Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Unilääkkeet

Vierailija
11.02.2023 |

Mitä unilääkkeitä teillä on/on ollut käytössä? Kokemuksia kaipaisin. En enää jaksa, vanhempien kuolemat taustalla ja niin edelleen. Kaikkeni olen yrittänyt, mutta en vain saa unta.

Kommentit (159)

Vierailija
101/159 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolikas stella menny pari vuotta jo, plaseboa ehkä nyt vaan,mutta ilmankaan en nuku .

Annos ei ole kasvanu eikä haluja kasvattaa sitä.

Vierailija
102/159 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puolikas stella menny pari vuotta jo, plaseboa ehkä nyt vaan,mutta ilmankaan en nuku .

Annos ei ole kasvanu eikä haluja kasvattaa sitä.

En todellakaan nyt syyllistä se _ei_ ole tarkoitukseni. Mutta seuraava vaihe on se että teho lähtee kokonaan jolloin olet tilanteessa jossa joudut joko pakosta vieroittautumaan tai nostamaan annosta (=syventämään koukkua.) Helpoimmalla pääsisit jos vierottaudut nyt etkä sen jälkeen jatka jatkuvaa käyttöä. Ja _tiedän_ että se on vaikeaa, olen itse kokenut tuon saman lääkkeen kanssa itseasiassa. Enkä mä tiedä sun tilannetta, mutta haluan vaan että ymmärrät ettei jatkuva käyttö toimi loputtomiin. Ja se ettet nukahda ilman ei ole plaseboa vaan rebound-unettomuutta, vieroitusoire.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/159 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
104/159 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joku Imovanen/stellan puolikas ei kovaa riippuvuutta tee kenellekkään.

Isommat annokset tarvitaan siihen.

Jotkut vetää koko liuskan illassa yms.

Vierailija
105/159 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melatoniini 1,9mg satunnaisesti, tätä otan kun vaihdevuosioireet (hikoilu) herättää öisin.

Vierailija
106/159 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän täysin sinua, myös minulla traumoja ja huonosti nukkumista jo vuosikausia. Ja pari vuotta sitten kaksi läheisen kuolemaa, toinen syöpään, toinen oman käden kautta. Kaikki konstit kokeiltu, mutta ilman lääkkeitä ei nukkumisesta tule mitään. Joten mulla toimii Imovane 7,5 mg, myös Opamox 30 mg rauhoittaa. Ja lihasrelaksantti Sirdalud 4 mg auttaa. Totta kai olis kiva olla lääkkeistä vapaa ja nukkua esim. luontaistuotteilla, mutta kun unettomuus pääsee tosi pahaksi ja vaan valvot ja valvot, ja aamulla pitäis olla töissä klo 8, niin ei ole muuta vaihtoehtoa. Tosin täytyy muistaa että varsinkin Imovanen suhteen sietokyky nousee tosi nopeasti, eli jos pystyy, niin kannattaa pitää taukoja. Rohkeesti vaan juttelemaan lääkärille, ei kukaan jaksa selviytyä arjesta jos ei nuku. Tsemppiä sulle ja parempia yöunia jatkossa.

Vierailija
107/159 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varoitan Stella-nimisen nukahtamislääkkeen käytöstä. Ensinnäkin siihen jää kiinni todella helposti ja annostarve kasvaa nopeasti. Sitten annoksen pienentäminen ja vieroittuminen jo kahden viikon jälkeen oli aika kauhea kokemus. Kun lääkepitoisuus oli aamulla laskenut pois, olin aggressiivinen ja inhosin kaikkea itsestäni lähtien. Kaikki oli mielestäni päin helskuttia. Tuli vahva vastenmielisyys kaikkia unilääkkeitä kohtaan siitä episodista. Onneksi unettomuuteni oli ohimenevää laatua ja liittyi elämäntilanteeseen. Nyt on laatikossa varalta vahvaa Melatoniinia. 

Mulla on erilaiset kokemukset. Eli se mikä sopii yhdelle ei sovi välttämättä toiselle. Stellan eli tsolpideemin avulla suoritin yliopistotutkinnon ja selviän nykyään työelämässä vaativassa ammatissa. Toleranssi ei ole kasvanut, kolmasosa tai neljäsosa tabletista riittää. Aikanaan käytin joka yö, nykyään ehkä kerran viikossa.

Vierailija
108/159 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Somnor-nimistä nukahtamislääkettä olen käyttänyt noin 15 vuotta huonojen öiden putken katkaisemiseen, max. 3 krt/viikko. Jos jään valvomaan aamuyöllä 3-4 aikaan, otan lääkkeen, jos takana on useampi tällainen yö. Sen avulla nukahdan puolessa tunnissa enkä tiedä siitä aamulla mitään. Tämä lääke on ollut käytännössä hengenpelastajani. 

Tämäkin muuten tsolpideemia, kuten Stella ja Stilnoct myös.

Vierailija
109/159 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koukusta pääsee helpoiten vaihtamalla imovanet stellaan tai toisinpäin.

