Hyväksikäyttöä? Avaudun, ensimmäistä kertaa...
Olen pitkään miettinyt että missä ja milloin ja kenelle kertoisin tämän, vai kerronko ikinä kenellekään. Tulin sitten siihen lopputulokseen että mieluiten anonyymina.
Olen 18-vuotias tyttö. Olen voinut viimeiset kolme vuotta todella huonosti. Mulla on diagnosoitu keskivaikea masennus ja yleinen ahdistuneisuushäiriö. Kun olin 15-vuotias (täyttämässä kahden kuukauden sisällä 16 vuotta) yritin ensimmäisen kerran its*murhaa. Olin osastolla viikon, ja sen jälkeen mut sijoitettiin kiireellisesti lastenkotiin.
Olin ollut lastenkodissa noin puoli vuotta, kun laitoin instagramiin kuvan itsestäni. Itselleni tuntematon henkilö kommentoi julkaisua, ja tuli laittamaan diressä viestiä, että olen todella kaunis. Olin todella otettu tästä. Jatkoimme tämän henkikön kanssa keskustelua snapchatin puolella. Minulle selvisi että hän on 46-vuotias mies. Olin itse 16-vuotias ja voin todella huonosti, joten minua ei haitannut miehen ikä. Halusin vain kuulla häneltä lisää kehuja.
Ei mennyt montaa päivää kun tuo mies ehdotti, että haluaisi ryhtyä mun "sugar daddyksi", ja voisi ostaa mulle kauniita vaatteita, antaa rahaa, meikkejä ja koruja, jos vaan suostun olemaan hänen seurassaan aina välillä. Mistään muusta ei puhuttu. Pelkästään seurana olemisesta. Minä sitten epävarmana teininä suostuin tähän, ja menin näkemään tätä miestä.
Heti ensimmäisellä tapaamisella harrastimme seksiä tämän miehen autossa. Minä en halunnut sitä, mutta olin peloissani enkä uskaltanut sanoa vastaan. En kuitenkaan mitenkään osoittanut olevani halukas seksiin. Olin vain paikallani ja pidätin itkua. Sain tuolloin 150 euroa käteistä rahaa tuolta mieheltä, ikään kuin "palkaksi" seksistä.
Olin tuon tapahtuman jälkeen ihan rikki. Itkin joka päivä kun katsoin itseäni peilistä. Vihasin itseäni ja syytin tapahtuneesta itseäni. Tunsin olevani likainen, kamala ja ällöttävä ihminen.
En tiennyt millä saisin oloani helpotettua. Sitten keksin, että voisin juoda alkoholia ahdistukseeni. Se sama mies oli muhun yhteydessä vieläkin ja kyseli, että tarvitsisinko jotain, esim rahaa tai vaatteita. Sanoin että haluan alkoholia. Tämä kävi tuolle miehelle. Hän haki mulle lavallisen olutta, ja siitä hyvästä harrastimme taas seksiä. Mies aivan varmasti huomasi, etten halua sitä, mutta en uskaltanut taaskaan sanoa mitään, koska olin saanut jo oluet.
Tämä sama toistui lukuisia kertoja. Se oli mun ainoa keino saada alkoholia, ja joka kerta rukoilin ettei mun tarvitsisi harrastaa seksiä tämän miehen kanssa. Mua ei vaan enää kiinnostanut muu, kuin että saisin helpotettua oloani alkoholilla. Tätä jatkui yli vuoden. Valehtelin lastenkodissa olevani kavereiden kanssa, mutta oikeasti näin tätä miestä.
Täytin viime kuussa 18 vuotta ja muutin pois lastenkodista omaan asuntoon. Nämä asiat ahdistavat mua kovasti vieläkin. En tiedä pitäisikä mun kertoa tästä jollekin vai vaan olla ikuisesti hiljaa. En vaan tiedä miten pystyn elämään itseni kanssa.
Kommentit (44)
Ilmoita poliisille. Tuo on vakava asia ja olisi hirveä vääryys, jos mies ei joudu vastuuseen!
Kauheaa, ehdottomasti hyväksikäyttöä. En osaa neuvoa muuta kuin että haethan apua, kerrot asiasta. Sinä et ole tehnyt mitään väärää. Voimia ja toivottavasti joku täällä osaa antaa parempia, konkreettisia neuvoja <3
Vierailija kirjoitti:
Kiva satu
Tämä on pahinta mitä seksuaalirikoksen uhrille voi sanoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiva satu
Mutta ei tarinan sepittäjälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiva satu
Miksi oletat, että tuo tarina olisi keksitty? Kuinka voit olla siitä varma?
Seksin ostaminen alaikäiseltä on rikos. Raiskausta voi olla vaikea todistaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiva satu
Se suorastaan paistaa läpi.
Olisi pitänyt kerrasta viisastua, kun yhdenkin kerran nusautit. Toivottavasti saat apua traumoihisi kuitenkin...
Vierailija kirjoitti:
Olisi pitänyt kerrasta viisastua, kun yhdenkin kerran nusautit. Toivottavasti saat apua traumoihisi kuitenkin...
Ap on ollut pahoinvoiva LAPSI. Suututtaa tällaiset kommentit. Tuo on ollut täysin aikuisen ihmisen vastuulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiva satu
Hän on naiivi kuplassa eläjä joka ei voi ymmärtää että tällaisia asioita tapahtuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap on ollut pahoinvoiva LAPSI. Suututtaa tällaiset kommentit. Tuo on ollut täysin aikuisen ihmisen vastuulla.
Todella kyseessä ollut lapsi. Olen niin pahoillani puolestasi. Ajattelen, että voisit ehkä jutella jälkihuollon työntekijöiden kanssa? Jos asiat etenisivät sitä kautta. Voimia sinulle🙏
Rikosuhripäivystyksestä saa neuvoja. Sinne voi soittaa myös anonyymisti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä vaan on hyvä ottaa tavaksi oppia virheistään. Ap hyvin analyyttisesti kertoi ekan kerran ongelmistaan, joten toivoa olisi voinut olla. Hyvä muistaa tulevaisuudessa ettei aiheuta itselleen enempää ongelmia esim ylensyönnillä tms..
Voi kuule, tuo ei ollut millään lailla sinun syysi. Se mies teki tosi väärin, sinä et ollut aikuinen, hän oli aikuinen ja käytti hyväkseen nuoruuttasi ja pahoinvointiasi omia tarpeitaan tyydyttääkseen. Se mies on kamala ja ällöttävä ihminen, sinä et ole.
Esimerkiksi raiskauskriisikeskus Tukinainen on taho, johon voit olla yhteydessä. Sieltä saa keskusteluapua ja myös lainopillista neuvontaa.
Joku auttava puhelin, jossa on oikeasti asioita ymmärtäviä ihmisistä. Jopa samoja asioita kokeneita. Raiskauskriisikeskus tms. Sinne voi soittaa, vaikka ei tiedä mitä.itselle on lain mukaan tapahtunut. Parantuminen tarvitsee paljon työtä ja apuaja tukea ympärillä. Muttajossain vaiheessa huomaat voivasi paremmin ja olevasi jopa onnellinen. Tulevaisuus on olemassa. Etsi asiantuntevaa tukea/apua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka kuinka olisi lapsi, luulisi että jotain järkeä siitä nuorestakin päästä löytyisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka kuinka olisi lapsi, luulisi että jotain järkeä siitä nuorestakin päästä löytyisi.
Mitä mieltä olet sen miehen järjestä? Entä moraalista?
Kiva satu