Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaimon käytös ahdistaa!

Vierailija
29.01.2023 |

Melkein joka viikonloppu alkaa jossain vaiheessa verrata meidän elämää kavereidensa elämään ja toteaa että ei voi kuin todeta että taas oli kavereilla irtiotto arjesta viikonloppu. Minä en ymmärrä miten hitossa me otamme arjesta irtioton kun lapsille ei ole hoitajaa, rahaa ei ole, vaimo on usein töissä viikonloput ja olen kuin pienten lasten viikonloppu yh isä. Kertokaa ihmeessä minulle mitä te teette kun otatte irtiottoja arjesta. Mua ei kiinnosta ollenkaan mikään hotelli yö, ulkona syöminen,eikä varsinkaan baarit, sellaisia harrastin kun olin nuori, yli kymmenen vuotta sitten. Nyt olen jo 38v. Lisäksi kyllä minä ainakin haluan viikonloppuisin olla lasten kanssa, viikot kun ovat töitä ja kouluja, aikaisin heräämistä. Viikonloppuisin mielellään nukun ja makaan sängyssä pitkään lapset kainalossa.

Kommentit (299)

Vierailija
241/299 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin olla täysin väärässä, mutta jos vaimosi ei koe olevansa sinulle se tärkein ihminen, voi se ilmetä monenlaisena tyytymättömyytenä.

Ensimmäisessä, lyhyeksi jääneessä, avioliitossani mieheni oli etäinen, puhumaton, jotenkin robottimainen (muutimme yhteen vasta häiden jälkeen, en tuntenut häntä kunnolla). Olin hyvin yksinäinen.

Toisessa avioliitossa saimme lapsikatraan ja olimme samalla aaltopituudella. Haasteita oli siinäkin, mutta tuo sielujen kohtaaminen oli ihana kokea.

Mieti tätä. Nainen ei usein sano suoraan, mistä paha olo kumpuaa, etenkin jos on todennut henkisen yhteyden puuttuvan.

Vierailija
242/299 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2000Lukua kirjoitti:

Kyllähän nyt nykyään on miehen homma järjestää lapsille hoitajat ja joku fantastinen lasi-igluloma Lapissa yksityiskoneella hemmotteluhoitoineen ja ehkä vielä kimppakivaa siihen jonkun poromiehen kanssa. :DDD

Joo... Kyllä hän kerran näytti jotain esitettä jostain luksus huoneesta. Joku lasi-iglu pore ammeineen jne. Oli sen hintainen että ensimmäisenä tuli mieleen että ei ole todellista mistä haaveilee... Ap

Pyydä vaimoltasi joku realistinen toive siitä irtiotosta ja sitten mietitte milloin ja miten toteutatte sen. Muuten jää vähän tyhjäksi tuo vaimosi valitus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/299 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa normaalilta ruuhkavuosilta. Vaimosi olisi kannattanut miettiä onko tasainen ja ennalta-arvattava perhe-elämä sitä mitä hän elämästään seuraavat 18 v haluaa.

Vierailija
244/299 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaimosi ei halua samoja juttuja kuin sinä. Häntä varmaan piristäisi vapaa viikonloppu ns tyttöjen kanssa.

Ei hänellä ole sellaista tyttöporukkaa ja olen myös monesti sanonut että mene, kyllä lasten kanssa pärjään, mutta ei mene. No saisi lapset mummolaan että päästäisiin, mutta ei vain tule mieleen minkälainen se irtiotto pitäisi olla sitten. Näissä on vielä pahempi se että nämä avautumiset tulevat jopa sen jälkeen kun on lasten kanssa oltu vaikka harrastamassa. Eilen olin lasten kanssa kolme tuntia laskettelemassa ja kun lapset kotiin tultuamme kertoivat kuinka kivaa oli, vaimo on selvästi jopa siitä mustasukkainen, kun huomaa että oli myös minulla muutaman tunnin kivaa. Ap

