Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Translaki meni läpi

Vierailija
01.02.2023 |

Tirsk!

Kommentit (3723)

Vierailija
1221/3723 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi ei enää ole puolustamisen arvoinen maa.

Jos sota tulee, mä laittaisin transihmiset eturintamaan.

Vierailija
1222/3723 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä laki saa varmaan aikaan paljon enemmän pahaa kuin hyvää. Vaikkapa niiden translasten perheissä.

Mitä pahaa? Ei tämä lapsia koske.

Vielä. Eduskunta hyväksyi lausuman, jossa edistetään lain ulottamista lapsiin. Vasemmistoliitto ja vihreät kannattavat sukupuolen vaihtamista myös lapsille.

Lisäksi vasemmistoliiton kansanedustaja Veronika Honkasalo vaati puheenvuorossaan tänään hormoniblokkereita lapsille. Tämä on sekä vihreiden että vasemmistoliiton periaateohjelmassakin.

Juridisen sukupuolen. Siinä ollaan hyvin kaukana kirurgiasta ja hormonihodoista.

Mitä hyötyä siitä pelkän juridisen sukupuolen muuttamisesta on? Siis ihan oikeasti.

Lue lain perusteet. Siellä ne on sanottu.

Siis sanoin ihan oikeasti. Ei siihen vastausta tuolta löydy.

No mistä luulet niiden löytyvän? Lainsäädäntö on valmisteltu normaalien asiantuntijakuulemisprosessien kautta.

Kuvittelin naiivisti, että ihmiset, jotka tuota kannattavat, osaisivat myös kysyttäessä vastata tällaisiin ihan simppeleihin kysymyksiin. Mutta näköjään olin väärässä.

Näihin on vastattu tälläkin palstalla tuhat kertaa. Se on ihan turhaa. Ei teillä tiedosta sen suhteen ole pulaa. Olette eri mieltä. Se on ihan ok. Mutta eri mieltä voi olla maltillisemmin ja hyvät tavat säilyttäen.

Eli et osaa vastata etkä itsekään tiedä. Miksei sitä voi myöntää suoraan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1223/3723 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännä miten kokoomuspersuja jaksaa kiihottaa toisten ihmisten sukupuoliasiat.

Alkaa se kiinnostaa siinä vaiheessa kun pippeli Marjatat pääsee tyttölasten kans samaan pukuhuoneeseen ja saunaan. Siitä ei hyvä seuraa. Mielisairas ukko muna kädessä tyttöjen ja naisten puolella saunassa ja pukuhuoneessa. Laillisesti...

Saitko siemensyöksyn tuota pohtiessasi?

Vierailija
1224/3723 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä laki saa varmaan aikaan paljon enemmän pahaa kuin hyvää. Vaikkapa niiden translasten perheissä.

Vielä. Eduskunta hyväksyi lausuman, jossa edistetään lain ulottamista lapsiin. Vasemmistoliitto ja vihreät kannattavat sukupuolen vaihtamista myös lapsille.

Lisäksi vasemmistoliiton kansanedustaja Veronika Honkasalo vaati puheenvuorossaan tänään hormoniblokkereita lapsille. Tämä on sekä vihreiden että vasemmistoliiton periaateohjelmassakin.

Juridisen sukupuolen. Siinä ollaan hyvin kaukana kirurgiasta ja hormonihodoista.

Mitä hyötyä siitä pelkän juridisen sukupuolen muuttamisesta on? Siis ihan oikeasti.

Tiivistäisitkö ne hyödyt omin sanoin? Mikä on uudistuksen suurin hyöty aidoille kehodysforisille transeille?

-eri

Ne lainsäädännön hyödyt on avattu lainsääsäntöprosessissa ja eduskuntakeskusteluissa kaikista parhaiten. Sieltä vaan lukemaan. Haluatte kai sen oikean ja alkuperäisen tiedon mille lainsäädäntö on perustunut? Täältä sitä ette saa.

Nyt halutaankin sun näkemys, vai onko sulla keskustelupalstan konsepti vielä hakusessa?

Minulla ei ole sen kummempia omia näkemyksiä hyödyistä. Transasioiden asiantuntijat ja sen itse kokeneet ihmiset ovat ne, joita kuuntelen. Heidän näkemyksensä löytyvöt lainvalmistelusta ja lainsäädännöstä, minun näkemyksilläni ei ole yhtään mitään väliä. Translain on tarkoitus hyödyttää transihmisiä, ei minua.

