Hs : Suomessa syntyy enemmän koiranpentuja kuin vauvoja
Kommentit (164)
Silti puhutaan yhä vain ihmisten lihansyönnistä jostain syystä, vaikka koiria on jo enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveiset vaan niille ilkeille miehille, jotka ovat ihmetelleet miksi olen ottanut kivan koiran heidän sijaansa. Kannattaa tosiaan miettiä millaisen luonteen joku haluaa kotiinsa. Ei sitä ilkeää miestä, vaan mieluummin kivan koiran. Ottakaa miehet koirista mallia ja olkaa yhtä kivoja :)
Juu kyllä tällaiset naiset kannattaa kiertää todella kaukaa. Or juus on Suomessa laitonta. Lemmikkieläimet ovat käytännössä or jia.
Aika harva orja on tullut niin hyvin huomioiduksi, syötetyksi ja hellitellyksi kuin lemmikkikoira.
Vierailija kirjoitti:
Oikeastaan on turha kiistellä siitä onko koira vai lapsi vaivalloisempi. Ihmiset arvostaa eri asioita. Minä en koe koiran pitoa työlääksi ja minulla on motivaatiota järjestää elämäni koiralle sopivaksi. Lapselle sopivaan elämään minulla taas ei ole motivaatiota. Joku toinen taas ajattelee päinvastoin ja joku muu puolestaan omistaa sekä koiria että lapsia. Meitä on monenlaisia.
On hyvä muistaa, että koira ei ole täysin vaivaton. Siitä olen kanssasi samaa mieltä, että jokainen valitsee sen mihin haluaa omat voimavaransa suunnata: Lapsen/koiran/muun lemmikin hoitoon vai ihan täysin johonkin muuhun elämäntapaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja syntyvät vauvat ovat ulkomaalaisten. Suomalaisia ei kauaa enää ole
Sehän riippuu ihan siitä miten kauan ulkomaalaisten jälkeläisiä pidetään ulkomaalaisina. Henkilökohtaisesti minusta jos joku on syntynyt Suomessa, kasvanut tässä kulttuurissa ja omaksunut suomalaiset arvot, esim. demokratiasta ja sukupuolten tasa-arvosta, ja pitää itse itseään suomalaisena, hän on suomalainen, riippumatta mistä hänen äitinsä tai isänsä on kotoisin tai mikä hänen ihonvärinsä on.
Muuttuuko hiiri hevoseksi jos se syntyy tallissa?
Sinustako esim Ernest Lawson ei ole suomalainen? Tai Ben Zyskowicz?
Suomen julkkiksissa on paljonkin ihmisiä, jotka ei ole juuriltaan suomalaisia, mutta kyllä he ainakin minulle ovat ihan suomalaisia, täällä ikänsä asuneet, suomea puhuvia.
Hiiri ja hevonen ovat eri eläinlajia, eikä ihminenkään muutu hevoseksi, vaikka syntyisi tallissa, joten todella huono vertaus sinulta.
Ihminen on ihminen, syntyi hän sitten Suomessa tai Ruotsilla, Ihan sama laji. Homo sapiens.
No onko se nyt ihme? Koira voi saada jopa 10 tai enemmän pentua kerrallaan ja jopa viisi kertaakin elämänsä aikana. Enemmänkin jos omistajalla ei ole moraalia.
Harva nainen saa 10 lasta.. Nykyäänhän ei oikein haluta lapsia ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Olen tosiaan miettinyt nyt koiran hankintaa. Mies ei halua lasta. Koirassa on vaam se vika, että se pysyy aina samanlaisena eikä kehity mihinkään.
Kehittyyhän se siihen tiettyyn pisteeseen asti. Vanhuskoira on jo ihan eri lailla kypsä kuin nuori aikuinen koira.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun päälle on käynyt elämässäni useamman kerran aggressiivinen koira. Ovat olleet vapaana. Koskaan ei ole ihmislapsi hyökännyt kimppuun ja purrut. En ole hengen lähtöä joutunut pelkäämään ihmislasten toimesta, mutta jotkut koirat ovat aggressiivisia. Koskaan ei voi tietää pentua ottaessa millainen siitä tulee. Vaikuttavia asioita: rotu, sukupuoli, koulutus, luonne ja temperamentti, omien vanhempien aggressiivisuus aste, hormonitoiminnan, traumaattiset kokemukset, kasvatus ja ihan vaan tuuri. Muutama prosentti koirista on persoonallisuus häiriöistä, joille ei auta mikään. Kannattaa omat voimavarat miettiä tarkkaan. Toisaalta kohdalle voi myös sattua mikä ihanin tyyppi
Minun kimppuuni kävi naapurin lapsi kahdesti. Olin tulossa kaupasta, niin huitoi minua kepillä. Toista tapausta en kerro tunnistettavuuden vuoksi. Jopa omat lapset saattavat purra ja potkia sekä itseä, että muita.
