Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miesystävä on aina luonani enkä saa omaa aikaa

Vierailija
19.02.2023 |

Ärsyttää niin julmetusti

Mieshen kanssa oltu yhdessä vuosi ja hän punkkaa luonani lähes joka yö. Silloin tällöin käy kotonaan katsomassa postit ja kastelemassa viherkasvit mutta ei ole yöpynyt siellä kuukausiin. Luonani osallistuu kotitöihin tasavertaisena (patisteltuna ja vähän aikaa sen jälkeen kun olen sanonut että saisi osallistua enemmän) ja maksaa puolet yhteisistä kustannuksista (sähkö, vesi, ruuat yms)

Kaipaisin kuitenkin älyttömästi omaa aikaa. Sitä että saisin olla rauhassa omassa kodissani ja tehdä mitä haluan tai olla tekemättä asioita. Nyt en voi esimerkiksi jättää siivoamatta koska saan valitusta siitä että miksi minä edellisviikolla sanoin että miehen pitää siivota jos itsekään en nyt jaksa niin tehdä. En voi myöskään kutsua ystävää kahville kävelyn jälkeen ilman että soitan ja kysyn että käyhän varmasti, oletko pukeissa. Ei siis sanoisi että en voi kutsua, mutta ärsyttää olla tilivelvollinen silti.

Olen luonnostani muut huomioon ottava, toisin kuin mies joka varmasti luo tämän ongelman. Siinä missä minä automaattisesti kysyn hänenkin mielipidettään, hän ei tajuaisi tehdä samaa. Mutta en vain osaa olla huomioimatta toista joka täällä kuitenkin on. Siksi olen ehdottanut, että mies menisi joskus vaikka viikoksi kotiinsa. Tästä ehdotuksesta alkaakin sitten kamala vinkuminen että eikö hän muka tee tarpeeksi ja vastahan hän maksoi kauppaostokset tai siivosi viemärit tai jotain muuta. Ja lopulta jos hän johonkin lähtee niin lähtee ovet paukkuen ja en voi nauttia siitä omasta ajasta kun olemme riidoissa.

Mitä helvettiä tässä nyt tekisi? Ärsyttää.

Niin ja minä olen päivät töissä 8h + tunti matkoihin, mies tekee sillä välin noin 6h etätöitä ja katsoo elokuvia tai pelaa tuomallaan pleikkarilla loppuajan. Hän siis saa joka arkipäivä omaa aikaa ja tuo on se asia jonka koen eniten epäreiluksi.

.

Kommentit (611)

Vierailija
1/611 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano sille suoraan. Jos vikisee niin vikisee.

Vierailija
2/611 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heivaa. Miksi hän ylipäätään on sun luonas jos ette ole sopineet muuttavanne yhteen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/611 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan miehellä edes enää sitä omaa asuntoa? Mua epäilyttää, että on luopunut siitä tai antanut vuokralle tms.

Vierailija
4/611 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö voi ottaa omaa aikaa jossain harrastuksessa? Miten meinasit pärjätä jos joskus muutatte yhteen?

Vierailija
5/611 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos vaan ihan rohkeasti selittäisit tämän hänelle? Haluat omaa rauhaa -> hän voisi mennä välillä omaan kotiinsa, kun hänellä kerran sellainen on. Ei tämän pitäisi vaatia mitään sen ihmeempää, sinun kotisihan se on.

Vierailija
6/611 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin pitkän kommentin joka hävisi kun yritin lähettää no joka tapauksessa, mies pihalle jos ei kauniisti sanomalla anna sinulle omaa-aikaa oma aloitteisesti

Vierailija
7/611 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, mulla on oikeasti kaipuu omaan tilaan ja aikaan. Tykkään susta ja meidän suhteesta, mutta mä en ole valmis muuttamaan yhteen ja nyt tää on alkanut olemaan vähän turhan tiivistä. En halua erota, mutta välillä haluan olla vain omassa seurassani ja nukkua yksin. Voisitko mennä omaan kämppääsi ja jos nähtäisiin jonkin aikaa niinpäin, että mä tulen käymään siellä silloin tällöin?"

Vierailija
8/611 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan muuttaisi yhteen kenenkään kanssa eikä asuntooni myöskään noin vain tulisi kukaan loisimaan. Onko sinulla ongelmia pitää rajasi jos tuokin on noin vain asettunut asumaan kotiisi.

Vierailija
9/611 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sinun koti, ja saat päättää ketä ja milloin sinne kutsut. Koskee myös poikaystävää.

Vierailija
10/611 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko luopunut asunnostaan sinulle sanomatta. Säästää tuossa mukavasti jos ei edes vastikkeesta tai vuokrastasi maksa puolia.

Vierailija
11/611 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet antanut tilanteelle pikkusormen siinä vaiheessa kun olet pyytänyt hänet maksamaan asumiskustannuksia ja hoitamaan osuutensa. Hän on tulkinnut sen yhteenmuutoksi ja kokee, että hänellä on oikeus saada panokselleen vastinetta.

Palaverin paikka.

Vierailija
12/611 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitäs jos sanoisit miehelle miten asiat on? Saattaa toimia

Vierailija
13/611 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No heivaa pellolle tuollainen vikisijä.

Vierailija
14/611 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan taloyhtiölle ilmoitettu säännöllisestä uudesta asukkaasta?

Vierailija
15/611 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vikisevä ja valittava miesystävä, pihalle vaan

Vierailija
16/611 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etkö voi ottaa omaa aikaa jossain harrastuksessa? Miten meinasit pärjätä jos joskus muutatte yhteen?

eri, mut jos ap sattuu oleman esim. introvertti kuten minä, niin siihen kuuluu, että tarvitsee sitä nolla-aikaa nimenomaan omassa kodissa, jonka on itselleen ns. turvapaikaksi rakentanut. Nyt se ei toteudu, kun siellä pomppii joku kun omassa kodissaan. Tämä on yksi syy, mikä on estänyt itseäni hakemasta seuraa pitkän liiton jälkeen. Tykkään olla omassa rauhassa kotonani, milloin kaaos pystyssä siivoan kun jaksan meininkillä ja toisinaan kaikki kiiltää ja kukaan muu ei ole sotkemassa :D. Tärkeintä on kuitenkin se oma rauha ja akkujen lataaminen töiden ja muun sosiaalisuuden jälkeen. Harrastus ei sitä omaa rauhaa antaisi, sillä siellä todennäköisesti joutuu sosialisoimaan.

Vierailija
17/611 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan taloyhtiölle ilmoitettu säännöllisestä uudesta asukkaasta?

Ei ap tainnut sanoa asuvansa taloyhtiössä

Ilmeisen yleistä on että se kerrostaloasukki muuttaa tai tässä tapauksessa muuttaa omakotitaloasujan luokse kun nämä kaksi pariutuvat.

Vierailija
18/611 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisit ehdottaa että menette vuorostaan sinne miehen luokse majailemaan niin sinun helppoa sieltä käväistä kotona rauhoittumassa kun siltä tuntuu.

Vierailija
19/611 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiittämätön. Et ole ansainnut miestäsi.

Vierailija
20/611 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko puhunut asiasta hänen kanssaan? Lienee ei koe asiassa olevan ongelmaa, kun et sano mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kuusi