesystävä on aina luonani enkä saa omaa aikaa

Vierailija
19.02.2023 |

Ärsyttää niin julmetusti

Mieshen kanssa oltu yhdessä vuosi ja hän punkkaa luonani lähes joka yö. Silloin tällöin käy kotonaan katsomassa postit ja kastelemassa viherkasvit mutta ei ole yöpynyt siellä kuukausiin. Luonani osallistuu kotitöihin tasavertaisena (patisteltuna ja vähän aikaa sen jälkeen kun olen sanonut että saisi osallistua enemmän) ja maksaa puolet yhteisistä kustannuksista (sähkö, vesi, ruuat yms)

Kaipaisin kuitenkin älyttömästi omaa aikaa. Sitä että saisin olla rauhassa omassa kodissani ja tehdä mitä haluan tai olla tekemättä asioita. Nyt en voi esimerkiksi jättää siivoamatta koska saan valitusta siitä että miksi minä edellisviikolla sanoin että miehen pitää siivota jos itsekään en nyt jaksa niin tehdä. En voi myöskään kutsua ystävää kahville kävelyn jälkeen ilman että soitan ja kysyn että käyhän varmasti, oletko pukeissa. Ei siis sanoisi että en voi kutsua, mutta ärsyttää olla tilivelvollinen silti.

Olen luonnostani muut huomioon ottava, toisin kuin mies joka varmasti luo tämän ongelman. Siinä missä minä automaattisesti kysyn hänenkin mielipidettään, hän ei tajuaisi tehdä samaa. Mutta en vain osaa olla huomioimatta toista joka täällä kuitenkin on. Siksi olen ehdottanut, että mies menisi joskus vaikka viikoksi kotiinsa. Tästä ehdotuksesta alkaakin sitten kamala vinkuminen että eikö hän muka tee tarpeeksi ja vastahan hän maksoi kauppaostokset tai siivosi viemärit tai jotain muuta. Ja lopulta jos hän johonkin lähtee niin lähtee ovet paukkuen ja en voi nauttia siitä omasta ajasta kun olemme riidoissa.

Mitä helvettiä tässä nyt tekisi? Ärsyttää.

Niin ja minä olen päivät töissä 8h + tunti matkoihin, mies tekee sillä välin noin 6h etätöitä ja katsoo elokuvia tai pelaa tuomallaan pleikkarilla loppuajan. Hän siis saa joka arkipäivä omaa aikaa ja tuo on se asia jonka koen eniten epäreiluksi.

.

Kommentit (611)

Vierailija
501/611 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outo heppu, ei kai se ole kuin sanoa että lähde lätkimään. Hauska lukea näitä, Suomessakin on kunnon white trash -menoa. Ei tarvi jenkkirealitya!

Vierailija
502/611 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mies nyt maksaa puolet asumiskustannuksista niin tietenkin hän olettaa, että haluat asua yhdessä. Olisit heti tehnyt selväksi, ett et ota mitään puolta maksua asumisesta koska et halua niin tiivistä yhdessäoloa.

Oma vika kun asumiskukulujen jako oli houkuttelevapaa kuin oma yksityisyys. Et voi syödä ja säästää kakkua yhtä aikaa. Turha nyt miestä yksin moittia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
503/611 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko puhunut asiasta hänen kanssaan? Lienee ei koe asiassa olevan ongelmaa, kun et sano mitään.

Käytä vain sanaa ehkä, kun et kerran osaa käyttää potentiaalia olla-verbistä. Kauheaa, kauheaa kieltä. Siis: Ei ehkä koe asiaa ongelmana.

https://kielikello.fi/ottanette-huomioon-potentiaalin/

lienen, en liene

lienet, et liene

lienee, ei liene

lienemme, emme liene

lienette, ette liene

lienevät, eivät liene

Vierailija
504/611 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei herranen aika..

Jälleen kerran, huudetaan itkupotkuraivareita, kun mies ei ole "läsnä" tai halua sitoutua. Sitten kun näin tekee, vingutaan "omaa aikaa".

Onko se aivan aikuisten oikeasti mahdotonta, että Suomi-nainen ei olisi tyytymätön aina johonkin ikuisesti?

Vierailija
505/611 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä6094 kirjoitti:

Miesvauva. Veikkaan että on aika nuori eikä koskaan ole itsenäistynyt  kunnolla. Asunut kotona pitkään ja äiti passannut. Nyt ei osaa asua yksin ja on läheisriippuvainen. Itse lemppaisin. Ja turha surra hänen puolestaan, tuollaiset löytää aina seuraavan mamman helman, kunhan joku ruokkii ja paijaa. Jämähtänyt johonkin äiti-lapsi vaiheeseen. Hyi olkoon.

Taustalla voi olla myös hylkäämispelko. Esim minun ex miehen äiti oli miehen mukaan tunnekylmä ja empatiakyvytön, sellainen jättää jälkensä

Vierailija
506/611 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli aikanaan ihan sama ongelma tyttöystävän ja nykyisen vaimon kanssa. Molemmilla oli oma asunto, mutta tyttöystävä tunki lähes joka päivä luokseni ja nukkui luonani kaikki yöt. En siinä vaiheessa viitsinyt loukata ja ottaa asiaa puheeksi, vaikka ihan tosissani olisin kaivannut omaa aikaa ja rauhaa aina välillä. No vuosien aikana asiaan on turtunut, onneksi nykyään sen verran iso talo, että voi vetäytyä omiin oloihinsa.

Ihminen voi kaivata rauhaa ja omaa tilaa ilman, että suhteessa olisi mitään vikaa tai ongelmaa. En käsitä miten tästäkin asiasta saadaan täällä riita aikaiseksi.