Huutista :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja syntyvät vauvat ovat ulkomaalaisten. Suomalaisia ei kauaa enää ole
Sehän riippuu ihan siitä miten kauan ulkomaalaisten jälkeläisiä pidetään ulkomaalaisina. Henkilökohtaisesti minusta jos joku on syntynyt Suomessa, kasvanut tässä kulttuurissa ja omaksunut suomalaiset arvot, esim. demokratiasta ja sukupuolten tasa-arvosta, ja pitää itse itseään suomalaisena, hän on suomalainen, riippumatta mistä hänen äitinsä tai isänsä on kotoisin tai mikä hänen ihonvärinsä on.
Muuttuuko hiiri hevoseksi jos se syntyy tallissa?
Sinustako esim Ernest Lawson ei ole suomalainen? Tai Ben Zyskowicz?
Suomen julkkiksissa on paljonkin ihmisiä, jotka ei ole juuriltaan suomalaisia, mutta kyllä he ainakin minulle ovat ihan suomalaisia, täällä ikänsä asuneet, suomea puhuvia.
Hiiri ja hevonen ovat eri eläinlajia, eikä ihminenkään muutu hevoseksi, vaikka syntyisi tallissa, joten todella huono vertaus sinulta.
Ihminen on ihminen, syntyi hän sitten Suomessa tai Ruotsilla, Ihan sama laji. Homo sapiens.
Ei taas tätä samaa tappelua. Onhan se täysin selvää, että kansalaisuus ja geenit ovat eri asioita. Kansalainen voi olla, oli perimä mikä tahansa, mutta geenit eivät siitä suomalaiseksi muutu.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun päälle on käynyt elämässäni useamman kerran aggressiivinen koira. Ovat olleet vapaana. Koskaan ei ole ihmislapsi hyökännyt kimppuun ja purrut. En ole hengen lähtöä joutunut pelkäämään ihmislasten toimesta, mutta jotkut koirat ovat aggressiivisia. Koskaan ei voi tietää pentua ottaessa millainen siitä tulee. Vaikuttavia asioita: rotu, sukupuoli, koulutus, luonne ja temperamentti, omien vanhempien aggressiivisuus aste, hormonitoiminnan, traumaattiset kokemukset, kasvatus ja ihan vaan tuuri. Muutama prosentti koirista on persoonallisuus häiriöistä, joille ei auta mikään. Kannattaa omat voimavarat miettiä tarkkaan. Toisaalta kohdalle voi myös sattua mikä ihanin tyyppi
Minun kimppuuni kävi naapurin lapsi kahdesti. Olin tulossa kaupasta, niin huitoi minua kepillä. Toista tapausta en kerro tunnistettavuuden vuoksi. Jopa omat lapset saattavat purra ja potkia sekä itseä, että muita.
Huutista :D
Perhe sai lopulta lähtöpassit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tosiaan miettinyt nyt koiran hankintaa. Mies ei halua lasta. Koirassa on vaam se vika, että se pysyy aina samanlaisena eikä kehity mihinkään.
Kehittyyhän se siihen tiettyyn pisteeseen asti. Vanhuskoira on jo ihan eri lailla kypsä kuin nuori aikuinen koira.
Sittenkö se on oppinut puhumaan? Elämme kovia aikoja, ystävä hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveiset vaan niille ilkeille miehille, jotka ovat ihmetelleet miksi olen ottanut kivan koiran heidän sijaansa. Kannattaa tosiaan miettiä millaisen luonteen joku haluaa kotiinsa. Ei sitä ilkeää miestä, vaan mieluummin kivan koiran. Ottakaa miehet koirista mallia ja olkaa yhtä kivoja :)
Juu kyllä tällaiset naiset kannattaa kiertää todella kaukaa. Or juus on Suomessa laitonta. Lemmikkieläimet ovat käytännössä or jia.
Aika harva orja on tullut niin hyvin huomioiduksi, syötetyksi ja hellitellyksi kuin lemmikkikoira.
