Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ruokakauppaan yhdeltä henkilöltä 353,70e/kk.

Vierailija
01.02.2023 |

Sisältää ruuan, hygienituotteet (ei meikkejä kuitenkaan), wc-paperin yms. mitä nyt ruokakaupasta saa...

Onko paljon vai vähän? Ekaa kertaa elämässäni laskin kuluja....

Harrastuksiin meni 108,30e, kosmetiikkaan 36,20e, ja muihin kuluihin 205,35e (mm. apteekki, bussikortti, leffa, lounas kaverin kanssa yms.)

Yhteensä: 699,85e.. auts, kuulostaapa isolta summalta. (Tässä ei ole vuokraa, puhelinlaskua, sähkölaskua, muita laskuja, kirjasin vain ylös paljonko pankkikortilla kulutan.)

Paljoko te kulutatte kuukaudessa?

Kommentit (126)

Vierailija
121/126 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä menee kahdelta ruokakauppaan vajaa 300e kuussa ja ihan hyvin syödään. Toki jos varaa olisi, niin voisin minäkin enemmän käyttää, eli kysymys "onko liikaa vai liian vähän" on vähän tyhmä, koska se riippuu tuloista.

Meilläkin menee kahdelle suunnilleen tuon, ja syödään samoin kuin ennenkin, eli paljon kasviksia, vähän kalaa tai kanaa ja tietysti muutakin pitää ostaa. Ihan terveellisesti koemme syövämme. Itse tehdään yleensä ruokaa pariksi kolmeksi päiväksi kerrallaan.

Vierailija
122/126 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla menee ruokakauppaan puolet sinun kuluista kuukaudessa, ja minä syön kyllä ihan terveellisesti ja riittävästi.

Aika vähän, noin 45e viikossa :o

Vähän? Mulla menee korkeintaan 35€/vk ja silloinkin ruokaa on niin paljon että en jaksaisi kantaa kotiin saati syödä. Yleensä tuosta riittää lihaa mm kahdeksi viikoksi. Ja olen lihava 100 kg. Mitä ihmettä te syötte? Pihvejä ja lohta?

Mitä ihmettä te pyhällä hengellä elävät syötte 35-45 EUR viikossa ja painoa silti 100 kg? Pelkkää höttöhiilihydraattia? Ja silti kahden viikon lihat mukana? Tuohon summaan ei kyllä monipuolista ja terveellistä ruokavaliota koosta.

Olen eri, normaalipainoinen noin 80 kg. Minulla menee viikossa noin 40-45 euroa ruokaan. Kun kysyit niin voin kertoa mitä syön. Esimerkiksi tällä viikolla ostin nämä

Kotimaista broilerin koipireisi 1 kg, hinta  2,70 e

Rainbow seitifilee palana 400 g, hinta 3,90 e

Kotimaista vapaan kanan munat 10 kpl, hinta 2,09 e

Banaani Luomu Reilun kaupan 1,2 kg, hinta 2,34 e

Omena, Suomi 850 g, hinta 2,80

Kotimaista suomalainen porkkana 1 kg, hinta 1,45 e

Kotimaista vihannessekoitus 250 g, 3 pussia, hinta yhteensä 1,47 e

Rainbow pitkäjyväinen täysjyväriisi 1 kg, hinta 2,25 e

Myllyn paras kauramakaroni 350 g, hinta 0,79 e 

Oululainen Reissumies 235 g, 2 pakettia, hinta yhteensä 0,90

Kahvi, Arvid Nordquist Classic Franskrost 500 g, hinta 6,50 e 

Valio Arki kevytmaito 1 litra, 3 purkkia, hinta yhteensä 2,85 e

Kotimaista raejuusto 200 g, hinta 1,29

Kotimaista kevytmajoneesi 280 g, hinta 1,75 e

Myllyn paras ruiskorppujauho 400 g, hinta 1,25 e 

Rainbow pähkinäsekoitus naturel 300 g, hinta 3,55

Rainbow oliiviöljy 1 litra, hinta 3,65

Kotimaista korvapuusti, pakaste 390 g, hinta 1,99

Yhteensä 43,52 euroa. 

Näistä tulee mm. leivitettyjä kalaleikkeitä ja täysjyväriisiä, makaroni-vihannes-majoneesisalaattia, broilerinkoipia ja vihannesriisiä ja porkkanasosekeittoa ja raejuustoa. Osa tässä olevista on pitemmälle ajalle, kuten öljy, korppujauhot, munat ja kahvi. Toisaalta kaapissa on mm. margariinia ja puurotarvikkeita ja pakastimessa marjoja. 

Tein just ostoslistan ja kirjasin:

Litra maitoa

1 kg banaania

2 kg perunaa

Yksi leipä

Juustoa (10 siivun pkt)

Gr.makkaroita 4 kpl

Uunilenkki

Ruokakerma

Mansikoita 1 kg

Vehnäjauhoa 2 kg

Sokeri 1 kg

Tomaattia 0,5 kg

Kurkku

Keräsalaatti

Leivontamargariini

1 kg jogurtti

Yhteensä vajaa 35€

Toisesta kaupasta:

Salaattijuusto

2 prk tonnikalaa

2 prk ananasta

2 prk app.mehua

2 kpl maustekurkkuja

Hinta yhteensä 8€

Kaikki yhteensä 43€ ja kotoa löytyy jauhelihaa (alesta), porkkanaa(sain ilmaiseksi k-kauppiaalta), riisiä (vajaa pkt), makaronia ja munia 10 kpl + mausteita ja voita 400g rasia. Teepussit löytyy myös. Syön näistä luultavasti 3-4 vk. Keittoa, risottoa ym. Lihaa syön noin 200g/vk. Leivontatarvikkeet riittää monta monta kuukautta (jauhot, sokeri, margariini). Papereita ja pesuaineita olen ostanut poistohinnoilla vuosi sitten suunnilleen ja vielä riittää kuukausiksi (niiden ostohinta yhteensä noin 25€), shampoota jopa vuodeksi, pyykinpesuaineet moneksi vuodeksi.

