Translaki meni läpi
Kommentit (3723)
Vierailija kirjoitti:
Mä mietin näin alle kolmekymppisenä naisena, että jos muuttaisin mun sukupuolen nyt mieheksi, niin saisinko kutsun asepalvelukseen? Entä jos mies muuttaa sukupuolensa naiseksi, niin pääseekö hän helpommin poliisi- ja palomieskouluun? Lakkaako nyt siis miesten ja naisten sarjat olemasta, kun fyysinen todellisuus ei merkitse mitään? Onko kukaan siis edes ajatellut näitä asioita?
Eiku anteeksi, korjaan viestiäni sen verran, että palomiehille on samat testit riippumatta siitä, onko mies vai nainen. Mutta poliiseille on eri vaatimukset. Eli jatkossa, jos mies haluaa poliisiksi, niin kannattaa muuttaa sukupuolensa naiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä aion olla transsairas, eli joka päivä eri sairaus, joita minulla ei oikeasti ole, mutta koen sairastavani näitä sairauksia, niin muidenkin on kohdeltava minua tämän luulosairauteni mukaisesti.
Näin moni varmaan pelkää tapahtuvan. Että yhtäkkiä vain sekoaa ja luulee olevansa itsekin.
No voi herranjestas. Ei, vaan ei haluta antaa miehille lain varjolla mahdollisuutta tulla nauttimaan naisten kehoista pukuhuoneisiin ja suihkuihin.
Etkö osaa yhtään asettua edes teinitytön asemaan? Pitäisi olla päivänselvää, miksi tytöt ja naiset eivät halua olla alasti keiden tahansa vieraiden miesten läsnä. Onko muka jotain takeita siitä, että transnaiset eivät ole kiinnostuneita naisista? Olen ymmärtänyt, että ainakin lesboista ovat. Eli mikä tässä hyväksikäytön ja ahdistelun pelossa on mielestäsi liioiteltua?
Ja joka tapauksessa mies pukuhuoneessa tai suihkussa aiheuttaa ahdistavan mielikuvan, vaikka kyseinen miesyksilö olisi takuuvarmasti naisista kiinnostumaton ja 100 % impotentti. Jo siksikin niitä miehen kehoja ei sinne haluta.
Perusjuttu. Voi että kun tästäkin on saatu vaikeaa. Mutta älkää vaan puhuko 50-luvun sanoilla historian opetustarkoituksessa, se voi tehdä jonkun olon TURVATTOMAKSI!
murrosikäisen tytön voi olla todella vaikea hyväksyä oma kehonsa, tai oikeammin olla alasti muutosvaiheessa muiden ihmisten kanssa. Oma keho muuttuu nopeasti eikä pää/mieli ehkä pysy perässä ja se voi tuntua vieraalta. Vieä vaikeammaksi se voi mennä, jos samassa tilassa on peniksellisiä täysikasvuisia vieraita ihmisiä, jotka aika varmasti kuitenkin katselevat samassa tilassa olevia muita kehoja. Se voi oikeasti tuntua seksuaaliselta ahdistelulta, kun fyysisesti vastakkaiselta sukupuolelta näyttävä keho katselee toisen kehoa. Miksi tästä näkökulmasta puhutaan niin vähän?
Kun ollaan alasti, niin sillä on oikeasti väliä, että mitä siellä jalkojen välissä on. Vaikka miten peniksellinen ihminen voisi kokea olevansa nainen, niin hävyllisellä ihmisellä on myös oikeus kokea peniksellisen ihmisen läsnäolo alastomuutta vaativassa tilanteessa epäsopivana ja saada kehorauha itselleen ja kun me emme voi kieltää ketään katsomasta toisia ihmisiä, niin oikeasti tämä laki ei ole nyt ok. Laissa on hyvää se, että juridista sukupuoltaa voi muuttaa helpommin. Se auttaa asepalveluun kielteisesti suhtautuvia miehiä sekä myös kirkollisen vihkimyksen haluavia samansukupuolisia pareja (kuten tuolla jotkut aiemmin mainitsivat). Se helpottaa myös aikuisen ihmisen pääsemistä sukupuolenkorjausleikkaukseen sekä antaa hänelle mahdollisuuden säilyttää hedelmällisyytensä (joskin koen tämän turhana, koska transihmiset ovat tähänkin asti voineet aika vapaasti käydä tallettamassa sukusolujaan sukusolupankkiin siltä varalta, että halauvat biologisen lapsen). Mutta näissä asioissa on oikeassti ajateltava sitäkin, että kaikki sukupuoltaan vaihtaneet eivät ole kunnollisia ihmisiä. AIvan varmasti tämä laki auttaa seksuaalirikollisia pääsemään tihutöihinsä helpommin ja yksikin uhri on liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myrmyr kirjoitti:
Huono juttu.
Mitäs huonoa tuossa on? Valtio ei tee tuolla sukupuolitiedolla yhtään mitään, joten itse olisin poistanut sen noista väestörekisteritiedoista kokonaan, niin ei tarttis pohtia, että onko se oikea vai väärä... Mutta toisaalta, jos se siellä kuitenkin on ja on aivan turha tieto, niin samapa se on vaikka sitä voisi omalla ilmoituksella vaihdellakin.
