Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hs : Suomessa syntyy enemmän koiranpentuja kuin vauvoja

Vierailija
04.02.2023 |

Että näin.

Kommentit (164)

Vierailija
121/164 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tähän on parikin syytä...

Ensinnäkin puolet suomalaisista ovat jo jotenkin päästään vialla eli on melkoinen riski ottaa ketään elinkumppania enää Suomessa perustamaan perhettä...

Todellakin tämä.

Vierailija
122/164 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terveiset vaan niille ilkeille miehille, jotka ovat ihmetelleet miksi olen ottanut kivan koiran heidän sijaansa. Kannattaa tosiaan miettiä millaisen luonteen joku haluaa kotiinsa. Ei sitä ilkeää miestä, vaan mieluummin kivan koiran. Ottakaa miehet koirista mallia ja olkaa yhtä kivoja :)

Juu kyllä tällaiset naiset kannattaa kiertää todella kaukaa. Or juus on Suomessa laitonta. Lemmikkieläimet ovat käytännössä or jia.

Mitä sä höpötät? Nehän on oman elämänsä kuninkaita ja kuningattaria! Ainakin normaali ihminen huolehtii lemmikeistään ja rakastaa niitä. Lemmikkejä myös suoranaisesti palvellaan, kun ruoka kannetaan nenän eteen, annetaan rapsutuksia, leikataan kynnet, leikitetään ym.

Minä haluan ihmisenä ja miehenä kyllä elää ihan omaa elämääni, enkä sellaista että minua syötetään ja viedään johonkin milloin halutaan. Tai rapsutetaan milloin halutaan. Tai kynsiäni aletaan leikkaamaan milloin halutaan.

En tiedä valehtelematta yhtäkään tuollaista miehen ja naisen välistä suhdetta. Kertokaa te toki jos tiedätte.

Kuten sanoin aikaisemmin: Kannattaa kiertää kaukaa.

Olet ymmärtänyt tahallasi väärin. Ei toki miestä noin passattaisikaan. Mies saisi ihan itse tehdä ruokansa ja leikata kyntensä ja kukapa sitä jaksaa miestä jatkuvasti rapsutella, sitä varten on koirat. Ne tykkää rapsuttelusta. 

Tuo ensimmäinen kommetti tarkoitti sitä, että miesten pitäisi olla yhtä ihania luonteeltaan, kuin koirat, että heidän kanssaan jaksaisi elää, eikä ilkeitä. Ei siinä sanottu, että miehen pitäisi käyttäytyä tai että miestä kohdeltaisiin samoin kuin koiraa joka on lemmikki eläin. Luonteesta vain ole kyse. 

Miksi nainen ottaisi miehen, jota täytyy aamuisin ulkoiluttaa, laittaa tälle ruokakuppi nenän alle, koska ei itse osaisi ottaa ruokaa. Ja taas töistä tullessa pitäisi viedä mies ulos asioilleen ja kenties puistoon missä mies voisi juosta vapaana ja heitellä tälle keppiä?

Ei siinä tarkoitettu, että miehen pitää olla kuin koira, vaan, että kun ihmisellä on hyvä luonne, hän voi saada kumppanin. Ilkeäluontoisia ei huolita, ne pilaa elämän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/164 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tosiaan miettinyt nyt koiran hankintaa. Mies ei halua lasta. Koirassa on vaam se vika, että se pysyy aina samanlaisena eikä kehity mihinkään.

Kehittyyhän se siihen tiettyyn pisteeseen asti. Vanhuskoira on jo ihan eri lailla kypsä kuin nuori aikuinen koira.

Sittenkö se on oppinut puhumaan? Elämme kovia aikoja, ystävä hyvä.

Ymmärrätkö sinä mitä tarkoittaa "tiettyyn pisteeseen asti" ? Koira kyllä todellakin kehittyy henkisesti paljonkin elämänsä aikana. Se ei tarkoita ihmiskielen sanojen lausumista. Puhuvat kyllä haukkumalla, ulvomalla ja muuten ääntelemällä. Ehkäpä sinun ei kannata ottaa koiraa lainkaan jos et ymmärrä edes koiraeläimen kehityskaarta.

