Unilääkkeet
Mitä unilääkkeitä teillä on/on ollut käytössä? Kokemuksia kaipaisin. En enää jaksa, vanhempien kuolemat taustalla ja niin edelleen. Kaikkeni olen yrittänyt, mutta en vain saa unta.
Kommentit (159)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opamox oli tammikuun ajan ja nyt helmikuun alussa loppu. Pitääkö tässä nyt sitten omatoimisesti saada unta vai olisko jostain apua? Nyt mulla on käytössä Melatoniinia 1mg ja Sedix.
Onhan noita keinoja kuten kahvinjuonnin lopettaminen, somettamisen lopettaminen, ei kovaa liikuntaa juuri ennen nukkumaan menoa. Jokaisen pitäisi miettiä missä mättää elintavoissa sen sijaan että vaaditaan vuosikausiksi unilääkkeitä.
Välillä oikein ihmettelee mikä ihmisissä on vialla kun aina vaan halutaan lisää ja lisää lääkkeitä ihan kuin ne aina olisivat ratkaisu. Unilääke ei paranna unettomuutta kuten ei masennus- tai ahdistuslääke paranna mielisairautta.
Nämä tällaiset kommentit unettomuus-ketjussa on aika typeriä. Sanoisitko diabeetikolle noin? Tai sydämen vajaatoimintaa sairastavalle noin? Aito oikea unettomuus ei ole niin yksiselitteistä että vaihtaa kahvin kofeiinittomaan ja syö enemmän vihanneksia.
Kokemuksia stilcnoc- lääkkeestä?
no ei auta stilnoctikaan mulla, enkä ala kokeileen normi annosta suurempia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyse oli pahasta unettomuusjaksosta. Viikko ei ole vielä mitään.
Aijjaa, no kiva kuulla että sä jaksat viikon valvomisella käydä töissä. Mikä sulla sit on pisin aika nukkumatta?
2-3h yössä olen nukkunut yli 5kk ajan. En jaksa mutta on pakko.
Vierailija kirjoitti:
no ei auta stilnoctikaan mulla, enkä ala kokeileen normi annosta suurempia.
Millä nukut vai nukutko millään? Eikö ole koskaan toiminut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aijjaa, no kiva kuulla että sä jaksat viikon valvomisella käydä töissä. Mikä sulla sit on pisin aika nukkumatta?
Pakko? Et pääse sairaalaan, et saa lääkkeitä, et pääse vastaanotolle tai päivystykseen? En usko ihan heti että on aito pakko, ellet ole joku poikkeus jolla on aidon paskasti asiat. Mikä kiinnostaisi kyllä että mites ne asiat noin huonosti on että on pakko olla sekaisin töissä. Ilmeisesti siedät valvomista enemmän kuin joku toinen, mikä hämää enemmän unta tarvitsevia.
Niitäkin on tietysti joita ei hoideta kunnolla, kun ei nuo lääkärit ota vakavasti työasioitaan.
Vierailija kirjoitti:
Kokemuksia stilcnoc- lääkkeestä?
Mulla tämä ei auta vaikka toinen z-lääke auttaa. On siis aidosti yksilöllistä, koska olin aidossa univelassa eikä mitään hyötyä. Ei ollut mitään toleranssiakaan koska olin päihteetön ollut koko ikäni eikä ollut mitään lääkkeitäkään mennyt varmaan viiteen vuoteen ennen tsolpideemin kokeilua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakko? Et pääse sairaalaan, et saa lääkkeitä, et pääse vastaanotolle tai päivystykseen? En usko ihan heti että on aito pakko, ellet ole joku poikkeus jolla on aidon paskasti asiat. Mikä kiinnostaisi kyllä että mites ne asiat noin huonosti on että on pakko olla sekaisin töissä. Ilmeisesti siedät valvomista enemmän kuin joku toinen, mikä hämää enemmän unta tarvitsevia.
Niitäkin on tietysti joita ei hoideta kunnolla, kun ei nuo lääkärit ota vakavasti työasioitaan.
