Joudun tekemään abortin aivan yksin, pelottaa ja ahdistaa
Sain juuri tietää että olen raskaana, ja varasin ajan lääkärille jotta pääsen keskeytykseen. Pelottaa silti ihan tajuttomasti ja tuntuu ettei lääkäriaika voi tulla tarpeeksi pian.
Mies on jenkeissä vaihto-opiskelijana tällä hetkellä eikä pääse tuekseni ja vanhemmatkin asuu kaukana.
Kommentit (713)
Itse varmaan menisin heti nyt alkuraskaudesta töihin, niin saisi tienattua itselleen ansiosidonnaiset äitiysrahat. Sitten ei olisi niin köyhää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkio/sikiö on naisen keho loinen. Ei elä ilman. Joten päätös on naisen omasta kehostaan. Kaikki muu on saivartelua.
Tällä perustelulla vielä 9kk sikiönkin voisi abortoida.
Normaali 9 kk ikäinen sikiö, eli täysaikainen, pärjää kyllä ihan hyvin toisen ihmisen kehon ulkopuolella, eikä ole riippuvainen toisen kehon sisällä olemisesta.
Mainitsin vain tuon 9kk, koska se oli sopivan kärjistävä. Ymmärsit kyllä kuitenkin täydellisesti, että sama argumentti pätee vaikka 5kk sikiöön.
Höpöhöpö.
Alkio tai sikiö on elinkelvoton silloin, kun se ei pärjää toisen ihmisen kehon ulkopuolella ilman tätä toisen kehon sisällä olemista. Silloin myös abortti on ok.
Eivät ne ole elinkelvottomia, vaan eläviä. Ei niiden siinä vaiheessa ole tarkoituskaan elää kohdun ulkopuolella vaan kasvaa ja kehittyä rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Ap, tämä on niitä tilanteita, että niin makaa kuin petaa. Sinä olet valinnut harrastaa seksiä, siitä voi tulla raskaaksi vaikka olisikin ehkäisy. Seksiä harrastaessaan ottaa aina sen riskin, että tulee raskaaksi, joten on oltava henkisesti valmis kohtaamaan joko raskaus tai abortti.
Nyt on se paikka, kun sinun täytyy ruveta aikuiseksi ja alkaa seistä omilla jaloillasi. Päätös on sekä juridisessa että moraalisessa mielessä yksin sinun(näinhän feministit meille ovat opettaneet), joten suck it up. Aikuiset kantaa vastuun tekojensa seurauksista.
Lääketieteellisessä mielessähän tuossa ei ole mitään pelättävää.
Niinhän minä kannankin. Tavalla tai toisella, ei minulla enää ole muuta vaihtoehtoa.
Viestisi kuulostaa siltä kuin olisin tunkeutunut jonkun kotiin vaatimaan heiltä apua itselleni enkä kirjoittanut viestiä palstalle johon jokainen saa päättää itse haluaako vastata.
Olen kiitollinen kaikista asiallisista kommenteista, niistä on ollut minulle lohtua.
-Ap
Minä olin kanssa aivan yksin ja pelotti. Mutta toimenpide oli aivan yksinkertainen ja kyllä siitä selviää. Lääkkeellinen keskeytys siis kyseessä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmiset puhuu täällä vauvasta?
Ei hedelmöittynyt munasolu tai alkio ole mikään vauva.
Eipä se enää mikään hedelmöittynyt munasolu ole siinä vaiheessa kun raskaus huomataan. Rv6 sydän lyö ja osa sisäelimistäkin on alkanut kehittyä, samoin raajat.
Mitä p askaa nämä "älä tapa lastasi" -lässytykset ovat? Mitä h elvettiä se teille kuuluu, mitä ap tekee sisällään olevalle solomöykylle?
Eli ei saa näköjään kertoa, miten adoptiossa voi käydä.
Vierailija kirjoitti:
Minä olin kanssa aivan yksin ja pelotti. Mutta toimenpide oli aivan yksinkertainen ja kyllä siitä selviää. Lääkkeellinen keskeytys siis kyseessä.
Paitsi lapsi ei selviä. Sellaisen "pikkujutun" unohdit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkio/sikiö on naisen keho loinen. Ei elä ilman. Joten päätös on naisen omasta kehostaan. Kaikki muu on saivartelua.
Normaali 9 kk ikäinen sikiö, eli täysaikainen, pärjää kyllä ihan hyvin toisen ihmisen kehon ulkopuolella, eikä ole riippuvainen toisen kehon sisällä olemisesta.
