Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miesystävä on aina luonani enkä saa omaa aikaa

Vierailija
19.02.2023 |

Ärsyttää niin julmetusti

Mieshen kanssa oltu yhdessä vuosi ja hän punkkaa luonani lähes joka yö. Silloin tällöin käy kotonaan katsomassa postit ja kastelemassa viherkasvit mutta ei ole yöpynyt siellä kuukausiin. Luonani osallistuu kotitöihin tasavertaisena (patisteltuna ja vähän aikaa sen jälkeen kun olen sanonut että saisi osallistua enemmän) ja maksaa puolet yhteisistä kustannuksista (sähkö, vesi, ruuat yms)

Kaipaisin kuitenkin älyttömästi omaa aikaa. Sitä että saisin olla rauhassa omassa kodissani ja tehdä mitä haluan tai olla tekemättä asioita. Nyt en voi esimerkiksi jättää siivoamatta koska saan valitusta siitä että miksi minä edellisviikolla sanoin että miehen pitää siivota jos itsekään en nyt jaksa niin tehdä. En voi myöskään kutsua ystävää kahville kävelyn jälkeen ilman että soitan ja kysyn että käyhän varmasti, oletko pukeissa. Ei siis sanoisi että en voi kutsua, mutta ärsyttää olla tilivelvollinen silti.

Olen luonnostani muut huomioon ottava, toisin kuin mies joka varmasti luo tämän ongelman. Siinä missä minä automaattisesti kysyn hänenkin mielipidettään, hän ei tajuaisi tehdä samaa. Mutta en vain osaa olla huomioimatta toista joka täällä kuitenkin on. Siksi olen ehdottanut, että mies menisi joskus vaikka viikoksi kotiinsa. Tästä ehdotuksesta alkaakin sitten kamala vinkuminen että eikö hän muka tee tarpeeksi ja vastahan hän maksoi kauppaostokset tai siivosi viemärit tai jotain muuta. Ja lopulta jos hän johonkin lähtee niin lähtee ovet paukkuen ja en voi nauttia siitä omasta ajasta kun olemme riidoissa.

Mitä helvettiä tässä nyt tekisi? Ärsyttää.

Niin ja minä olen päivät töissä 8h + tunti matkoihin, mies tekee sillä välin noin 6h etätöitä ja katsoo elokuvia tai pelaa tuomallaan pleikkarilla loppuajan. Hän siis saa joka arkipäivä omaa aikaa ja tuo on se asia jonka koen eniten epäreiluksi.

.

Kommentit (611)

Vierailija
521/611 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä riittää kun jompikumpi sanoo, että nyt on sosiaalinen takki täynnä ja omalle rauhalle tarve. Kun menen salille, mies saa omaa aikaa koska lapsi on jo kohta aikuinen eikä häntä kotona paljoa näy. Mies puolestaan on välillä poissa kotoa niin että voin rauhassa tehdä omia juttuja. Joskus menen hotelliin jos tytär haluaa olla omassa rauhassa ja rahatilanne sallii. Joustoja vaaditaan ja keskustelua. Toisen naama alkaa parisuhteessa pänniä välillä mutta kaikki on sovitettavissa. Lapsi ja puoliso esimerkiksi tietävät että kun lähden salille, minua ei saa häiritä kuin hätätilanteessa. Puhelin on mukana käsivarsikotelossa koska kuuntelen musiikkia.

Sosiaalinen takki on silloin tyhjä kun tarvitsee omaa rauhaa.

Vierailija
522/611 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli vastaava ahdistus ja oman ajan tarve exän kanssa asuessa. Eron jälkeen löysin uuden kumppanin ja yllätyin, kun en kuormittunutkaan toisen läsnäolosta. Uuden kumppanin kanssa olemme yhdessä lähes koko ajan.

Jos AP ei kestä tiivistä yhdessäoloa, olisi reilua puhua asiasta kumppanin kanssa. Miehelle voi tulla laiminlyöty olo, jos hänen kiintymystyyliinsä ei vastata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
523/611 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuliko hän omalla päätöksellään sulle asumaan? Miksi? 

Vierailija
524/611 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitä sillä omalla ajalla olisi tarkoitus tehdä? Somettaa??

No vaikka katsella ohjelmia, mitkä ei miestä kiinnosta. Ja mikä vika somettamisessa? Sisustusta, ruokaohjeita, blogeja...En kaipaa seuraa, kun nauran hassuille sähköposteille tai mitä milloinkin.

Haluan myös kylpeä ja joskus saunoakin rauhassa mietiskellen, miksi siinä kenenkään pitäis pälistä vieressä? Jalkahoito, hiusten sävytys, ihon kuorinta, kynsien lakkaus, kaikki omassa rauhassa. Joogaa, iltajumppaa, kuntopyörää...onhan näitä...kivaa leipoakin itsekseen, kuunnellen musaa, ja kutsua mies sitten kahville ja maistelemaan korvapuusteja.

Vierailija
525/611 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei miehellä ole enää omaa kämppää, saanut todnäk häädön...

Vierailija
526/611 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikuttaa hankalalta. Jos ei omassa kodissaan saa olla levollisesti niin jotain on pielessä. Ehkä olisi syytä keskustella asioista ja ottaa esille ne asiat mitä haluaisit. Tämä voi olla mahdollista sovittaa yhteen miehen sinulla asumisen kanssa.

Juurikin tämä.

Me taidetaan mieheni kanssa olla molemmat introvertteja.

Kaivataan omaa aikaa. Nytkin mies on makkarissa yksikseen ja katselee telkkaa.

