Hei te hotelliaamiaseista valittajat, mietä siellä oikein sitten pitäisi olla?
Itse joissakin paikoissa kaipaisin ehkä vähän enemmän jotain vihanneksia. Munakokkeli on sitä jauhokokkelia, mutta isoille määrille on hankala tehdä omia munakkaita. Muuten on ollut kyllä ihan mitä vaan. Paikat vaihtelee, mutta perus puurojen, maustamattoman jugurtin+marjojen, hedelmien croissantien, pekonin, leikkeleiden, nakkien, lihapullien juustojen yms. lisäksi on ollut aika paljon jotan erikoisuuksia. Mm. tuorepuuroa, lappapuuroa, savustettuja muikkuja, lohta, höyrytettyjä vihanneksia..paikasta riippuen vaihtelee. Syöttekö te kotona hanhenmaksaa ja kaviaaria?
Kommentit (1155)
Kovat on vaatimukset.
Mulle riittää hyvä tuoremehu ja kunnon kahvi + tuore leipä tai sämpylät ja jotain juustoa ja leikkelettä päälle + tomskua ja suolakurkkua.
Lämpimänä hyvä ruispuuro tai kunnon munakokkeli ja pekoni.
Mutta kahvi ja mehu + tuore leipä ovat tärkeimmät. Sama kotioloissa.
Kahvi, appelsiinimehu + pari hyvää croissanttia riittää minulle.
Vaihtoehtona tuoreita riisipiirakoita tai sämejä.
Aika perusaamiainen riittää kunhan on tuoreita aineksia eikä jotain viikon buffetissa seisseitä.
Vierailija kirjoitti:
Aika perusaamiainen riittää kunhan on tuoreita aineksia eikä jotain viikon buffetissa seisseitä.
Juu, ennemmin vähemmän ja laadukasta kuin runsaasti paskaa.
Hyvä kahvi ja tuoreet leivät+piirakat+sämpylät runkona, kuten on mainittu jo.
Olin Tampereen Ilves hotellin aamiaisella, la. Täyttä, ruuhkaa, osa ruuista loppu. Kaikki tarjottavat pienessä tilassa. Koko henkilökunta nuoria tyttöjä. Osa vieraista tuli ulkovaatteet päällä, lautanen mätettiin täyteen, jätettiin syömättä...Pienestä lisämaksusta toivoisin rauhallista aluetta, jossa tarjoilija tulisi pöytään tuomaan kahvin, voisi tilata kuohuviinin ym.
Kyllä se nyt pitäisi olla vähintään grillattua kirahvin kaulaa ja krokotiilin selkänahkasalaattia
Vierailija kirjoitti:
En just ole hotelliaamiaisesta valittanut, viimeksi tosin Helkassa Hesassa oli kahvit välillä loppu ja oli tainnu ihmisten syöntimäärä vähän yllättää keittiön. Odottelemalla siitä selvisi, kun ei ollut kiirettä.
- Jos jotain kaipaa, niin ulkomailla työreissulla oli luksusta, kun musta kokki pyöräytti munakkaan itse kerätyistä tarpeista. Toinen on se, mitä nykyään saa Suomestakin, kulki aikanaan nimellä "arikkalainen aamupuuro". Siinä oli cantaloupe-meloonia, appelsiiniä, persikkaa jnejne lohkottuna ja päälle voi kaataa esimerkiksi maustamattoman jogurtin. Vuostuhannen alussa sekin oli itselle luksusta.
??
Mistähän olen ansainnut alapeukut ??
Joensuulaisessa Lietsussa on ihana aamupala, ja näkyy paikallisuus <3 tuoreita perinneleipomuksia kuten karjalanpiirakoita , sultsinoita jne. Laadukkaat, vaihtelevat ainekset, tuoreita paikallisia marjoja, kaloja, lihaa... aivan ihana paikka, suosittelen. Jos asuisin joensuussa, menisin tuonne ihan vain aamupalaa syömään:)
Helsingissä ihanan aamupalan saa Havenista (tosin enpä paljoa Helsingin paremmissa hotelleissa ole käynyttkään). Munakas oman tilauksen mukaan, vihannekset, tuorepuurot, smoothiet, erikoiskahvit, teet, ihana miljöö...
Tärkeintä on tuoreus, mieluummin tuoretta ja laadukasta vähemmän kuin hirveä valikoima bulkkia tai jotain nahistuneita vihanneksia.
Vierailija kirjoitti:
Olin Tampereen Ilves hotellin aamiaisella, la. Täyttä, ruuhkaa, osa ruuista loppu. Kaikki tarjottavat pienessä tilassa. Koko henkilökunta nuoria tyttöjä. Osa vieraista tuli ulkovaatteet päällä, lautanen mätettiin täyteen, jätettiin syömättä...Pienestä lisämaksusta toivoisin rauhallista aluetta, jossa tarjoilija tulisi pöytään tuomaan kahvin, voisi tilata kuohuviinin ym.
Kuohuviinin aamiaisella?
En yleensä valita hotelliaamiaisesta, mutta minusta aamiainen erottuu edukseen, jos tarjolla on tuoreita kotimaisia marjoja ja hedelmiä (jos se on mahdollista) sekä monipuolisesti pähkinöitä yms. Arvostan myös paikallisia erikoisuuksia ja sitä, että myös gluteenittomana on tarjolla tuoretta leipää. Tykkään siitä että kahvi tuodaan kannussa pöytään.
Olen yleensä aina ensimmäisten joukossa aamiaisella ja yksi pikkuasia parantaisi kokemusta: Se, että voi ei olisi jääkaappikylmää ja levityskevotonta.
Pekonia, lihapullia, nakkeja, juustua, appelsiini mehua, kinkkua, lihapasteijaa, maustamaton jugurtti, mansikkahillo.
Siinä on mun hotelliaamiainen, jaksaa painaa ja luukuttaa koko päivän.
T.Skäbä
Olen ollut ihan tyytyväinen hotelliaamiaisiin. Jätän yleensä munakokkelit syömättä, jos ei miellytä, otan vaikka keitetyn munan. Espanjassa aikoinaan oli mahtavaa, kun siellä oli paistettujakin munia, ehjällä keltuaisella. Ja Ranskassa taas ihan tuoretta patonkia ja croinssantteja. Mutta maassa maan tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuohuviinin aamiaisella?
Jep
Et vissiin ole paljoa käynyt ulkomailla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuohuviinin aamiaisella?
Kyllä. Viikonlopun aamiainen hotellissahan on brunssi. Esimerkiksi Jyväskylän parhaassa hotellissa Yöpuussa saa viikonloppuisin aamiaisella kuohuviiniä, sekä prosenteilla että ilman. Ja saa muuten lisäksi myös kananmunat ja pekonit keittiöstä oman maun mukaan laitettuna. On vähän toista kuin se seisonut teollinen muka-munakokkeli. Muutenkin aamiainen on erinomainen.
Näille kermaperseille ei kelpais rukihinen pierukaa.