Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hyväksikäyttöä? Avaudun, ensimmäistä kertaa...

Vierailija
02.02.2023 |

Olen pitkään miettinyt että missä ja milloin ja kenelle kertoisin tämän, vai kerronko ikinä kenellekään. Tulin sitten siihen lopputulokseen että mieluiten anonyymina.

Olen 18-vuotias tyttö. Olen voinut viimeiset kolme vuotta todella huonosti. Mulla on diagnosoitu keskivaikea masennus ja yleinen ahdistuneisuushäiriö. Kun olin 15-vuotias (täyttämässä kahden kuukauden sisällä 16 vuotta) yritin ensimmäisen kerran its*murhaa. Olin osastolla viikon, ja sen jälkeen mut sijoitettiin kiireellisesti lastenkotiin.

Olin ollut lastenkodissa noin puoli vuotta, kun laitoin instagramiin kuvan itsestäni. Itselleni tuntematon henkilö kommentoi julkaisua, ja tuli laittamaan diressä viestiä, että olen todella kaunis. Olin todella otettu tästä. Jatkoimme tämän henkikön kanssa keskustelua snapchatin puolella. Minulle selvisi että hän on 46-vuotias mies. Olin itse 16-vuotias ja voin todella huonosti, joten minua ei haitannut miehen ikä. Halusin vain kuulla häneltä lisää kehuja.

Ei mennyt montaa päivää kun tuo mies ehdotti, että haluaisi ryhtyä mun "sugar daddyksi", ja voisi ostaa mulle kauniita vaatteita, antaa rahaa, meikkejä ja koruja, jos vaan suostun olemaan hänen seurassaan aina välillä. Mistään muusta ei puhuttu. Pelkästään seurana olemisesta. Minä sitten epävarmana teininä suostuin tähän, ja menin näkemään tätä miestä.

Heti ensimmäisellä tapaamisella harrastimme seksiä tämän miehen autossa. Minä en halunnut sitä, mutta olin peloissani enkä uskaltanut sanoa vastaan. En kuitenkaan mitenkään osoittanut olevani halukas seksiin. Olin vain paikallani ja pidätin itkua. Sain tuolloin 150 euroa käteistä rahaa tuolta mieheltä, ikään kuin "palkaksi" seksistä.

Olin tuon tapahtuman jälkeen ihan rikki. Itkin joka päivä kun katsoin itseäni peilistä. Vihasin itseäni ja syytin tapahtuneesta itseäni. Tunsin olevani likainen, kamala ja ällöttävä ihminen.

En tiennyt millä saisin oloani helpotettua. Sitten keksin, että voisin juoda alkoholia ahdistukseeni. Se sama mies oli muhun yhteydessä vieläkin ja kyseli, että tarvitsisinko jotain, esim rahaa tai vaatteita. Sanoin että haluan alkoholia. Tämä kävi tuolle miehelle. Hän haki mulle lavallisen olutta, ja siitä hyvästä harrastimme taas seksiä. Mies aivan varmasti huomasi, etten halua sitä, mutta en uskaltanut taaskaan sanoa mitään, koska olin saanut jo oluet.

Tämä sama toistui lukuisia kertoja. Se oli mun ainoa keino saada alkoholia, ja joka kerta rukoilin ettei mun tarvitsisi harrastaa seksiä tämän miehen kanssa. Mua ei vaan enää kiinnostanut muu, kuin että saisin helpotettua oloani alkoholilla. Tätä jatkui yli vuoden. Valehtelin lastenkodissa olevani kavereiden kanssa, mutta oikeasti näin tätä miestä.

Täytin viime kuussa 18 vuotta ja muutin pois lastenkodista omaan asuntoon. Nämä asiat ahdistavat mua kovasti vieläkin. En tiedä pitäisikä mun kertoa tästä jollekin vai vaan olla ikuisesti hiljaa. En vaan tiedä miten pystyn elämään itseni kanssa.

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olit jo ennen tätä hyväksikäyttöä rikki. Oletko varma, että sinua ei ole lapsena hyväksikäytetty. Tuntuu, että et ole osannut varjella rajojasi.

Hankkiudu puhumaan jollekulle, ei tällaisesta palstakirjoittelusta ole juurikaan hyötyä.

Vierailija
22/44 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, että uskalsit nyt avautua asiasta, vaikka ikävä kyllä täällä riittää myös ilkeitä kommentoijia. Toivottavasti kuitenkin tunnet nyt helpommaksi puhua asiasta jollekulle oikeastikin. Ota yhteyttä esim. Tukinainen-palveluun tai muuhun tukipuhelimeen tai -chattiin ja sitä kautta varmaan osataan kertoa, mistä saisi apua. Selviät tästä kyllä, pitkä hyvä elämä on vielä edessä, kun saat asian käsiteltyä.