Tätä ihmettelen kanssa. Ihankuin kukaan  jaksaisi 24/7 toisen ihmisen seuraa olkoonkin oma puoliso tai avopuoliso jossain vaiheessa se toisen läsnäolo rupee ärsyttämään ja vetuttamaan jos jatkuvasti toinen roikkuu perässä eikä ikinä anna omaa aikaa ja tilaa. 

Vierailija
507/611 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhteet on kyllä yks järjetön idea, ,miks ? oi miks ?

Vierailija
508/611 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei rakkautta. Ero.

Ei se sitä tarkoita etteikö toista rakastaisi vaan aloittaja haluaa välillä omaa aikaa!! Siis ymmärrätkö aikaa!! Kyllä rakastuneenkin mieli ja keho stressaa ja voi huonosti jos toinen kokoajan roikkuu vuorokauden ympäri toisessa kiinni. Jokainen haluaa edes sen vuorokauden olla itsekseen eikä aina jaksa toista 24/7 ja 7 pvä/vko

Vierailija
509/611 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Susiparin (vuorovaikutus)ongelmia.

Mikä on susipari?

Ennen vanhaan sanottiin susipariksi naimatonta, yhdessä elävää pariskuntaa. Oli paheksuttua.

Vierailija
510/611 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä sillä omalla ajalla olisi tarkoitus tehdä? Somettaa??

Vierailija
511/611 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan taloyhtiölle ilmoitettu säännöllisestä uudesta asukkaasta?

Niin muuten, hmm.. Ap voisi sanoa, että naapurit on nyt näemmä ilmoittaneet miehestä, kun tuli kirje nyt siitä miehestä, jossa pyydetään kirjoille luisimasta. Toivottavasti lähtee kotiinsa, tai sitten se haluaakin kirjoille asumaan. 

Vierailija
512/611 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja on itse ihan nössö. Jos miehen läsnäolo ärsyttää,  niin miksi edes jatkaa yhdessä oloa. Onhan se tietenkin kiva, kun toinen maksaa kuluista puolet,  mutta sitä kutsutaan myös parisuhteeksi. Jos häiritsee   että toinen on liikaa asunnolla, niin naps poikki vaan, niin taas on rajattomasti omaa aikaa eikä tarvitse miettiä sen enempää.

Vierailija
513/611 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa huolestuttavalta.

Aika viheltää tilanne poikki ennen kuin ovien paiskominen muuttuu käsiksi käymiseen.

Et varmaan halua päätyä iltapäivälehtien etusivulle.

Ota lähisukulainen tueksi asian ilmoittamiseen ja vaihda lukot.

Vierailija
514/611 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olet aiheuttanut tuon ongelman. Ja miksi et muka voi "kävelyn jälkeen kutsua ystävääsi käymään"? Jos mies ei ole pukeissa niin mitä väliä sillä on? Sinun kotihan se on.

Vierailija
515/611 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Outo heppu, ei kai se ole kuin sanoa että lähde lätkimään. Hauska lukea näitä, Suomessakin on kunnon white trash -menoa. Ei tarvi jenkkirealitya!

Ei kannata käyttää termiä, jonka merkitystä ei tunne.

Rasistinen Wt-termi ei istu Suomeen, koska täällä ei ole ihonvärien välistä juopaa toisin kuin USAssa.

Vierailija
516/611 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli vuoden vanha ketju. Ap, miten menee?

Vierailija
517/611 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita kyseinen luuseri välittömästi pihalle. En katselisi hetkeäkään kyseistä jätkää.

Vierailija
518/611 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummallekin omat harrastukset. Hankkikaa vaikka koira, niin hän voi tehdä tunnin lenkkejä. Yleensä ongelma on kun puoliso harrastaa esim.iltaisin liikuntaa tai on viikonloppuisin pelireissuilla tai leireillä.

Tuo ei ole mikään syy hankkia koiraa, vastuuton kommentti.

Vierailija
519/611 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet antanut tilanteelle pikkusormen siinä vaiheessa kun olet pyytänyt hänet maksamaan asumiskustannuksia ja hoitamaan osuutensa. Hän on tulkinnut sen yhteenmuutoksi ja kokee, että hänellä on oikeus saada panokselleen vastinetta.

Palaverin paikka.

Näin. Rahat kelpaa ja sänkyseurakin, mutta sen jälkeen saisi häipyä, kunhan on ensin käynyt kaupassa, siivonnut ja putsannut viemärit.

Ei mies tajua tuollaista, että muka jotain omaa aikaa. Itse pitää homma hoitaa.

Me muutettiin kaksikerroksiseen rivariin, ja ei auttanut muu, kuin sanoa, että iltayhdeksän jälkeen en halua kuulla mitään kommentointia, kun olen omissa oloissani. Katsotaan toki elokuvia ja sarjoja yhdessä aika usein. Nykyään mies viettää omassa luolassaan suht mukavasti aikaa, ja mulla on rauha täällä alhaalla. Olisi muuten kyöhnäämässä ihan koko ajan perskärpäsenä. Omat vessat vielä molemmilla, niin avot! (Yhdessä tehdään kotityöt)

Vierailija
520/611 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parisuhteet on kyllä yks järjetön idea, ,miks ? oi miks ?

No miks ei? Me ollaan ukon kanssa oltu 40 vuotta yhdessä, mutta tämä vaatii joustoja, kommunikointia ja asettumista myös sen toisen asemaan. Meilläkin mies on se jaloissa pyörijä ja minä omissa oloissani aika paljon viihtyvä, mutta tein selväksi, että en istu iltoja kylkikyljessä. Murinaahan siitä aluksi  aikoinaan tuli, mutta nyt sujuu hyvin. Miehellä on asuntomme isoin huone rojuilleen ja työkaluilleen, ja tuntuu nauttivan elämästään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi seitsemän