Aikuinen nainen identifioitui alakouluikäiseksi ja kävi iltapäiväkerhossa
Ikäkin on vain oma päätös?
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/12de37e7-55f1-4fd6-aeb3-5fe8a44722c9
Kommentit (1515)
Uutta normaalia, 13v tyttö jolla vaihdevuodet ja poikia millä runsas parrankasvu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän kunnassa asuu nainen, joka houkuttelee mukaansa ekaluokkalaisia koulun läheisestä puistosta. Oma lapseni joutui tämän uhriksi, luojan kiitos homma ei edennyt kun tajusin missä mennään. Ensin kyse oli viattomasti siitä, että lapseni leikki naisen ja tämän omien lasten (nuorempia) kanssa, sitten nainen kyseli missä lapseni asuu ja haluaisiko tulla kylään. Lähti yhtenä kertana saattamaan tätä kotiin, ja lapseni piipahti (ilman lupaani) naisen kotona samalla, mutta satuin soittamaan juuri tuolloin ja käskin välittömästi kotiin. Lapsen mukana saapui kortti, jossa pyydettiin jatkossa kylään iltaisin, "kun miehenikin on kotona", ilman meitä vanhempia. Tässä vaiheessa tein kaksi asiaa:
Ensimmäinen oli, että otin yhteyttä viranomaisiin, antaen kaikki mahdolliset tiedot mitä sain lapsesta irti. Toinen se, että pistin varoituksen kunnan aktiiviseen someryhmään tästä naisesta.
Normaalissa maailmassa nainen olisi vähintään puhuteltu poliisien taholta, ja somessa kiitetty varotuksesta. Vaan kun ollaan Suomessa, kävikin niin, että MINÄ olin tässä se epäilyttävä henkilö: viranomaiset paitsi vähättelivät tapahtunutta, mutta myös vaikuttivat loukkaantuneilta naisen puolesta. Eivät nähneet mitään syytä viedä asiaa eteenpäin. Some taas lynkkasi minut perusteellisesti, sain kymmeniä viestejä joissa minut haukuttiin lyttyyn ja parissa yksityisviestissä kyseenalaistettiin mielenterveyteni. Jouduin poistumaan ryhmästä kokonaan, ja siltikin jos kohtaan muissa ryhmissä entisiä haukkujiani, he muistuttavat minua siitä miten "sekaisin" olen.
Unohdin mainita vielä yhden jutun: kun lähetin kortissa olevaan (prepaid) numeroon viestin, jossa torjuin kaikki kyläilyt ja käskin pysymään erossa lapsestani, takaisin tuli useampi lasta syyllistävä viesti: "lapsesi halusi kyläillä....hän itse ehdotti..." jne. Mainitsin tästä sekä viranomaisille että somessa myös, mutta eipä tätä kukaan muu pitänyt outona tai hälyttävänä.
Eihän siinä syyllistetetty lasta, vaan hän kertoi, että aloite vierailusta tuli lapseltasi.
Kertomuksesi perusteella minä koen, että ylireagoit jnkv vihamielisesti. Vai onko tuosta naisesta paljastunut sittemmin jnkl lastenahdistelija? Vai miksi pidit sitä outona, että aikuinen järjestelee lasten leikkitapaamisia? Sehän on aika tavallista, ainakin täällä päin missä itse asun.
Olen eri.
Ai siellä päin tavallista, että aikuiset houkuttelee puistoissa ekaluokkalaisia leikkimään paljon nuorempien lasten kanssa? Mieluiten illalla kun siellä mieskin on kotona? Ilman omia vanhempia?
Et voi olla vakavissasi.
Vierailija kirjoitti:
Uutta normaalia, 13v tyttö jolla vaihdevuodet ja poikia millä runsas parrankasvu.
Kiitos vihreet ja muut suloiset sinisilmät.
Tähän on tultu. Nyt jo sukupuolen saa päättää itse, kohta varmaan iänkin. Hyviä uutisia 50+ hopeaketuille, jotka eivät koe olevansa päivääkään yli kolmekymppisiä.
ollut myös jollain leireilläkin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En oikein käsitä miten tuo on mahdollista. Luulisi ohjaajien huomanneen todellisen iän. Kuulostaa todella erikoiselta ja miksi kukaan ei aiemmin puuttunut?
Lukikohan kukaan artikkelia kokonaan? Kyllähän siinä sanottiin naisella olevan neurologinen sairaus ja henkinen olemus oli ollut lapsen. Eli taisipa olla lievästi tai keskivaikeasti kehitysvammainen.
mutta tajuaa valehdella muutta papereihin iän, kirjoittaa viestej' "isänä" kehitysvammaiset ei kykene siihen
Tässä kuva:
Vierailija kirjoitti:
Missä kuva?
