Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Translaki meni läpi

Vierailija
01.02.2023 |

Tirsk!

Kommentit (3723)

Vierailija
2081/3723 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhdysvalloissa kuolee vuosittain aseväkivallan uhrina 20000 ja toinen mokoma menee itsemurhien mukana. Mutta muutama somesta bongattu transtapaus on se mistä ihmiset jaksavat jauhaa. Onko perspektiivi mahdollisesti pikkuriikkisen hukassa?

Tuwkin kun asiat eivät liity toisiinsa mitenkään.

Muutamasta väärinkäytöksestä jauhetaan tuhat kertaa enemmän kuin hautausmaallisesta ihmisuhreja? Miten helvetissä kukaan uskaltaa mennä ulos, kun voi joutua milloin tahansa ammutuksi?

No painu sinne Yhdysvaltoihin sitten ratkomaan heidän aseongelmiaan.

Touche!

Vierailija
2082/3723 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin se laumahalu toimii nyky-yhteiskunnassa, nuoret seuraavat esikuviaan ja median harhautuksia. Opastetaan jopa leikkelemään tiettyjä ruumiin osia pois.. Sitten silikonia rintoihin ja pebasta rasvaa huuliin.  Ja kun näytät Aku Ankalta, alat epäillä miksi seuran saanti ei olekaan sellaista kun kuvittelit. Paha enää muuttua takaisin. 

Mopopojat ovat kuulemma joskus oikein avustaneetkin näissä ruumiinosien poisteluissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2083/3723 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksanut lukea ketjua kun on jo yli 100 sivua mielipiteitä. Mutta haluasin vastauksen yhteen kysymykseen:

Mikä on se syy, että tätä lakia pitää vastustaa?

Eli kertokaa nyt vastustajat pari hyvin perusteltua syytä vastustaa tämän lain voimaantuloa.

Naisilta poistetaan "turvallinen tila" tilanteissa jossa he ovat erityisen haavoittuvia, esim. pukuhuoneet ja suihkutilat.

Me haluamme ajatella, että kaikki ihmiset ovat pohjimmiltaan hyviä, mutta on paljon seksuaalirikollisia, joilla on naisiin ja pieniin lapsiin kohdistuvia fetissejä ja jotka tätä lakia hyväksi käyttäen pääsevät nyt entisiin "turvallisiin tiloihin".

Sukupuolta voi nyt vaihtaa ilmoitusasiana ilman lääkärien lausuntoa. Sitä voi vaihtaa kerran vuodessa ja perustellun syyn ollessa kyseessä voi useamminkin.

On syytä epäillä, tätä lakia tulee hyödyntämään myös jotkut seksuaalirikolliset.

pikkutytölle voi olla hyvinkin ahdistava kokemus jos tällainen mies ahdistelee häntä naisten suihkutiloissa tai saunassa.

Uimahalleista poistellaan silloin tällöin tyyppejä jotka masturboivat lasten altaalla vaikka naisilla ja lapsilla on uimapuvut. Jotku saavat sadistista nautintoa paljastaessaan itsensä ja masturboidessaan vieraan naisen tai lapsen nähden.

Jotkut saattavat tulla ihan tirkistelymielellä naisten puolelle.

Myös naisvankien turvallisuus heikkenee. Seksuaalirikolliset saattavat vaihtaa sukupuoltaan vain päästäkseen naisvankilaan.

Positiivistä, jossain mielessä voi olla, että vankilaromansseja alkaa syntyä ja ehkä vankilavauvoja. Toisaalta trans-vangit voi alkaa alistaa naisvankeja ja ehkä pakoittaa erinäisiin tekoihin. On aivan selvää, ketkä siellä tulee olemaan niskanpäällä.

Vierailija
2084/3723 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitenkäs tämä sukupuoli sitten todetaan esim. uimahalleissa?

Jos Matti Meikäläiselle tulee fiillis kokeilla naiseutta, niin hän ilmeisesti saa naisen henkilökortin? Millainen tuo kortti on? Onko siinä sormenjälkitunniste ym. vai onko se sellainen kortti, että sitä voi lainata ja käyttää helposti myös Matti Meikäläisen miespuoliset kaveritkin?