Juuri näin. Esimerkiksi sukupuolittain kohdistetut syöpäseulonnatkin ovat täysin turhia.
Turha selvitellä poikien kehnoa koulumenestystä tai naisten kehnompaa liksaa.
Just' kaikkihan kun on vaan niitä transihmisiä ja transkansalaisia nykyään kun on kerran annettu se lupakin jo ( jota kaikki me täällä olemme tietysti vaan odottaneet!
( Ennen oli siis vaan Transsilvania ja Transnistria ja Transvaal-nyt on niiden lisäksi sitten tullut mukaan jo uusi valtio: TRANSFINLANDIA ! )
Jippii!!
Jos sinne pukuhuoneeseen tulee yksikin mies, joka vetoaa translakiin niin loppuu meikällä harrastukset. Ainakin uimahallin osalta. Saas nähä mitä tästä tulee.
Aloitukseni translaista poistettiin jonkun mielensäpahoittajan toimesta. Kauankohan tämä saa olla tässä?
Tiedättekö mikä on Draq Syndrom?
Se on down syndrom in draq...
Vierailija kirjoitti:
Mä mietin näin alle kolmekymppisenä naisena, että jos muuttaisin mun sukupuolen nyt mieheksi, niin saisinko kutsun asepalvelukseen? Entä jos mies muuttaa sukupuolensa naiseksi, niin pääseekö hän helpommin poliisi- ja palomieskouluun? Lakkaako nyt siis miesten ja naisten sarjat olemasta, kun fyysinen todellisuus ei merkitse mitään? Onko kukaan siis edes ajatellut näitä asioita?
Ei ole. Koska jotain 70% ihmisistä kuten myös eduskunnasta on hel vetin tyhmiä. Propaganda uppoaa ja mennään tunteet edellä. Minusta on todella lapsellista tehdä päätöksiä ilman huolellista analyysia hyödyistä ja haitoista. Ja ylipäätään muodostaa mitään tunnepohjaista mielipidettä mistään, ilman että hyödyntää asiasta saatavilla olevaa tietoa monipuolisesti. Erityisen ekstratyperää tästä tekee se, että PÄÄTTÄJÄT ovat typerämpiä kuin kansa. Sali täynnä tunnekiimoissaan kiukkuavia taaperoita.
Eli nyt ei tarvitse olla edes trans ( tai muutenkaan tuntea olevansa toista sukupuolta), että voi vaihtaa sukupuolensa?? Ensimmäistä väärinkäyttöä odotellessa...
Vierailija kirjoitti:
Eli nyt ei tarvitse olla edes trans ( tai muutenkaan tuntea olevansa toista sukupuolta), että voi vaihtaa sukupuolensa?? Ensimmäistä väärinkäyttöä odotellessa...
siihen tarvitaan vain oma ilmoitus ja siihen riittää, se, että tuntee olevansa toista sukupuolta. Tämä asia tulee perustella ilmoituksessa. Varmasti seta auttaa laatimaan sellaisen ilmoituksen, että kaikilla halukkailla menee läpi.
nykyinen seta on outo järjestö. he hyväksyvät eläiminkiin sekaantumisen normaalina seksuaalisena ilmiönä. En voi nyt tuoda tähän lähdettä, kuuntelin jonkun haastattelun radiosta enkä tiedä miltä asemalta tuli tai missä ohjelmassa.
PR kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi translain äänestyksestä oli poissa muualta tulleet kansanedustajat. Miksi?
He edustavat hallituspuolueita ja niillä on puoluekuri eli kaikkien hallituspuolueiden kansanedustajien pitää äänestää samalla tavalla kuin on etukäteen määrätty. Poissaolijat ilmeisesti olivat uudistusta vastaan eivätkä halunneet äänestää lain puolesta.
Sitä olen aina ihmetellyt, miksi muslimit liittyvät vasuripuolueisiin edustajiksi. Kyseiset puolueethan haluavat muuttaaa kohtuullisen konservatiivisen Suomen liberaaliksi banaaliksi Babyloniksi. Kaikki käy, kukaan ei kiellä ketään, arvot on kielletty. Vietetään irstaita bakkanaaleja maailmanloppuun asti.
Eikö periaatteessa kaikille ihmisille pitäisi antaa vähintään pysyvä ulkonaliikkumiskielto !
Voihan tämän itsestäänselvyyden perustella aivan selvillä tosiasioilla.
Ajatelkaahan nyt : periaatteessa (ja käytännössäkin) aivan kenellä tahansa kadulla vastaantulijalla kun voi olla joku ase taskussaan ja olla valmiina poistamaan ja raivaamaan sillä tieltään (ja yksi tein elävien kirjoistakin ) heti ensimmäisen vastaantulijan jo seuraavassa kadunkulmassa !
( tästä esimerkkejä maailmalta (ja Suomestakin) löytyy vaikka millä mitalla ja kuinka paljon ! )
Ja jopa sarjatuliasekin voi olla vaikka kenen kassissa tai laukussa (tai räjähteitä)
Itse asiassa: miten voimme elää turvallisin tuntein hetkeäkään ihmisten joukoissa joista periaatteessa (ja käytännössä) jokainen on potentiaalinen murhaaja ja uhka siihen voi toteutua milloin hyvänsä!
