Translaki meni läpi
Kommentit (3723)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua vituttaa se, että pienen ryhmän mielenterveyshäiriöön perustuva.
-Ei se ole mielenterveyshäiriö. Se on siksi nimenomaan poistettu tauti luokituksesta.
Sun ei pitäisi tukea ummehtuneita ja epätieteellisiä uskomuksia.Ei ole mielenterveyshäiriö, mutta kuitenkin pitää saada kalliita hoitoja yhteiskunnan piikkiin, ja uhkaillaan jopa itsem*rhilla, jos niitä hoitoja ei saa.
Millä ne hoidot muuten perustellaan, jos kyseessä ei ole mielenterveydellinen ongelma? Kropassahan vika ei ole.
Ensin harmittaa kun sukupuolen voi korjata ilman hoitoja ja seuraavaksi, kun tehdään niitä hoitoja.
Oisko nyt vaan niin, että kaikki transsukupuolisuuteen liittyvä harmittaa ja perusteluja etsitään tukemaan tätä valmiiksi muodostettua mielipidettä.
Moni muu toimii päinvastoin.
Pitääkö henkilötodistus olla mukana jos mies menee naisten puolelle yleiseen saunaan ja virallinen sukupuoli onkin nainen?
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä33453 kirjoitti:
Minun veikkaukseni on, että mitään ihmeellistä ei tapahdu. vrt.Irlanti, jossa kyseinen laki on ollut voimassa jo jonkin aikaa ja kaikki on ihan rauhallisesti. Poliittista öyhötystähän tämä tietenkin aiheuttaa, se on selvä.
Irlanti ei ole mikään itsemäärittelyn mallimaa. Väärinkäytöksistä ei ole vain uutisoitu siellä.
- itsemäärittely vietiin salaa läpi ilman julkista keskustelua tasa-arvoisella avioliittolailla lokkeillen
- julkinen keskustelu on alkanut vasta kuusi vuotta lain voimaantulon jälkeen
- asiasta ei järjestetty kansanäänestystä ja kyselyjen mukaan suurin osa kansasta vastustaa itsemäärittelyä
- itsemäärittelyn myötä seksirikolliset ja muut sekopäät ovat päässeet naisvankiloihin, kuten Barbie Kardashian
- alaikäinen voidaan huostaanottaa, jos vanhemmat vastustavat transiuttamistaIreland’s dangerous experiment in self-ID
Women’s spaces and child safeguarding have been obliterated in the name of trans rights.
https://www.spiked-online.com/2023/01/05/irelands-dangerous-experiment-…How the trans activists fooled Ireland - Politicians waved legislation through and the public isn't happy
https://unherd.com/2021/07/how-the-trans-activists-fooled-ireland/There is no shortgage of hard facts showing risks of gender self-ID
https://www.thenational.scot/community/23044022.no-shortgage-hard-facts…
Huomatkaa lähteet. Nyt ollaan faktojen äärellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se vaan liikunta innostus tulee loppumaan tämän lain myötä, jos pukuhuoneisiin joutuu menemään. Kohta ihmetellään ihmisten kunnon heikkenemistä ja lasten liikuntatunneille osallistumatta jättäneiden määrää. Harrastukset nuorilla ja lapsilla vähenevät. Tuskinpa aikuisetkaan uimahalleista ja kuntosaleista enää kiinnostuvat.
Niin. Mua ei kiinnosta se, että sukupuolitunneuskovaiset väittävät, että väärinkäyttäjiä on vain vähän. Jo pelkästään se ajatus, että sinne voi koska tahansa tulla mies, on ihan riittävä syy olla menemättä. Kyllä tuollaisessa tilanteessa pitäisi taata se, että sinne ei ketään vastakkaisen sukupuolen edustajaa tule. Minua ei hitto vie kiinnosta se, mitä tehdään sitten sen jälkeen kun vahinko on jo tapahtunut. En halua katsella koko ajan olkani yli kun vaihdan vaatteita ja käyn suihkussa.
Sitä tuskin on sinulle mennyt kukaan takaamaan ennenkään. Mutta tietenkin saa olla menemättä. Kuka tahansa saa olla menemättä, jos ei halua.
Eli jos naisia tai tyttöjä ahdistaa miehen läsnäolo pukuhuoneessa tai suihkussa, niin naisten pitää vaan jättää menemättä naisten pukkareihin ja suihkuihin, jotta miehet voivat rauhassa käyttää niitä?
