Hyväksytkö erilaisuuden ja suhtaudut kaikkiin ihmisiin avoimesti?
Kommentit (176)
Minulle on ihan sama, mitä toinen on. Niin kauan kun keskityt omaan elämääsi, etkä ala nillittää minulle voit minun puolesta vaikka kokea olevasi jääkaappi.
Kyllä haluaisin ja sydämessä suhtaudunkin, mutta elämä on opettanut että liika kiltteys ja hymyily kerää myös ihan vääriä tyyppejä lähelleen joten oon joutunu ikävä kyllä vähentämään hymyilyä ja liian ystävällistä käytöstä
Jos ei aiheuta muille pahaa, niin silloin saa minun puolestani olla ihan millainen on.
Yksinäinen voi olla vaikka ei niin erilainen olisikaan ja erilaiset löytävät myös ystäviä eli eivät täysin korreloi keskenään. Jonkun jättäminen tahallisesti ulkopuolelle tietenkin väärin ja inhottavaa, olkoon se mistä syystä tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Hyväksyn todellakin erilaisuuden, tunnen esim. transnaisen, muunsukupuolisen, lesboja, homoja, biseksuaaleja jne., nämä kaikki fb-kavereina. Itse olen heteronainen.
Hyväksytkö myös lestadiolaiset tai naispappeuden kieltäjät?
Vierailija kirjoitti:
Sulle ei kuulu tuo tipan vertaa. Tai voit kysellä tuollaista tai arvioida tuollaista toisesta, mutta ei kai jonkun suhtautuminen joihinkin asioihin tai avoimuus ole sen tärkeämpää tai paheksuttavampaa kun jonkun toisen?
Tai miksi jonkun kohdalta tuota tarkasteltaisiin tarkemmin, kun jonkun toisen?Ja ei kai vaan jotain jopa rangaistaisi tai väkisin opetettaisi tai näpäytettäisi, jos jonkun mielestä ei suvaitse tarpeeksi erilaisuutta tai ole tarpeeksi avoin?
Saattaisiko tulla jopa vääriä tuomioita tai tuoltahan voitaisiin käyttää vaikka mihin.mustamaalaukseen?
Ei kai kukaan saa määritellä tuollaisia toisten puolesta?
Jos on julkisuuden henkilö, niin ehkä sitten enemmön vastuussa tai jos on korkeassa päättävässä asemassa.
Ai niin voin vastat omasta puolestani:Melko avoin uusille asioille mitä tahansa se tarkoittaakin. Tuokin kun on kovin subjektiivinen näkemys kuin
Etanoiden syöminen? Yök.
Sienien syöminen yök.Avoin kaikelle on vähön eri kun ei avoin ollenkaan uusille asioille.
Erilaisuuden ymmärtäminen? Miten sekin sitten pitäis näkyä ihan käytöksessä? Puheessa tietenkin ettei nyt ihan rxxxe juttuja heitä tai muuta mautonta mutta tuostakin on varmasn paljon erilaisia näkemyksiä, millä voidaan muka leimata, että ei suvaitse erilaisuutta. .
Valitettavan usea syrjii kehitysvammaisia, eikä heillä ole kärsivällisyyttä kuunnella esim. änkyttävää ihmistä. Tuo videon kohta "why didnt they want to be my friends" oli sydäntäsärkevä itselle.
Tietty epäluuloisuus on itsesuojeluvaistoa. Kaikkea ei kannata avoimin sylin ottaa vastaan. Myös hyvän varjolla tehdään paljon pahaa. Ketään ei pidä turhaan tuomita, mutta itseään ja omaansa on oikeus puolustaa.
Ihmiset hyväksyn. Olen suht armollinen niillekin jotka kohtaa minut töykeästi, pyrin ymmärtämään että heillä saattaa olla käsittelemättömiä traumoja tai vain paha päivä.
Mielipiteistä taas voi sitten kiistellä. Minkään ihmisryhmän arvo ja ihmisoikeudet vaan ei ole mielipideasia (tätä moni ei ymmärrä kailottaessaan paskoja aivopierujaan ihmisryhmästä x tai y). Joten kaikkia puheita ja tekoja ei todellakaan tarvitse suvaita.