Aika monia lemmikkejä tosiaan on huomiotu, syötetty ja hellitelty. Guinneshan joutui poistamaan lihavimman kissan kisan kirjasta kun niitä kissoja huomioitiin, syötettiin ja helliteltiin.
Or juus on or juutta, oli kyse ihmisistä tai lemmikkieläimistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sä höpötät? Nehän on oman elämänsä kuninkaita ja kuningattaria! Ainakin normaali ihminen huolehtii lemmikeistään ja rakastaa niitä. Lemmikkejä myös suoranaisesti palvellaan, kun ruoka kannetaan nenän eteen, annetaan rapsutuksia, leikataan kynnet, leikitetään ym.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sittenkö se on oppinut puhumaan? Elämme kovia aikoja, ystävä hyvä.
Ymmärrätkö sinä mitä tarkoittaa "tiettyyn pisteeseen asti" ? Koira kyllä todellakin kehittyy henkisesti paljonkin elämänsä aikana. Se ei tarkoita ihmiskielen sanojen lausumista. Puhuvat kyllä haukkumalla, ulvomalla ja muuten ääntelemällä. Ehkäpä sinun ei kannata ottaa koiraa lainkaan jos et ymmärrä edes koiraeläimen kehityskaarta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minuakin on muutaman kerran joku poikalapsi osoitellut aseella kaupassa. Toki leikkiase, mutta kumminkin. Ja toisella kertaa se ipana vielä huusi , että "kuolit". Ei kiva.
Koirissa on persoonallisuushäiriöisiä, mutta valitettavasti niitä on myös paljon ihmisissä. Koira kun tekee jotain pahaa se lopetetaan, mutta ihminen istuu vähän aikaa vankilassa ja jatkaa sitten tekosiaan kun vapautuu.
Väitän, että vaarallisia ihmisiä on lukematon määrä enemmän, kuin vaarallisia koiria.
2020 vuonna ihminen teki 489 henkirikosta tai niiden yritystä. Näistä 57 t***a***ppoa, 33 mu****rhaa, 363 t***apon yritystä ja 36 m***ur***han yritystä.
Koirat ei yllä läheskään samaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minuakin on muutaman kerran joku poikalapsi osoitellut aseella kaupassa. Toki leikkiase, mutta kumminkin. Ja toisella kertaa se ipana vielä huusi , että "kuolit". Ei kiva.
Koirissa on persoonallisuushäiriöisiä, mutta valitettavasti niitä on myös paljon ihmisissä. Koira kun tekee jotain pahaa se lopetetaan, mutta ihminen istuu vähän aikaa vankilassa ja jatkaa sitten tekosiaan kun vapautuu.
Väitän, että vaarallisia ihmisiä on lukematon määrä enemmän, kuin vaarallisia koiria.
2020 vuonna ihminen teki 489 henkirikosta tai niiden yritystä. Näistä 57 t***a***ppoa, 33 mu****rhaa, 363 t***apon yritystä ja 36 m***ur***han yritystä.
Sinun kokemusta voi jo verrata ukrainan sotaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika monia lemmikkejä tosiaan on huomiotu, syötetty ja hellitelty. Guinneshan joutui poistamaan lihavimman kissan kisan kirjasta kun niitä kissoja huomioitiin, syötettiin ja helliteltiin.
Or juus on or juutta, oli kyse ihmisistä tai lemmikkieläimistä.
Suurin osa kissoista ei siellä kuitenkaan ole. Suurin osa kissoista on ihan normaalipainoisia ja palvottuja lemmikkejä.
Vierailija kirjoitti:
Kielletään koirat kaupungeissa, jonne lisääntymisikäiset neidot pakkautuvat.
Mitä se auttaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinun kokemusta voi jo verrata ukrainan sotaan.
Toivottavasti osaat arvostaa naapureitasi, jos he ovat/ovat olleet normaaleja. Kaikkia hulluja pääsee tapahtumaan kun naapurissa asuu alkoholisteja ja muuten vaan kaheleita. Ole onnellinen, että olet säästynyt sellaisilta. Minun piti kerran soittaa poliisit raahaamaan sammunut juoppo pois oveni edestä. En tuntenut ukkoa. En vaan saanut ovea aamulla auki kun väsynyt juhlija oli siihen sammahtanut.
Meillä on yksi koira, kesällä toivottavasti toinen. Lapsia ei haluta.
N31