Kyllä minullakin olisi kurja olo, jos mieheni ei haluaisi viettää kahdenkeskistä aikaa kanssani ollenkaan, ei edes vaikka asiasta yrittää keskustella. Loukkaantuisin kyllä pahasti jos mieheni sanoisi noin, että mitä sitä muka muuta tehtäisiin kuin oltaisiin lasten kanssa ja mene sinä vaan, minä jään mieluummin kotiin kuin olen kanssasi. Lasten kanssa on toki kivaa, ja hienoa jos isänä viihdyt noin hyvin lastesi kanssa, mutta mites se parisuhde, onko sitä vai oletteko vain äiti ja isä?

Vierailija
245/299 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaimosi ei halua samoja juttuja kuin sinä. Häntä varmaan piristäisi vapaa viikonloppu ns tyttöjen kanssa.

Ei hänellä ole sellaista tyttöporukkaa ja olen myös monesti sanonut että mene, kyllä lasten kanssa pärjään, mutta ei mene. No saisi lapset mummolaan että päästäisiin, mutta ei vain tule mieleen minkälainen se irtiotto pitäisi olla sitten. Näissä on vielä pahempi se että nämä avautumiset tulevat jopa sen jälkeen kun on lasten kanssa oltu vaikka harrastamassa. Eilen olin lasten kanssa kolme tuntia laskettelemassa ja kun lapset kotiin tultuamme kertoivat kuinka kivaa oli, vaimo on selvästi jopa siitä mustasukkainen, kun huomaa että oli myös minulla muutaman tunnin kivaa. Ap

Eli otat irtiottoja mielelläsi lastesi kanssa, mutta et vaimosi. Eipä tuo kovin kivalta kuulosta naisen kannalta.

Siis mitä h****ttiä? Niin moni nainen olisi kyllä tosi tyytyväinen, jos mies veisi useamman alle 10v. lapsen muutamaksi tunniksi harrastamaan. Ja nainen saisi omaa aikaa sillä välin. Toki varmasti vaimo olisi voinut halutessaan lähteä perheensä kanssa mukaan pitämään kivaa lasketellen.... Miten tämän kivan asian voi oikeasti kääntää noin ap:ta vastaan? Olipa ikävää kun lapsilla ja miehelläkin oli kivaa, haloo...

Käännäpä sukupuolet toisinpäin. Nainen haluaa viettää aikaa lasten kanssa eikä miehen kanssa oleminen kiinnosta. Kyllä alkaa huuto miten surkea vaimo hän on, kun ei huolehdi miehensä tarpeista. Oikeasti tämä ketju olisi aika erilainen jos aloittaja olisi vaimo, joka ihmettelisi, että mikä sitä miestä vaivaa kun haluaa jotain muutakin kuin olla lasten kanssa aina?! Miehille ja naisille tuntuu olevan ihan eri kriteerit.

Vierailija
246/299 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä on just näitä avioliittoja, joissa kaikki oli minun mielestäni kauhean hyvin, mutta yhtäkkiä yllättäin vaimoni haki eroa. 

Vierailija
247/299 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli otat irtiottoja mielelläsi lastesi kanssa, mutta et vaimosi. Eipä tuo kovin kivalta kuulosta naisen kannalta.

Siis mitä h****ttiä? Niin moni nainen olisi kyllä tosi tyytyväinen, jos mies veisi useamman alle 10v. lapsen muutamaksi tunniksi harrastamaan. Ja nainen saisi omaa aikaa sillä välin. Toki varmasti vaimo olisi voinut halutessaan lähteä perheensä kanssa mukaan pitämään kivaa lasketellen.... Miten tämän kivan asian voi oikeasti kääntää noin ap:ta vastaan? Olipa ikävää kun lapsilla ja miehelläkin oli kivaa, haloo...