Tää ideologia on pahempi kuin ääri-i s l a m.
Juurikin näin, se on naisten ongelma jos ahdasmielisinä ahdistuvat, kotiin kasvamaan ja sen jälkeen vasta uimahalliin.
Kullifobiasta voi parantua! Sitä paitsi suomalaiset ovat sekasaunoneet 1800-luvulla! Naiserityiset tilat ovat patriarkaatin salaliitto! t. Kontula ja muut vassarifeministit
Siinä tapauksessa aion äänestää patriarkaattia takaisin, jotta saan naiserityiset tilat takaisin minulle ja kanssasisarille.
T. Nainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-Ei se ole mielenterveyshäiriö. Se on siksi nimenomaan poistettu tauti luokituksesta.
Sun ei pitäisi tukea ummehtuneita ja epätieteellisiä uskomuksia.Ei ole mielenterveyshäiriö, mutta kuitenkin pitää saada kalliita hoitoja yhteiskunnan piikkiin, ja uhkaillaan jopa itsem*rhilla, jos niitä hoitoja ei saa.
Millä ne hoidot muuten perustellaan, jos kyseessä ei ole mielenterveydellinen ongelma? Kropassahan vika ei ole.
Ensin harmittaa kun sukupuolen voi korjata ilman hoitoja ja seuraavaksi, kun tehdään niitä hoitoja.
Oisko nyt vaan niin, että kaikki transsukupuolisuuteen liittyvä harmittaa ja perusteluja etsitään tukemaan tätä valmiiksi muodostettua mielipidettä.
Sukupuolta ei voi korjata toiseksi idiootti. Se määrittyy jo hedelmöityksessä ja koodautuu jokaikiseen soluun. Mikään paperilappu ei sitä sukupuolta muuta ei mitkään leikkaukset eikä hormonit.
Se on sairasta, että psyykkisistä ongelmista kärsiviä ihmisiä silvotaan ja näitä humpuukileikkauksia tullaan vielä joskus katsomaan yhtä kauhulla kuin lobotomioita.
Kenenkään ei tulisi saada muuttaa juridista sukupuoltaan, koska sukupuolen vaihtaminen EI OLE MAHDOLLISTA.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä33453 kirjoitti:
Minun veikkaukseni on, että mitään ihmeellistä ei tapahdu. vrt.Irlanti, jossa kyseinen laki on ollut voimassa jo jonkin aikaa ja kaikki on ihan rauhallisesti. Poliittista öyhötystähän tämä tietenkin aiheuttaa, se on selvä.
Irlanti ei ole mikään itsemäärittelyn mallimaa. Väärinkäytöksistä ei ole vain uutisoitu siellä.
- itsemäärittely vietiin salaa läpi ilman julkista keskustelua tasa-arvoisella avioliittolailla lokkeillen
- asiasta ei järjestetty kansanäänestystä ja kyselyjen mukaan suurin osa kansasta vastustaa itsemäärittelyä
- itsemäärittelyn myötä seksirikolliset ja muut sekopäät ovat päässeet naisvankiloihin, kuten Barbie Kardashian
- alaikäinen voidaan huostaanottaa, jos vanhemmat vastustavat transiuttamistaIreland’s dangerous experiment in self-ID
Women’s spaces and child safeguarding have been obliterated in the name of trans rights.
https://www.spiked-online.com/2023/01/05/irelands-dangerous-experiment-…How the trans activists fooled Ireland - Politicians waved legislation through and the public isn't happy
https://unherd.com/2021/07/how-the-trans-activists-fooled-ireland/There is no shortgage of hard facts showing risks of gender self-ID
https://www.thenational.scot/community/23044022.no-shortgage-hard-facts…Huomatkaa lähteet. Nyt ollaan faktojen äärellä.
Ole hiljaa setalainen. Te ja kumppanit pidätte sukupuolta jonain saatanan himmelinä ja ihmisiä vertaatte vuokkokaloihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en usko että tämä laki tulee vaikuttamaan elämääni millään tavalla.
En ymmärrä, miksi toiset pelkäävät, että homoudesta puhuminen saa kaikki kääntymään homoiksi, tai että translaki saa kaikki vaihtamaan virallista sukupuoltaan.
Olen itse heteronainen, mikään muu ei ole koskaan kiinnostanut, vaikka olen joskus leikitellyt ajatuksella. En tule vaihtamaan sukupuoltani, enkä muutu lesboksi tai biksi, vaikka LGBT-asiat ovat enemmän julkisuudessa.