Vierailija
1225/3723 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naurista pedopersujen kyyneleille!

Vierailija
1226/3723 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan se ei aiheuta vahinkoa, vaan antaa lisää aikaa.

Oletko lukenut tutkimuksia, tutkinut asiaa vai etsinyt tietoa vain lähteistä,joita ajatusmaailmasi kannattaa?

Ihan rehellisesti.

Olen lukenut ja kuunnellut näiden vanhempien kokemuksia. Yhden dokumentinkin näin.

Varmaan jollain transufoorumilla olleet nuo kokemukset.

https://www.youtube.com/shorts/utmIJoW878A

Tässä tyttö jolle annettiin aivan liian aikaseen hormoonilääkitys. Ihan kamalaa. 

16-vuotias?! Näyttää nelikymppiseltä mieheltä. Onnea vaan...

No ei se kyllä nelikymppiseltä näytä, mutta selkeästi näyttää vanhemmalta ja tuo hiusraja ei tule koskaan kasvamaan takaisin.

Tämän takia ei koskaan pitäisi antaa mitään hormoonihoitoja lapsille. Jos ne tahtoo sitten aikuisena leikellä itseään niin ok, mutta ei nuorille mitään tuollaisia. 

No kylläpä vaan näyttää. Ihan järkyttävän näköinen. Olisi mielenkiintoista nähdä tytön alkuperäinen kuva.

Vierailija
1227/3723 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiivistäisitkö ne hyödyt omin sanoin? Mikä on uudistuksen suurin hyöty aidoille kehodysforisille transeille?

-eri

Tätä olen itsekin transition läpikäyneenä transihmisenä yrittänyt kysellä, mutta en ole saanut vastausta. Ilmeisesti minun ihmisoikeuksissani on jotain pahasti vialla, vaikka en sitä itse tajua ja elän arkeani kenenkään häiritsemättä ja ketään häiritsemättä siinä missä kuka tahansa.

Sellaisen perustelun olen saanut, että nyt säästyy toisen lausunnon hakemiseen menevät matkarahat ja paperit saa pari kuukautta aikaisemmin. Sitä voidaan toki miettiä, että olisiko prosessia voinut nopeuttaa ilman ei-transien itsemäärittelyä.

Vierailija
1228/3723 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä ihmisiä on onneksi enemmän kuin pahoja. Oikeudet kuuluvat kaikille, vaikka se pedopersua kismittäisikin.

Vierailija
1229/3723 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi juttu liittyen lasten hormoniblokkereihin, josta ei puhuta: jos murrosikää ei käy läpi, myös henkinen kasvu stoppaa.

Murrosiässä tehdään pikkuhiljaa pesäeroa vanhempiin, pohditaan omia arvoja ja kehitytään ajattelussa muutenkin. Lisäksi hommaan kuuluu seksuaaliset vietit ym.

Jos murrosikä jää välistä, niin jää kaikki yllämainittukin- ihminen jää ikuisesti lapseksi ajattelultaan.

Vierailija
1230/3723 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pukuhuone, sauna, lapsia, jäykistynyt siitin, runkkeli runkkeli...selaisia pohtii pakko-oireiden persuli.

Vierailija
1231/3723 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyviä ihmisiä on onneksi enemmän kuin pahoja. Oikeudet kuuluvat kaikille, vaikka se pedopersua kismittäisikin.

Kyse onkin siitä millaiset oikeudet.

Vierailija
1232/3723 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-eri

Ne lainsäädännön hyödyt on avattu lainsääsäntöprosessissa ja eduskuntakeskusteluissa kaikista parhaiten. Sieltä vaan lukemaan. Haluatte kai sen oikean ja alkuperäisen tiedon mille lainsäädäntö on perustunut? Täältä sitä ette saa.

Nyt halutaankin sun näkemys, vai onko sulla keskustelupalstan konsepti vielä hakusessa?

