Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ruokakauppaan yhdeltä henkilöltä 353,70e/kk.

Vierailija
01.02.2023 |

Sisältää ruuan, hygienituotteet (ei meikkejä kuitenkaan), wc-paperin yms. mitä nyt ruokakaupasta saa...

Onko paljon vai vähän? Ekaa kertaa elämässäni laskin kuluja....

Harrastuksiin meni 108,30e, kosmetiikkaan 36,20e, ja muihin kuluihin 205,35e (mm. apteekki, bussikortti, leffa, lounas kaverin kanssa yms.)

Yhteensä: 699,85e.. auts, kuulostaapa isolta summalta. (Tässä ei ole vuokraa, puhelinlaskua, sähkölaskua, muita laskuja, kirjasin vain ylös paljonko pankkikortilla kulutan.)

Paljoko te kulutatte kuukaudessa?

Kommentit (126)

Vierailija
1/126 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Oon myös opiskelija ja opintolainalla enimmäkseen noi maksan...

Helmikuussa yritän kuluttaa vähemmän.

Ruokakaupan tavoite 250e ja "muut" kulut 170e.

Harrastuskulut saa pysyä.

Kosmetiikassa ostin ripsarin, kulmakynän ja silmänympärysvoiteen. Ne riittää hetkeksi. Helmi-tai maaliskuussa pitää osaa uusi meikkivoide. Saan ostaa loppuneen luottotuotteen tilalle uuden, mutten mitään muuta.

Vierailija
2/126 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lihaksikkaana 86kg atleettina ja terveysintoilijana kulutan ruokaan 440€ kuukaudessa.

Kun syö säännöllisesti salaattia ja laadukasta lihaa/kalaa ym niin kyllä niihin menee rahaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/126 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän. Minulla menee ruokaan n. 500 e/kk.

Vierailija
4/126 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse lihaksikkaana 86kg atleettina ja terveysintoilijana kulutan ruokaan 440€ kuukaudessa.

Kun syö säännöllisesti salaattia ja laadukasta lihaa/kalaa ym niin kyllä niihin menee rahaa.

Mä syön pääsääntöisesti ihan terveellisesti, mutta on tossa kauppalaskussa liikaa herkkuja myös.

Vierailija
5/126 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljon sinä kulutat, minulla ei olisi varaa tuollaiseen, olen työssäkäyvä.

Vierailija
6/126 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja yksin syöt?

Vierailija
7/126 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja yksin syöt?

Kyllä.

Vierailija
8/126 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika paljon sinä kulutat, minulla ei olisi varaa tuollaiseen, olen työssäkäyvä.

Mä yllättyin myös... Tossa muissa kuluissa on ihan tärkeitä ostoksia, esim apteekista rautalisää ja vitamiineja, sekä bussikortti, mutta on siinä myös turhaakin aika paljon, pari kertaa tilasin foodoralta ja olin ulkona lounaalla.

Vierailija
9/126 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla menee ruokakauppaan puolet sinun kuluista kuukaudessa, ja minä syön kyllä ihan terveellisesti ja riittävästi.

Vierailija
10/126 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla menee ruokakauppaan puolet sinun kuluista kuukaudessa, ja minä syön kyllä ihan terveellisesti ja riittävästi.

Aika vähän, noin 45e viikossa :o

Vierailija
11/126 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä menee kahdelta ruokakauppaan vajaa 300e kuussa ja ihan hyvin syödään. Toki jos varaa olisi, niin voisin minäkin enemmän käyttää, eli kysymys "onko liikaa vai liian vähän" on vähän tyhmä, koska se riippuu tuloista.

Vierailija
12/126 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokakauppaan menee noin 500 euroa kuukaudessa. Ostan sieltä oikeastaan hyvin paljon muutakin ruuan lisäksi. Viimeksi kaksi paistinpannua ja samaan ruokakauppaan meneviin rahoihin lasken nuokin. Yhtä lailla kuin vaikka pari nippua sukkia töihin yms tai vaikkapa kahvinkeitin.bSaati että jaottelisin hygieniatuotteet yms kodin tarvikkeet pois laskuista.  Vääristää toki laskelmia enkä voi ikinä kertoa miten elän koko kuukauden 100 euron ruokamenoilla. 

Kiinteät menot kuukaudessa ovat toisen noin 500 euroa ja muut menot sitten muutamasta satasesta ylöspäin. 

Vierailija
13/126 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja yksin syöt?

Kyllä.

Ihan normaali kulutus keskituloiselle kaupunkilaissinkulle.

Miksi kysyt tätä? Onko rahat aina vähissä?

Vierailija
14/126 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskin jotta mulla meni nyt tammikuussa 480€ keppanaan.

Vierailija
15/126 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On eri asia kertoa että ruokakauppaan menee summa x  

ja ruokaan menee summa x

Vain jälkimmäisessä varmaa että todellakin vain siihen ruokaan kuluu koko summa. Vaikea uskoa että jkovinkaan moni erottelee kotiin päästyään jokaisen vessapaperin tai saippuan hinnan erilleen saadakseen ruokaan kulutetun rahan määrän selville. 

Vierailija
16/126 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Salaattia?

Vierailija
17/126 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä menee n. 300e kahdelta hengeltä, sisältäen myös hygieniatuotteet. Ei sisällä herkkuja tai alkoholia ja syödään hyvää ruokaa. Ei tingitä oikeastaan mistään, mutta valmistetaan kaikki itse. Ns eineksiä ei syödä juuri koskaan.

Vierailija
18/126 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuossa ole mitään poikeavaa. Mutta onko paljon vai vähän, niin se kai riippuu myös tuloistasi?

Ja noista muista menoista, mitä et mainitse?

Eli jääkö mitään säästöön, vai mennäänkö miinukselle?

Vierailija
19/126 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdeltä ihmiseltä helposti kuluu juuri tuollainen summa kaikkeen elämiseen. Usein puhutaan vain ruuan kulutuksesta, mutta kun niin paljon menee kaikkeen muuhun. Apteekki, hygieniatuotteet, bussikortit, kaikki muu yllättävä mitä tuntuu, että koko ajan tarvii/tulee. 

Vierailija
20/126 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjäisin yksin helposti 200e ruokabudjetilla, koska syön yksinkertaista, vaatimatonta ruokaa. Melko terveellistä jopa. Eilen juuri laskeskelin, että meidän 4-henkisellä perheellä menee kaikkinensa hypermarketin ostoksiin 1100e kuukaudessa. Hurja summa. Se on 60% mun nettotulosta!

Montako prosenttia tuloista ap:lla menee sinne kauppaan? Sehän kertoo aika paljon, että onko tuo iso summa vai ei.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kahdeksan