Käännäpä sukupuolet toisinpäin. Nainen haluaa viettää aikaa lasten kanssa eikä miehen kanssa oleminen kiinnosta. Kyllä alkaa huuto miten surkea vaimo hän on, kun ei huolehdi miehensä tarpeista. Oikeasti tämä ketju olisi aika erilainen jos aloittaja olisi vaimo, joka ihmettelisi, että mikä sitä miestä vaivaa kun haluaa jotain muutakin kuin olla lasten kanssa aina?! Miehille ja naisille tuntuu olevan ihan eri kriteerit.

Tässä keississähän se on nimenomaan mies joka haluaa olla lasten kanssa. 

-eri

Vierailija
248/299 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko ketjun lukeneena (kyllä!) tässä lienee katastrofin ainekset tulollaan.

Ruuhkavuodet ovat tainneet uuvuttaa teidät molemmat eikä keskusteluyhteyttä enää ole.

Molemminpuolista katkeruutta ja mustasukkaisuutta toisen "omasta" ajasta.

Ap ei enää tunnu kokevan rakkautta vaimoa kohtaan, ehkä se on hautautunut kaikkien negatiivisten tunteiden alle. Kaikki palstan ehdotukset on ammuttu alas, koska ne ei tunnu itselle hyviltä - ehkä siksi, että ap ei oikeasti _halua_ viettää kahdenkeskeistä aikaa vaimon kanssa.

Kyllähän toisistaan välittävät ja toisiaan rakastavat ihmiset keksii vaikka mitä tekemistä jos saavat hetken yhteistä aikaa. Jos ei muuta, niin istutaan auton penkillä ja suuteloidaan. Tai käydään kävelyllä käsikkäin.

Mitä vaimo kokee ap:ta kohtaan.. niin.. ehkä hän vielä sentään yrittää jotain, jolla suhteen saisi pelastettua. Mutta lakannee yrittämästä kohta. 

Sitten tilastoissa voi olla jälleen yksi uusi avioero. Voihan olla, että se on hyvä ratkaisu molempien kannalta. 

Sinänsä vaan harmi, että kunnon keskustelulla ehkä tämän(kin) suhteen voisi pelastaa.

Mutta jos tahtotila oikeasti puuttuu, ei sitä sitten vo korjata.

Vierailija
249/299 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-eri

No sehän kommentin pointti olikin. Jos se lasten kanssa nyhjäävä olisi vaimo, hänet haukuttaisiin heti. Miestä sen sijaan kehutaan hyväksi isäksi kun on lastensa kanssa. Yleisempi kuviohan se niin päin on että vaimo uppoutuu äitiyteen eikä muista enää parisuhdetta, vaikka ap:n tapaus nyt onkin just toisin päin.

Vierailija
250/299 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koko ketjun lukeneena (kyllä!) tässä lienee katastrofin ainekset tulollaan.

Ruuhkavuodet ovat tainneet uuvuttaa teidät molemmat eikä keskusteluyhteyttä enää ole.

Molemminpuolista katkeruutta ja mustasukkaisuutta toisen "omasta" ajasta.

Ap ei enää tunnu kokevan rakkautta vaimoa kohtaan, ehkä se on hautautunut kaikkien negatiivisten tunteiden alle. Kaikki palstan ehdotukset on ammuttu alas, koska ne ei tunnu itselle hyviltä - ehkä siksi, että ap ei oikeasti _halua_ viettää kahdenkeskeistä aikaa vaimon kanssa.

Kyllähän toisistaan välittävät ja toisiaan rakastavat ihmiset keksii vaikka mitä tekemistä jos saavat hetken yhteistä aikaa. Jos ei muuta, niin istutaan auton penkillä ja suuteloidaan. Tai käydään kävelyllä käsikkäin.

Mitä vaimo kokee ap:ta kohtaan.. niin.. ehkä hän vielä sentään yrittää jotain, jolla suhteen saisi pelastettua. Mutta lakannee yrittämästä kohta. 