Entäs pitääkö kortti uusia aika-ajoin ja jos on uudestaan vaihtanut sukupuolensa mieheksi niin voiko sillä vanhalla kortilla livahtaa sisään vai sanotaanko tyypille, että hetkinen, tämä kortti on kuolletettu. Ja tyyppi vastaa, että ai niin, unohdin etten enää olekkaan nainen kun tosiaan vaihdoin tuon sukupuolen muutama kk. sitten dubain reissua varten, siellä ollaan niin vanhanaikaisia. pitääpä taas muistaa tehdä se sukupuolen vaihdos uudestaan...

Siis vaikea kuvitella että uimahalleilla ja kylpylöillä olis oikeus asiakkaiden henkilötietorekistereihin.

Todennäköisesti homma menee niin, että uusi tilattava kortti korvaa vanhan, ja vanha neuvotaan vain hävittämään, ja jos sitä ei hävitä, sen voi antaa vaikka kaverille ja jos on ahkera sukupuolenvaihtaja, niin niitä kortteja voi kertyä muutamia, ja nimenkin voi varmaan vaihtaa joka kerta... vai?

Tämä lakihan on ollut jo vuosikausia voimassa ties kuinka monessa muussa maassa, jopa löyhempänä versiona. Eiköhän niistä voi kysellä ilmi tulleita ongelmakohtia ja toimivaksi havaittuja vinkkejä ja toimintamalleja. Voi toki olla, että joku reipas on jopa ehtinyt näitä ajatellakin, vaikka me nyt somesta tästä kuulleet ei sitä oikein uskotakaan.

Miten ne ongelmakohdat tulevat esiin, jos juridisten naisten toilailut tilastoidaan naisille? Oikeinsukupuolittaminen on myös sanktioitu useissa maissa, kuten Norjassa, jossa joutuu rikoprosessiin biologisten tosiasioiden toteamisesta. Lisäksi lehdistö ei saa mainita oikeaa sukupuolta.

Vierailija
2085/3723 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä33453 kirjoitti:

Britta kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luonnontieteiden tutkijana täytyy todeta, että olen aika huolissani, koska tässä otettiin nyt iso askel tieteenvastaiseen suuntaan eli ihmisen tuntemukset ohittavat fyysisen todellisuuden ja biologian. Muistaakseni hallitus myös lupasi tieteeseen pohjautuvaa politiikkaa, ja sitä tämä ei toden totta edusta. Jos virallinen juridinen sukupuoli on tuntemusten pohjalta itse valittava asia, niin miksei seuraavaksi sellainen voisi olla vaikka ihonväri tai ikä.

Haluaisin myös kuulla perustelut sille, että keitä ja miten tämä itsemäärittely siis oikeasti nyt hyödyttää? Miksi joku haluaisi vaihtaa virallisen sukupuolen ilman transitiota? Eikö sellainen aiheuta vain entistä enemmän hämmennystä ja hankaluuksia? Perinteisen dysforian hoitoon tarkoitetun transprosessin myötä asia on eri, koska siinä ulkoiset ominaisuudet muuttuvat muistuttamaan tavoitesukupuolta.

Jopa Kristillisdemokraatit ajattelevat lakia tieteen pohjalta, eikä omien tuntemuksien mukaan.

Kristillisdemokraatit ajattelevat tätä täysin Raamatun mukaan, ei siinä tieteellä ole mitään sijaa.

Transaktivistit ja vihervasemmisto ajattelevat tätä täysin genderideologian mukaan, ei siinä tieteellä ole mitään sijaa.

Vierailija
2086/3723 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä aion olla transsairas, eli joka päivä eri sairaus, joita minulla ei oikeasti ole, mutta koen sairastavani näitä sairauksia, niin muidenkin on kohdeltava minua tämän luulosairauteni mukaisesti.  

Vierailija
2087/3723 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en usko että tämä laki tulee vaikuttamaan elämääni millään tavalla.

En ymmärrä, miksi toiset pelkäävät, että homoudesta puhuminen saa kaikki kääntymään homoiksi, tai että translaki saa kaikki vaihtamaan virallista sukupuoltaan.

