Mitä vieraat vievät kastejuhlaan?
Edellisistä ristiäisistä on jo 20 v.
Lahjan - mikä se voisi olla?
Kukkia?
Kommentit (13)
Vierailija kirjoitti:
Valokuvakehys
Säästölipas
Kummilusikka
Jokin koru
Niin, jos on kummi.
Lahjan lapselle. Voi olla mitä tahansa lapselle sopivaa. Myös vaatteet, kirjat tai lelut käyvät, jotain käyttötavaraa tai muistona säilytettävää.
Nykyään myös lahjakortteja tai rahaa annetaan. Itse vein viimeksi lahjakortin lastenvasteliikkeeseen tuttavan lapsen ristiäisiin. .
Lahjakortti paikalliseen lastentarvikeliikkeeseen on ainakin kiva lahja, siinä tulee kuitenkin vuoden sisään tarvetta syöttötuolille ja turvaistuimelle ja todennäköisesti monille pikkutavaroille myös.
Joku kiva lastenkirja, joko joku vähän paksumpi ja "hienompi" satukokoelma tai sitten useampi pieni kuvakirja, ovat aika edullisia.
Pussilakanasetti esim. Finlaysonilta tai Pentikiltä, ei välttämättä sitten ideaali, jos tiedät perheessä olevan tyyliasioista tarkkaa väkeä.
Lahjakortti lastenvaateliikkeeseen, esim. Polarn o Pyretistä tai Newbieltä suurin osa löytänee jotakin omaa silmää miellyttävää.
Minä arvostaisin kovasti jotakin laadukasta villavaatetta tai -tarviketta (peitto, unipussi...), mutta riippuu toki perheestä, onko tällaisille käyttöä. Esim. Ruskovilla on hyvä merkki.
Pentikiltä tai Arabialta joku kaunis lasten astiasetti? Nämä(KIN!) makuasioita, mutta edelleen itse arvostaisin, kun pientäkin lasta on minusta parempi syöttää aidolta posliinilta kuin muoviastioilta. Ja todennäköisesti - ellei päädy lattialle sirpaleiksi, mikä sekin on elämää :) - pitkäikäinen lahja. Aterimet ei mene edes rikki.
Vierailija kirjoitti:
Valokuvakehys
Säästölipas
Kummilusikka
Jokin koru
Valokuvakehys ja säästölipas, mitä kultasepänliikkeet myy, on järkyttävän kamalia!
Siinä olis jollekin liikeideaa.
Vierailija kirjoitti:
Valokuvakehys
Säästölipas
Kummilusikka
Jokin koru
Nämä on minusta tosi plääh lahjoina, esteettisesti sopivat harvaan nykykotiin ja ei niistä sille lapselle itselleen ole mitään iloa.
Pullo kossua ei mene koskaan hukkaan.
Lapseni eno antoi pyynnöstäni ristiäislahjaksi Raamatun. Se olikin arvokas ottaa mukaan rippikouluun, kun oli jo kastepäivänä saatu.
Ei ainakaan rahaa eikä lahjakortteja.
Valokuvakehys
Säästölipas
Kummilusikka
Jokin koru