"Erilaisuuden ymmärtäminen? Miten sekin sitten pitäis näkyä ihan käytöksessä?"
Siten, ettei halveksu erilaisuuden takia ihmisiä edes mielessään, sillä moni pystyy aistimaan sen. Sellainen halveksuva katse kertoo jo paljon ihmiselle.
https://www.ladbible.com/news/health/disease-thousands-of-tumours-nf1-n…
Olisi hirveää elää, jos kaikki katsovat sinua niinkuin olisit ällöttävä heidän mielestään.
Suvaitsevaisuus kohdistuu nykyään yhteiskunnassa vain tiettyihin ryhmiin, jotka ovat mediaseksikkäitä, esim. sukupuolivähemmistöihin.
Ollaan kovasti olevinaan suvaitsevaisia, mutta ikärasismi on valtavaa. Myös sairaita ja vammaisia väheksytään.
Vierailija kirjoitti:
Suvaitsevaisuus kohdistuu nykyään yhteiskunnassa vain tiettyihin ryhmiin, jotka ovat mediaseksikkäitä, esim. sukupuolivähemmistöihin.
Ollaan kovasti olevinaan suvaitsevaisia, mutta ikärasismi on valtavaa. Myös sairaita ja vammaisia väheksytään.
Päinvastoin. Sinä osallistut sukupuolivähemmistöjen lynkkaamiseen nytkin. Mitään pahaa eivät ole sinullekaan tehneet. He haluavat vain elää rauhassa.
https://implicit.harvard.edu/implicit/takeatouchtest.html
Tuon Harvardin ennakko-oletustestin mukaan minulla on joitain myönteisiä ennakkoluuloja, muuten olen neutraali. Oli aika yllätys tuo tulos, koska olin kuvitellut olevani aina neutraali ja objektiivisesti kaikkiin suhtautuva.
Hyväksyn kaikki, jotka eivät satuta toisia tai itseään tai eläimiä. Kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyväksyn todellakin erilaisuuden, tunnen esim. transnaisen, muunsukupuolisen, lesboja, homoja, biseksuaaleja jne., nämä kaikki fb-kavereina. Itse olen heteronainen.
Ihmiset voi hyväksyä ihmisinä, pahoja tekoja kuten syrjintää ei pidä. Yleensä ihmiset kuitenkin ovat paljon enemmän kuin yksittäiset (typerätkin) mielipiteet.
Vaikka rasittavin ihmistyyppi lieneekin sellainen joka pyrkii rakentamaan koko identiteettinsä muiden ihmisten vihaamisen ympärille. Sellaistakin kohtaan voi tuntea edes sääliä, koska pakonomainen vihaaminen on merkki mielen sairaudesta.
Tämän palstan perusteella erittäin paljon ennakkoluuloja kohdistuu lapsivapaisiin ihmisiin ja naisiin jotka uskaltavat kulkea vähissä vaatteissa.
Syyt ovat ilmeiset. Kateus ja heikko itsetunto.
Jos hyväksyt minut, minä hyväksyn sinut.
Hyväksyn ja ymmärrän, että kaikki ovat omia persooniaan omine toiveineen ja tarpeineen, mutta henkilökohtaisesti muista haluan pelkästään rahaa tai seksiä.
Vierailija kirjoitti:
Hyväksyn ja ymmärrän, että kaikki ovat omia persooniaan omine toiveineen ja tarpeineen, mutta henkilökohtaisesti muista haluan pelkästään rahaa tai seksiä.
Onko sinulla taipumusta psykopatiaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset voi hyväksyä ihmisinä, pahoja tekoja kuten syrjintää ei pidä. Yleensä ihmiset kuitenkin ovat paljon enemmän kuin yksittäiset (typerätkin) mielipiteet.
Vaikka rasittavin ihmistyyppi lieneekin sellainen joka pyrkii rakentamaan koko identiteettinsä muiden ihmisten vihaamisen ympärille. Sellaistakin kohtaan voi tuntea edes sääliä, koska pakonomainen vihaaminen on merkki mielen sairaudesta.
Näinhän se on! Kaikki ihmiset on tulee hyväksyä, mutta tekoja ei tarvitse.
Tämmöstä pötköä ei jaksa lukea : /