Nämä, jotka ovat raivoissaan seksuaalivähemmistöjen oikeuksien lisääntymisestä, ovat sellaisia, joita kutkuttaisi kokeilla jotain erilaista, mutta eivät syystä tai toisesta uskalla. Me, jotka olemme varmoja siitä mitä itse olemme, emme pelkää erilaisuutta.
Mua vituttaa se, että pienen ryhmän mielenterveyshäiriöön perustuva todellisuudesta irtaantunut sukupuolikäsitys pakotetaan muille ihmisille lain avulla. Se nyt on vaan voivoi jos sukupuolihäiriöinen ei pysty myöntämään itselleen, ettei ole oikeasti vastakkaista sukupuolta. Todellisuutta kun ei voi muuttaa vaikka kuinka itketään ja ruikutetaan. Mutta ihan oikeasti, miten he kehtaavat tätä sairasta mielikuvaansa pakottaa muille???? Voin sanoa, että ennen ei kiinnostanut pätkän pätkää kenenkään sukupuolituntemukset mutta nyt vituttaa tämä tietty vähemmistö oikein kunnolla.
Tässä miljoona sivua sitten joku linkitti jutun, jossa puhuttiin oikeudesta tulla kohdatuksi juridisen sukupuolensa mukaisesti.
Rupesin oikein miettimään, mitä se loppujen lopuksi tarkoittaa. Onko ihmisillä jokin perustavanlaatuinen oikeus tulla kohdelluksi sellaisina millaisiksi he kuvittelevat itsensä?
Voinko vaatia, että minut kohdataan kauniina, älykkäänä, hersyvän hauskana ja maailman mukavimpana ihmisenä?
Kenet haastan oikeuteen, jos nainen X ei näekään minua kaverina tai mies Y ei anna minulle mahdollisuutta treffikumppanina? Entä jos Voice of Finland -tuomarit eivät usko että osaan laulaa? Entä jos kustantamo ei kiinnostukaan mestariteoksestani? Entä jos siskoni pyörittää silmiään kun kerron huonon vitsin?
Miten ihmeessä ihmisiä voi komentaa reagoimaan toisiinsa toivotulla tavalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä, miksi toiset pelkäävät, että homoudesta puhuminen saa kaikki kääntymään homoiksi, tai että translaki saa kaikki vaihtamaan virallista sukupuoltaan.
Olen itse heteronainen, mikään muu ei ole koskaan kiinnostanut, vaikka olen joskus leikitellyt ajatuksella. En tule vaihtamaan sukupuoltani, enkä muutu lesboksi tai biksi, vaikka LGBT-asiat ovat enemmän julkisuudessa.
Nämä, jotka ovat raivoissaan seksuaalivähemmistöjen oikeuksien lisääntymisestä, ovat sellaisia, joita kutkuttaisi kokeilla jotain erilaista, mutta eivät syystä tai toisesta uskalla. Me, jotka olemme varmoja siitä mitä itse olemme, emme pelkää erilaisuutta.
Mua vituttaa se, että pienen ryhmän mielenterveyshäiriöön perustuva todellisuudesta irtaantunut sukupuolikäsitys pakotetaan muille ihmisille lain avulla. Se nyt on vaan voivoi jos sukupuolihäiriöinen ei pysty myöntämään itselleen, ettei ole oikeasti vastakkaista sukupuolta. Todellisuutta kun ei voi muuttaa vaikka kuinka itketään ja ruikutetaan. Mutta ihan oikeasti, miten he kehtaavat tätä sairasta mielikuvaansa pakottaa muille???? Voin sanoa, että ennen ei kiinnostanut pätkän pätkää kenenkään sukupuolituntemukset mutta nyt vituttaa tämä tietty vähemmistö oikein kunnolla.
Ehkä sun kannattais jutella tästä aiheesta lekurin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
full-suit uimapuku
itse käytän sellaista, kun asutaan hyvin aurinkoisella seudulla, jossa suuri riski saada ihosyöpä ja kun uin luonnonvesissä. Eiköhän ne käy uimahalleissakin, sillä esim. monet muslimit käyttävät myös full-suit uimapukuja, vähän toisista syistä, mutta mitä niillä syillä on väliä.
Eikö olekin hupaisaa! Sillä tämhän näillä ääri'suvaitsevaisilla' ja äärimusuilla on yhteistä: halutaan ajaa todellisuudessa naiset takaisin kodin piiriin, pois julkisista tiloista, vaikenemaan seurakunnassa niin sanoakseni.