Hieman vitsailin, ei pahalla. :) Mutta ei koira ole lapsenkorvike eikä sitä sellaiseksi voi hankkia. Enemmin, että pääsisi joskus ulos ovesta.

Ja onhan kommunikointi toisen lajin kanssa opettavaista ja mielenkiintoista.

Vierailija
124/164 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No koirahan on ihmisen paras ystävä ja ihminen saisi ottaa oppia koirilta käyttäytymiseen. Loppuisi sodat ja tulis pentuja. Pyllyjen haistelusta ei ole haittaa kenellekään.

Vierailija
125/164 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terveiset vaan niille ilkeille miehille, jotka ovat ihmetelleet miksi olen ottanut kivan koiran heidän sijaansa. Kannattaa tosiaan miettiä millaisen luonteen joku haluaa kotiinsa. Ei sitä ilkeää miestä, vaan mieluummin kivan koiran. Ottakaa miehet koirista mallia ja olkaa yhtä kivoja :)

Juu kyllä tällaiset naiset kannattaa kiertää todella kaukaa. Or juus on Suomessa laitonta. Lemmikkieläimet ovat käytännössä or jia.

Mitä sä höpötät? Nehän on oman elämänsä kuninkaita ja kuningattaria! Ainakin normaali ihminen huolehtii lemmikeistään ja rakastaa niitä. Lemmikkejä myös suoranaisesti palvellaan, kun ruoka kannetaan nenän eteen, annetaan rapsutuksia, leikataan kynnet, leikitetään ym.

Minä haluan ihmisenä ja miehenä kyllä elää ihan omaa elämääni, enkä sellaista että minua syötetään ja viedään johonkin milloin halutaan. Tai rapsutetaan milloin halutaan. Tai kynsiäni aletaan leikkaamaan milloin halutaan.

En tiedä valehtelematta yhtäkään tuollaista miehen ja naisen välistä suhdetta. Kertokaa te toki jos tiedätte.

Meillä kyllä koira ilmoittaa milloin hänen armollinen korkeutensa haluaa mennä ulkoilemaan. Hän ilmoittaa myös milloin on nälkä ja milloin hän haluaa leikkiä :)

Vielä kun "hänen armollinen korkeutensa" saisi tehdä noita asioita ilman lupaasi. =)

Vierailija
126/164 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa ei kyllä kannusteta lasten tekoon millään muotoa. Sanotaan kyllä, että synnytä, synnytä, mutta sitten kun menet synnyttämään ei pääse edes sisälle sairaalaan. Hinnat niin korkeat, että vanhemmilla ei ole varaa olla kauaa kotona. Varhaiskasvatus kaaoksessa, koulu kaaoksessa, yt:t paukkuu firmoissa, perheet eroaa ja sitten niitä lapsia veivataan eri kotien välissä heittopussina. Kukaan kaveri, sukulainen edes isovanhemmat eivät enää auta lasten kanssa. Katsotaan karsaasti, että oma vikas, mitäs teit lapsia.

Nuorten mt-ongelmat, huumeongelmat, ammattikoulut ajettu alas, pätkätyötä huonolla palkalla, burn outit lukiolaisilla ja ahdistus, syömishäiriöt. Nuorisojengit vie vaatteet päältä, Ilmastokriisi, mitään ei saa kuluttaa, edes pestä pyykkiä eikä pitää valoja päällä.

Tällainen on Suomi nykyään lapsiperheen ja nuorten silmin. Missä kohtaa tämä kannustaa perustamaan perhettä? Ei missään.

Tai sitten nykyihmisiltä puuttuu terve mediakritiikin taito. Vaikka mediassa paisutelteltaisiin kaikki mitättömät pikkuvastoinkäymiset aivan valtaviksi tragedioiksi, niihin ei ole pakko suhtautua totuutena. Jos ihmisillä olisi vähän suhteellisuudentajua, eivät uskoisi ihan joka uutista ja yleistä hysterisointia olemattomista ongelmista. Suomessa asiat on oikeasti melko hyvin. Lapsia tehdään koko ajan maissa, joissa oikeasti on köyhyyttä, kurjuutta ja surkea terveydenhoito.