Ilkeilijöille tiedoksi, että kyllä näitä tapahtuu ja paljon. Uhrin häpeä voi olla niin suuri, että estää kertomasta, koska itsesyytökset ja pelko siitä, että sanotaan "oma vika" voivat olla ylitsepääsemättömiä. Lapsi ei ole vastuussa, ei edes teini. Aikuisten miesten kuuluisi hävetä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata kommentoida pilkaten, vaikkei uskoisikaan tämän tarinan olevan totta. Näitä tapauksia riittää, ja varmasti tämän lukee joku, jolle on käynyt vastaavaa. Vastuu on aina aikuisen. Halveksun syvästi ihmisiä, jotka käyttävät nuorten haavoittuvuutta hyväkseen.

Vierailija
24/44 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi yritit itsemurhaa?

Vierailija
25/44 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo ole millään tavalla hyväksikäyttöä jos et ole saanut suustasi ulos ettet halua seksiä :D

Tuo kaikki on ollut aikuisen vastuulla. Toivon että sinulla ei ole lapsia.

Vierailija
26/44 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorten turvatalo. Sinne voi mennä paikanpäälle tai soittaa

Vierailija
27/44 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin mennä tuon kokemasi jälkeen sen daddysi kanssa treffeille ja tarjota jotain kovaa hänen b-rappuun.

Vierailija
28/44 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo ole millään tavalla hyväksikäyttöä jos et ole saanut suustasi ulos ettet halua seksiä :D

Onhan tuo päivän selvää että nuori neito oli painostettu seksiin ja tilassa jossa on liian altis miehen vaikutukselle. Näitä varjoaan pelkääviä neitoja viiskymppiset semijammut etsiikin netti kuumana.

Vierailija
29/44 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipähän se käytössä kulu.

Vierailija
30/44 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teit tyhmästi ja nyt kaduttaa. Se on normaalia.

Ex narkkina tiedän kuinka pitkälle voi mennä ruokkiakseem addiktiotaan. Tuo maailma ei ole mukava, muista kuitenkin että itse teit päätökset ei se ukko.

Se tekikö ukko moraalisesti oikein on sitten ihan eri asia.

Ap on uhri ja tuo mies on rikollinen.

Vierailija
31/44 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi.

Vierailija
32/44 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla jälkihuollon sosiaalityöntekijää? Jos on niin kerro hänelle. Tulosta vaikka tekstisi ja näytä hänelle. Sitten yhdessä eteenpäin. Jos ei ole niin Rikosuhripäivystys on hyvä. Kovasti voimia sinulle. Et ole tehnyt mitään väärin.

Vierailija
33/44 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole tehnyt mitään väärää.

Vierailija
34/44 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmoita poliisille. Tuo on vakava asia ja olisi hirveä vääryys, jos mies ei joudu vastuuseen!

Ap:han on sanonut olleensa 16, joten asia ollut täysin ok.

Vierailija
35/44 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ex narkkina tiedän kuinka pitkälle voi mennä ruokkiakseem addiktiotaan. Tuo maailma ei ole mukava, muista kuitenkin että itse teit päätökset ei se ukko.

Millä tavalla rikollinen? Eihän mies raiskannut eikä ap ollut alle suojaikärajan.

Vierailija
36/44 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuorten turvatalo. Sinne voi mennä paikanpäälle tai soittaa

Hölmö. Ei tuollaiselle ole mitään tarvetta. Eihän ap ta vainoa mikään väkivaltainen mies.

Vierailija
37/44 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä tavalla rikollinen? Eihän mies raiskannut eikä ap ollut alle suojaikärajan.

Seksin ostaminen alle 18-vuotiaalta on rikos.

Vierailija
38/44 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sanoin että haluan alkoholia. Tämä kävi tuolle miehelle. Hän haki mulle lavallisen olutta"

Olet kyllä aikamoinen loppasuu ollut. Lava olutta on 96 laatikkoa. On siinä saanut jonkun aikaa töitä tehdä että sen saa juotua. 

Vierailija
39/44 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmoita poliisille. Tuo on vakava asia ja olisi hirveä vääryys, jos mies ei joudu vastuuseen!

Taas miestä syytetään turhaan!! Nainen halusi kaljaa ja seksiä ja sai sitä. Nyt vinkuu kun kaljat loppu.

Tarkoitat varmaan tyttö, joka ei missään vaiheessa halunnut seksiä vaan helpotusta kamalaan oloonsa.

Vierailija
40/44 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiva satu

Tämä on pahinta mitä seksuaalirikoksen uhrille voi sanoa.

Mutta ei tarinan sepittäjälle.

Miksi oletat, että tuo tarina olisi keksitty? Kuinka voit olla siitä varma?

Se suorastaan paistaa läpi.

Että hävettää olla mies kun lukee tällaisia kommentteja... Ymmärrätkö muuten, että kommentistasi paistaa sukupuolen lisäksi läpi myös puoluekantasi? "Totuus kiihottaa", vai mitä?

Mut eipä siinä, mä käyn nollaan sun säälittävän äänesi vaalipäivänä. Jatka sä vain trollaamista.