Hei te hotelliaamiaseista valittajat, mietä siellä oikein sitten pitäisi olla?
Itse joissakin paikoissa kaipaisin ehkä vähän enemmän jotain vihanneksia. Munakokkeli on sitä jauhokokkelia, mutta isoille määrille on hankala tehdä omia munakkaita. Muuten on ollut kyllä ihan mitä vaan. Paikat vaihtelee, mutta perus puurojen, maustamattoman jugurtin+marjojen, hedelmien croissantien, pekonin, leikkeleiden, nakkien, lihapullien juustojen yms. lisäksi on ollut aika paljon jotan erikoisuuksia. Mm. tuorepuuroa, lappapuuroa, savustettuja muikkuja, lohta, höyrytettyjä vihanneksia..paikasta riippuen vaihtelee. Syöttekö te kotona hanhenmaksaa ja kaviaaria?
Kommentit (1193)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin Tampereen Ilves hotellin aamiaisella, la. Täyttä, ruuhkaa, osa ruuista loppu. Kaikki tarjottavat pienessä tilassa. Koko henkilökunta nuoria tyttöjä. Osa vieraista tuli ulkovaatteet päällä, lautanen mätettiin täyteen, jätettiin syömättä...Pienestä lisämaksusta toivoisin rauhallista aluetta, jossa tarjoilija tulisi pöytään tuomaan kahvin, voisi tilata kuohuviinin ym.
Kuohuviinin aamiaisella?
Jep
Et vissiin ole paljoa käynyt ulkomailla?
Minä olen käynyt 65 maassa enkä missään ole nähnyt kenenkään juovan kuohuviiniä aamiaisella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin Tampereen Ilves hotellin aamiaisella, la. Täyttä, ruuhkaa, osa ruuista loppu. Kaikki tarjottavat pienessä tilassa. Koko henkilökunta nuoria tyttöjä. Osa vieraista tuli ulkovaatteet päällä, lautanen mätettiin täyteen, jätettiin syömättä...Pienestä lisämaksusta toivoisin rauhallista aluetta, jossa tarjoilija tulisi pöytään tuomaan kahvin, voisi tilata kuohuviinin ym.
Kuohuviinin aamiaisella?
Jep
Minä olen käynyt 65 maassa enkä missään ole nähnyt kenenkään juovan kuohuviiniä aamiaisella.
Meneppä käymään vaikka Virossa Tallinnaa pidemmällä. Siellä oli kuoharia jokaisessa hotellissa aamupalalla jossa yövyimme ja monella näytti lasi edessään olevan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuohuviinin aamiaisella?
Jep
Meneppä käymään vaikka Virossa Tallinnaa pidemmällä. Siellä oli kuoharia jokaisessa hotellissa aamupalalla jossa yövyimme ja monella näytti lasi edessään olevan.
Minä olen käynyt työmatkoilla hyvin kaukaisilla mailla, kenelläkään ei ole kuoharia. Ei Chilessä, ei Intiassa, ei Brasiliassa. Sinulle ulkomaat=Viro.
Vanha ketju. En ehdi lukemaan. Aamiainen on hotellin myyntivaltti etenkin jos sisältyy huonehintaan ja buffetista, ei lautasannos.
Hotellin ravintolan on kuitenkin huomioitava myyntikatteet. Huonehintaan sisältyvällä aamiaisella ei ole kannattavaa tarjota kylmäsavulohta, lämminsavulohta, katkarapuja, äyriäisiä, poron tai hirvenlihaa tai paahtopaistia buffetista. Monet hotellit myyvät aamiaista erikseen ostettuna.
Kuohuviiniä saa aamiaisella useimmissa Funchalin hotelleissa Madeiralla, toki pakettimatkakohde. Kreetallakin taisi jossain hotellissa olla.
Varsovassa aamiaisella oli kuohuviinin lisäksi paikallista vodkaa. Itse varattu hotelli.