Ei kukaan lastaan rakastava ja lapselle hyvää elämää toivova tee tahallaan lapsia huonoihin ja köyhiin oloihin silloin kun ehkäisykin on käytössä.

Huonot olot eivät aukottomasti sulje pois että ei voisi olla lastaan rakastava ja hyvää elämää toivova. Eikös se toivo paremmasta ole aina hyvä olla positiivisuus jankkaajat?

Lasken rakkauteen sen, että varmistaa voivansa tarjota lapselleen muutakin kuin halvinta kaurapuuroa. Ikävää on sellainen lapsen elämä, jossa ei ole elämyksiä, ruoka on huonoa, eikä ole mieleisiä harrastuksia. Se kaikki vaikuttaa lapsen psyykkiseen ja fyysiseen kehitykseen.

Vierailija
127/164 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä kyllä koira ilmoittaa milloin hänen armollinen korkeutensa haluaa mennä ulkoilemaan. Hän ilmoittaa myös milloin on nälkä ja milloin hän haluaa leikkiä :)

Vielä kun "hänen armollinen korkeutensa" saisi tehdä noita asioita ilman lupaasi. =)

Miten niin ilman minun lupaani? Eihän se minun lupaani kysy kun hoputtaa vaan toimimaan :D

Vierailija
128/164 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä et taida oikein ymmärtää formaattia. Koira valitsee mieleisensä lelun ja kantaa sen omistajalleen ja sitten leikitään. Ei siinä omistajan lupia, halua tai jaksamista kysellä.

Vierailija
129/164 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ansiosidonnaista ollaan taas leikkaamassa ja vakituisia työpaikkoja ei ole.

Arvovalinta Suomelta.

Ja tämä ajaa hankkimaan koiran?

Koirista pääsee helpommin eroon kuin lapsista. Niihin kuluu vähemmän rahaa. Ne oppii asiat helpommin ja nopeammin. Ne voi jättää jo heti pienenä yksin kotiin työpäivän tai muun menon ajaksi.

pehmolelu olisi vielä helpompi.

Mutta tylsempi. Pehmolelun kanssa ei voi käydä toko- tai aksatreeneissä/kisoissa, juoksemassa tai hiihtämässä.

Vierailija
130/164 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ylikansoitus ratkaistu ja koira kaikille!

Suomi ylikansoittunut?

Liikaa elättiä, ei niinkään oikeasti tuottavaa byrökraatit lisäksi tappiota tuottamassa. .

Ulkomailta tuotettu varaton väki riistäjävallan eduksi, mistä myös tuleva sukupuuttomme johtuu.

Vierailija
131/164 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ansiosidonnaista ollaan taas leikkaamassa ja vakituisia työpaikkoja ei ole.

Arvovalinta Suomelta.

Ja tämä ajaa hankkimaan koiran?

Koirista pääsee helpommin eroon kuin lapsista. Niihin kuluu vähemmän rahaa. Ne oppii asiat helpommin ja nopeammin. Ne voi jättää jo heti pienenä yksin kotiin työpäivän tai muun menon ajaksi.

pehmolelu olisi vielä helpompi.

Mutta tylsempi. Pehmolelun kanssa ei voi käydä toko- tai aksatreeneissä/kisoissa, juoksemassa tai hiihtämässä.

No mut hei...Keppari ja pehmari :D

Vierailija
132/164 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiranakin on parempi olla Suomessa. Joka lapsia tekee, on eläintäkin tyhmempi. Tosin, koirat ja muut eläimet on ihmistäkin viisaampia. Niin miten imbesilli on ihminen?

Vierailija
133/164 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maapallolla ylittyi äsken 8 miljardin ihmisen raja. Eli populaa täällä on jo liikaakin.

Ja suomalaisia heistä on montako prosenttia? Pitäisiköhän se syntyvyyssäännöstely alkaa jostain vähän väkirikkaammasta maasta, niin sillä olisi jotain merkitystä maapallon kantokyvyn kannalta.

