Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aikuinen nainen identifioitui alakouluikäiseksi ja kävi iltapäiväkerhossa

Kommentit (1515)

Vierailija
861/1515 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/f9cc0d44-4b20-4dfa-9644-1212119ecc50

Ehkä olen kelkasta jäänyt, mutta ei tuo viestittely mielestäni vaikuta 12-13v viestittelyltä. Ainakaan lasteni suunnilleen samanikäiset kaverit eivät juuri muuta laita kuin sydämiä ja tanssivideoita.

Vierailija
862/1515 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo nainen ei kyllä naamaltaan mene mitenkään alle 20-vuotiaasta, helposti voisi luulla viisikymppiseksi. Vaikka olisi noista vanhoista kuvista laihduttanut ja käynyt rintojen pienennysleikkauksessa (isoista riippurinnoista nyt ikä näkyy selkeimmin) niin vaikea uskoa että edes kurahaalariin pukeutuneena näyttäisi alaikäiseltä. Esimerkiksi kehitysvammaiset saattavat pukeutua hyvin lapsekkaisiin vaatteisiin, mutta näyttävät silti usein ihan aikuisilta jos ovat täysi-ikäisiä.

No jotkut kehitysvammaiset kyllä ihan oikeaati näyttävät lapsilta, itse tunnen tällaisen henkilön, on kohta kolmekymppinen, mutta kokonsa ja kasvojensa perusteella voisi ihan oikeasti olla 10v. Myös pukeutuu lastenvaatteisiin, juuri sitä lasten toppahousu ja kurahaalarityyliä ja kukaan ei uskoisi häntä sen ikäiseksi mitä on, häntä luullaan joka paikassa lapseksi. Käyttäytyy myös aivan kuin lapsi.

Itse olisin aluksi veikannut, että kyse on ollut juuri kehitysvammaisesta ihmisestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
863/1515 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti on kiltti kissoilleen.

Vierailija
864/1515 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/f9cc0d44-4b20-4dfa-9644-1212119ecc50

Ehkä olen kelkasta jäänyt, mutta ei tuo viestittely mielestäni vaikuta 12-13v viestittelyltä. Ainakaan lasteni suunnilleen samanikäiset kaverit eivät juuri muuta laita kuin sydämiä ja tanssivideoita.

Munkaan mielestä ei ole mitenkään lapsenomaista viestittelyä. Ilmeisesti on sitten kerhossa puhunut aika eri tavalla kuin viestittää.

Vierailija
865/1515 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eniten ihmetyttää juurikin kerhon ohjaajien toiminta. Miksi olivat antaneet naisen olla siellä? Oliko painostettu jotenkin? Tunsivatko naisen jos eivät kerran pitäneet uhkana lapsille? Vanhempien pitäisi nyt vaatia selitys.

En tiedä miten nykyaikana, mutta omassa nuoruudessani seurakunnan kerhonohjaajina esim. kokkikerhoissa toimivat rippikoulujen isoset, eli itsekin alaikäiset nuoret. Eivät sen ikäiset välttämättä osaa arvioida toisten ikää, eivätkä välttämättä osanneet pitää naista uhkana. Toki tuossa olisi vastuu ollut niillä aikuisilla seurakunnan työntekijöillä, jotka ovat vastuussa kerhotoiminnasta.

Vierailija
866/1515 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

huomioikaa, että kuva naisesta on lisäks 7 vuotta vanha kohta,

Hah, nyt näyttää vieläkin vanhemmalta.

missa ollut kuva?

Vierailija
867/1515 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Identifioituminen ja jonain esiintyminen ovat kaksi eri asiaa

Vierailija
868/1515 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eniten ihmetyttää juurikin kerhon ohjaajien toiminta. Miksi olivat antaneet naisen olla siellä? Oliko painostettu jotenkin? Tunsivatko naisen jos eivät kerran pitäneet uhkana lapsille? Vanhempien pitäisi nyt vaatia selitys.

En tiedä miten nykyaikana, mutta omassa nuoruudessani seurakunnan kerhonohjaajina esim. kokkikerhoissa toimivat rippikoulujen isoset, eli itsekin alaikäiset nuoret. Eivät sen ikäiset välttämättä osaa arvioida toisten ikää, eivätkä välttämättä osanneet pitää naista uhkana. Toki tuossa olisi vastuu ollut niillä aikuisilla seurakunnan työntekijöillä, jotka ovat vastuussa kerhotoiminnasta.