Mä vetäydyn sinne myös aika usein.

Viikonloppuisin haluan myös nukkua yksin. Arkena nukutaan kyllä yhdessä ja muuten ollaan läheisiä.

Kaipaan kyllä välillä ihan sitäkin että saan olla täysin yksin kotona.

Meillä lapsia niin harvinaista on.

Mutta silti koti on se paikka missä saa rauhoittua ja olla vaikka puoliso tai muu perhe olisikin kotona.

Tosin ap mainitsi että haluaa kahvitella välillä ystäviensä kanssa rauhassa ilman että

Ap tässä on järjen sanaa.

Ehdottaisin vielä että lähette ens viikonloppuna sen miehen kämpälle viikonlopuksi.

Sillon sulle selviäis asuuko siellä joku kaveri/sukulainen/vuokralainen.

Et kai ole antanut avainta tälle miehelle?

Olet aika pahasti tossun alla. Ukko kiukuttelee niin sä taivut.

Sisua ja selkärankaa niin tilanne selviää.

Vierailija
527/611 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Susiparin (vuorovaikutus)ongelmia.

Mikä on susipari?

Ennen vanhaan sanottiin susipariksi naimatonta, yhdessä elävää pariskuntaa. Oli paheksuttua.

Oli paheksuttua ennen vanhaan. Nykyään ei kukaan korvarna lopsauta näille.

Ajat muuttuu.

Ehkäpä elekeläisille on joku sopivampi paikka kommentoida juuttujaan.

Vierailija
528/611 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heivaa. Miksi hän ylipäätään on sun luonas jos ette ole sopineet muuttavanne yhteen?

Juuri näin myös minä tein! Ehkä olen jo sen verran vanhempi, että katsoin oman ajan tärkeämmäksi. Yksikseen mukava mennä ja tulla, ei ole kenellekkään tilivelvollinen.

Vierailija
529/611 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"miehelle voi tulla laiminlyöty olo, jos hänen kiintymistyyliinsä ei vastata". No se on voivoi sitten. Ei kukaan aikuinen ihminen kyhnää toisen kyljessä 24/7.  Ja kannatan tuota ideaa, että käyhän nyt ihan itse katsomassa miltä tuo  miehen asunto näyttää.

Vierailija
530/611 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteisiä on uskovaisten "tavarat"

pastori Luttinen

Vierailija
531/611 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minulla oisi tuommonen mies en päästäis irti päiväll eikä yöllä varsinkaan.

Vierailija
532/611 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuseeko lavuaariin myös?

Vierailija
533/611 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan miehellä edes enää sitä omaa asuntoa? Mua epäilyttää, että on luopunut siitä tai antanut vuokralle tms.

Se on nykyään Airbnb-kämppä, jolla mies tekee hyvän tilin.

Vierailija
534/611 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos vaan ihan rohkeasti selittäisit tämän hänelle? Haluat omaa rauhaa -> hän voisi mennä välillä omaan kotiinsa, kun hänellä kerran sellainen on. Ei tämän pitäisi vaatia mitään sen ihmeempää, sinun kotisihan se on.

Ja jos tämä ei käy, EROA. Iso varoitusmerkki. 

Vierailija
535/611 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä on paljon vanhoja avioparejakin joilla omat rahat.Jos asuu yhteistaloudessa niin tottakai  mies luulee että hänellä on oikeus olla kuin kotonaan.

Vierailija
536/611 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on taas niin, että miehellä on oma asunto mutta hän kykkii minun nurkissani valittamassa ettei ole omaa aikaa. Minä siihen: Mene sinne omalle kämpällesi! Ärsyttää kun itse en pääse minnekään viettämään omaa aikaa. 

Vierailija
537/611 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita sille kirje, jossa selität asian kauniisti, jos et kykene suoraan sanomaan ja keskustelemaan asiasta.

Vierailija
538/611 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tästäkin ketjusta nähdään, että älä muuta miehen kanssa yhteen. Pidä mies tiukasti omassa kämpässään.

Vierailija
539/611 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mun emäntä halusi kans sitä omaa aikaa.niin kävinkin vielä hakemassa puhelimen kun unohtu niin oli iso ja paksu dildo pillussa kun hain puhelimen.enää en halua tollast ämmää nähdä.

Minkä rikoksen nainen tässä teki?? Tyydytti itseään miehen ollessa poissa, melko kamalaa...Onko joku mies oikeasti mustasukkainen esineelle?

540/611 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvä ihminen. Kun pyydät miestä menemään kotiinsa ja jos hän alkaa puhumaan tekemistään töistä, niin sano ettei siitä ole kyse vaan kyse on siitä ettette kumpikaan ole sitoutuneet avoliittoon.  Kysehän on vain miehen liukumista sinun asuntoosi.  Avoliitosta pitää puhua ja sopia yhdessä mm missä asutaan ja miten maksetaan menot. Oletko varma et miehellä on oma asunto? Tiedätkö missä se on? Oletko käynyt siellä? Tiedätkö miehen työpaikan? Tiedätkö varmasti, en usko? Pelkään, että sinua vedetään höplästä monin tavoin. Saitko miehen avaimen, vai annoitko vain avaimesi hänelle? Miksi hitossa? Jätä mies, ei tunnu olevan rakkautta hituskaan teillä, vain hyväksi käyttäjä ja hönö. Etsi, niin löydät onnen muualta, nyt aika menee hukkaan.  Älä ikinä lykkää avaintasi  miehelle jota et oikeastaan tunne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi neljä