Sinun kaltaisesi idiootit aina unohtavat tästä asiasta keuhkotessaan, että Suomalaiset käyttävät moninkertaisen määrän luonnon resursseja verrattuna näiden köyhien maiden ihmisiin.

Vierailija
134/164 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan kun Suomessa on tuo translaki voimassa niin minä en yhtään lasta tee. 

Vierailija
135/164 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin itse ennemmin lemmikin (tosin kissan, en koiraa), enkä edes harkitse toisen lapsen saamista. En, en ja en, tähän yhteiskuntaan, jossa sekä lasten, nuorten sekä aikuisten pahoinvointi lisääntyy koko ajan. Varhaiskasvatus on kriisissä, peruskouluun ei ole resursseja, lapsiperheet ovat ahtaalla, työelämä liian vaativaa, lapsiperhearjen ja työn yhteensovittaminen liian vaikeaa, lapsiperheet pärjäävät omillaan nykyisellään monesti ilman tukiverkkoja, kaikki kallistuu asumisesta ja ruoasta lähtien jne. Kyllä se lemmikki on puoleensavetävämpi vaihtoehto kuin lapsen saaminen. Valitettavasti näin.

Vierailija
136/164 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maapallolla ylittyi äsken 8 miljardin ihmisen raja. Eli populaa täällä on jo liikaakin.

Ja suomalaisia heistä on montako prosenttia? Pitäisiköhän se syntyvyyssäännöstely alkaa jostain vähän väkirikkaammasta maasta, niin sillä olisi jotain merkitystä maapallon kantokyvyn kannalta.

Suomalainen hallintomalli hävittää kansamme.  Joku ek tai kokoomusvalta maailmalla hävittaisi suuren osan ihmiskuntaa.

Vierailija
137/164 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tosiaan miettinyt nyt koiran hankintaa. Mies ei halua lasta. Koirassa on vaam se vika, että se pysyy aina samanlaisena eikä kehity mihinkään.

Eihän nyt nekään täysin samanlaisena pysy. Pennusta kasvaa teini, teinistä aikuinen ja aikuisesta vanhus. Luonnekkin muuttuu ja kehittyy iän myötä.

Ehkä ihminen jolla ei ole oma kohtaista kokemusta koiran elinkaaren seuraamisesta pennusta vanhuuteen ei voi tätä tietääkkään.

Vierailija
138/164 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

MGTOW

Vierailija
139/164 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat ollaan heti valmiita tuomitsemaan, jos lapset joskus vie hoitoon isovanhemmille. Kuitenkin monet koiranomistajat ovat jatkuvasti tunkemassa koiriaan sukulaisille hoitoon, että pääsevät itse matkustamaan tai juhlimaan. Koirahotellia ei yietenkään olla valmiita maksamaan. Ei ne sukulaiset ole valinneet ryhtyä sen koiran palvelijalsi, joten hoitakaa itse rakkinne tai jääkää kotiin, jos ei koirahotellista viitsi maksaa!!! Ihan älytöntä, että kehdataan kesällä parhaaseen loma-aikaan vinkua hoitoapua, kun tekee mieli lähteä festareille. Kyllä niillä sukulaisilla on oikeius lomailla rauhassa valitsemallaan tavalla ilman haisevia koiria

Vierailija
140/164 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vauvan tekeminen ei ole ollut houkuttelevaa pitkään aikaa muille kuin miehille. Miettikää, sairaalaan ei pääse, synnytyskivut, synnytyksen jälkeiset komplikaatiot ja muut ongelmat, raskaana olemisen aikana olevat terveysongelmat ja kaikkea muuta "kivaa". Miksi naista kiinnostaisi synnyttää tai olla raskaana, kun siitä on tehty hankalaa ja kivuliasta naiselle?

Koiran kanssa tule näitä ongelmia, mutta saat rakkaan perheenjäsenen. 

Aivan. Nainen saa samalla vaivalla koiranpennun, kuin mies saa lapsen. Eli pentu/vauva vain otetaan syliin, muuta ei tarvitse tehdä eikä kärsiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kahdeksan