Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ruokakauppaan yhdeltä henkilöltä 353,70e/kk.

Vierailija
01.02.2023 |

Sisältää ruuan, hygienituotteet (ei meikkejä kuitenkaan), wc-paperin yms. mitä nyt ruokakaupasta saa...

Onko paljon vai vähän? Ekaa kertaa elämässäni laskin kuluja....

Harrastuksiin meni 108,30e, kosmetiikkaan 36,20e, ja muihin kuluihin 205,35e (mm. apteekki, bussikortti, leffa, lounas kaverin kanssa yms.)

Yhteensä: 699,85e.. auts, kuulostaapa isolta summalta. (Tässä ei ole vuokraa, puhelinlaskua, sähkölaskua, muita laskuja, kirjasin vain ylös paljonko pankkikortilla kulutan.)

Paljoko te kulutatte kuukaudessa?

Kommentit (126)

Vierailija
61/126 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukaudessa menee n. 300 ruokaan ja 100 bisseen.

Vierailija
62/126 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokaan menee noin 200e/kk, alkoholiin 100e/kk.

M52

Tyypillinen ateriana kasarin nuorena on perunoita ja makkara/kala.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/126 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla menee ruokakauppaan puolet sinun kuluista kuukaudessa, ja minä syön kyllä ihan terveellisesti ja riittävästi.

Aika vähän, noin 45e viikossa :o

Vähän? Mulla menee korkeintaan 35€/vk ja silloinkin ruokaa on niin paljon että en jaksaisi kantaa kotiin saati syödä. Yleensä tuosta riittää lihaa mm kahdeksi viikoksi. Ja olen lihava 100 kg. Mitä ihmettä te syötte? Pihvejä ja lohta?

Vierailija
64/126 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Herrajjestas mitä summia teillä menee! Olen kotona ja mulla menee n 220€ kaikkineen. JA syön terveellisesti.

Onko teillä valmisruokia vai mitä?

uhh...

Marketin heräteostokset laskevat mukaan kuten kattilat, paistinpannut, sukat ym. tekstiilit ja pesuaineet, kukkaset ym, ym. Hyvin harva tietää, paljonko kuluttavat elintarvikkeisiin rahaa. Itsellä yhden hengen talous ja kellari täynnä säilykkeitä ja pieni pakastinkin on, silti menee 150 e /kk elintarvikkeisiin, saisi olla vähemmän. 

Vierailija
65/126 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla menee ruokakauppaan puolet sinun kuluista kuukaudessa, ja minä syön kyllä ihan terveellisesti ja riittävästi.

Aika vähän, noin 45e viikossa :o

Vähän? Mulla menee korkeintaan 35€/vk ja silloinkin ruokaa on niin paljon että en jaksaisi kantaa kotiin saati syödä. Yleensä tuosta riittää lihaa mm kahdeksi viikoksi. Ja olen lihava 100 kg. Mitä ihmettä te syötte? Pihvejä ja lohta?

Mitä ihmettä te pyhällä hengellä elävät syötte 35-45 EUR viikossa ja painoa silti 100 kg? Pelkkää höttöhiilihydraattia? Ja silti kahden viikon lihat mukana? Tuohon summaan ei kyllä monipuolista ja terveellistä ruokavaliota koosta.

Vierailija
66/126 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä te oikein asutte, joilla menee vaan vähän ruokaan?

Asun Tampereen naapurissa pikkupitäjässä ja täällä kun oon kuunnellut sivukorvalla ja katsellut ihmisten ruokaostoksia niin helposti kerralla 100-200€.

Ja tuskin ruoat riittää kuitenkaan koko kuukautta.

Meillä on 2 aikuista, ruokaan menee 300-400€/kk vaikka kuinka ostamme halvinta paskaa.

Käymällä Lidlissä/Prismassa sen pienen lähikioskikaupan sijaan jossa hinnat +30%. Prisman ilta-ale jeesaa myös todella paljon. Leipää joskus resq:sta ja suoraan pakkaseen. Marjoista mansikat ostan kesällä torilta ja pakastan, mustikoilla ei niin väliä. Käymällä kerran viikossa kaupassa tai tilaamalla verkkokaupasta (tässä tulee tietysti kuljetusmaksu paitsi odalla) vähenee heräteostokset eikä paistopiste huutele kutsuhuutoaan.

Vierailija
67/126 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuo ole paljonkaan nykyisillä hinnoilla.

Meillä menee vähintään 600e ja meitä on kolme+koira. Käydään ainoastaan Lidlissä ja Prismassa.

Vierailija
68/126 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen kyllä että miten te joilla menee esim. 100-200 e/kk ruokaan, syöttekö esim. hedelmiä lainkaan? Minulla menee pelkästään niihin jo 5 e/pvä, eli 150 e/kk. Terttu viinirypäleitä maksaa nykyään 3 e ja siihen vielä kilo klementiinejä 2 e, eli 5 e/pvä. Vähintään tuon verran syön noita joka päivä, ja nuo ovat pelkkää välipalaa, jota syön pitkin päivää. Siihen vielä päälle aamiaiset, päivän pääruuat, iltapalat ja jälkiruuat. Ihmettelen miten se on edes mahdollista kuluttaa ruokaan alle 400 e/kk henkeä kohden.

