Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hs : Suomessa syntyy enemmän koiranpentuja kuin vauvoja

Vierailija
04.02.2023 |

Että näin.

Kommentit (164)

Vierailija
161/164 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terveiset vaan niille ilkeille miehille, jotka ovat ihmetelleet miksi olen ottanut kivan koiran heidän sijaansa. Kannattaa tosiaan miettiä millaisen luonteen joku haluaa kotiinsa. Ei sitä ilkeää miestä, vaan mieluummin kivan koiran. Ottakaa miehet koirista mallia ja olkaa yhtä kivoja :)

Juu kyllä tällaiset naiset kannattaa kiertää todella kaukaa. Or juus on Suomessa laitonta. Lemmikkieläimet ovat käytännössä or jia.

Mitä sä höpötät? Nehän on oman elämänsä kuninkaita ja kuningattaria! Ainakin normaali ihminen huolehtii lemmikeistään ja rakastaa niitä. Lemmikkejä myös suoranaisesti palvellaan, kun ruoka kannetaan nenän eteen, annetaan rapsutuksia, leikataan kynnet, leikitetään ym.

Mutta mites se laji kohtainen luonnollinen elämä? Eläin nauttii kun saa nähdä vaivaa ruoan eteen, rapsutukset tulee toiselta lajitoverilta, kynsiä ei kuulu leikata koska ne kuluu luonnossa, leikkiminen oman laji toverin kanssa ei voi ihminen korvata.

Ihminen kohtelee eläintä omien tarpeiden tyydytykseen eikä ajattele mikä tekee eläimen onnelliseksi.

Vierailija
162/164 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tosiaan miettinyt nyt koiran hankintaa. Mies ei halua lasta. Koirassa on vaam se vika, että se pysyy aina samanlaisena eikä kehity mihinkään.

Kehittyyhän se siihen tiettyyn pisteeseen asti. Vanhuskoira on jo ihan eri lailla kypsä kuin nuori aikuinen koira.

Sittenkö se on oppinut puhumaan? Elämme kovia aikoja, ystävä hyvä.

Ymmärrätkö sinä mitä tarkoittaa "tiettyyn pisteeseen asti" ? Koira kyllä todellakin kehittyy henkisesti paljonkin elämänsä aikana. Se ei tarkoita ihmiskielen sanojen lausumista. Puhuvat kyllä haukkumalla, ulvomalla ja muuten ääntelemällä. Ehkäpä sinun ei kannata ottaa koiraa lainkaan jos et ymmärrä edes koiraeläimen kehityskaarta.

Koira ei puhu. Koira viestii.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/164 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun päälle on käynyt elämässäni useamman kerran aggressiivinen koira. Ovat olleet vapaana. Koskaan ei ole ihmislapsi hyökännyt kimppuun ja purrut. En ole hengen lähtöä joutunut pelkäämään ihmislasten toimesta, mutta jotkut koirat ovat aggressiivisia. Koskaan ei voi tietää pentua ottaessa millainen siitä tulee. Vaikuttavia asioita: rotu, sukupuoli, koulutus, luonne ja temperamentti, omien vanhempien aggressiivisuus aste, hormonitoiminnan, traumaattiset kokemukset, kasvatus ja ihan vaan tuuri. Muutama prosentti koirista on persoonallisuus häiriöistä, joille ei auta mikään. Kannattaa omat voimavarat miettiä tarkkaan. Toisaalta kohdalle voi myös sattua mikä ihanin tyyppi

Minun kimppuuni kävi naapurin lapsi kahdesti. Olin tulossa kaupasta, niin huitoi minua kepillä. Toista tapausta en kerro tunnistettavuuden vuoksi. Jopa omat lapset saattavat purra ja potkia sekä itseä, että muita.

Minuakin on muutaman kerran joku poikalapsi osoitellut aseella kaupassa. Toki leikkiase, mutta kumminkin. Ja toisella kertaa se ipana vielä huusi , että "kuolit". Ei kiva.

Koirissa on persoonallisuushäiriöisiä, mutta valitettavasti niitä on myös paljon ihmisissä. Koira kun tekee jotain pahaa se lopetetaan, mutta ihminen istuu vähän aikaa vankilassa ja jatkaa sitten tekosiaan kun vapautuu. 

Väitän, että vaarallisia ihmisiä on lukematon määrä enemmän, kuin vaarallisia koiria.  

2020 vuonna ihminen teki 489 henkirikosta tai niiden yritystä.  Näistä 57 t***a***ppoa, 33 mu****rhaa, 363 t***apon yritystä ja 36 m***ur***han yritystä.

Koirat ei yllä läheskään samaan.

Ei niin koska ihminen ottaa vastuun koiran teoista😂

Vierailija
164/164 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koira on koko eliniältään niin aikatauluja sitova lemmikki että ihmettelen miten ovat niin suosittuja. Mutta eipä niitä niin tunnollisesti hoidetakaan välttämättä. Täälläkin oli juuri keskustelu siitä että saisiko parvekkeelle tehtyä jonkinlaisen ulostuspaikan koiralle. Että aika värikästä porukkaa on myös niissä omistajissa.

Olen ihmetellyt samaa. Lapsi on ensimmäiset 3v täysin autettava, sitten alkaa aika paljon itsenäistyä ja 7v voi olla jo yksin kotona jos venyy työpäivä tms. Lapsen saa otettua mukaan, jos haluaa jonnekin lähteä.

Koira on ikuisesti sellainen, että kotona on pakko olla tiettyihin kellonaikoihin ulkoiluttamassa koira, se on käytävä ruokkimassa ja joka kerta jos haluaa jonnekin, sille on hankittava hoitaja tai hoitopaikka. Koirasta on 18v aikana paljon enemmän vaivaa kuin lapsesta. Ja mulla on kokemusta molemmista.

Koirat on ihania, mutta väite siitä että niistä olisi vähemmän vaivaa kuin lapsesta ei kyllä pidä ollenkaan paikkaansa. Paitsi ehkä ensimmäisen parin vuoden osalta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yhdeksän