Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kirurginen viisaudenhampaiden poisto ja palkaton sairasloma. Voiko olla todellista?

Vierailija
09.02.2023 |

Eli kuulemma en saa palkkaa sairasloman ajalta joka tulee olemaan viisaudenhampaiden leikkauksen jälkeen. Kyseessä hankala operaatio jossa suuret hermovaurion riskit yms. Ei vissiin ole lääketieteellinen toimenpide. Mikäs se sitten on? En tasan tarkkaan kärvistele kivuissa töissä, sehän on tulehdusriski. Onko tämä ihan normaali käytäntö? Ärsyttää niin ettei melkeen tule kirjoittamisesta mitään..

Kommentit (106)

Vierailija
101/106 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Minulta leikattiin viisaudenhampaat. Ei käynyt mielessäkään pyytää sairaslomaa. Ei estä työn tekemistä.

Kiva sinulle. Minä oksensin 10 tuntia putkeen anestesialääkkeiden takia, enkä saanut ajaa autoa tai olla yksin kotona. En pystynyt puhumaan tai syömään 4 päivään. Asiakaspalvelutyö.

Vierailija
102/106 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppupäivän (ip-aika) sai olla poissa kun poski oli turvoksissa eikä näkökyky parhain. Seuraavana päivänä ajohommiin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/106 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija kirjoitti:

Esimies sanoi, että jos on varattu aika hammaslääkäriin, niin ei tule palkallista.

Kävi kuitenkin "onnen potku" ja hammaslääkäri oli ollut 20 vuotta sitten minun työpaikassani kesätöissä ja kirjoitti siihen sellaiset ruksit ja merkinnät, että meni palkalliseksi.

Vain sitä jäin ihmettelemään, että kun 2 viikkoa piti syödä mm kolmiolääkettä ja saikku oli vain 3 päivää, niin trukkia piti kuitenkin ajaa? Olikohan ihan laillista, näin se taas menee kun pitää ne voitot maksimoida.

2 viikkoa söit opioidia hampaanpoiston jälkeen??! Apua... suositus on 1-3 päivää, sen jälkeen pitäisi pärjätä buranalla. Taisi komplisoitua pahasti, jos olit noin kipeä?

Minä söin kolme päivää kolmiolääkettä ja sen jälkeen pari vrk antibiootti-tiputuksessa ja viikko meni sairaalassa. Kaikilla ei vaan käy yhtä hyvä tuuri terveyden ja sairauden kanssa, joten turha elvistellä omilla helpoilla kokemuksillaan. Seuraava kerta voi olla  toisenlainen.

Vierailija
104/106 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Todellako viisurien poistossa on suuret hermovaurion riskit?? En ole koskaan tällaisestä kuullutkaan.

Itse sain sairauslomaa alaviisurien poistosta ihan automaattisesti. Ylempien en, niiden poisto oli jotenkin helpompi.

Omassa perheessä seurauksena kasvohermohalvaus. Pikkuhiljaa parani n. vuoden aikana ja nyt ei ulkopuolinen enää huomaa, että naama on vähän hidas toiselta puolen.

Vierailija
105/106 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esimies sanoi, että jos on varattu aika hammaslääkäriin, niin ei tule palkallista.

Kävi kuitenkin "onnen potku" ja hammaslääkäri oli ollut 20 vuotta sitten minun työpaikassani kesätöissä ja kirjoitti siihen sellaiset ruksit ja merkinnät, että meni palkalliseksi.

Vain sitä jäin ihmettelemään, että kun 2 viikkoa piti syödä mm kolmiolääkettä ja saikku oli vain 3 päivää, niin trukkia piti kuitenkin ajaa? Olikohan ihan laillista, näin se taas menee kun pitää ne voitot maksimoida.

Ei hammaslääkäri päätä, onko sairausloma palkallinen. Työnantaja voi ilmoittaa, että koska kyseessä ei ole kelakorvattava poissaolo, niin työnantajan ei tarvitse maksaa palkkaa ja toisaalta jos tarjolla on tilanteeseen sopivaa työtä, niin siitä kieltäytyminen johtaa palkattomaan vapaaseen.

&

Lääkäri kirjoittaa sairausloman ja työnantaja voi antaa kyllä vapaata töistä sitä vastaan, mutta työnantaja päättää, maksetaanko siitä vapaasta palkkaa. Yleensä hammashoidoista ei makseta vaan ne hoidetaan omalla ajalla tai lomapäivillä, poikkeuksena akuuttihoito, kuten tapaturma. 

t. lääkäri ja juristi

Vierailija
106/106 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa olisi ollut hyvä tilaisuus täysin laillisesti ja hyväksyttävästi sekoilla töissä sen trukkisi kanssa, työnantajasi ei olisi voinut valittaa sinulle esimerkiksi seinään tulleesta reiästä :D . Minä olisin ajellut aivan huoleti ja rohkeammin, kun kerta olisi annettu lupa ajaa päihtyneenä.