Kirurginen viisaudenhampaiden poisto ja palkaton sairasloma. Voiko olla todellista?
Eli kuulemma en saa palkkaa sairasloman ajalta joka tulee olemaan viisaudenhampaiden leikkauksen jälkeen. Kyseessä hankala operaatio jossa suuret hermovaurion riskit yms. Ei vissiin ole lääketieteellinen toimenpide. Mikäs se sitten on? En tasan tarkkaan kärvistele kivuissa töissä, sehän on tulehdusriski. Onko tämä ihan normaali käytäntö? Ärsyttää niin ettei melkeen tule kirjoittamisesta mitään..
Kommentit (106)
Multa poistettiin joskus kirurgisesti. Operaatio kesti noin tunnin. Palasin saman tien poiston jälkeen töihin.
Meet vittuuksillaan töihin ja näytät työnantajalle mikä tulehdus sitten tulee. Verenmyrkytyksestä varmasti tulee palkallinen saikku ja työnantajakin joutuu vähän miettiä että kannattiko.
Vierailija kirjoitti:
Multa poistettiin joskus kirurgisesti. Operaatio kesti noin tunnin. Palasin saman tien poiston jälkeen töihin.
tosin helppo istumatyö toimistossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei minulla nuo hampaanpoistot ole ikinä työkykyyn vaikuttaneet. Antibiootti- ja buranakuurin antoivat ennaltaehkäisevästi.
Paljon puhumista vaativa asiakaspalvelutyö olisi kyllä voinut olla hankalaa poistoa seuraavana päivänä. Ehkä sellaisessakin tilanteessa työnantaja voi osoittaa korvaavia tehtäviä.
Mä taas en kahteen viikkoon viisurioperaation jälkeen pystynyt puhumaan enkä syömään. Ei puhettakaan, että oisin tehny töitä. :D Mut toki oon asiakaspalvelutyössä, eikä ollu mahdollisuutta korvaaville tehtäville.
Samoin. Pillillä join keittoa ja ei siinä paljon puheskeltu ja puolinaamaa oli ihan mustana. Olin kyllä aika murjotun näköinenkin.
Vierailija kirjoitti:
Usein noista määrätään antibiootteja,ne voivat aiheuttaa ripulia joten soitat vaikka että on ripuli. Pakko siitä on palkkaa saada.
Millä alalla ripuli on palkanmaksun peruste?
Vierailija kirjoitti:
Ei minulla nuo hampaanpoistot ole ikinä työkykyyn vaikuttaneet. Antibiootti- ja buranakuurin antoivat ennaltaehkäisevästi.
Paljon puhumista vaativa asiakaspalvelutyö olisi kyllä voinut olla hankalaa poistoa seuraavana päivänä. Ehkä sellaisessakin tilanteessa työnantaja voi osoittaa korvaavia tehtäviä.
Kirurginen hampaanposto on vähän eri homma kuin se että vaan revitään irti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Usein noista määrätään antibiootteja,ne voivat aiheuttaa ripulia joten soitat vaikka että on ripuli. Pakko siitä on palkkaa saada.
Millä alalla ripuli on palkanmaksun peruste?
Millä alalla tuosta ei saisi ihan normi sairauslomaa?
Itse tässä just saikulla viisaudenhampaan pois leikkaamisen takia. Jos sinulla on ollut helppo viisaudenhampaan poisto niin se ei tarkoita sitä, että kaikilla muillakin on. Itselläni viisurit olleet tosi hankalasti ja hammaskirurgilla meni yli puoli tuntia jyrsiä sitä irti leukaluusta. Poski on turvonnut tuplaksi ja kipu on edelleen kova pari päivää toimenpiteen jälkeen. Antibioottia, Buranaa ja Panacodia popsin. Edellisellä kerralla täydelliseen paranemiseen meni pari KUUKAUTTA. En missään nimessä voisi olla tämän näköisenä ja näillä kivuilla töissä. Onneksi pomo ymmärtää. Sairaslomaa tuli siis 4 päivää.
