Translaki meni läpi
Kommentit (3723)
Minä ainakin olen selkärangaton nilviäinen! Missäs mun lokero on, haluan sellaisen?? LAille on saatava jatkoa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
vuonna 2024 vauvapalstalla
Translaki ei muuttanutkaan yhteiskunnassa mitään. Suomi ei kaatunut, Kuu ei suostunut radaltaan ja Aurinkokin vielä lämmittää.
sen sijaan uutinen vuonna 2024 änkyröiden verenpaine tasaantui loppuvuotta kohti.
Suomi 2033
Kaikki naisten yleisurheiluennätykset ovat transnaisten hallussa.
Moni miesurheilija jatkaa lässähtynyttä uraansa keski-ikäisenä ilmoittautumalla naiseksi jolloin suoritukset riittävät taas huipputasolle.
Joo mutta urheilussa on myös testosteronirajat. Jos on liikaa testoa, ei pääse naisten urheiluun.
Naisen keho eroaa mieskehosta muutenkin kuin testotasoltaan. Transnaisten testoraja on moninkertainen naisten rajaan verrattuna. Naisurheilijalle tulee transnaisen testorajasta dopingtuomio.
Vierailija kirjoitti:
Jos uimahallin naisten puolelle tulee fyysisesti miehen näköinen ihminen, se saa nopean lähdön ja nostan syytteen häirinnästä, oli juridinen tai henkinen sukupuoli mitä tahansa.
Ja olen k*llifoobikko, koska olen kohdannut väkivaltaa. Törkeää syyllistää raiskausten uhreja. Kyllä on sairaaksi maailma mennyt.
Ironista on että makselet vielä korvauksia k*llifobiastasi. Halvemmaksi voisi tulla hoitaa se fobia nyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten naisten saunaan! Itsepähän halusitte!
Tervetuloa. Siirrän tissini olan yli, että mahdut viereeni lauteille.
Mihin ajattelit siirtää nuorempien naisten ja tyttöjen tissit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä43247 kirjoitti:
Nyt sitten nuoret miehet ilmoitus vetämään.
Sitten voit hakea palomieheksi tai poliisiksi naisten kiintiöissä. Paljon helpompi päästä fyysisistä kokeista läpi. Samalla pystyt myös välttämään asepalveluksen ilman mitään seurauksia.
En nimittäin keksi mitään asiaa, mikä olisi haitaksi elämälleni, vaikka olisin väestörekisterissä nainen. Sen sijaan tarjolla olisi paljon erilaisia merkittäviä helpotuksia elämään.
Ihan sama juttu. Ei taida olla mitään huono puolta siinä että mies vaihtaa naiseksi. Kaikki helpottuu ja vastuut poistuu. Vähä voi tietysti puna nousta poskille naisen saunassa, mutta äkkiä siihen tottuu.
Käydäänpäs porukalla vaihtamassa niin että Suomen sukupuolijakauma on jatkossa 80% naisia ja 20% miehiä.
Pääsee myös samalla eroon siitä leimasta jonka vuoksi mua on voinut syyttää kaikki nämä vuodet milloin mistäkin - valkoinen heteromies.
Sitten vain vaihtamaan, jos tuntuu että transseksuaalisena olisi kadehdittavan helppoa. Muista kävellä sinne saunaan suorin selin.
Huutelijat ovat ihan viimeisiä jotka tuon tekisivät. Ehkä siksi niin harmittaakin.
Kai ymmärrät että sukupuolen jurdinen vaihtaminen ei tarkoita sitä, että on transseksuaali? Se vain tarkoittaa, että vaihdoit jurdisesti sukupuolesi. Ei sinulla mitään diagnoosia ole asiasta.
Sana nainen ja sana mies eivät enää tarkoita mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhutaan paljon turvallisesta tilasta. Missä on tämän jälkeen naisille turvallinen tila? Trauma syistä en käytä miespuolisia lääkäreitä enkä halua käydä unisex vessoissa. Tavalliset naiset ovat taas tässä häviäjiä.
Jep. Itselläni sama juttu.
Aion käydä itse salilla siihen päivään asti kunnes mies ilmaantuu pukkariin ja sen jälkeen ilmoitan vaan sinne että perun tämän takia jäsenyyteni.
En yhtään ihmettele. Ihan oikein teet.
Taitaa vähän pidemmällä aikavälillä käydä niin, että moni urheiluyritys kuten kuntosali, uimahalli jne. kohtaa todellisen asiakaskadon uuden lain myötä.