Outoa, ko ihmistä on haastateltu vuosittain moniin lehtiin, nimi mainittu täällä moneen kertaan ja ip-lehdet jatkavat kuurupiiloa. Eikö tätä ihmistä voi kaivaa esille, isänsä tai poikaystävänsä kanssa kertomaan oman tarinansa. Julmaa jos syyttömistä oletetuista vihjaillaan kaikenlaista. Kai nyt vammaisellakin joku suoja on.
Groomaamisen pitäisi olla rikos.
Miksiköhän seurakunta ja poliisit koittavat asiaa painaa villaisella..on niin sairas juttu että tuosta ei pitäisi päästä pälkähästä. Veisin oikeuteen jos joku aikuinen minun lastani koittaisi saada yökylään. Miksi seurakunta katsoneet läpi sormien kun joku riipputissi siellä pyörii lasten kanssa kun ei lapsilla voi riipputissejä vielä olla vaikka kuin muuten naamasta olisi nuoren näköinen??! Niin sairasta
No toki rinnat voi olla 13 vuotiaallakin, mutta aikamoista tuo että osa seurakunnan työntekijöistä on jopa epäillyt naisen ikää, ja silti tilanteeseen ei puututtu! Eli silminnähden voitu sanoa ettei ihan lapsesta tai teinistäkään mene.
Kuinka sokeita siellä sitten osa on ollut jos ei edes ole epäilleet ikää kaikki. Toki nykyään on tukevia teinejäkin eli vartalo voi vähemmän tarkalla silmällä hämätä, mutta hyvänen aika, johan se naama ja mm. kädet ja käsivarret on ihan erilaiset 13 vuotiaalla ja nelikymppisellä. Nimenomaan kädet usein paljastaa naamaansa leikelleidenkin iän, vaikka muuten olis nuorekas!
Jossain oli juttua, että nainen oli tullut omalla autolla sinne iltapäiväkerhoon 😅
Vierailija kirjoitti:
Miksiköhän seurakunta ja poliisit koittavat asiaa painaa villaisella..on niin sairas juttu että tuosta ei pitäisi päästä pälkähästä. Veisin oikeuteen jos joku aikuinen minun lastani koittaisi saada yökylään. Miksi seurakunta katsoneet läpi sormien kun joku riipputissi siellä pyörii lasten kanssa kun ei lapsilla voi riipputissejä vielä olla vaikka kuin muuten naamasta olisi nuoren näköinen??! Niin sairasta
Tulee mieleen, että tätä ihmistä käytettiin ehkä hyväksi srk:n toimesta. Säästettiin muutaman ihmisen palkka, kun tämä ihminen leireilläkin paimensi laumaansa antaumuksella. Kuinka srk:n piirissä ollaan niin naiiveja, että tämä heidän antamansa selitys menee läpi. Entä perheet, joiden lapset olivat tämän henkilön, hänen isänsä tai miesystävänsä vaikutuspiirissä. Millä heidän suunsa on tukittu?
Vierailija kirjoitti:
Jossain oli juttua, että nainen oli tullut omalla autolla sinne iltapäiväkerhoon 😅
Oliko se polkuauto🤣
Tämä on nykyaikaa. Miksi tarhatädit olisivat puuttuneet asiaan kun ikäkin on mielipideasia kohta siinä missä sukupuolikin?
@pellemaailma 2023
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
LP
Vierailija kirjoitti:
Väistämättä täälläkin tulee mieleen, että taustalla on ollut pyrkimys jonkinlaiseen hyväksikäyttöön. Tavallisestihan se alkaa vähitellen ja huomaamatta.
"Luulisi", että olisivat keksineet vähän toimivamman juonen kuin että 40v nainen naamioituu 13 vuotiaaksi kerholapseksi. Vaikka yllättävän hyvinhän se näytti toimivan, mutta noin niin kuin ajatuksena olis ehkä helpompaa, kun olisi mennyt vetämään sitä kerhoa...
Tämä oli sellainen juoni, mitä kukaan ei osannut odottaa.
Troijan hevonen!
Vatsakas, lihava , uurteiset kasvot, ohentuvat hiukset, 5-kymppiseltä näyttävä täti-ihminen esitti penskaa..
Hohoijaaa..
Ja pottunokka ja joku nöösi pottakampaus. Mut nuo bosat on tosiaan vähän iäkkäämmän kuin varhaisteinin....