Tietenkään kaikki eivät näitä juo, varsinkaan työmatkalaiset. Lomalaiset ehkä.
Yleisesti suomessa ja euroopassa hotelliaamiaiset ovat täysin ylihinnoiteltua roskaa. Teen itse samalla hinnalla kahdeksi päiväksi monipuolisemman, paremman ja terveellisemmän brunssin kotona.
On pointtinsa. Valmiiseen pöytään on kiva päästä, ei miettimistä, vaivaa, esivalmistelua, lämmittämistä eikä siivoamista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perkele, sitä munakasta nyt vaan on tehtävä oikeista munista!
Se tehdään munamassasta siksi, että kuorien rikkomiseen menee aikaa ja massa on myös hygienisempää. Mistään jauhosta en kyllä ole kuullut.
Ei se vaan ole ihmisten ruokaa. Tasokkaalla aamiaisella on aamiaiskokki, joka valmistaa munat ja pekonit tilauksesta toiveiden mukaan. Yhdessä hotellissa oli juuri paistettuja, annoskokoisia uunimunakkaita.
Noin yleisesti laadukkaan aamiaisen erottaa raaka-aineista eikä määrästä, tuoreista leipomotuotteista ja paikallisista tuotteista esimerkiksi mehuissa. Suomalainen marja- tai omenamehu päihittää eteläamerikkalaisen tiivisteappelsiinin mennen tullen. Juuri tehty mansikkamehu on yksi pikkuhotellin kesäaamiaisen muisto.
Perus
Kinkku
Feta tai vastaava
Tomaatti
Kurkku
Salaatti
Kylmäsavustettu kala
Paistettu tai keitetty kananmuna
Tuoremehu
Tee, kahvi
Ihan hyvä kombo
Tuskin sitä kuoharia jossain pakettimatkahotelleissa on, suomalaisethan jois sitä kaksin käsin. Itse olen törmännyt ainakin Roomassa, Wienissä, New Yorkissa ja Kroatiassa jopa pienemmässä kaupungissa. Nämä eivät olleet mitään aurinkomatkojen kohteita. Olen matkustanut noin 30 eri maassa.
Olisi kivaa että gluteenitonta olisi monipuolisesti. Todella tylsää kun normaaleita lettuja, pullia, leivoksia yms on ja gluteenitonta ei. Joskus vain näkkäriä ja riisikakkua.
Hyviä juustoja, muutakin kuin edamia ja emmentalia.
Hyvää tuoremehua.
Vastaaistettua leipää.
Inkiväärishottia.
Tuoreista hedelmistä tehty hedelmäsalaatti.
Siis -vastapaistettua leipää-.
Enemmän kasviksia ja kasvisproteiineja.
Nyt siellä on juistoja ja leikkeleitä rivissä ja lihaa syömättömille jää se iänikuinen valkoinen papu tomaattikastikkeessa.
Lihaa on edelleen tosi paljon ja kasvissyöjille usein vain yllämainitut pavut lämpimänä. Hyvien puurojen ym valikoima on kyllä lisääntynyt mukavasti mutta kasviksia tarvitaan lisää ravitsevassa muodossa.
Juu New Yorkin "aamiaiset". Kahvi ja croissant 20 $
Viereisestä delistä sai kahvin, hedelmäsalaatin ja leivän täytteillä jotain 5-6 $
Ennoo koskaan valittanna hotelliaamiaisesta, ku ennoo koskaan ollunna ja syönynnä hotellissa.
Vierailija kirjoitti:
Juu New Yorkin "aamiaiset". Kahvi ja croissant 20 $
Viereisestä delistä sai kahvin, hedelmäsalaatin ja leivän täytteillä jotain 5-6 $
Hintasirkus.🤭
Useimmat hotellivieraat ovat viikolla työmatkalaisia jotka eivät kuohuviinejä aamuisin lipittele. Heille on tärkeää nopeus ja toimivuus, ei fiilistely.