Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaimon käytös ahdistaa!

Vierailija
29.01.2023 |

Melkein joka viikonloppu alkaa jossain vaiheessa verrata meidän elämää kavereidensa elämään ja toteaa että ei voi kuin todeta että taas oli kavereilla irtiotto arjesta viikonloppu. Minä en ymmärrä miten hitossa me otamme arjesta irtioton kun lapsille ei ole hoitajaa, rahaa ei ole, vaimo on usein töissä viikonloput ja olen kuin pienten lasten viikonloppu yh isä. Kertokaa ihmeessä minulle mitä te teette kun otatte irtiottoja arjesta. Mua ei kiinnosta ollenkaan mikään hotelli yö, ulkona syöminen,eikä varsinkaan baarit, sellaisia harrastin kun olin nuori, yli kymmenen vuotta sitten. Nyt olen jo 38v. Lisäksi kyllä minä ainakin haluan viikonloppuisin olla lasten kanssa, viikot kun ovat töitä ja kouluja, aikaisin heräämistä. Viikonloppuisin mielellään nukun ja makaan sängyssä pitkään lapset kainalossa.

Kommentit (299)

Vierailija
221/299 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ettekö käy edes ulkona syömässä?

Eivät. Ap kirjoitti, että "Mua ei kiinnosta ollenkaan mikään hotelli yö tai ulkona syöminen.", koska ap on jo niin vanha kuin 38-vuotta. Sen ilåisen ei kuulemma enää tarvitse lähteä ulos kotoa tai viettää parisuhdeaikaa ja vaimo on ihan ääliö kun ei sitä ymmärrä.

Hahaha 😁

Vierailija
222/299 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

irto-otto vaimokkeesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/299 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2000Lukua kirjoitti:

Kyllähän nyt nykyään on miehen homma järjestää lapsille hoitajat ja joku fantastinen lasi-igluloma Lapissa yksityiskoneella hemmotteluhoitoineen ja ehkä vielä kimppakivaa siihen jonkun poromiehen kanssa. :DDD

Joo... Kyllä hän kerran näytti jotain esitettä jostain luksus huoneesta. Joku lasi-iglu pore ammeineen jne. Oli sen hintainen että ensimmäisenä tuli mieleen että ei ole todellista mistä haaveilee... Ap

Hah tulee mieleen kun lupasin viedä vaimon syntymäpäivänään Helsinkiin hotelliviikonlopuksi. Hän vaatimalla vaati että pitää olla merinäköala hotellihuoneessa. No kun tultiin huoneeseen niin hän otti kuvat someen että kattokaa merinäköala. Sitten verhot kiinni eikä niitä avattu loppuvierailun aikana.

Vierailija
224/299 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija990 kirjoitti:

"Ja voin sanoa että kaikkien pahinta on ja kaikkein pahiten olet väärässä jos ääneen väität ettei miestä enää kiinnosta olla kanssasi. Niin meilläkin sanotaan. Mutta ei muisteta mistä kaikesta mies on tämän eteen luopunut, itse omista harrastuksista, kavereista, aivan kaikesta omasta-ajasta ja ollaan jopa mustasukkaisia jos yrität oman hyvinvointisi eteen tehdä asioita. Ehkä kannattaisi vähän löysätä, voin sanoa että aivan varmasti kiinnostaa se yhteinenkin aika, mutta ei sitä jaksa, jos vain valitetaan ja valitetaan. Ap"

Aika klassinen tilanne! Oletko muuten ap pitänyt huolen siitä, että osaat vetää ja pitää rajasi? Jos uhraat liikaa itsestäsi ja hyvinvoinnistasi perheen tai puolison vuoksi, niin sehän ei pitkällä tähtäimellä kannata. Siitä tulee juuri tuo kuvio, että mies tuntee kaikkensa antaneensa mutta silti vaan halutaan lisää ja ollaan tyytymättömiä. Oletko sanonut ääneen näitä asioita? Oletko yrittänyt miellyttää ja uhrautua tietämättä ja kysymättä mitä se toinen tarvitsee tai miten se kuvio yhteisesti toimisi? Ne asiat voi olla tosi erilaisia kuin mitä sinä oletat. Lähtökohta on hyvä, että kiinnostusta ja halua löytyy. Aika varmasti vastapuolella on ihan samanlaisia fiiliksiä. Ja soppa on valmis. Mutta ehkä nyt pitäisi oikeasti tsekata ihan koko tilanne ja muuttaa kuviota, koska eihän tuo hyvältä kuullosta. Olisko pariterapia mitään? Sitä saa seurakunnalta ilmaiseksi, ei tarvitse kuulua kirkkoon eikä siellä puhuta uskonnosta. 