Suomalainen kuluttaja äänestää tunnetusti jaloillaan eikä palaa ihan helposti asiakkaaksi jos luottamus on kerran mennyt. Se on koitunut monien yritysten kohtaloksi aiemminkin ja tulee varnasti koitumaan myös nyt.
Asiakaskato tulee oletettavasti olemaan todellista monelle yritykselle.
Toivottavasti urheiluyritykset tiedostavat tämän.
Totuus on, ettei vähemmistö millään kykene ylläpitämään ainuttakaan yritystä yksinään, jos enemmistö ottaa ja lähtee.Pitää katsoa saako laillisesti tehdä vaginasalin, eli sinne saa tulla vain jos sulla on vagina.
Tarkastetaanko tämä ovella?
Vierailija kirjoitti:
Hienoa. Täten ilmoitan olevani transsaamelainen.
Itse mietin, että jos identifioin itseni koiraksi, selviäisinkö pelkällä koiraverolla?
Vierailija kirjoitti:
Vasemmiston kansanedustaja Kontula paljastaa: naiserityiset tilat ovatkin patriarkaatin kiero salajuoni!
"No itse asiassa ”naisten tilat” syntyivät suojaamaan miesten yksityisomaisuutta, jollaiseksi naiset ja lapset monissa agraariyhteiskunnissa ymmärrettiin, joissakin maissa ymmärretään edelleen."
https://twitter.com/annakontula/status/1617417839203303425
Vastustetaan patriarkaattia päästämällä yllätyskullit naisten ja tyttöjen tiloihin!
ei herran jumala tuo nainen on nykyisin aivan sekaisin!
Senhän olen aina tiennyt, että hänen tavoitteensa keskustelussa on voittaa keskustelu minkälaisilla puolivillaisilla ja puolivalheellisilla perusteluilla hyvänsä, mutta ennen on sentään yrittänyt perustella.
Anna odotan sinulta vastausta siihen miksi naiserityiset WC tilat ovat yhä tarpeen kehitysmaissa kun sinunkin vahvasti kannattamasi kehitysyhteistyö niitä suomalaisvaroinkin rakentaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhutaan paljon turvallisesta tilasta. Missä on tämän jälkeen naisille turvallinen tila? Trauma syistä en käytä miespuolisia lääkäreitä enkä halua käydä unisex vessoissa. Tavalliset naiset ovat taas tässä häviäjiä.
Jep. Itselläni sama juttu.
Aion käydä itse salilla siihen päivään asti kunnes mies ilmaantuu pukkariin ja sen jälkeen ilmoitan vaan sinne että perun tämän takia jäsenyyteni.
En yhtään ihmettele. Ihan oikein teet.
Taitaa vähän pidemmällä aikavälillä käydä niin, että moni urheiluyritys kuten kuntosali, uimahalli jne. kohtaa todellisen asiakaskadon uuden lain myötä.
Suomalainen kuluttaja äänestää tunnetusti jaloillaan eikä palaa ihan helposti asiakkaaksi jos luottamus on kerran mennyt. Se on koitunut monien yritysten kohtaloksi aiemminkin ja tulee varnasti koitumaan myös nyt.
Asiakaskato tulee oletettavasti olemaan todellista monelle yritykselle.
Toivottavasti urheiluyritykset tiedostavat tämän.
Totuus on, ettei vähemmistö millään kykene ylläpitämään ainuttakaan yritystä yksinään, jos enemmistö ottaa ja lähtee.Pitää katsoa saako laillisesti tehdä vaginasalin, eli sinne saa tulla vain jos sulla on vagina.
Tarkastetaanko tämä ovella?
Ei, vaan jos henkilökunnalla on epäilys ettei henkilöllä ole vaginaa tulee tämän toimittaa lääkärin todistus siitä, että heillä on vagina.
Vihkiikö kirkko homopareja, jatkossa toisen vaihtaessa sukupuolen ei kirkko voi ainakaan kieltäytyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisten tisseihin ei saa koskea ilman lupaa. Erikoista, että se on sinulle yllätys.
Sitä se tasa-arvo on, että välttääkseen palveluksen voi vaihtaa sukupuolensa naiseksi. Miksi Sanna, Ohis ja Li eivät tehneet asialle mitään jos kerran ovat viisaita???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan hiton surullista. Naisten oikeudet ja koko sukupuolikäsite vedettiin just vessasta alas. Mua on ahdistanut seksuaaliväkivaltaa kokeneena tämä laki ja nyt ahdistaa vielä enemmän, kun kaiken maailman ukot pääsee meille tarkoitettuihin tiloihin. Niille, jotka feministit taisteli meille aikoinaan.
