Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyväksytkö erilaisuuden ja suhtaudut kaikkiin ihmisiin avoimesti?

Vierailija
08.02.2023 |

Miten on, käsi sydämelle?

Kommentit (176)

Vierailija
101/176 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maailma on täynnä erilaisia ihmisiä eikä heidän olemassaolonsa ole minun hyväksymisestäni kiinni mitenkään. Sen kanssa eletään. Mikrotasolla, perheenjäseneni ovat keskenään kaikki erilaisia ja niin myös työkaverini. Koitetaan pitää keskustelua yllä, jotakin voi myös aina oppia toisista silloin.

https://kaksplus.fi/vanhemmuus/minun-tarinani/robert-jaksoi-yksinaisyyt…

Tuo poika teki itsemurhan, koska häntä ei hyväksytty. Eli kyllä se hyväksyminen johonkin vaikuttaa.

Vierailija
102/176 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkään en suhtaudu kaikkiin avoimesti.  Erilaisuuden hyväksyn, mutten välttämättä tunne kuuluvani joukkoon, jossa erilaisuutta korostetaan tai pyritään alleviivaamaan. Summa summarum: jokainen valitsee mitä valitsee ja toimii niin kuin parhaaksi näkee. Samaa mieltä minun ei kuitenkaan tarvitse olla taikka valita samoin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/176 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo. Mulle se on yks hailee minkälaisia muut ovat.

Vierailija
104/176 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväksyn erilaisuuden, mutta en todellakaan suhtaudu kaikkiin ihmisiin avoimesti. Niin hölmö en ole. 

Vierailija
105/176 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siljak kirjoitti:

En suhtaudu enää ihmisiin avoimesti tai siis miehiin. Kerta toisensa jälkeen ystävällisyydestä joutuu maksamaan.

Anteeks mitä? Miten susiparina vanhapiika on miesten kanssa tekemisissä yStävÄnÄ 

Vierailija
106/176 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en! Olen viimeisen 10 vuoden aikana muuttunut aika rasistiseksi sen myötä mitä olen kokenut, kuullut, nähnyt ja lukenut. Päihteiden ongelmakäyttäjiä olen karttanut aina.

Vierailija
107/176 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväksyn pääsääntöisesti erilaisuuden ja pidän ihmisten erilaisuutta elämän rikkautena kuten erilaiset ihmisrodut ja sukupuoliset suuntautumiset, mutta siitä en oikein pidä jos ihmiset tarpeettomasti korostavat omaa erilaisuuttaan ja vaativat muilta huomiota itseään kohtaan erilaisuutensa takia.

Vierailija
108/176 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en! Olen viimeisen 10 vuoden aikana muuttunut aika rasistiseksi sen myötä mitä olen kokenut, kuullut, nähnyt ja lukenut. Päihteiden ongelmakäyttäjiä olen karttanut aina.

Mitä olet kokenut?

Vierailija
109/176 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
110/176 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
111/176 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, että erilaisuutta on enemmän esillä. En ymmärrä, miksi jotkut vastustavat tuollaista "wokea".

Vierailija
112/176 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Vierailija
113/176 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En.

Miksi et?

Vierailija
114/176 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväksyin ennen ihan ilman muuta. Sen jälkeen kun partaiset mekkomiehet alkoivat tunkea naisten alueille ja alkoivat polkemaan naisten oikeuksia, alkoi vituttamaan. Todelliset transihmiset hyväksyn ilomielin edelleen, paitsi urheilussa. Avoimesti voi suhtautua vasta sen jälkeen, kun tietää mikä ja minkälainen kukin on.

Vierailija
115/176 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse erilaisena suhtaudun erilaisuuteen myötämielisemmin kuin normaaliuteen. Usein normaalit ihmiset sanovat hyväksyvänsä erilaisuuden, mutta kun selviää, kuinka erilainen oikeasti olen, olenkin heille liian erilainen.

Vierailija
116/176 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun suvaitsevaisuus lisääntyy, vähentyy kiusaaminen.

Vierailija
117/176 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
118/176 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harkitaan sitten kun kaikki hyväksyvät sen että olen pedofiili ja voin ilmaista sitä avoimesti päivittäisessä kanssakäymisessä.