Olen sanonut ihan suoraan että olen jopa sairasloman tarpeessa, koska annan kaikkeni, mutta en saa mitään. Hän ymmärtää ja on sitä mieltä että tarvitsen myös omaa-aikaa, mutta on silti äärettömän jopa vihainen aina jos hetkenkään sellaista saan. Jos sanon että huomenna tai viikon päästä lähden käymään vaikka koiran kanssa parin tunnin retkellä niin ottaa samantien puheeksi "aha, siinäpähän meet, milloinhan sitä itse pääsisi" ja jos toteutan ja palaan kotiin näen silmistä sellaista vihaa siitä kuinka on väärin että yritän pitää itsestäni huolta. Mutta jos sanon hänelle että mene itsekkin niin ei mene. Vangitsee vain minut ja on silti vailla kaikkea. Ap

Kuulostaa todella oudolta kieltämättä. Kannustaako koskaan sua sun omissa jutuisa, kehuuko, näyttääkö välittämistä, näyttääkö empatiaa sua kohtaan jos olet vaikka väsynyt tai kipeä? 

Naisen narsistinen käytös saattaa olla usein vähän piilotetumpaa. En sano todella, että teillä olisi kyse tästä, kuitenkin jos käytös tuntuu oikeasti todella oudolta ja on tuota kateutta ja vihamieisyyttä jne ikävää tunnelmaa paljon, ja alat olla kovin ahdistunut tilanteesta, niin varmuuden vuoksi kannattaa ehkä vähän perehtyä, ettei kyse olisi tuollaisesta isommasta ongelmasta ja vaimon myrkyllisistä käytösmalleista. Onko paljon tuota passiivis-aggressiivista käytöstä? Youtubesta googleta "covert narsissist". Toivottavasti ei ole kyse tällaisesta kuitenkaan. Puhukaa. Parisuhdeterapeutille?

Olen itseasiassa nähnyt hänessä jo pitkään narsistin vikaa. Sairaanloista mustasukkaisuutta jos ei mene niinkuin hän haluaa. Ap

Vierailija
225/299 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäiskö sun ap olla vähän kunnianhimoisempi työelämässä niin saatte enemmän rahaa käyttöön kaikkiin kuluihin.

Olen saman ikäinen kuin sinäkin, kaksi lasta ja vaimo. Tulot nostanut viidessä vuodessa kolmesta tonnista vajaaseen viiteen (netto). Kummasta auttoi meidän tilanteeseen. Viime vuonna hotelliöitä noin puolen tusinaa vaimon kanssa + yks ulkomaan reissu. Ja lastenkin kanssa reissattiin tietenkin lisäksi. Lastenvahtia suosittelen, on hyvä sijoitus jo pelkästään avioliiton menestyksen ja onnellisuuden puolesta.

Vierailija
226/299 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät. Ap kirjoitti, että "Mua ei kiinnosta ollenkaan mikään hotelli yö tai ulkona syöminen.", koska ap on jo niin vanha kuin 38-vuotta. Sen ilåisen ei kuulemma enää tarvitse lähteä ulos kotoa tai viettää parisuhdeaikaa ja vaimo on ihan ääliö kun ei sitä ymmärrä.

Lueppa uudestaan. Kirjoitin että baari-illat eivät enää 38 vuotiaana perheen isänä ole se juttu. Kaksi olutta jo tökkii pahasti tai lonkkua. Mutta ei nyt ulkona käyminenkään mitään nautintoa tuo tai rentouta, siihenkin kyllästyy ajan kanssa. Ap

Vierailija
227/299 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aluksi vaikutit symppikseltä, mut mitä enemmän kommenttejasi lukee, vahvistuu mielikuva hyvin joustamattomasta epäsosiaalisesta luonteesta, ihmisestä joka ei neuvottele ja joka haluaisi kaiken menevän juuri itse suunnittelemallaan tavalla.