Olipa lapsi riippuvainen tai riippumaton äidin kehon sisällä olemisesta tai sitten äidistä synnyttyään, ei häntä ole oikeutta tappaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, tämä on niitä tilanteita, että niin makaa kuin petaa. Sinä olet valinnut harrastaa seksiä, siitä voi tulla raskaaksi vaikka olisikin ehkäisy. Seksiä harrastaessaan ottaa aina sen riskin, että tulee raskaaksi, joten on oltava henkisesti valmis kohtaamaan joko raskaus tai abortti.
Nyt on se paikka, kun sinun täytyy ruveta aikuiseksi ja alkaa seistä omilla jaloillasi. Päätös on sekä juridisessa että moraalisessa mielessä yksin sinun(näinhän feministit meille ovat opettaneet), joten suck it up. Aikuiset kantaa vastuun tekojensa seurauksista.
Niinhän minä kannankin. Tavalla tai toisella, ei minulla enää ole muuta vaihtoehtoa.
Viestisi kuulostaa siltä kuin olisin tunkeutunut jonkun kotiin vaatimaan heiltä apua itselleni enkä kirjoittanut viestiä palstalle johon jokainen saa päättää itse haluaako vastata.
Olen kiitollinen kaikista asiallisista kommenteista, niistä on ollut minulle lohtua.
-Ap
On sinulla muitakin vaihtoehtoja kuin abortti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep. Lapselle ei tuossa anneta mitään mahdollisuutta selvitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ap, mutta mä annoin lapseni adoptioon, en abortoinut. Hän on nyt aikuinen ja vihaa minua. Ei voi sietää sitä, että uuden suhteen velipuolella on ydinperhe eli äiti ja isä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mainitsin vain tuon 9kk, koska se oli sopivan kärjistävä. Ymmärsit kyllä kuitenkin täydellisesti, että sama argumentti pätee vaikka 5kk sikiöön.
Höpöhöpö.
Alkio tai sikiö on elinkelvoton silloin, kun se ei pärjää toisen ihmisen kehon ulkopuolella ilman tätä toisen kehon sisällä olemista. Silloin myös abortti on ok.
Eivät ne ole elinkelvottomia, vaan eläviä. Ei niiden siinä vaiheessa ole tarkoituskaan elää kohdun ulkopuolella vaan kasvaa ja kehittyä rauhassa.
Jos ei kykene elämään toisen ihmisen kehon ulkopuolella, on elinkelvoton.
Miksi harrastit seksiä jos et omasta mielestäsi ole vielä valmis vanhemmuuteen? Kuten joku muu jo sanoikin, niin makaa kuin petaa ja nyt sinulla on sitten lapsi. Kanna vastuusi ja kasvata lapsesi hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpöhöpö.
TÄMÄ.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-Ap
On sinulla muitakin vaihtoehtoja kuin abortti.
On, mutta ei muuta vaihtoehtoa kuin kantaa vastuu jollain tavalla, mikä on se mihin viittasi vastauksessani.
-Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä se enää mikään hedelmöittynyt munasolu ole siinä vaiheessa kun raskaus huomataan. Rv6 sydän lyö ja osa sisäelimistäkin on alkanut kehittyä, samoin raajat.
Meilläkin on takapihalla lauta, missä on lakattu pinta ja muutamia nauloja. Se ei silti ole talo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpöhöpö.
Jos ei kykene elämään toisen ihmisen kehon ulkopuolella, on elinkelvoton.
Miten niin? Jos pystyy elämään niin silloinhan on elinkelpoinen. Syntymättömän lapsen on tarkoituskin olla kohdussa joten ei ole mitään syytä miksi sen pitäisi elää kohdun ulkopuolella. Sen aika on vasta synnytyksen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meilläkin on takapihalla lauta, missä on lakattu pinta ja muutamia nauloja. Se ei silti ole talo.
Huono vertaus. Alkio on jo geneettisesti täysin valmis ihmisyksilö, vaikka ei olekaan täysin kehittynyt (kukaan alle 25-vuotias ei ole). Joku lauta on vain pelkkä lauta.
Tuskinpa opintojen ongelmat tai vuosikausien köyhyys kenelläkään lapsesta johtuu. Opiskeluaikana joutuu yleensä elämään tukien varassa, mutta jos yliopisto-opinnot ovat jo loppusuoralla, jo neljä vuotta takana, ja raskauskin vasta alussa, niin ei se tukien varassa elämisen vaihe kestä enää pitkään. Opintojen loppuaikana siirrytään töihin.
Eri asia tietysti, jos on alun perin valinnut sellaisen alan, joka ei työllistä, eikä sitten koskaan pääse työelämään, mutta ei köyhyys silloinkaan johdu lapsesta, vaan se olisi edessä muutenkin, joten siinä tapauksessa ei ehkä ole koskaan koko elämän aikana sen parempaa hetkeä saada lasta.