Mä olen ollut nuorena vetämässä noita kerhoja ym juuri isosena. Meillä oli yleensä muutama täysi-ikäinen isonen myös mukana ja aina mahdollisuus saada nuorisotyöntekijä tai pappi kiinni, jos tarvittiin oikeasti aikuista (niinkuin joskus tarvittiin kun johonkin yritti tunkea epämääräistä porukkaa).

Ja kyllä meillä kaikki erottivat aikuisen lapsesta. Enkä muista että erikoista väkeä olisi ikinä sallittu lasten kerhoissa. Yleensä pyydettiin ei-kerholaisia itse poistumaan ja jos eivät poistuneet niin aikuinen tuli hätiin. Tässä tapauksessa olisi kehotettu poistumaan ja neuvottu milloin on hänelle sopivaa toimintaa. Ja olen myös aika varma että sama käytäntö on kaikissa muissakin seurakunnissa (vaasaa lukuunottamatta näköjään). Toki 15v sitten ajatkin oli toiset.

Olen nuoresta asti vetänyt erilaisia kerhoja ja harrastuksia. En ole ikinä tavannut ihmistä, joka luulisi 40v naista esiteiniksi. Mielestäni on hölmöä vedota siihen ettei tunnistettu. On se siellä huomattu. Ketään ei ole vain kiinnostanut tehdä asialle mitään.

Vierailija
869/1515 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt uutisoitiin, että tämä nainen on ollut myös seurakunnan yön yli leirillä! Siis leiri ollut lapsille. Miten voi olla mahdollista tulla leirille niin, ettei huoltaja ole mukana tuomassa lasta? Näin ainakin omassa kotikaupungissani toimitaan. Aivan käsittämätön juttu!

Vierailija
870/1515 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä kuva:

https://www.aamuposti.fi/paikalliset/1712175

En kyllä uskoisi missään tilanteessa alaikäiseksi. Tulee valitettavasti mieleen ettei vaan ole leirillä ottanut toisista kuvia, onneksi ei tuo yksi perhe päästänyt yökylään lastaan. Vastuutonta toimintaa.

Olen nähnyt lihavia 13 vuotiaita joilla jättitissit ja akne.

Ylipaino laukaisee puberteetin.

Lisäksi jos on tyhmä ,käy nuorestA

Vierailija
871/1515 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä kuva:

https://www.aamuposti.fi/paikalliset/1712175

En kyllä uskoisi missään tilanteessa alaikäiseksi. Tulee valitettavasti mieleen ettei vaan ole leirillä ottanut toisista kuvia, onneksi ei tuo yksi perhe päästänyt yökylään lastaan. Vastuutonta toimintaa.

Suomessa ei saa kysenalaistaa päivänselvää asiaa ettei leimaudu ihmisvihaajarasistiksi! Nyt tuli se uusi translaki niin jos miesvartaloinen hengailee naisten pukuhuoneessa niin siinä on pähkinä purtavaksi.

Vierailija
872/1515 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen ollut nuorena vetämässä noita kerhoja ym juuri isosena. Meillä oli yleensä muutama täysi-ikäinen isonen myös mukana ja aina mahdollisuus saada nuorisotyöntekijä tai pappi kiinni, jos tarvittiin oikeasti aikuista (niinkuin joskus tarvittiin kun johonkin yritti tunkea epämääräistä porukkaa).

Ja kyllä meillä kaikki erottivat aikuisen lapsesta. Enkä muista että erikoista väkeä olisi ikinä sallittu lasten kerhoissa. Yleensä pyydettiin ei-kerholaisia itse poistumaan ja jos eivät poistuneet niin aikuinen tuli hätiin. Tässä tapauksessa olisi kehotettu poistumaan ja neuvottu milloin on hänelle sopivaa toimintaa. Ja olen myös aika varma että sama käytäntö on kaikissa muissakin seurakunnissa (vaasaa lukuunottamatta näköjään). Toki 15v sitten ajatkin oli toiset.

Olen nuoresta asti vetänyt erilaisia kerhoja ja harrastuksia. En ole ikinä tavannut ihmistä, joka luulisi 40v naista esiteiniksi. Mielestäni on hölmöä vedota siihen ettei tunnistettu. On se siellä huomattu. Ketään ei ole vain kiinnostanut tehdä asialle mitään.