Lääkäreillä olen käynyt ja on tyrkitty kaikki täällä luetellut reseptit. Mitä auttaa sairaus- tai muu loma kun silloinkaan ei nuku sen enempää? Nyt on tutkinnassa sydänhommat, jos johtuisi niistä. Sydänliiton sivulta luin että alkava sydänsairaus saattaa oireilla juuri heräilynä ja unettomuutena.
Vierailija kirjoitti:
Liikkukaa päivisin älkääkä vetäkö mömmöjä. Noilla lahoaa kuuppa.
Monella liikuntahullulla se kuuppa on kyllä ihan hajonnut.
Miten voisi itse selvittää syytä valvomiseen?
229
Siis en osaa tulla sivuille
Voi hitto! Mahtaisiko olla mahdollista ostaa pari nukahtamis lääkettä ja mistä tulisin hakemaan
törkeetä että tyrkytetään kaikenlaista mieliala lääkkeitä ja psykoosi lääkkeitä joilla tosi vakavia sivuvaikutuksia
ja osa aiheuttanut kuolemia eikä alvira tee mitään muuta kun nukkuu ruususen unta.
esim Stellassa ei näytä olevan mitään haittavaikutukisa. Miksiköhän sitä ei määrätä ?
koska suomalaine pitää vaan vaihtaa ulkomaalaiseen. Kansanvaihdos käynnissä.
2 pienipalkkasta työtä tekevällekkään ei suoda edes kunnon yöunia, Hävetkää
oishan se tilanne toinen jos ois oppinut kävelemään 8 k ja lukemaan 3,5 vuotiaana.
Vierailija kirjoitti:
Kuuntelen nappi kuulokkeilla koko yön rauhoittavaa puhetta podcasteistä. Melko hiljainen volyymi. Juon myös pari lasia vettä nukkumaan mennessä, ettei tule kuivumista. Pissahätää ei silti yöllä tule. Syön myös hyvin ennen nukkumaan menoa. Tuuletan huoneen kylmäksi. Aina puhtaat lakanat. Tyynyliinan vaihdan joka kerta, kun pesen tukan. Nukkumis hygienia vaikuttaa minulle positiivisesti. Lakanatkin ovat 500 Percalea, koska ihoni on erityisherkkä.
Jos yöllä herään, niin nappi kuuloke takaisin korvaan ja uni tulee jossain välissä.
😂😂😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nää on rauhoittavia, mutta käytän uneen.
2 kpl 15 mg opamox ja 1 kpl 25 mg ketopinor.
Ketipinor ei ole rauhoittava vaan psykoosilääke, jota nykyään käytetään jostain syystä nukkumiseen.
Alta 400 mg annoksia käytetään nimenomaan ruokahalun saamiseen ja nukahtamiseen. Lääkkeillä kun sattuu olemaan aina joitakin toisiakin toimintoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketipinor ei ole rauhoittava vaan psykoosilääke, jota nykyään käytetään jostain syystä nukkumiseen.
Alta 400 mg annoksia käytetään nimenomaan ruokahalun saamiseen ja nukahtamiseen. Lääkkeillä kun sattuu olemaan aina joitakin toisiakin toimintoja.
Ketipinor on yhden vaivan lääke eikä sitä saisi käyttää unilääkkeenä. Usa ja ranska ainakin ovat kieltäneet sen käytön unilääkkeenä. Jotain vakavaa haittaa siitä on kun jenkeissä syövät lääkkeitä niin kuin ne olisivat irtokarkkeja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketipinor on yhden vaivan lääke eikä sitä saisi käyttää unilääkkeenä. Usa ja ranska ainakin ovat kieltäneet sen käytön unilääkkeenä. Jotain vakavaa haittaa siitä on kun jenkeissä syövät lääkkeitä niin kuin ne olisivat irtokarkkeja.
Voisko joku saada lääkäritkin tajuamaan tämän?
Vierailija kirjoitti:
Koukusta pääsee helpoiten vaihtamalla imovanet stellaan tai toisinpäin.
Mistä löytyy lekuri joka tähän suostuu?