Olen itse heteronainen, mikään muu ei ole koskaan kiinnostanut, vaikka olen joskus leikitellyt ajatuksella. En tule vaihtamaan sukupuoltani, enkä muutu lesboksi tai biksi, vaikka LGBT-asiat ovat enemmän julkisuudessa.

Nämä, jotka ovat raivoissaan seksuaalivähemmistöjen oikeuksien lisääntymisestä, ovat sellaisia, joita kutkuttaisi kokeilla jotain erilaista, mutta eivät syystä tai toisesta uskalla. Me, jotka olemme varmoja siitä mitä itse olemme, emme pelkää erilaisuutta.

Jo teininä tiedettiin, että homofoobikot pelkäävät sitä puolta itsessään. Ei muuten olisi kuultu sitäkään kuuluisaa mantraa, että "ihan sama kunhan ei minua tule iskemään". Ikään kuin iskijän sukupuolella olisi mitään käytännön merkitystä ihmiselle, joka ei ole iskettävissä.

Ihan sama se on nyt tässä. He, jotka ovat itsensä kanssa sinut, elävät ja antavat muidenkin elää.

Vierailija
2088/3723 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en usko että tämä laki tulee vaikuttamaan elämääni millään tavalla.

En ymmärrä, miksi toiset pelkäävät, että homoudesta puhuminen saa kaikki kääntymään homoiksi, tai että translaki saa kaikki vaihtamaan virallista sukupuoltaan.

Olen itse heteronainen, mikään muu ei ole koskaan kiinnostanut, vaikka olen joskus leikitellyt ajatuksella. En tule vaihtamaan sukupuoltani, enkä muutu lesboksi tai biksi, vaikka LGBT-asiat ovat enemmän julkisuudessa.

Nämä, jotka ovat raivoissaan seksuaalivähemmistöjen oikeuksien lisääntymisestä, ovat sellaisia, joita kutkuttaisi kokeilla jotain erilaista, mutta eivät syystä tai toisesta uskalla. Me, jotka olemme varmoja siitä mitä itse olemme, emme pelkää erilaisuutta.

Itseä ei yhtään kutkuta kokeilla sellaista "erilaista", että kun menen NAISTEN suihkutiloihin, niin vieressä on joku karvaperse "Kake-Katariina" joka tapittaa mua kuin näyttelyesinettä, röhkii ja läähättää ja "pesee" sitä "nais-penistään" vähän liiankin antaumuksella..

Vierailija
2089/3723 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä aion olla transsairas, eli joka päivä eri sairaus, joita minulla ei oikeasti ole, mutta koen sairastavani näitä sairauksia, niin muidenkin on kohdeltava minua tämän luulosairauteni mukaisesti.  

Näin moni varmaan pelkää tapahtuvan. Että yhtäkkiä vain sekoaa ja luulee olevansa itsekin.

Vierailija
2090/3723 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua vituttaa se, että pienen ryhmän mielenterveyshäiriöön perustuva.

-Ei se ole mielenterveyshäiriö. Se on siksi nimenomaan poistettu tauti luokituksesta.

Sun ei pitäisi tukea ummehtuneita ja epätieteellisiä uskomuksia.

Vierailija
2091/3723 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noista puhuhuoneista nyt niin suurta väliä, mutta jotenin tuntuu, että naisurheilun tämä homma nyt pilasi. Mitään sukupuolierottelujahan ei nyt enää voi olla, koska joku voi vaihtaa naiseksi vaikka yksien kisojen ajaksi. Ja juu, useimmat eivät vaihda, mutta kuudessa miljoonassa ihmisessä on monia, jotka tekevät sen vaikka huvikseen. Ja sitten muka selostajien ja kisajärjestäjien pitää pokkana tämä hyväksyä, vaikka kaikki tietää, että homma on pelkkää pelleilyä ja lain porsaanreiän käyttämistä.

Vastaavia tilanteita syntyy moneen muuhunkin asiaan, mikä on jaettu sukupuolien kesken.  Lisäksi laki on aivan epälooginen: miksi sukupuoli on otettu itse päätettäväksi asiaksi, mutta ihonväri tai silmien väri tai rotu tai ikä tai paino tai mikä tahansa muu ominaisuus? Tässä ei ole tieteeseen perustuvaa logiikkaa takana, ja siksi tällaisia lakeja ei saisi tehdä. Jollain lailla maailmassa hallitsee nykyään hirveä lapsellisuus ja tyhmyys ja tunteella eläminen kaikkialla. Järki ja harkinta on hävinnyt.