Sitten tilastoissa voi olla jälleen yksi uusi avioero. Voihan olla, että se on hyvä ratkaisu molempien kannalta. 

Sinänsä vaan harmi, että kunnon keskustelulla ehkä tämän(kin) suhteen voisi pelastaa.

Mutta jos tahtotila oikeasti puuttuu, ei sitä sitten vo korjata.

Voi olla että se korjaaminen on tuossa kohtaa jo myöhäistä, kun ei sitä tahtotilaa enää ole, eikä minkäänlaista halua sitä etsiä.

Vierailija
251/299 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis vaimo esittelee kuvia niistä kalliista hotelleista jne. vain esimerkkinä ja haaveina. Tässä naiset ja miehet on ehkä erilaisia, naiset tykkää katsella ja haaveilla ja mielellään vaikka yhdessä miettisi että mitä tehtäisiin jos voitaisiin, mutta sitten miehet ottaa nämä jonain henkilökohtaisina vaatimuksina että tämmöistä pitäis saada, mikset järjestä. Omassa liitossa on siis ihan samaa, tai on ollut, nykyään ollaan ihan keskustelemalla päästy parempaan ymmärrykseen toistemme kommunikointitavoista. Että jos näytän jotain kuvaa että oispa kiva tuommoinen XXX, se ei tarkoita että haluaisin välttämättä sellaisen saada ja miehen pitäisi se järjestää, se on vaan keskustelunavaus.

Vierailija
252/299 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otat irtioton vaimosta, joka ei osaa itse elää.

Tämä.

Vierailija
253/299 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-eri

No sehän kommentin pointti olikin. Jos se lasten kanssa nyhjäävä olisi vaimo, hänet haukuttaisiin heti. Miestä sen sijaan kehutaan hyväksi isäksi kun on lastensa kanssa. Yleisempi kuviohan se niin päin on että vaimo uppoutuu äitiyteen eikä muista enää parisuhdetta, vaikka ap:n tapaus nyt onkin just toisin päin.

Ei kyllä naista haukuttaisi, vaan ymmärettäisiin, että on välillä raskasta lapsiarkea, on paljon hommaa arjessa, ja että äiti hoitaa kuitenkin "kaiken" ,eikä mies osallistu tarpeeksi, eikä siten jaksamista jää muuhun... Mies haukuttaisiin, ettei tee tarpeeksi ja kehtaa vielä vonkua jotain extraa, hänen pitäisi tehdä enemmän kotona ja lasten kanssa, että vaimo jaksaisi muutakin.

254/299 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillinen suomalaisämmä, joka näkee elämässään vain sen mitä muilla on ja mitä itseltä puuttuu, ei koskaan sitä, mitä itsellä on ja mitä muilta puuttuu. Se on se mitä feminismi opettaa, jos et muuta osaa niin kahdehdi, kaikkea aina ja jokapaikassa. Vertaa elämääsi saippuasarjoihin, valita kun elämäsi ei ole yhtä jännää kuin niissä..

Vierailija
255/299 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suorittaminen parisuhteiden laatuajassa vaimon työpaikkalla havaittu?  Viron risteily kännäämisineen ei riitä.

Selvitä ensiksi tuleeko irtioton olla jotain fiiniä pukujuttua vai esim. eräseikkailu jonnekkin.

Vierailija
256/299 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No käännetäänpä toisinpäin:

Nainen hoitaa yleensä viikonloppuisin yhteiset lapset, heitä on useampi. Järjestää kivaa tekemistä heidän kanssaan, mies on yleensä töissä. Nainen ja lapset tulevat kivalta ulkoilureissulta ja mies näyttää nurjaa naamaa ja osoittaa mieltään töistä tultuaan: Missä on vanhempien oma laatuaika, lasten kanssa vaan pidetään kivaa...? Omaa aikaa äidillä ei käytännössä ole, ja mies murjottaa ja näyttää kiukkua myös silloin, kun äiti poikkeuksellisesti on ollut koiran kanssa pidemmällä retkellä kaksi tuntia.