Ehkä ero paras ratkaisu? Saattaisit voida paremmin sinkkuna.

Vierailija
228/299 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kyntäjänro1 kirjoitti:

Vaimo haluaa antaa piirakkaa vähän muillekkin, sehän on sitä irtiottoa ja tyttöjen iltojen viettoa nykyään.

Et sitten viitsinyt lukea ketjua. Vaimo nimenomaan EI halua käydä ulkona yksin, vaan haluaisi viettää edes joskus parisuhdeaikaa ap:n kanssa.

Se ei käy ap:lle. Ap inhoaa vaimoaan, eikä halua olla vaimon kanssa kaksistaan. Hän on yrittänyt ehdottaa, että vaiimo menisi ulos yksin tai kavereiden kanssa ja kun vaimoa ei sellainen kiinnosta, niin ap uhriutuu täållä.

Jep ja tää sama provo ollut täällä eri muunnelmina vuodesta 2015. Aina sama juoni, joka alkaa lopulta hajota kun ei ihan tarkkaan muista millä kaikella tavalla onkaan uhri ja vaimo kelvoton.

Vierailija
229/299 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lueppa uudestaan. Kirjoitin että baari-illat eivät enää 38 vuotiaana perheen isänä ole se juttu. Kaksi olutta jo tökkii pahasti tai lonkkua. Mutta ei nyt ulkona käyminenkään mitään nautintoa tuo tai rentouta, siihenkin kyllästyy ajan kanssa. Ap

Minkähän ikäinen tämä tarinoija on oikeasti, kun pitää 38-vuotiaita näin ikäloppuina.

Vierailija
230/299 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et rakasta vaimoasi, ota ero.

Vierailija
231/299 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko vaimosi masentunut? Jos on jotain kivaa tapahtumaa, niin lasku normaaliin arkeen on sen jälkeen tosi raju. Se voisi selittää sen, että vaimosi valittaa näistä irtiotoista aina jonkin kivan yhteisen tekemisen jälkeen. Ehkä hän todellakin kaipaa jotain muutosta, mutta tietää, että se ei juuri nyt ole mahdollista, ja aina kun hän sanoo, että tarvitsee irtiottoa, se kertookin siitä, että jokin asia kuormittaa tosi paljon juuri nyt?

Vierailija
232/299 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on tapa. Se vertailu.

Kerro mitä kaikkea hyvää teillä on. Kerro, että tykkää perheestäsi ja se on tärkein sinulle.

Kerro, että vaimo on tärkeä ja hänen hyvinvointinsa on tärkeä. Toki oman itsen hoitaminen on tärkein, että jaksaa muuta.

Kerro joka päivä vaimollesi, mistä hänessä tykkäät.

Ei oikein ole nyt itsensä kanssa sinut.

Kehittymistä tämä elämä on.

Mitä irtiottoa voisitte yhdessä harkita?

Oletko kertonut vaimollesi, että ahdistus siitä vertailusta? Mitä Hyväö naisesi näkee teissä? Selin olisi hyvä kertoa. Se hyvä.

Vierailija
233/299 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuuluuko hotelleissa yöpyminen ja ravintoloissa syöminen lopettaa 28-vuotiaana?

Ei kuulu, mutta ei niistä saa sellaista nautintoa kuin nuorempana, tai enemmänkin tarkoitin baareja, en mä ainakaan enää tässä iässä,enkä pitkään aikaan ole halunnut mitään bile iltoja, oikeastaan tuntuu että oli sitä nuorena käsittämättömän tyhmä kun viikonloput menivät baareissa ja ties missä jopa naisten perässä kulkiessa, kun olisi voinut harrastaa, käydä vaikka missä ja kokea paljon. Ap

Entäs jos saisit lapset viikonlopuksi hoitoon johonkin, ja voisit kehitellä vaimosi kanssa jotakin kivaa tekemistä, muuta kuin jotakin bileiltoja ja ravintolassa pörräämistä?

Esimerkiksi aktiviteettiretki johonkin luontokohteeseen? Lasketteluloma kahdestaan? Teatteri-ilta? Jossakin tapahtumassa käynti? 

Mitä vaimosi harrastaa, mistä hän on kiinnostunut?