Multa kun leikattiin viisari niin pidin loppupäivän omalla ilmoituksella sairaslomaa, mutta ei olisi käynyt mielessäkään jäädä seuraavana päivänä saikuttelemaan. Ihan hyvin pystyi töitä tekemään kun verentulo tyrehtyi.
Vierailija kirjoitti:
Antibiootti ripuli ei ole tarttuva sairaus ja ei kai kukaan syö antibiootteja ilman maitohappobakteereja ?
Minulta leikattiin viisauden hammas ja samaan aikaan otettiin ylhäältä toinen viisauden hammas pois, ei mitään sairaslomaa eikä antibioottikuuria tullut, aikaa siitä on jo yli 20 vuotta ja jäin henkiin.
Täytyy sanoa, että onneksi en ole työnantaja joka joutuu maksamaan kotonamakaamisesta... Toki sairaslomalle saa jäädä jos on työkyvytön, mutta ei sen tarvetta tiedä ennen kuin operaatio on tehty ja näkee miten lähtee toipumaan.
Vierailija kirjoitti:
Multa kun leikattiin viisari niin pidin loppupäivän omalla ilmoituksella sairaslomaa, mutta ei olisi käynyt mielessäkään jäädä seuraavana päivänä saikuttelemaan. Ihan hyvin pystyi töitä tekemään kun verentulo tyrehtyi.
Noita on niin erilaisia. Itsellänikin osa mennyt ihan hammaslääkärin vastaanotolla, mutta sitten kun joudutaan sahaamaan leukaluuta niin tilanne oli 'hieman' erilainen.
Vierailija kirjoitti:
Täytyy sanoa, että onneksi en ole työnantaja joka joutuu maksamaan kotonamakaamisesta... Toki sairaslomalle saa jäädä jos on työkyvytön, mutta ei sen tarvetta tiedä ennen kuin operaatio on tehty ja näkee miten lähtee toipumaan.
No eihän työnantajat halua maksaa edes työnteosta😄
No se tavallaan liittyy siihen työnantajana olemisen pakettiin. Jos haluat että sulla on työntekijöitä niin otat samalla sen riskin että he sairastavat. Akuutisti tai kroonisesti. Ja jos ihminen ei saa sairastaa rauhassa niin tilanne voi pahentua ja hänen työkykynsä voi heikentyä pitkäksi aikaa. Se on elämää, mikä työnantajankin olisi hyvä tiedostaa ja hyväksyä.
Toivottavasti noin on. Meillä se aika on palkallista ja onhan se älytöntä, kun saikkuhait sitten ottavat hyödyn irti ja ovat koko loppuviikon palkallisella lomalla.
Itse menin poistosta suoraan takaisin töihin.
Minä en myöskään saanut. Töihin samana päivänä kun hammaslääkäri oli aamusta. Ei kyllä kipujakaan ollut tho.
Vierailija kirjoitti:
No se tavallaan liittyy siihen työnantajana olemisen pakettiin. Jos haluat että sulla on työntekijöitä niin otat samalla sen riskin että he sairastavat. Akuutisti tai kroonisesti. Ja jos ihminen ei saa sairastaa rauhassa niin tilanne voi pahentua ja hänen työkykynsä voi heikentyä pitkäksi aikaa. Se on elämää, mikä työnantajankin olisi hyvä tiedostaa ja hyväksyä.
Joo, mutta ap ei vielä edes tiedä tuleeko olemaan hampaanpoiston jälkeen työkyvytön. Jotkut ovat, jotkut eivät.
Pikkufirmoissa palkaton. Isommissa yleensä palkallinen, kunhan vain laittaa esimiehelle viestiä kauanko on pois.
Kipu ei ole yhtäkuin tulehdus. Voi pyhä yksinkertaisuus. Töihin olen itsekin mennyt hampaanpoiston jälkeen ja elossa ollaan.
Samaa ihmettelin. Mitä kolmiolääkettä?