Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko vaihdevuodet semmoinen kun olisi koko ajan pms?

Vierailija
16.07.2024 |

Ev

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollain on ja jollain ei.

Vierailija
2/17 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole, mutta siinä missä tuon pms:n ajankohdan tietää niin (esi)vaihtarien aikaan sitä "mustaan aukkoon hyppäämistä" eli alakuloa ja toisaalta myöskään armotonta vitutusta ei oikein voi ennakoida. On niillä varmasti joo jokin rytmi, mutta siinä rytmissä ei ole mitään logiikkaa ja ei edes niin, että toinen seuraisi aina toista.

Suurimman osan aikaa on onneksi ihan ok/normaali olo, mutta sen jatkumiseen esim iltaan asti ei kannata itseään tuudittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan mulla ainakaan. Kärsin inhottavista pms-oireista, kuten turvotuksesta, mielialan vaihteluista ja synkistä ajatuksista - ja mikä helpotus, kun ei ole sellasta enää. 

Vierailija
4/17 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hikoaminen oli pahinta. Hikosin yöllä märäksi niin että heräsin siihen. Muutenkin univaikeuksia. Tällä oireella sain hormonikorvaushoitoa. Syönyt 10 v enkä lopeta. Nyt syön joka toinen päivä. N60

Vierailija
5/17 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole mitään oireita vaan on tosi mukavaa, kun menkat loppuivat, ja siinä se. 

Vierailija
6/17 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan mulla ainakaan. Kärsin inhottavista pms-oireista, kuten turvotuksesta, mielialan vaihteluista ja synkistä ajatuksista - ja mikä helpotus, kun ei ole sellasta enää. 

OKei. Itse olen lähes koko ajan ärtynyt ja vihainen 😔

Vierailija
7/17 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tämä vaihtariaika on melko lailla yks yhteen sen kanssa mitä aikanaan väitettiin / varoiteltiin murrosiän olevan. 

Murrosikä ei tuntunut itsellä oikein miltään. Harmi vain, että siihen murrosikäisen oikutteluun ja raivoonkin suhtaudutaan poikkeuksetta ymmärryksellä ja lempeästi toisin kuin keski-ikäiseen naiseen joka kärsii vastaavista tuntemuksista niin fyysisesti kuin henkisestikin.

Vierailija
8/17 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tämä vaihtariaika on melko lailla yks yhteen sen kanssa mitä aikanaan väitettiin / varoiteltiin murrosiän olevan. 

Murrosikä ei tuntunut itsellä oikein miltään. Harmi vain, että siihen murrosikäisen oikutteluun ja raivoonkin suhtaudutaan poikkeuksetta ymmärryksellä ja lempeästi toisin kuin keski-ikäiseen naiseen joka kärsii vastaavista tuntemuksista niin fyysisesti kuin henkisestikin.

Niin tämä. Minä en hirveästi kipuillut murrosiässä, panttasin näköjään henkiset myrskyt sekä esi-, että varsinaisiin vaihdevuosiin. Hikoilin yöt niin, että pidin isoa pyyhettä alla ja toista varalla, heitin unentokkurassa edellisen likomärän pyyhkeen lattialle ja otin uuden ihanan kuivan alle. Ja ne mielialan vaihtelut, oli todella, todella tekeminen, että pystyi joskus hillitsemään itsensä. Pahinta oli kun ne raivopuuskat tuli ihan kuin salama kirkkaalta taivaalta. Nyt onneksi jo viimein ohi olleet jo vuosia. Veikkaan, että mulla ainakin huono uni kärjisti hormonimyräkkää. 

Vierailija
9/17 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskinpa. En tunne muita kuin rauhoittuneita naisia (ja miehiä, miehilläkin laskee hormonitasot). Ne joilla on sairauksia, esim. masennusta, saattaa masentua hetkellisesti.

En tiedä mistä se käsitys tulee, että naiset sekoaa iässä 40......55. Tulee paussia ja paussin paussia. Ehkä se sekoittaa päätä, jos käyttää päihteitä tai laiminlyö muuten terveyttä. Toisin sanoen ei ole terve.

Korjatkaa jos olen väärässä. Onko urheilijoilla (raittiilla) ollut pahoja oireita?

Vierailija
10/17 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei ole mitään syytä antaa aikuiselle, aikuisen elämänkokemuksen omaavalle ihmiselle vapaalippua törkeään käytökseen vain koska hän on tietyn ikäinen ja käy muutosta läpi.

Itse pitää tajuta hakua apua, jos ei hallitse tunnerektioitaan.

Meillä juuri tuollainen salamaraivarihullu riehuu  jo monetta vuotta putkeen ja alkaa pilkkuhiljaa tuntus että lapset täytyy saada turvaan edes puoleksi ajasta. Kasvavat aivan hermoheikoiksi jatkuvasta raivoamisest ja "väärin tehty"-huomauttelusta.

Vierailija
11/17 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin niin sietämättömäksi, että mies jätti :(

Vierailija
12/17 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on nyt vasta alkanut pms tuntua. N51.

Vierailija
13/17 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä.

Vierailija
14/17 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa hormoneista tuntuu katoavan ja tulee täti tai mummo.

Vierailija
15/17 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

N 56 ja mulla ei ole ollut muita oireita tähän mennessä kuin hiljalleen vähenevät kuukautiset. Parin vuoden ajan on ollut välillä muutamia kuukausia ilman kuukautisia. Nyt viimeisimmät huhtikuussa, joten koko ajan odottelen, että olivatko nyt vikat vai ei. Niveliä särkee rasituksessa. Mielestäni ei muita oireita. Nukun hyvin, olen ollut ärtyisä helposti aina, joten sekään ei ole muuttunut. 

Vierailija
16/17 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakekaa apua noihin raivoihinne ja tunnehumppauksiin, jos teilla on jonkinmoisia läheisiä tai perhettä. Tuo on sellaista myrkkyä joka ei unohdu ja mitä ei anneta anteeksi - pilaatte monta elämää omanne lisäksi.

Vierailija
17/17 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, ainoat oireet oli kuumat aallot. Nekin pikkuhiljaa hiipumassa, onneksi! 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi neljä