Vähääkään omaa aikaa ei haluaisi naiselle  antaa, vaikka nainen tarjoaa diiliä molempiin suuntiin, että tietenkin toinenkin saa sitä omaa aikaa vastaavasti välillä myös. Tämä ei kelpaa. Mies haluaa yhteistä laatuaikaa, muttei haluaisi päästää naistaan edes pidemmälle lenkille joskus yksin. Mies kertoo ymmärtävänsä omankin ajan tarpeen, mutta käytönnössä näin ei tapahdu ja siitä jopa suututaan jos sitä joskus harvoin - tyyliin kerran viikossa lyhyesti - on. Sen sijaan mies valittaa vähän väliä, kun he eivät käy missään yhdessä. Kaveritkin on taas käyneet.

No, mitä ajatuksia herättää? Meinaatko, että miehelle löytyisi kovasti ymmärrystä kun asiat käännetään toisinpäin? Vai olisiko kuitenkin niin, että kysyttäisiin, mitä mies sitten oikein tekee perheen ja arjen eteen? Että eikö voisi itse järjestää jotain yhteistä kivaa aikaa ja lapset hoitoon, jos sellaista haluaa. Ja antaa edes vähän naiselle sitä omaakin hetkeä, ettähän edes joskus voisi edes ulkoilla pidempään, ilman että siitä suututaan.

Ja että on lapsellista ja naurettavaa olla mustasukkainen siitä, kun nainen hoitaa lapset viikonlopuisin ja heillä on yhdessä hauskaakin. Että olisi tyytyväinen, kun mahdollistaa miehen vkl-työssäkäynnin. Että voisiko mies itsekin koittaa nähdä vähän vaivaa ja huomioida toisenkin tarpeita. Ehkä se kahdenkeskinen laatuaikakin onnistuisi paremmin, jos itsekin vähän panostaisi ja järjestäisi ja huomioisi myös toista.

Vierailija
257/299 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä takia päivästä toiseen satuilet näitä vaimopas.kojasi tänne?! Mikä se pointti on?? Aikuinen nainen ja noin lapsellinen🤦🏼

Vierailija
258/299 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rouva vois kasvaa aikuiseksi. Katkerana jossain facessa ja instassa roikkuminen ja vertailu on ihan hiton aivovammasen touhua. Tämähän on ihan globaali ilmiö. Perheenäiti voipi laittaa ne arvot uusiksi ja myös samalla miettiä mitä piristävää hän itse tuo liittoon ja kuinka ilahduttaa muita perheenjäseniä. Lopettaa sen somessa roikkumisen ja amerikkalaisten tosi tv ohjelmien kyttäämisen.

Aloittaja myös kehuu itseään niin hyväksi ja lapsirakkaaksi isäksi että vaikea uskoa.

Vierailija
259/299 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, et oo vielä vastannut, että kuinka teillä jaetaan ylipäätään kotihommat, entä miten arkipäivinä lastenhoito sujuu?

Vai onko niin, että vaimo hoitaa arkihommat, ja sinä pidät lasten kanssa lähinnä hauskaa viikonoppuisin jonkun yhteisen tekemisen äärellä? Vai teetkö sinä enemmän arjen kotihommia?

Vierailija
260/299 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaimosi ei tykkää viettää aikaa sinun ja lasten kanssa, et ole hänelle se oikea. Kannattaa erota ajoissa koska se on ihan varmasti vielä edessä ja rumemman kautta.

Et ole näköjään lukenut ketjua. Tilannehan on täysin päinvastainen.

Vaimo haluaisi viettää aikaa ap:n kanssa, eikä halua mennä viihteelle yksin.

Ap ei halua viettää aikaa vaimon kanssa, vaan haluaisi mennä menoihinsa yksin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kolme