Minulla ei ole sen kummempia omia näkemyksiä hyödyistä. Transasioiden asiantuntijat ja sen itse kokeneet ihmiset ovat ne, joita kuuntelen. Heidän näkemyksensä löytyvöt lainvalmistelusta ja lainsäädännöstä, minun näkemyksilläni ei ole yhtään mitään väliä. Translain on tarkoitus hyödyttää transihmisiä, ei minua.

Mutta hyödyttääkö tämä? Oikeasti, mitä sukupuolen juridinen muuttaminen auttaa?

Vierailija
1233/3723 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja vaikka niitä lain väärinkäyttäjiä ei olisi paljoa, niin silti he voivat aiheuttaa todella isoa vahinkoa monille tytöille, naisille ja seksuaalivähemmistöille. Yksikin tapaus on liikaa.

"Yksittäistapauksistakin" aiheutuu iso mainehaitta, kun alkaa levitä tieto, että naiserityisissä tiloissa voi törmätä juridisiin ja laillisiin yllätyskulleihin. Kuinka moni nainen tai tyttö haluaa ottaa sen riskin? Ei tarvita montaa yllätyskulliin törmäämistä, kun sana alkaa levitä.

Vierailija
1234/3723 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännä miten kokoomuspersuja jaksaa kiihottaa toisten ihmisten sukupuoliasiat.

Alkaa se kiinnostaa siinä vaiheessa kun pippeli Marjatat pääsee tyttölasten kans samaan pukuhuoneeseen ja saunaan. Siitä ei hyvä seuraa. Mielisairas ukko muna kädessä tyttöjen ja naisten puolella saunassa ja pukuhuoneessa. Laillisesti...

Persujen fantasiat ovat kyllä häiriintyneitä.

Vierailija
1235/3723 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menihän se taksiuudistuskin läpi, ja maan taksiliikenne ajautui kaaokseen. Päättäjä nyt vain voivat tehdä vääriä ratkaisuja.

Tulee olemaan mielenkiintoista nähdä, paraneeko trans-ihmisten mielenterveysongelmat sillä, että henkkareissa heillä lukee heidän tavoittelemansa sukupuolen henkilötunnus. Vaikea uskoa kyllä sitä.

Kyseessä on niin pienen pieni ihmisryhmä, että tuskin vaikuttaa meidän enemmistön elämään sitä eikä tätä, ainakaan meidän pienessä Suomessa. Eri asia pervossa isossa Amerikassa, jossa voi löytyä näitä väärien syiden vuoksi vaihtajia.

Koko trans-hoitolinja tulee muuttumaan 10-15 vuoden sisällä, kun nähdään lääkehoitojen vahingolliset seuraukset pitkällä aikavälillä.

Keskitytään olennaisempiin asioihin kuten vaikkapa eläinten hyvinvointiin. Niitä on enemmän.

Tanskan järkilinja on ainoa järkilinja.

Vierailija
1236/3723 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oh, oh, oh...

Vierailija
1237/3723 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-eri

Mutta hyödyttääkö tämä? Oikeasti, mitä sukupuolen juridinen muuttaminen auttaa?

Mietipä sitä pikku persuni.

Vierailija
1238/3723 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sateenkaariliput liehuen...

Vierailija
1239/3723 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-eri

Tätä olen itsekin transition läpikäyneenä transihmisenä yrittänyt kysellä, mutta en ole saanut vastausta. Ilmeisesti minun ihmisoikeuksissani on jotain pahasti vialla, vaikka en sitä itse tajua ja elän arkeani kenenkään häiritsemättä ja ketään häiritsemättä siinä missä kuka tahansa.

Sellaisen perustelun olen saanut, että nyt säästyy toisen lausunnon hakemiseen menevät matkarahat ja paperit saa pari kuukautta aikaisemmin. Sitä voidaan toki miettiä, että olisiko prosessia voinut nopeuttaa ilman ei-transien itsemäärittelyä.

Joo, tämä on ilmeisesti sitten se suuri ihmisoikeuskysymys tässä. Minusta oli ihan kiva tehdä päiväreissu Tampereelle, mutta kai tuo jonkun ihmisen elämästä tekee ihan sietämätöntä helvettiä sitten. Ja tosiaan ainoa tapa ratkaista asia on itsemäärittelyoikeus kaikille.

Vierailija
1240/3723 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka se prosessi nyt toimii? Missä ilmottaudutaan transvestiitiksi?