Tai kävellä edes kadun yli, kun periaatteessa *(ja käytännössäkin) kuka tahansa saattaa olla vastuuton rattijuoppo.!
Voi, voi siis meitä ihmisiä !
Maistraatissa saa jo vaihtaa sukupuolta. Kannattaa kiiruhtaa ennen kuin jonot kasvavat pitkiksi.
Vierailija kirjoitti:
Maistraatissa saa jo vaihtaa sukupuolta. Kannattaa kiiruhtaa ennen kuin jonot kasvavat pitkiksi.
Harmi kun vaihtoehtovalikoima on niin suppea. Mites muunsukupuoliset? Tai sukupuolettomat? Syrjintää?!?
transihmisetkin kritisoi tata lakia
tassa hyva kooste mutta pitka
Pilkutin on noussut taas luolastaan.
Vierailija kirjoitti:
A) Ei iske intti. Olet liian vanha. Jos olisit 20-vuotias, niin iskisi.
B) Pääsee.
C) Luultavasti lopulta lakkaavat.
On noita ajateltu, mutta B:n ja C:n vaikutus päätöksiin on ollut nolla.
Vierailija kirjoitti:
Biologisten naisten ja tyttöjen turvallisuus ei näytä kiinnostavan ketään. Minua ahdistaa tämä laki ja tuntuu pelottavalta, että jatkossa kuka tahansa pervo-Pera voi päästä naisten tiloihin pelkällä ilmoituksella. Miksei minun ja lukuisten muiden naisten turvallisuus kiinnosta? Miksi meidän tunteet ovat vähempiarvoisia kuin miesten oikeus olla naisia?
Kyllähän tuo kiinnostaa normaali järkisiä ihmisiä. Näkee nuista ransulain puolistelijoiden kommenteista että he eivät pysty millään sisäistämään miten kaikki menikin nyt ihan päin persettä. Se vain on niin että suuri vaara on että tytöt ja naiset saattavat kokea ennennäkemättömän määrän ahdistelua sellaisissa paikoissa mitkä kuviteltiin turvallisiksi. Yksikään ransu ei ole terve päänupistaan ja nyt he saavat mennä lain nojalla muna pystyssä tyttöjen pukuhuoneisiin. Ja jotku kehtaavat vielä selitellä tuota parhain päin. Kohta ne pukuhuoneet vilisee muna marjatoita..
Kymmenen vuoden päästä muunsukupuolinen-lajifluidi-transhumanoidi-seksuaaliseikkailija Pertti saa mennä naimisiin puudelinsa kanssa ja sodomisoida sitä anukseen vaikka 100 kertaa päivässä. Niin ja Pertin ei ole tarvinnut haudata äitiään, koska nyt hänellä on lupa säilyttää äitinsä ruumista arkkupakastimessa, josta hän vetäisee sen tarvittaessa esiin, kun haluaa seksuaalista vaihtelua. Fluidi kun on.
Sairas maailma kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miettikää kuinka älyttömän pienen vähemmistön takia on nyt laki, joka koskettaa koko kansaa! Kyllä transsukupuolisten oikeuksia olisi saatu ajettua muillakin keinoin. Tällaisenaan laki on naurettava, ja vie uskottavuutta todellisilta transeilta, kun joudutaan miettimään, että onkohan tässä nyt kyseessä oikea trans vai joku, joka nyt vain on päättänyt määritellä itsensä transiksi.
Miten tämä laki koskettaa koko kansaa? Minua ei ainakaan kosketa yhtään millään tavalla.
enää ei saa naisitella tai miehitellä ihmisiä, ellei satu tietämään varmasti, että henkilö kokee sukupuolensa naiseksi tai mieheksi. Pitää puhua nais- ja miesoletetuista. Jos erehtyy sanomaan toista naiseksi tai mieheksi, tämä voi ryhtyä tarvittaviin ja tilanteenmukaisiin toimenpiteisiin, jos kokee lukkaantuvansa naisittelusta tai miehittelystä.
Viekööt minut sitten ihan vapaasti vankilaan, mutta minä puhun AINA JA IKUISESTI VAIN TYTÖISTÄ, POJISTA, NAISISTA JA MIEHISTÄ.
Ketään ei voi rangaista TOTUUDEN puhumisesta.
Meinaako mämä kaksi alapeukuttajaa ihan oikeasti, että on rikos puhua miehistä ja naisista. Voi Krist...😤
Mikä ristiriita tekstissä on? Eikö tuossa nyt juuri lukenut, että niin feminiinisiä tai maskuliinisia, kuin tahtovat olla. Yleisesti. Eli vapaus olla identiteettinsä mukainen. Samoin naiseudessa vapaus meikata tai olla meikkaamatta yms. myös cis-naisena ilman, että yritetään määrittää vääränlaiseksi tai kyseenalaistetaan seksuaalista suuntautumista tai sukupuoli-identiteettiä.