Onko 2,3 km pitkä matka kävellä koululaiselle?
11-vuotias parkuu ettei kävele kouluun. Hukkasi bussikortin ja kestää hetken ennen kuin uusi saadaan.
Kommentit (124)
Vierailija kirjoitti:
Meillä käveli päivittäin edes takas tuon matkan 1. - 6. luokalla.
Itse asiassa oli hieman pidempi matka, 2,6 km.
Onhan tuo ny vähän pitkä, mutta jos ei muuta liikuntaa harrasta, niin hyvää tekee. Ja onhan nykyään smartphonet, jos tylsistyttää.
Itsehän kävelin kutakuinkin saman matkan 12 vuoden ajan (ala-aste, yläaste ja lukio).
Kyllä liikunta ja raitis ilma tekee hyvää kaiken ikäisille sohvaperunoille ja vetelyksille. Tuo matka ei ole mikään ylivoimainen. Ilman bussikorttia pidempään ja vointi kohenee hienosti.
Jos tie on turvallinen kulkea. Eikö ole kaveria edes osaksi matkaa?
No mun mielestä riippuu reitistä. Jos pitää kulkea jonkun valtatien vartta ilman kevyenliikenteenväylää, niin on pitkä. Mutta jossain kaupungilla/asutusalueella ei.
Ei ole. Riippuu tietysti vähän reitistäkin, onko paljon tien ylityksiä, pyörätie vai autotie, liikenteen määrä jne.
Tie on turvallinen ja hyvin hoidettu. Pyörällä ei voi mennä kun paikoin todella liukasta ja säät voi muuttua hetkessä tyynestä myrskyksi. Asutaan pohjoisessa.
Ap
Kuoleta se kortti niin siirtävät summan uudelle kortti.
Mitä ihmeen vetelyksiä te kasvatatte?
Minun tyttäreni käveli tuon matkan aamuin illoin 3- 6 vuotiaana.
Kouluun oli vain alle 2 km.
Em ihmettele uutisointia lasten ja nuorten sysipaskasta kunnosta jos tuollaista edes kysellään.
Ei ole liian pitkä. Minä kävelin 3.-6.-luokkalaisena päivittäin 3 kilometrin koulumatkan edestakaisin, yhtään ainoaa kertaa en mennyt bussilla tai saanut autokyytiä. Pidin tuota ihan normaalina matkana.
Jollekin lapselle se on, liikuntaa harrastavalle ei.
Esim. oma lapsi aina juoksi kotiin kolmen kilometrin matkan, koska pääsi sillä tavoin nopemmin kotiin ( bussit kulkevat meillä päin vain kaksi kertaa tunnissa). Itse tuon saman matkan taas lapsena kuljin mieluummin talvella bussilla ja sulan maan aikana pyörällä, ja tuntui aina , että oli tehnyt uroteon sen käveltyäni :D
Liian pitkä matka äidin pienelle läskipallerolle, joka haluaa röhnöttää koulumatkan auton penkillä karkkia mussuttaen ja kännykällä pelaten.
Kun olin kansakoulussa koulumatka oli noin kolme kilometria. se kuljettiin kävellen. Kun tietä, jota pitkin mentiin kouluun, alettiin rakentaa leveämmäksi, koululaiset saivat bussilippuja koulumatkoille. Turvallisuussyistä. Me käveltiin kouluun ja käytettiin ne bussiliput kun mentiin kaupungille jäätelöbaariin :)
Ainoa oikea kasvatustapa on pitää pehmeässä pumpulissa täysi-ikäiseksi ja sen jälkeen heittää susille oman onnen nojaan "pärjäilemään" itsenäisesti.
Vierailija kirjoitti:
Itsehän kävelin kutakuinkin saman matkan 12 vuoden ajan (ala-aste, yläaste ja lukio).
Sama täällä. Pyörääkin sai koulun sääntöjen mukaan alkaa käyttää vasta ala-asteen viimeisillä luokilla.
terveelle 11 vuotiaalle 2.3km koulumatka kävellen ei kyllä ole liian pitkä,1-2 luokkalaiselle saattaa jo olla.
Meillä käveli päivittäin edes takas tuon matkan 1. - 6. luokalla.