Yksi herkkupäivä viikossa (noin 3-4€) jos ostan kaupasta karkkia tms tai sitten useammin jos leivon itse. Vihannekset loppuu viikossa mutta porkkanaa on kilon pussi. Hedelmät myös viikoksi. Keskiarvo viikossa noin 30-35€ ja syön paljon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/126 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla menee ruokakauppaan puolet sinun kuluista kuukaudessa, ja minä syön kyllä ihan terveellisesti ja riittävästi.

Vähän? Mulla menee korkeintaan 35€/vk ja silloinkin ruokaa on niin paljon että en jaksaisi kantaa kotiin saati syödä. Yleensä tuosta riittää lihaa mm kahdeksi viikoksi. Ja olen lihava 100 kg. Mitä ihmettä te syötte? Pihvejä ja lohta?

Mitä ihmettä te pyhällä hengellä elävät syötte 35-45 EUR viikossa ja painoa silti 100 kg? Pelkkää höttöhiilihydraattia? Ja silti kahden viikon lihat mukana? Tuohon summaan ei kyllä monipuolista ja terveellistä ruokavaliota koosta.

Olen eri, normaalipainoinen noin 80 kg. Minulla menee viikossa noin 40-45 euroa ruokaan. Kun kysyit niin voin kertoa mitä syön. Esimerkiksi tällä viikolla ostin nämä

Yhteensä 43,52 euroa. 

Näistä tulee mm. leivitettyjä kalaleikkeitä ja täysjyväriisiä, makaroni-vihannes-majoneesisalaattia, broilerinkoipia ja vihannesriisiä ja porkkanasosekeittoa ja raejuustoa. Osa tässä olevista on pitemmälle ajalle, kuten öljy, korppujauhot, munat ja kahvi. Toisaalta kaapissa on mm. margariinia ja puurotarvikkeita ja pakastimessa marjoja. 

Tein just ostoslistan ja kirjasin:

Litra maitoa

1 kg banaania

2 kg perunaa

Yksi leipä

Juustoa (10 siivun pkt)

Gr.makkaroita 4 kpl

Uunilenkki

Ruokakerma

Mansikoita 1 kg

Vehnäjauhoa 2 kg

Sokeri 1 kg

Tomaattia 0,5 kg

Kurkku

Keräsalaatti

Leivontamargariini

1 kg jogurtti

Yhteensä vajaa 35€

Toisesta kaupasta:

Salaattijuusto

2 prk tonnikalaa

2 prk ananasta

2 prk app.mehua

2 kpl maustekurkkuja

Hinta yhteensä 8€

Kaikki yhteensä 43€ ja kotoa löytyy jauhelihaa (alesta), porkkanaa(sain ilmaiseksi k-kauppiaalta), riisiä (vajaa pkt), makaronia ja munia 10 kpl + mausteita ja voita 400g rasia. Teepussit löytyy myös. Syön näistä luultavasti 3-4 vk. Keittoa, risottoa ym. Lihaa syön noin 200g/vk. Leivontatarvikkeet riittää monta monta kuukautta (jauhot, sokeri, margariini). Papereita ja pesuaineita olen ostanut poistohinnoilla vuosi sitten suunnilleen ja vielä riittää kuukausiksi (niiden ostohinta yhteensä noin 25€), shampoota jopa vuodeksi, pyykinpesuaineet moneksi vuodeksi.

Yksi herkkupäivä viikossa (noin 3-4€) jos ostan kaupasta karkkia tms tai sitten useammin jos leivon itse. Vihannekset loppuu viikossa mutta porkkanaa on kilon pussi. Hedelmät myös viikoksi. Keskiarvo viikossa noin 30-35€ ja syön paljon.

Missä kaupassa käyt?

Mä käyn eniten s-marketissa. Prisma ois kai vähän halvempi, ja bussimatkan päässä, mut en tiiä saanko itteäni matkustamaan bussilla ~25min kauppaan yhteen suuntaan.

S-marketiin kävelen reilu 10min ja jos on pienet ostokset, niin kävelyn myös takas. Bussikortin heivaan pois sitten kun on taas pyöräilykelit, silloin ainakaan en jaksa käydä prismassa, kun voisin ostaa vain repullisen ja pienen kassillisen, mikä mahtuisi pyörän koriin.

Vierailija
124/126 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika tavallinen summa, jos siinä on siiderit mukana. Muutoin kohtalaisen paljon.

Vierailija
125/126 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika tavallinen summa, jos siinä on siiderit mukana. Muutoin kohtalaisen paljon.

Ei ollut yhtään alkoholia tai tupakkaa. Ruokaa, hygieniaa, pesuaineita ja herkkuja.

Vierailija
126/126 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhteensä 43,52 euroa. 

Kuulostaa kyllä ankealta ruualta. Ei pahalla, ihanaa jos olet tyytyväinen!

Toi oli aika terveellistä ruokaa. Millaista ruoan sun mielestä pitäisi olla jotta ei ole ankeaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi seitsemän