Urheilukisoissa on nykyisinkin tiukat testosteronirajat, jotka ovat johtaneet mm. Maija-Liisa Kirvesniemen biologian perusteellisiin tutkimuksiin.

Tiesitkö, että testosteronirajat ovat transeille korkeammat?

2092/3723 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun veikkaukseni on, että mitään ihmeellistä ei tapahdu. vrt.Irlanti, jossa kyseinen laki on ollut voimassa jo jonkin aikaa ja kaikki on ihan rauhallisesti. Poliittista öyhötystähän tämä tietenkin aiheuttaa, se on selvä.

Vierailija
2093/3723 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-Ei se ole mielenterveyshäiriö. Se on siksi nimenomaan poistettu tauti luokituksesta.

Ainakin mulle jokainen trans potee mielenterveyshäiriötä

Vierailija
2094/3723 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me säästetään terveydenhoitokuluissa, kun ei tarvitse kehodysmorfikot enää psykiatrian palveluja. Hoitakoot ongelmansa ilmoituksella, niin ei tule ylimääräistä kuormitusta terveydenhuoltoon. T. Orpo ja kokoomuskaverit

Vierailija
2095/3723 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mielenterveyshäiriö, mutta kuitenkin pitää saada kalliita hoitoja yhteiskunnan piikkiin, ja uhkaillaan jopa itsem*rhilla, jos niitä hoitoja ei saa.

Millä ne hoidot muuten perustellaan, jos kyseessä ei ole mielenterveydellinen ongelma? Kropassahan vika ei ole.

Vierailija
2096/3723 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä33453 kirjoitti:

Minun veikkaukseni on, että mitään ihmeellistä ei tapahdu. vrt.Irlanti, jossa kyseinen laki on ollut voimassa jo jonkin aikaa ja kaikki on ihan rauhallisesti. Poliittista öyhötystähän tämä tietenkin aiheuttaa, se on selvä.

Irlanti ei ole mikään itsemäärittelyn mallimaa. Väärinkäytöksistä ei ole vain uutisoitu siellä.

- itsemäärittely vietiin salaa läpi ilman julkista keskustelua tasa-arvoisella avioliittolailla lokkeillen

- julkinen keskustelu on alkanut vasta kuusi vuotta lain voimaantulon jälkeen

- asiasta ei järjestetty kansanäänestystä ja kyselyjen mukaan suurin osa kansasta vastustaa itsemäärittelyä

- itsemäärittelyn myötä seksirikolliset ja muut sekopäät ovat päässeet naisvankiloihin, kuten Barbie Kardashian

- alaikäinen voidaan huostaanottaa, jos vanhemmat vastustavat transiuttamista

Ireland’s dangerous experiment in self-ID

Women’s spaces and child safeguarding have been obliterated in the name of trans rights.

https://www.spiked-online.com/2023/01/05/irelands-dangerous-experiment-…

How the trans activists fooled Ireland - Politicians waved legislation through and the public isn't happy

https://unherd.com/2021/07/how-the-trans-activists-fooled-ireland/

There is no shortgage of hard facts showing risks of gender self-ID

https://www.thenational.scot/community/23044022.no-shortgage-hard-facts…

Vierailija
2097/3723 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä33453 kirjoitti:

Irlannissa on kuule ongelma poikineen, sinä et vain ole seurannut asiaa :D Mukaanlukien vaarallisia miehiä naisten vankiloissa. Esimerkkinä groteski Barbie Kardashian (Googlaus omalla vastuulla).

Vierailija
2098/3723 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terve normaali mies haluaa halkaista peniksensä ja kääntää sen sisäänpäin ja normaali nainen haluaa amputoida terveet rintansa.

Vierailija
2099/3723 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama onko ransujen touhu poistettu virallisesti tauti luokituksista. Suurin osa ihmisistä kuitenkin tietää että eivät ole terveitä päänupistaan. 

Vierailija
2100/3723 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairas laki, sairas maa.

Ole pettynyt päättäjiimme. Järki hukassa.