Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos punkki on poistettu ihosta

Vierailija
20.08.2025 |

Lääkärissä maanantaina, niin milloin menisit lääkäriin uudestaan.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka uuvatti poistattaa punkin lääkärillä? Miten lääkäri edes suostuu tuollaiseen ajan tuhlaamiseen? Punkin takia ei mennä lääkäriin, vaan vasta sitten JOS tulee rinkula iholle.

Vierailija
2/13 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka uuvatti poistattaa punkin lääkärillä? Miten lääkäri edes suostuu tuollaiseen ajan tuhlaamiseen? Punkin takia ei mennä lääkäriin, vaan vasta sitten JOS tulee rinkula iholle.

Sellainen uuvatti jolla ei ole toista ihmistä apuna. Sellainen uuvatti joka yritti itse poistaa sitä, mutta ei ylettyneet kädet selkään. Sellainen uuvatti, joka sai punkin osittain ulos. Sellainen uuvatti, jolle lääkäri sanoi" No pitäähän se nyt saada loputkin sieltä pois. Ompa se tiukassa, mutta kyllä me se saadaan kaikki ulos."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellainen uuvatti jolla ei ole toista ihmistä apuna. Sellainen uuvatti joka yritti itse poistaa sitä, mutta ei ylettyneet kädet selkään. Sellainen uuvatti, joka sai punkin osittain ulos. Sellainen uuvatti, jolle lääkäri sanoi" No pitäähän se nyt saada loputkin sieltä pois. Ompa se tiukassa, mutta kyllä me se saadaan kaikki ulos."

Sellainen uuvatti joka ei voinut siellä lääkärillä käydessään kysyä että tarvitseeko käydä uudestaan ja jos tarvitsee niin milloin.

On se melkoinen uuvatti.

Vierailija
4/13 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tähän tarvitaan lääkäriä eikä hoitajaa? 

Vierailija
5/13 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sairaanhoitaja poisti punkin kun en sitä itse saanut, oli selässä . Ei tarvinnut mennä uudelleen, kun mitään jälkiseuraamuksua ei tullut. Mutta ei tosiaan tarvitse lääkärille mennä sitä poistamaan. Onkohan liikaa punkkihysteriaa liikkeellä.

Vierailija
6/13 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi lääkäriin ellei alueelle tulisi iso rengasmainen ihottuma-alue. Pieni tai pienehkö punainen alue on ihan normaalia.

Vierailija
7/13 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla sairaanhoitaja poisti punkin kun en sitä itse saanut, oli selässä . Ei tarvinnut mennä uudelleen, kun mitään jälkiseuraamuksua ei tullut. Mutta ei tosiaan tarvitse lääkärille mennä sitä poistamaan. Onkohan liikaa punkkihysteriaa liikkeellä.

....jälkiseuraamuksia....

Vierailija
8/13 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin lääkäriin sitten, jos tulisi rengasmainen ihottuma tai esim. niskan jäykkyyttä.

Vierailija
9/13 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ehditty poistamaan melko pian (vuorokauden kuluessa) niin ei suurta huolta, olikohan se rengas kolikon kokoinen, jokatapauksessa pitää tarkkailla. Testeihin voi olla kynnys päästä, eikä niistä näe ennenkuin on kehittynyt taudiksi, se on salakavala tapaus, matkii muita elimistön heikkouksia.. 

Vierailija
10/13 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uuvatti- ap tässä vielä tarkennan, että sairaanhoitajaa ei ollut vapaana. Lääkäri tuli itse paikalle ja sanoi että hänellä on tässä aikaa. Ja niin, en tajunnut kysyä milloin on syytä huolestua. 

Vierailija
11/13 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uuvatti- ap tässä vielä tarkennan, että sairaanhoitajaa ei ollut vapaana. Lääkäri tuli itse paikalle ja sanoi että hänellä on tässä aikaa. Ja niin, en tajunnut kysyä milloin on syytä huolestua. 

Silloin kun ilmaantuu punertava ihottuman tapainen siihen poistokohtaan. Sitten vaan pyydät antibioottikuurin. Sillä lähtee. 

Vierailija
12/13 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tbe:ssä on erilaiset oireet, se ei tee rinkulaa.

Vierailija
13/13 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tbe:ssä on erilaiset oireet, se ei tee rinkulaa.

TBE:n saamisen riski on pieni jopa riskialueella. Turhaa hysteriaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yksi