Vierailija
119/176 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulle ei kuulu tuo tipan vertaa. Tai voit kysellä tuollaista tai arvioida tuollaista toisesta, mutta ei kai jonkun suhtautuminen joihinkin asioihin tai avoimuus ole sen tärkeämpää tai paheksuttavampaa kun jonkun toisen? 

Tai miksi jonkun kohdalta tuota tarkasteltaisiin tarkemmin, kun jonkun toisen?

Ja ei kai vaan jotain jopa rangaistaisi tai väkisin opetettaisi tai näpäytettäisi, jos jonkun mielestä ei suvaitse tarpeeksi erilaisuutta tai ole tarpeeksi avoin?

Saattaisiko tulla jopa vääriä tuomioita tai tuoltahan voitaisiin käyttää vaikka mihin.mustamaalaukseen?

Ei kai kukaan saa määritellä tuollaisia toisten puolesta?

Jos on julkisuuden henkilö, niin ehkä sitten enemmön vastuussa tai jos on korkeassa päättävässä asemassa. 

Ai niin voin vastat omasta puolestani:

Melko avoin uusille asioille mitä tahansa se tarkoittaakin. Tuokin kun on kovin subjektiivinen näkemys kuinka avoin pitäisi olla ja missä asioissa. 

Etanoiden syöminen? Yök. 

Sienien syöminen yök. 

Avoin kaikelle on vähön eri kun ei avoin ollenkaan uusille asioille. 

Erilaisuuden ymmärtäminen? Miten sekin sitten pitäis näkyä ihan käytöksessä? Puheessa tietenkin ettei nyt ihan rxxxe juttuja heitä tai muuta mautonta  mutta tuostakin on varmasn paljon erilaisia näkemyksiä, millä voidaan muka leimata, että ei suvaitse erilaisuutta. . 

Vierailija
120/176 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäkin ketjussa tuli vaikka mitä mielipiteitä mutta eipä tullut esimerkkejä, mitä käytännössä tarkoittavat hyväksymisellä. Helppo sanoa mitä ajatustasolla on mieltä, mutta miten soveltaa käytäntöön on eri. 

Hyväksyä erilaisuus tai jotenkin olla sitä vastaan eivät ole ainoat vaihtoehdot tai pitäisi taas tietää miten analysoit:

-Ihmisen joka hyväksyy erilaisuuden. 

-Ihmisen joka ei hyväksy

Ja onko niissä mitää välimuotoja vai onko se joko täysin hyväksyvä tai täysin hyväksymätön? Jompi kumpi ja jälkimmäinen voidaankin lynkata! 

Kumman perään sast suuremman vainojoukon: Ei edistä erilaisuuden hyväksymistä tai

Se on vähän mälsä, ikävä  tyyppi (ilman kunnon todisteita) 

Veikkaan ensin mainittu. Vetoaa tunteisiin! 

Lisäksi jos joku joka kuuluu johonkin vähemmistöön ja ottaa jonkun hampaisiin joka ei mielestään suhtaudu tarpeeksi hyvin johonkin, hön ei välttämättä edes esitä, että toimii xxxx ryhmän puolesta mihin ehkä itse kuuluu, vaan haalii joukkoon muita kaikista ryhmistä ja toimii muka kaikkien puolesta. Saa suuren joukon osallistumaan. 

Tiedän tapauksen missä eräs on ollut törkeiden rikosten ja valheiden uhri. Hänestä kuitenkin taidettiin leimata paheksuttava kuva juuri tyyliin ei hyväksy erilaisuutta tms. joka tapauksessa tahalleen siis luotiin tuollainen mielikuva, vaikka monesta muustakin olisi voitu ihan samoin perustein huhuilla samaa ta joku joka olisi tuollainen sata kertaa enemmön, ei väitettäisi tuollaiseksi koska: Ei ole mustamaalauksen uhri.Haluttiin rikosten uhrista tehdä siis vainottu. 

Mutta kun valitaan aihe ja otetaan siihen mukaan valheita, liioitteluja, väärennyksiä ja pieni ripaus totuutta, saa monet vakuuttuneeksi: Kyllä,  se on varmaan niin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi neljä