Vierailija
110/159 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nää on rauhoittavia, mutta käytän uneen.

2 kpl 15 mg opamox ja 1 kpl 25 mg ketopinor.

Ketipinor ei ole rauhoittava vaan psykoosilääke, jota nykyään käytetään jostain syystä nukkumiseen.

Varmaan käytetään siitä syystä nukkumiseen, koska auttaa nukkumiseen pikkuannoksilla.

Vierailija
111/159 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nää on rauhoittavia, mutta käytän uneen.

2 kpl 15 mg opamox ja 1 kpl 25 mg ketopinor.

Ketipinor ei ole rauhoittava vaan psykoosilääke, jota nykyään käytetään jostain syystä nukkumiseen.

Varmaan käytetään siitä syystä nukkumiseen, koska auttaa nukkumiseen pikkuannoksilla.

Mulla turvotti nenänielun niin että heräilin paniikissa tukehtumisen tunteeseen koko yön. Pahat sivuvaikutukset muutenkin.

Vierailija
112/159 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No joku Imovanen/stellan puolikas ei kovaa riippuvuutta tee kenellekkään.

Isommat annokset tarvitaan siihen.

Jotkut vetää koko liuskan illassa yms.

Ainahan voi tietysti verrata johonkin liuskan illassa vetäjään. Jatkuvasta unilääkkeen käytöstä tulee suurin osa riippuvaiseksi.

Vierailija
113/159 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko kokeilleet kärsimyskukkauutetta tai -tabletteja? Kärsimyskukka toimii bentsodiatsepiinien kaltaisesti mutta on täysin luonnontuote, ja hinta sama mitä lääkkeillä! Itse sain niistä yllättävän avun vaikeaan unettomuuteeni. Paljon parempi ratkaisu terveyden kannalta. 

Vierailija
114/159 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko kokeilleet kärsimyskukkauutetta tai -tabletteja? Kärsimyskukka toimii bentsodiatsepiinien kaltaisesti mutta on täysin luonnontuote, ja hinta sama mitä lääkkeillä! Itse sain niistä yllättävän avun vaikeaan unettomuuteeni. Paljon parempi ratkaisu terveyden kannalta. 

Olen kokeillut, ei vaikutusta itseeni

Vierailija
115/159 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei annos noose niin eikai sillä väliä onko sitte virallisesti ns. riippuvainen vai ei.

Onhan diabeetikkokin riippuvainen insuliinista, sen avulla voi elää normaalisti.

Vierailija
116/159 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei annos noose niin eikai sillä väliä onko sitte virallisesti ns. riippuvainen vai ei.

Onhan diabeetikkokin riippuvainen insuliinista, sen avulla voi elää normaalisti.

Se on just näin. Nukkua pitää kuitenkin.

Vierailija
117/159 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on just näin. Nukkua pitää kuitenkin.

Tätä hyvin nukkujat ei vain tajua

Vierailija
118/159 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paitsi että, noilla maksa kosahtaa ennen aikojaan, eli kannattaa kontrolloida verikokeella ainakin kerran vuodessa.

Vierailija
119/159 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketipinor 300mg + Imovane 7,5mg antavat 5-6 tuntia unta. Sairastuin unettomuuteen 14 vuotta sitten, ilman mitään "syytä". Valvoin 7vrk putkeen ja vaivuin psykoosiin, osastohoidossa olin 3kk ja nukkumaan minut sai ainoastaan Nervifenellä.

Unettomuus on kauheaa! Melkein tapoin itseni, niin loppu olin. Minulle ei ole vuosienkaan jälkeen kehittynyt Imovaneen toleranssia, pärjään 7,5 mg tabletilla. Mieluiten tietysti nukkuisin luonnollista unta;(

Tsemppiä kaikille unettomuudesta kärsiville!

Vierailija
120/159 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitaja1970 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paitsi että, noilla maksa kosahtaa ennen aikojaan, eli kannattaa kontrolloida verikokeella ainakin kerran vuodessa.

Mitäänhän ei pidä käyttää jatkuvasti tai liian suurilla annoksilla. Ovatko teolliset kemikaalit muka sitten terveellisempiä? Ties mitä haittaa nuo bentsot ja muut lääkkeet aiheuttavat. Oma unettomuuteni on tosiaan kestänyt 15 v. hyvin vaikeana, ja söin vaivaan pitkään kaikenlaisia nappeja. Pari vuotta sitten sain tarpeekseni toleranssin noususta ja sivuvaikutuksista (mm. pahoinvointi, yksi myrkytyksen oire), ja jätin pois kaikki pillerit, joita oli yht. kolmea eri sorttia. Pidin pitkän tauon ennen kuin kokeilin kärsimyskukkaa, ja sain siitä onneksi paljon apua. Pahimpina öinä otan 1 tai max. 2 tbl, se auttaa samalla tavalla kuin bentso mutta lempeämmin eikä tarvitse pelätä riippuvuutta tai tukea epäeettistä lääkebisnestä. Suosittelen ainakin kokeilemaan! 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi viisi