Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko 2,3 km pitkä matka kävellä koululaiselle?

Vierailija
09.02.2023 |

11-vuotias parkuu ettei kävele kouluun. Hukkasi bussikortin ja kestää hetken ennen kuin uusi saadaan.

Kommentit (124)

Vierailija
81/124 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se pitkä, muttei mahdoton. Sopikaa jotkut ajat jolloin viet ja milloin kävelee. 

Vierailija
82/124 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Talvella inhottavinta kävelyssä on se kylmä alkumatka ennenkuin lämpenee, mutta sitten kun on lämmennyt, kävely on ihan mukavaa liikuntaa.

Itse miellän ikävimmäksi sen, jos hikoaa talvella kulkiessa. Epämukavan tuntuista paksujen vaatteiden alla, että olla koko päivä hiet päällä, jos kouluunkin mennyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/124 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun koulumatkani oli yhteen suuntaan 4 km. Kävellen.

Olisin ollut onnellinen jos matkaa olisi ollut vain 2,3 km.

Vierailija
84/124 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On jos ei ole tottunut yhtään kävelemään.Meillä 4 vuotias kävelee päiväkotiin tuon matkan päivittäin,kävellään muutenkin esim koirien kanssa paljon.Eli on jo rutiinia.Kaverien vanhemmat ihmettelee miten jaksaa,mutta itse tosiaan kulkevat autolla tai bussilla kaikkialle.Osa mm.tulee bussilla yhden pysäkinvälin päiväkotiin..

Vierailija
85/124 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 8v kävelee joka päivä kouluun 1,99 km kun bussilipun saa koulusta vain jos matka on yli 2km. Naapurin lapsi aidan toisella puolella saa lipun koulusta, mutta kävelee meidän lapsen seurana. Lapset eivät ole koskaan valittaneet.

Vierailija
86/124 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun koulumatkani oli 4,1 km. Talvella piti kävellä ja keväästä syksyyn kuljin polkupyörällä. Onneksi oli polkupyörä.

Ei olisi auttanut mitään valittaa tuosta matkasta. Raja koulukyyditykseen oli 5 km.

Koin matkan liian pitkänä kävellä päivittäin edestakaisin, mutta ei siihen mitään ratkaisua olisi löytynyt.

Ei maailmassa monikaan asia mene oman tahdon ja valittamisen mukaan. Piti vain sopeutua.

Hyvänä puolena oli tietysti se, että olin hyväkuntoinen.

Vierailija
87/124 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kysellään, että kävelisitkö itse tuon matkan, että mieti sitä.

Tuollaiset kyselyt ei auta mitään silloin kun ei ole mahdollista järjestää mitään kyytiä. Ei ole autoa millä viedä kouluun, ei ole julkista liikennettä, eikä kunta järjestä noin lyhyelle matkalle koulukuljetusta.

Reilu 2 km koulumatkaa on tuskin syy muuttaa koulua lähemmäksikään.

Kyllä tuollaisen matkan jo pienikin koululainen kävelee.

Toinen vaihtoehto on jäädä pois koulusta.

Vierailija
88/124 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsehän kävelin kutakuinkin saman matkan 12 vuoden ajan (ala-aste, yläaste ja lukio).

Sama täällä, joskin reppu tuntui toisinaan liian painavalta.

Vierailija
89/124 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä meidän okt korttelista on kouluun reilu 2,5 km ja kauempaakin tulee kymmeniä lapsia kävellen ja pyörällä.

Edellisestä talostamme koululle oli 3km.

Ihan normi koulumatka, tekee hyvää kävellä kun muuten ei enää olla välitunnilla tai ulkona.

Vierailija
90/124 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun koulumatkani oli 4,1 km. Talvella piti kävellä ja keväästä syksyyn kuljin polkupyörällä. Onneksi oli polkupyörä.

Ei olisi auttanut mitään valittaa tuosta matkasta. Raja koulukyyditykseen oli 5 km.

Koin matkan liian pitkänä kävellä päivittäin edestakaisin, mutta ei siihen mitään ratkaisua olisi löytynyt.

Ei maailmassa monikaan asia mene oman tahdon ja valittamisen mukaan. Piti vain sopeutua.

Todennäköisesti lätkää harrastaneet ja autokyydin kouluun saaneet luokkatoverisi olivat parempikuntoisia.

Vierailija
91/124 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, koska suurin osa aikuisista ei kävele tuollaista matkaa töihin, eivät edes ne mammat, jotka täällä nyt kertovat kävelleensä pitemmänkin matkan kouluvuosinaan. 

Vierailija
92/124 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka-tokaluokkalaiselle ehkä, mutta jos kyse on 11-vuotiaasta. Helposti kävelee.

Toki nykyään tuntuu, ettei tuota kävelisi moni aikuinenkaan

Vierailija
93/124 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä kysellään, että kävelisitkö itse tuon matkan, että mieti sitä.

Tuollaiset kyselyt ei auta mitään silloin kun ei ole mahdollista järjestää mitään kyytiä. Ei ole autoa millä viedä kouluun, ei ole julkista liikennettä, eikä kunta järjestä noin lyhyelle matkalle koulukuljetusta.

Ovatko kaikkien näiden lasten vanhemmat työttömiä tai kävelevät itse töihin? Eivät ole.

Vierailija
94/124 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisesti lätkää harrastaneet ja autokyydin kouluun saaneet luokkatoverisi olivat parempikuntoisia.

Todennäköisesti eivät. Tutkitusti koulumatkaliikuntaa saavat koululaiset ovat parempikuntoisia kuin ohjattua liikuntaa harrastavat.

Vierailija
95/124 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa selvästi, että ketjun mammat haluavat kostaa lapsilleen saman mihin itse lapsena joutuivat. 

Vierailija
96/124 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä oli kansakouluun (1-4lk) tasan kaksi kilometriä yhteen suuntaan. Niin mentiin naapurin poikien kanssa kesät talvet kävellen, pyörillä tai suksilla. Ainoastaan jos oli tosi kova pakkanen tai sade, vanhemmat veivät ja hakivat autolla.

Vierailija
97/124 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten pitkään siinä menee kävellessä? 

Kaikki ne, jotka sanovat, ettei yli 2 km ole liian pitkä matka koululaiselle, kävelettekö itse ko. pituisen matkan joka päivä kaikissa säätiloissa, aamulla ja työpäivän jälkeen? 

Jos pitää pimeää tienviertä kävellä, en kävelisi itsekään. Mutta jos voi kävellä turvallisesti pyörätietä pitkin, antaisin lapsen kävellä, jos itse haluaa. 

Aikuinen, varsinkin pidempi yksilö harppoo parin kilometrin paljon lyhyemmässä ajassa kuin pienet koululaiset lyhyine jalkoineen.

Useimmat 11-vuotiaat ovat lyhyen aikuisen pituisia, eivät mitään pikkulapsia. Itsekin olen samanpituinen kuin 11-vuotiaana.

Vierailija
98/124 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti on pitkä matka kävellä, jos tähän asti on saanut kulkea bussilla. Siitä vaan taksikyytiä lapselle soittamaan, muuten voi elinikäinen trauma.

Vierailija
99/124 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin voi kävellä ja jos tiet jäiset niin potkurilla pääsee nopiaa

Vierailija
100/124 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi kauheaa! Minkälainen vanhempi vielä nykyään kävelyttää lapsensa kouluun! :O Et ole autosta kuullut? Sillähän tietysti pääsee koulun oven eteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi seitsemän