Pistä burqa päälle, niin helpottaa tai vaihtoehtoisesti kulje napa ja prse paljaana ulkona! Osta kokouimapuku tai vaihtoehtoisesti paljastele kaikille kaiken aikaa kaikkialla! Siinä 'vapaan' lännen reseptit. On vaihtoehtoja, toisin kuin noissa kaameissa diktatuureissa. Heh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tämän päivän aikana miettinyt nyt tätä translakia uimahallikysymys mielessäni monelta eri kantilta ja tullut siihen johtopäätökseen, että voisi olla järkevää (tai ainakin järkevä kokeilu) sellainen, että uimahallien pukutilat muutettaisiin peniksellisten pukutiloiksi ja hävyllisten pukutiloiksi. Tämän ei piätisi loukata ketään, sillä kukaan ei voi sille mitään, jos luonto on luonut hänelle peniksen tai hävyn. Jos sukupuolielin muutetaan vastakkaisen sukupuolen malliin, niin tietenkin sitten pukuhuonekin vaihtuu. Ehkä ainoa ryhmä, joka sitten jää tässä ulkopuolelle on intersukupuoliset, joilla voi olla synnyttyään kummankin sukupuolen vehkeet, mutta tämä ryhmä on käsittääkseni hyvin harvalukuinen. Sen kohdalla pitää miettiä uudelleen.
Vaikka miten kannatan myös transihmisten oikeuksia, niin en silti voi sivuttaa sitä faktaa, että on myös kuunneltava ihmisiä, joille tämä asia ei ole helppo eikä vältttämättä edes tule koskaan olemaan helppo. emme me saa heitäkään syrjiä tai kivittää vanhoillisuudestaan. JA heilläkin pitäisi olla oikeus vaikka käydä uimahallissa ja tuntea olonsa turvatuksi. Pitäisikö heille sitten järjestää oma pukeutumistila.
Toki sitten olisi vaihtoehtona tuon Peniksellisten ja hävyllisten jaon lisäksi sellainen, että pidetään vanhan maailman mukaisen naisten ja miesten pukutilat,mutta jaetaan kumpiinkin pukutiloihin sitten erikseen cis-naisten ja cis-miesten pukutilat. Tässä vaihtoehdossa sitten olisi joitain muita ongelmia.
Ehdotan unisex-tiloja kaikille. Kaikki ovat tervetulleita ja jos ei kelpaa, keksii jotain muuta. Ei tarvitse miettiä ketä syrjitään ja ketä ei, vaan jokainen on tasan samalla viivalla. Voidaan tehdä kuten jossain kylpylöissä on ollut, että suihkutilaan kuljetaan sellaisen sovituskopin kaltaisen vaatteidenvaihtokopin läpi, josta tullaan kaikki uikkareissa ulos. Saunassa toki sallitaan uikkarit.
Kyllä se on kätevintä ja kustannustehokkaita säilyttää miesten ja naisten tilat. Ne jotka eivät halua käyttää syntymäsukupuolensa tiloja saavat mennä kolmansiin tiloihin keskenään.
Tämä on kertakaikkiaan kummallista ajattelua. Jos joku oikeasti tieteeseen uskova on valmis joustamaan ja antamaan 3 tilan ns.unisex tilaksi niin ei käy aktivisteille? Vaan vaativat, että Kaikkien siis kaikkien on sopeuduttava heidän ehtoihinsa?
Tässä se ero on. Toisin kuin moni yrittää uskotella että kyseessä sama "öyhötys" kuin homo oikeuksissa oli niin ei. Ei mitään homojen oikeuksia vastaan. Eikä ole ikinä ollutkaan.
LBG taitaa olla oma rajani. T oli siinä aiemmin mahdollisesti mukana,mutta tämä menee jo sinne päin,että alan kääntymään T vastaan.
LBGTQ+
Lesbo Bi Gay Trasn Queer +
Käyttäjä33453 kirjoitti:
Britta kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luonnontieteiden tutkijana täytyy todeta, että olen aika huolissani, koska tässä otettiin nyt iso askel tieteenvastaiseen suuntaan eli ihmisen tuntemukset ohittavat fyysisen todellisuuden ja biologian. Muistaakseni hallitus myös lupasi tieteeseen pohjautuvaa politiikkaa, ja sitä tämä ei toden totta edusta. Jos virallinen juridinen sukupuoli on tuntemusten pohjalta itse valittava asia, niin miksei seuraavaksi sellainen voisi olla vaikka ihonväri tai ikä.