Vierailija
69/126 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

S-ryhmän bonusostot 954,85. Siitä 50€ oli bensaa, että sain isomman bonarin. Yleensä tankkaan muualla. 900€ meni päivittäistavaroihin Tammikuussa. Lisäksi ehkä kahdeksan kertaa kävin ravintolassa. Vaikka lihat, ravut ja sellaiset ostankin ilta-alesta, niin kyllä sitä sinkultakin kuluu.

Vierailija
70/126 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen kyllä että miten te joilla menee esim. 100-200 e/kk ruokaan, syöttekö esim. hedelmiä lainkaan? Minulla menee pelkästään niihin jo 5 e/pvä, eli 150 e/kk. Terttu viinirypäleitä maksaa nykyään 3 e ja siihen vielä kilo klementiinejä 2 e, eli 5 e/pvä. Vähintään tuon verran syön noita joka päivä, ja nuo ovat pelkkää välipalaa, jota syön pitkin päivää. Siihen vielä päälle aamiaiset, päivän pääruuat, iltapalat ja jälkiruuat. Ihmettelen miten se on edes mahdollista kuluttaa ruokaan alle 400 e/kk henkeä kohden.

Meillä 4 hengen ruokaan menee 400e.

Vierailija
71/126 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja syötte pelkkää makaronia?

Vierailija
72/126 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja syötte pelkkää makaronia?

Syödään tavallista kotiruokaa.

Vierailija
73/126 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ok. Perheellisellä ei mene noin paljon per henkilö, mutta et ehkä tee itse kauheasti ruokaa. Vaikutta tosi paljon. Hymyilly kun olen katsellut kuinka "Rikkaat ja rahattomat" sarjan rikkaat yrittää nuukailla. Eivät osaa. Esim köyhäilevät ostamalla pitsaa. Sillä rahalla tekee melkein viikon ruuat jos on oikeasti on hätä.

Vierailija
74/126 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskitän kaiken s-ryhmälle. Tammikuussa rahaa laitettu 730e, joista ruokaan 350e (olen jokatoisen viikon yksikseni, joka toinen viikko kaksi alakoululaista kotona), bensaan 220e, kissanhiekkaan, -ruokaan (pakkasen raakaruoka) jne 100e. 60e hukkui erinäisiin hyfieniatuotteisiin ja kuopukselle ostin pari pakettia sukkia.

Teen kaiken itse, meillä ei syödä leipää. Olen kasvissyöjä ja lapsillekaan ostan kanaa tms todella harvoin.

Opiskelija

Vierailija
75/126 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kuutisen sataa menee kauppaan kuukaudessa. En laske, syön mitä huvittaa ja en pihistele. Ei tarvitse.

Vierailija
76/126 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä menee kahdella aikuisella ja yhdellä koiralla n. 500e/kk ruokakauppaan.

Vierailija
77/126 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee joku seitsemän sataa pelkään ruokaan kuukaudessa. Ostan tosi usein n. 15e arvosta sushia ja syön siitä pari kertaa päivän aikana. Pari sataa noutokahveihin ja koirien ruokaan 300€/kk.

Ei noi isolta mun taloudessa tunnu, kun saan nettona palkkaa 5600-7000€ kuukaudesta riippuen. Kaikki on suhteellista.

Vierailija
78/126 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös opiskelija jolla menee noin 320-350e kuukaudessa ruokaan. Muuten elän pihisti, en harrasta mitään maksullista, en käytä ollenkaan alkoholia/tupakkaa/nuuskaa, en käy kampaajalla ja harvoin ostan uusia vaatteitakaan. Haluan että kehoni pysyy mahdollisimman pitkään terveenä ja hyvässä kunnossa, eikä sitten 50v päästä ole mitään merkitystä sillä, onko mulla nyt päällä halvat vai kalliit vaatteet tai onko hiukset leikattu itse vai kampaajalla, mutta sillä on väliä että onko nyt syöty makkaraa ja ranskalaisia vai marjoja ja vihersmoothieita.

Vierailija
79/126 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tosiaan mitä syö ja kuinka paljon kuluttaa. aika pitkään elin säännöllä että 10e/pv ruokaan, nykyään tosiaan menee vähän enempi kun hinnat noussut. Tuolla summalla saa riittävästi monipuolista ravintoa vaikka vähän enemmän kulutankin kuin keskiverto ihminen.

Vierailija
80/126 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli syöt 1,5 kiloa hedelmiä päivässä?

Itse ostan tarjoushintaisia hedelmiä eli viime aikoina appelsiineja, omenoita, avokadoja ja mangon. Normaalihintaisena ostin viimeksi taateleita, myös banaanit ja pakastemarjat tulee ostettua täyteen hintaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kahdeksan