Tämä. Nuoretkin ohjaajat erottavat aikuiset ja lapset toisistaan. Vikaa on nyt seurakunnan toiminnassa ja sitä ei voi mitenkään kiertää. Joko aikuiset ohjaajat eivät ole olleet tilanteen tasalla tai sitten nuorten ohjaajien "esimies" ei ole ollut.

Vierailija
873/1515 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos hän yksinkertaisesti on kehitysvammainen ja siksi älyllisesti vaikka lapsen tasolla ja hän on pienikokoinen, vaikka jotain 140-150cm ja 35-45kg.

Hän ei ole , vaan vastakohta pienelle ja sirolle ja nuorennäköiselle.

Kyseisestä naisesta on 7 vuotta vanha kuva iltalehdessä. Hän näytttä siinä jo 50-Vuotiaalta.

Hän näyttää reilusti ikäänsä vanhemmalta.

Hän esitti lasta 2020-2021 eli ollut jotain 36-37-vuotias silloin, ja jotkut näyttävät silloin vielä kohtuunuorilta, mutta ei kyseinen nainen.

Aina ollut vanhan näköinen.

Näytteli lasta, mutta ei oo yhtään lapsen näköinen.

Vierailija
874/1515 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos hän yksinkertaisesti on kehitysvammainen ja siksi älyllisesti vaikka lapsen tasolla ja hän on pienikokoinen, vaikka jotain 140-150cm ja 35-45kg.

Hän ei ole , vaan vastakohta pienelle ja sirolle ja nuorennäköiselle.

Kyseisestä naisesta on 7 vuotta vanha kuva iltalehdessä. Hän näytttä siinä jo 50-Vuotiaalta.

Hän näyttää reilusti ikäänsä vanhemmalta.

Hän esitti lasta 2020-2021 eli ollut jotain 36-37-vuotias silloin, ja jotkut näyttävät silloin vielä kohtuunuorilta, mutta ei kyseinen nainen.

Aina ollut vanhan näköinen.

Näytteli lasta, mutta ei oo yhtään lapsen näköinen.

Näin juuri. Jos 36v on nuoren näköinen, hän näyttää 20-25v. Ei todellakaan miltään murrosiän kynnyksellä olevalta esiteiniltä. Tuon ikäinen on AINA selkeästi täysi-ikäisen näköinen.

Vierailija
875/1515 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen kyllä tosi paljon tätä. Jo 25-vuotiaalla näkyy ilmejuonteita hymyillessä jne. Ei mitenkään voi yli kolmekymppinen mennä lapsesta.

Vierailija
876/1515 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänellä oli jo 7 vuotta sitten vaihdevuotisen viiskymppisen kroppa.

On huomattavan isokokoinen ja rinnoista näkee että on keski-ikäinen.

MITEN joku on voinut uskoa että tuo on 13?

Odotin sellaista pikkuista siroa pientä naista joka pukeutumalla saa vielä hämättyä lisää.

Mutta tuo on valas!

Vierailija
877/1515 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen kyllä tosi paljon tätä. Jo 25-vuotiaalla näkyy ilmejuonteita hymyillessä jne. Ei mitenkään voi yli kolmekymppinen mennä lapsesta.

Tämä. Kyllä kolmekymppisenkin erottaa kalsikymppisestä. Aikuisen tunnistaa jo ihan äänen perusteella. Ei mene mitenkään läpi.

Vierailija
878/1515 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
879/1515 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin epäilen, että kyseessä olisi se nainen, jonka nimi löytyy useammalta keskustelupalstalta. Kyseistä henkilöä ei voi mitenkään luulla teini-ikäiseksi ulkonäön perusteella.

Vierailija
880/1515 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Kyllä kolmekymppisenkin erottaa kalsikymppisestä. Aikuisen tunnistaa jo ihan äänen perusteella. Ei mene mitenkään läpi.

Eräs minun tunteman aikuisen naisen ääni ja usein käytöskin on monella tapaa kuin lapsella. Toisaalta hän on kehitysvammainen, luultavasti keskivaikeasti kehitysvammainen ja älyltään varmasti noin 8-10 vuotiaan lapsen tasolla. Mutta fyysisesti hänkin on nainen, ettei lapsesta menisi, ei ainakaan mistään 10-vuotiaasta.

Traumatisoituneilla aikuisilla on usein lapsen ääni osan aikaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yhdeksän