Trans-ihmiset eivät ole syypäitä patriarkaatin ongelmiin. Jotain suhteellisuudentajua kiitos.
Miksi transaktivisit ovat harva se päivä lähettämässä rai ska usuhkauksia JK Rowlingille jos eivät kerran hyödy patriarkaatista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä43247 kirjoitti:
Nyt sitten nuoret miehet ilmoitus vetämään.
Sitten voit hakea palomieheksi tai poliisiksi naisten kiintiöissä. Paljon helpompi päästä fyysisistä kokeista läpi. Samalla pystyt myös välttämään asepalveluksen ilman mitään seurauksia.
En nimittäin keksi mitään asiaa, mikä olisi haitaksi elämälleni, vaikka olisin väestörekisterissä nainen. Sen sijaan tarjolla olisi paljon erilaisia merkittäviä helpotuksia elämään.
Ihan sama juttu. Ei taida olla mitään huono puolta siinä että mies vaihtaa naiseksi. Kaikki helpottuu ja vastuut poistuu. Vähä voi tietysti puna nousta poskille naisen saunassa, mutta äkkiä siihen tottuu.
Käydäänpäs porukalla vaihtamassa niin että Suomen sukupuolijakauma on jatkossa 80% naisia ja 20% miehiä.
Pääsee myös samalla eroon siitä leimasta jonka vuoksi mua on voinut syyttää kaikki nämä vuodet milloin mistäkin - valkoinen heteromies.
Sitten vain vaihtamaan, jos tuntuu että transseksuaalisena olisi kadehdittavan helppoa. Muista kävellä sinne saunaan suorin selin.
Huutelijat ovat ihan viimeisiä jotka tuon tekisivät. Ehkä siksi niin harmittaakin.
Mitä sie höriset? Ei tällä ole mitään tekemistä minkään transihmisen kanssa. Halua vain vaihtaa kirjoihin että olen nainen (mitä se sitten jatkossa tarkoittaakaan).
Nyt kun rupesin miettimään.
Ehkä tämä translain ideana on oikeasti keskittää kansan huomio siihen kellä miehellä on nyt naisen paperit, etteivät keskity siihen miten perseelle hallitus vetää raha-asioita Suomessa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka moni ei tätä vielä ymmärrä kommenteista päätellen, tämä on hyvä asia ja tällä tulee olemaan positiivinen vaikutus koko yhteiskuntaan. Himpun verran parempi olla kaikilla. Sama kuin esim. naisten oikeuksien ja tasa-arvoisen avioliiton kanssa, ihmiset pelottelevat itseään ja toisiaan uhkakuvilla, mutta kun päätös tulee voimaan ja aikaa kuluu, eikä taivas putoakaan niskaan, he unohtavat koko asian.
Millä tavoin tällä on positiivinen vaikutus koko yhteiskuntaan, että ihminen voi vuoden välein mielensä mukaan vaihdella, että "olen nainen, ei kun mies, nainenpas, mies, nainen, mies..."
Kerrotko, kiitos.
Ainakin tuosta voidaan huomata ei enää ihan orastava mielenterveysongelma.
Kaiken näiden muiden haittojen lisäksi, eikö luulisi, että tämä järjetön laki myös ihan oikeasti tee hallaa oikeilla transsukupuolisille? Mietin vain, miten loukkaava tämmöinen uudistus on oikealle transihmiselle, kun kamppailee sukupuolensa kanssa, mutta samalla jokaisella ihmisellä on oikeus päättää milloin on mies tai nainen, ihan vain vaikka vaihtelun vuoksi. En ymmärrä mitä hallituksen päässä liikkuu. Suurin ongelma on kuitenkin naisten ja tyttöjen oikeuksien polkeminen sekä se, kuinka vain entisestään sekoitetaan lasten ja nuorten päätä
Vierailija kirjoitti:
Nyt kun rupesin miettimään.
Ehkä tämä translain ideana on oikeasti keskittää kansan huomio siihen kellä miehellä on nyt naisen paperit, etteivät keskity siihen miten perseelle hallitus vetää raha-asioita Suomessa?
Ja kun vielä miettii miten perseestä terveydenhuolto on niin siitäkin jää keskustelu kokonaan pois, kun ihmiset kauhistelee vain tätä translakia ja naisten paperit omaavia miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisten tisseihin ei saa koskea ilman lupaa. Erikoista, että se on sinulle yllätys.
Sille ei mahda mitään jos stondiksella vahingossa hipaisee. Siis vaikka kääntyessään ym.
Ja time stopper voi koska tahansa pysäyttää muut ja siinä vaan vahingossa tapahtuu kaikenlaista.