Vierailija
234/299 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap.

Vielä yksi neuvo: varaa lastenhoitaja lapsillesi ja sano puolisollesi, että nyt on aikaa ja tilaan tehdä mitä haluat. Menköön yksinään vaikka sinne, missä pippuri kasvaa.

Mutta otat ja lähdet, ja teet mitä itse haluat. Ota vaikka se hauva ja lähde viikonloppuretkelle johonkin retkeilykohteeseen. Esimerkiksi.

Vierailija
235/299 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija990 kirjoitti:

"Ja voin sanoa että kaikkien pahinta on ja kaikkein pahiten olet väärässä jos ääneen väität ettei miestä enää kiinnosta olla kanssasi. Niin meilläkin sanotaan. Mutta ei muisteta mistä kaikesta mies on tämän eteen luopunut, itse omista harrastuksista, kavereista, aivan kaikesta omasta-ajasta ja ollaan jopa mustasukkaisia jos yrität oman hyvinvointisi eteen tehdä asioita. Ehkä kannattaisi vähän löysätä, voin sanoa että aivan varmasti kiinnostaa se yhteinenkin aika, mutta ei sitä jaksa, jos vain valitetaan ja valitetaan. Ap"

Aika klassinen tilanne! Oletko muuten ap pitänyt huolen siitä, että osaat vetää ja pitää rajasi? Jos uhraat liikaa itsestäsi ja hyvinvoinnistasi perheen tai puolison vuoksi, niin sehän ei pitkällä tähtäimellä kannata. Siitä tulee juuri tuo kuvio, että mies tuntee kaikkensa antaneensa mutta silti vaan halutaan lisää ja ollaan tyytymättömiä. Oletko sanonut ääneen näitä asioita? Oletko yrittänyt miellyttää ja uhrautua tietämättä ja kysymättä mitä se toinen tarvitsee tai miten se kuvio yhteisesti toimisi? Ne asiat voi olla tosi erilaisia kuin mitä sinä oletat. Lähtökohta on hyvä, että kiinnostusta ja halua löytyy. Aika varmasti vastapuolella on ihan samanlaisia fiiliksiä. Ja soppa on valmis. Mutta ehkä nyt pitäisi oikeasti tsekata ihan koko tilanne ja muuttaa kuviota, koska eihän tuo hyvältä kuullosta. Olisko pariterapia mitään? Sitä saa seurakunnalta ilmaiseksi, ei tarvitse kuulua kirkkoon eikä siellä puhuta uskonnosta. 

Olen sanonut ihan suoraan että olen jopa sairasloman tarpeessa, koska annan kaikkeni, mutta en saa mitään. Hän ymmärtää ja on sitä mieltä että tarvitsen myös omaa-aikaa, mutta on silti äärettömän jopa vihainen aina jos hetkenkään sellaista saan. Jos sanon että huomenna tai viikon päästä lähden käymään vaikka koiran kanssa parin tunnin retkellä niin ottaa samantien puheeksi "aha, siinäpähän meet, milloinhan sitä itse pääsisi" ja jos toteutan ja palaan kotiin näen silmistä sellaista vihaa siitä kuinka on väärin että yritän pitää itsestäni huolta. Mutta jos sanon hänelle että mene itsekkin niin ei mene. Vangitsee vain minut ja on silti vailla kaikkea. Ap

Kuulostaa todella oudolta kieltämättä. Kannustaako koskaan sua sun omissa jutuisa, kehuuko, näyttääkö välittämistä, näyttääkö empatiaa sua kohtaan jos olet vaikka väsynyt tai kipeä? 

Naisen narsistinen käytös saattaa olla usein vähän piilotetumpaa. En sano todella, että teillä olisi kyse tästä, kuitenkin jos käytös tuntuu oikeasti todella oudolta ja on tuota kateutta ja vihamieisyyttä jne ikävää tunnelmaa paljon, ja alat olla kovin ahdistunut tilanteesta, niin varmuuden vuoksi kannattaa ehkä vähän perehtyä, ettei kyse olisi tuollaisesta isommasta ongelmasta ja vaimon myrkyllisistä käytösmalleista. Onko paljon tuota passiivis-aggressiivista käytöstä? Youtubesta googleta "covert narsissist". Toivottavasti ei ole kyse tällaisesta kuitenkaan. Puhukaa. Parisuhdeterapeutille?

