Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko 2,3 km pitkä matka kävellä koululaiselle?

Vierailija
09.02.2023 |

11-vuotias parkuu ettei kävele kouluun. Hukkasi bussikortin ja kestää hetken ennen kuin uusi saadaan.

Kommentit (124)

Vierailija
61/124 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hopi hopi nyt sohvapottu pärse ylös penkistä.

Vierailija
62/124 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On teillä kaupunkilaisilla ongelmat. Täällä maaseudulla kiistellään siitä, voiko 5-8 vuotias kävellä 4,8 km päähän bussipysäkille ison tien laitaan, vai pitääkö koululaiskuljetus järjestää lähemmäksi kotia.

Nyt taidat puhua palturia, Eikös pidä olla koulukyyti, ja julkisuudessa olevien tietojen mukaan maaseudulla niitä juuri tarkkaan järjestetäänkin, ei niinkään kaupungeissa (koska on julkinen liikenne)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/124 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei todellakaan ole pitkä matka. Meillä pojilla alakouluun oli 1,5 km suunta ja yläkouluun nyt 2,5 km per suunta. Hyvää hyötyliikuntaa kävellen!

Vierailija
64/124 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On teillä kaupunkilaisilla ongelmat. Täällä maaseudulla kiistellään siitä, voiko 5-8 vuotias kävellä 4,8 km päähän bussipysäkille ison tien laitaan, vai pitääkö koululaiskuljetus järjestää lähemmäksi kotia.

Ettekös te turvenuijat hiihtele kouluun kesät talvet ja aina ylämäkeen ja välillä karhujen kanssa painien?

Vierailija
65/124 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävelin tommosen kuusivuotiaasta lähtien. 10-vuotiaana kävelin ton puoli seiskalta bussille, jumputin bussilla puolu tuntia ja odotin sit koulun alkua liki tunnin. Ja iltapäivällä takaisin.

Vierailija
66/124 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeks mut minä luulin ensin, että tuo on joku vitsi:)) Ei tosiaankaan ole pitkä matka itse en edes bussikyytiä olisi ajatellut. Eikö muut koulukaverit kävele samaa matkaa?

Vierailija
67/124 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin niin, ja ennen hiihdettiin yhdellä suksella kouluun koko luokka mennen tullen ylämäkeä 28 kilometriä ja kesät talvet.

On se päivittäin ja kävellen melko pitkä matka. Pyöräillen tai satunnaisesti kävelen ei niinkään liikaa.

Miten kauan tuon käveleminen kestää?

Jos tuota varten joutuisi aamulla lähtemään kotoa paljon aikaisemmin, niin olisihan se aika ikävää.

Vierailija
68/124 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi hyvä luoja tätä nykymenoa. Eka aamulla täällä keskusteltiin kun jonkun 1. - 2. Luokkalaiset lapset eivät ilman åitiä osanneet mennä oikeaan aikaan kouluun ja harrastuksiin (lukujärjestyksen ja kellon luku ongelmia kai) ja nyt 11v lapselle 2 km matka on aivan liikaa! Ei oikeasti millaista sukupolvea täällä suomessa kasvatetaan? Kävelin h**vetti 3. Luokkalaisesta lähtien ihan amiksen loppuun asti sen 3,5 km koulumatkat. Eikä minulla ollut mitään urheilija taustaa vaan vasta yläasteella kaverin kanssa ryhdyttiin tekemään 4km kävelylenkkejä 2-3 x viikko. Siinä se.

Ei hyvältä näytä tää meno...

Vierailija
69/124 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No voi hyvä luoja tätä nykymenoa. Eka aamulla täällä keskusteltiin kun jonkun 1. - 2. Luokkalaiset lapset eivät ilman åitiä osanneet mennä oikeaan aikaan kouluun ja harrastuksiin (lukujärjestyksen ja kellon luku ongelmia kai) ja nyt 11v lapselle 2 km matka on aivan liikaa! Ei oikeasti millaista sukupolvea täällä suomessa kasvatetaan? Kävelin h**vetti 3. Luokkalaisesta lähtien ihan amiksen loppuun asti sen 3,5 km koulumatkat. Eikä minulla ollut mitään urheilija taustaa vaan vasta yläasteella kaverin kanssa ryhdyttiin tekemään 4km kävelylenkkejä 2-3 x viikko. Siinä se.