Haluaisin myös kuulla perustelut sille, että keitä ja miten tämä itsemäärittely siis oikeasti nyt hyödyttää? Miksi joku haluaisi vaihtaa virallisen sukupuolen ilman transitiota? Eikö sellainen aiheuta vain entistä enemmän hämmennystä ja hankaluuksia? Perinteisen dysforian hoitoon tarkoitetun transprosessin myötä asia on eri, koska siinä ulkoiset ominaisuudet muuttuvat muistuttamaan tavoitesukupuolta.
Jopa Kristillisdemokraatit ajattelevat lakia tieteen pohjalta, eikä omien tuntemuksien mukaan.
Kristillisdemokraatit ajattelevat tätä täysin Raamatun mukaan, ei siinä tieteellä ole mitään sijaa.
Kristillisdemokraattien kannanotto translakiin ei sisältänyt mitään viitteitä raamattuun tai muuhun uskonnolliseen kirjoitukseen. Tiedoksi vain.
https://www.kd.fi/2022/10/04/kdn-kansanedustajat-sukupuoli-ei-ole-ilmoi…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sukupuolta ei voi korjata toiseksi idiootti. Se määrittyy jo hedelmöityksessä ja koodautuu jokaikiseen soluun.
Kenenkään ei tulisi saada muuttaa juridista sukupuoltaan, koska sukupuolen vaihtaminen EI OLE MAHDOLLISTA.
No tämän mielipiteen jotenkin ymmärrän, vaikka en itse samaa allekirjoitakaan. Jos on vanhanaikainen niin on sitten ylpeänä, eikä selittele muuta.
Käyttäjä33453 kirjoitti:
"Älä viitsi valehdella, edes ideologisista syistä. Irlannissa on ollut 400 raportoitua häirintätapausta naiseksi itsensä muuttaneiden miesten toimesta translain jälkeen, joista neljä on päätynyt tuomioon raiskauksesta. Kohta nähdään kuinka erilainen Suomi on Irlantiin verrattuna."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun ei pitäisi tukea ummehtuneita ja epätieteellisiä uskomuksia.Terve normaali mies haluaa halkaista peniksensä ja kääntää sen sisäänpäin ja normaali nainen haluaa amputoida terveet rintansa.
Ei kun normaali nainen haluaa silpoa terveet rintansa ja tunkea niihin silikonia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No itse asiassa transsukupuolisuus ei koskaan aiemmin harmittanut minua mitenkään, vaan minulla oli hyvin positiivinen - ehkä vähän liiankin positiivinen - mielikuva transsukupuolisista. Vasta nykypäivän koko ajan omituisemmaksi käyvät vaatimukset transaktivistien (ei välttämättä edes itse transsukupuolisten) taholta ovat saaneet minut näkemään epäloogisuudet koko ajattelutavassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä33453 kirjoitti:
https://www.thenational.scot/community/23044022.no-shortgage-hard-facts…Huomatkaa lähteet. Nyt ollaan faktojen äärellä.
Mikä niiden väitteissä on virheellistä, voisitko yksilöidä? Siis jos kävit ne oikeasti läpi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sukupuolta ei voi korjata toiseksi idiootti. Se määrittyy jo hedelmöityksessä ja koodautuu jokaikiseen soluun.
No tämän mielipiteen jotenkin ymmärrän, vaikka en itse samaa allekirjoitakaan. Jos on vanhanaikainen niin on sitten ylpeänä, eikä selittele muuta.
Jos sä uskot vaeltaviin sukupuolittuneisiin sieluihin, jotka voivat vahingossa joutua väärän sukupuolen kehoon, niin ole sitten ylpeänä sekopääuskontosi edustaja äläkä väitä sitä joksikin uudeksi tieteenhaaraksi.
Vierailija kirjoitti:
Tämän kirjoittaja ei ole lukenut translakia eikä ainakaan ymmärtänyt sen puutteita. Nyt keskittyy omista korkeuksistaan kirjoittelemaan omia kuvitelmiaan, kun ei parempaan kykene.
Se, että mies voi olla nainen on yhtä iso emävale kuin se, että nämä itseään vastakkaiseksi sukupuoleksi luulevat olisivat mieleltään terveitä.
"Kyseessä ei ole mt-ongelma."
Pyh.