Olen itseasiassa nähnyt hänessä jo pitkään narsistin vikaa. Sairaanloista mustasukkaisuutta jos ei mene niinkuin hän haluaa. Ap

Tietenkin olet. Hassua vaan että sun alkupään viesteistä näkee ettei ole kykyä tai halua asettua vaimon asemaan ja vakaa uskomus että sinä olet kaikessa oikeassa ja vaimo kaikessa väärässä.

Vierailija
236/299 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin ap kirjoittaa sulle aloituksen jossa on mukana empatiakyky ja ymmärrys siitä ettei sinun tarpeet ole maailman mittapuu.

Help, mitä tehdä kun pariskunnalla on erilaiset käsitykset yhteisen ajan vietosta? Vaimo haluaisi irtiottoja ja äksöniä ja minua se ei kiinnosta yhtään, haluaisin vain nauttia kotona olosta. Miten te muut olette yhteensovittaneet nämä erot?

Vierailija
237/299 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Voihan sun vaimo lähteä viikonloppureissulle vaikka kaverinsa kanssa tai yksin.

Minä aikanani kaipasin irtiottoja arjesta. Välillä ehdotin ihan vaan "biletystä" lasten kanssa (siis ilman alkoholia tietenkin). Eli jotain extempore juhlan tynkää. Olisin halunnut myös joskus käydä ulkona syömässä, lasten kanssa ja ilman. Jotain yhteistä, joka eroaa arjesta. Mieheni ei. Hän upotti itsensä tietokoneen syövereihin ja se on hänelle riittävä irtiotto.

Aloin sitten harrastamaan irtiottoja ilman häntä. Kaikin tavoin. Kotona ollessa keskityin täysin lapsiin. Välillä irtiotot menivät liian pitkälle moraalisesti ajatellen ja erokin oli sitten todella lähellä.

Olemme edelleen yhdessä ja lapset aikuisia. Edelleen reissaan ja harrastan asioita ilman miestäni. Enää en kyl liioittele niiden asioiden parissa. Mutta tänä päivänä toivoisin, että puolisoni olisi halunnut kanssani harrastaa, vaikka pitkiä kävelylenkkejä ja silloin tällöin kahdenkeskeisiä illanviettoja. Aika yksinäinen olen tässä parisuhteessa. Ihme on, etten eroa ottanut. Olen kuitenkin erittäin perhekeskeisnen, se koskee myös lähi sukua, joten lähteminen ei olisi ollut helppoa.

Suosittelen poistumaan välillä sieltä omasta mukavuuskuopasta ihan vaan sen vaimosi tähden. Ja teidän avioliiton. Olette muutakin kuin vanhempia. Lapsetkin ovat onnellisempia, kun äitikin on tyytyväinen.

Vierailija
238/299 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei ap.

Vielä yksi neuvo: varaa lastenhoitaja lapsillesi ja sano puolisollesi, että nyt on aikaa ja tilaan tehdä mitä haluat. Menköön yksinään vaikka sinne, missä pippuri kasvaa.

Mutta otat ja lähdet, ja teet mitä itse haluat. Ota vaikka se hauva ja lähde viikonloppuretkelle johonkin retkeilykohteeseen. Esimerkiksi.

Sinullakin on siis ongelmia luetunymmärtämisessä.

Vaimo ei halua mennä yksin menoihin, hän haluaa panostaa parisuhteeseen viettämällä kahdenkeskistä aikaa ap:n kanssa.

Ap taas ei halua viettää aikaa vaimon kanssa, vaan yksinään ilman perhettä.

Vierailija
239/299 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija990 kirjoitti:

Tää siis onkin tää perusporvoolainen. Tää stoori nähty jo. Ootko joku oikeasti yksinäinen ja vain haaveilet lapsiperheestä? Jossa sit olis ongelmia. Tulee mieleen röökimuijat parvekkeella sarjassa Kätevä emäntä.

Vierailija
240/299 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimosi ei tykkää viettää aikaa sinun ja lasten kanssa, et ole hänelle se oikea. Kannattaa erota ajoissa koska se on ihan varmasti vielä edessä ja rumemman kautta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yksi