Ei hyvältä näytä tää meno...

Myöhästyitkö tunneilta, missä käsiteltiin yhdyssanoja?

Vierailija
70/124 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkukoululaiselle ehkä jo vähän pitkä talven tuiskussa tarpoa. Meillä 5-9 luokat tyttö käveli 2,5km päähän kouluun ja takaisin. Nyt on lukiossa ä kivenheiton päässä. Vähän harmi, kun muuten ei oikein liikuntaa harrasta niin tuo päivittäinen kävely oli vain positiivista. Välillä toki valitti asiasta.

Vierailija
71/124 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli koulumatka yli 5 kilometriä mennen ja sama tullen. Talvella piti pimeässä kulkea kun maalla asutiin.

Vierailija
72/124 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelisitkö itse tuon matkan?

Sitä kannattaa miettiä ensin.

Vierailija
73/124 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli ala-asteella noin 3 km kävelymatka per suunta. Vissiin olikin 3 km tai enemmän, koska nyt ala-asteikäiset tuodaan bussilla saman matkan päästä.

Vierailija
74/124 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun olin kansakoulussa koulumatka oli noin kolme kilometria. se kuljettiin kävellen. Kun tietä, jota pitkin mentiin kouluun, alettiin rakentaa leveämmäksi, koululaiset saivat bussilippuja koulumatkoille. Turvallisuussyistä. Me käveltiin kouluun ja käytettiin ne bussiliput kun mentiin kaupungille jäätelöbaariin :)

Itse kävin kans kansakoulun, matka suuntaansa 4 km, bussit ei siellä korvessa kulkenu. Talvella kävellen, hiihtäen tai potkukelkalla keväällä ja syksyllä polkupyörällä, ja vielä sellaisella aikuisten pyörällä, että tarakalle en yltänyt. Koulun joulujuhliin saatoin päästä reen kyydissä, jota hevonen veti. Se oli juhlaa!

Vierailija
75/124 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kävellään päiväkodista kotiin 2km matka. Autolla viedään aamulla. Lapsi nyt 4v.

Vierailija
76/124 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ongelma kävellä? Tuommoisen matkan kävelee alle puolessa tunnissa. Mulla oli koulumatka ala- ja yläasteella suurin piirtein tuon verran ja kävelin tuon matkan kevyesti.

Vierailija
77/124 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun olin kansakoulussa koulumatka oli noin kolme kilometria. se kuljettiin kävellen. Kun tietä, jota pitkin mentiin kouluun, alettiin rakentaa leveämmäksi, koululaiset saivat bussilippuja koulumatkoille. Turvallisuussyistä. Me käveltiin kouluun ja käytettiin ne bussiliput kun mentiin kaupungille jäätelöbaariin :)

Itse kävin kans kansakoulun, matka suuntaansa 4 km, bussit ei siellä korvessa kulkenu. Talvella kävellen, hiihtäen tai potkukelkalla keväällä ja syksyllä polkupyörällä, ja vielä sellaisella aikuisten pyörällä, että tarakalle en yltänyt. Koulun joulujuhliin saatoin päästä reen kyydissä, jota hevonen veti. Se oli juhlaa!

Siis satulalle, ei tarakalle

Vierailija
78/124 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ja nuoret liikkuvat nykyään niin vähän. Koulussa suurin osa ajasta menee istuessa ja kotona aika kuluu paikallaan ruudun ääressä. Tuommoinen pieni hyötyliikunta ei tee pahaa kenellekään. Kuuntelee samalla musiikkia/podcasteja niin ei tunnu edes pitkältä. Paukkupakkasilla ja muuten huonoilla keleillä bussi tai auto tietenkin on parempi vaihtoehto.

Vierailija
79/124 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvella inhottavinta kävelyssä on se kylmä alkumatka ennenkuin lämpenee, mutta sitten kun on lämmennyt, kävely on ihan mukavaa liikuntaa.

Vierailija
80/124 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On pitkä matka Suomessa. Lintsaisin lokakuulta maaliskuulle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yhdeksän