Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen alkanut epäillä, että miehestä ei ole isäksi

Vierailija
25.01.2023 |

Lasta yritetään tällä hetkellä, olisi molempien eka. Viime aikoina on alkanut kalvaa se tosiasia, että miehellä on muutamia piirteitä, joiden takia perhe-elämän pyörittäminen jäisi luultavasti pitkälti minun harteilleni. On mm. aika lyhytpinnainen, umpimielinen ja joustamaton. Lisäksi hän on aivan todella epäkäytännöllinen monien asioiden suhteen, tuntuu että käytännön järkeä ei ole joissain asioissa yhtään. Minulla on sen verran jo ikää, että se on käytännössä joko tämä suhde, johon lapsi tehdään, ellen halua erota ja alkaa projektiin yksin. Vastaavia kokemuksia? Varsinkin onko kokemuksia siitä että tuollaisesta hiukan assipiirteisestä miehestä olisi kuitenkin tullut lopulta loistava isä?

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kyllä todella tarkkaan miettiä kenen kanssa lapsia tekee. Myös siltä kannalta, että lapset saavat isänsä geenit. 

Varsinaisesti en voi sinua neuvoa, nämä asiat on vain jokaisen itse harkittava. Isäksi tuleminen muuttaa miestä aivan niin kuin äitiäkin. Se että asioita ei tehdä sinun mallisi mukaisesti ei välttämättä ole ollenkaan huono, sitäkin kannattaa miettiä. Jos mies on suurpiirteisempi, se voi olla etukin lasten kanssa. 

Vierailija
2/36 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseenalaistaisin sen, että se on joko tämä suhde tai ei mitään. Aika pitkälle voi venyttää, ja itse kyllä mieluummin tekisin lapsen sellaisen miehen kanssa, jonka kanssa ei takaraivossa kellot soita erroria. Olen todella tyytyväinen, etten tehnyt lasta exäni kanssa. Nykyiseenkin suhteeseen vielä ehdin, ja nyt esikoinen on 1 v. Exän kanssa oltaisiin sitä paitsi erottu satavarmasti ja siinähän sitä sitten oltaisiin, yksinhuoltajana. Lapsi huonontaa aina parisuhdetta alkuun, joten pitää olla "varaa" huonontua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset tekee lapsia just miesten kanssa joista ei ole isäksi ja lasta kasvattamaann. Suomessa on 150 000 yksinhuoltaja naista koska tekivät lapsen jonkun puliukon kanssa tai muuten kädettömän miehen kanssa jolla ei ole taitoja eikä joustoa asioihin.

Vierailija
4/36 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko jutellut nämä huolesi miehelle? Jos et, niin kertoo jo paljon suhteesta. Jos olet, eikä jäänyt luottavainen olo, niin en tekisi lapsia sellaisen kanssa. 

Vierailija
5/36 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiltti ja kunnollinen kirjoitti:

Naiset tekee lapsia just miesten kanssa joista ei ole isäksi ja lasta kasvattamaann. Suomessa on 150 000 yksinhuoltaja naista koska tekivät lapsen jonkun puliukon kanssa tai muuten kädettömän miehen kanssa jolla ei ole taitoja eikä joustoa asioihin.

Tässä on kyllä perää. Ällistyttävän moni tekee lapsen täysin toistaitoisen ja muutenkin luonnevammaisen apinan kanssa, ja sormet ristissä vaan odottaa että "kyllä se varmaan toiseksi muuttuu, kun lapsi syntyy". Kyllä ne tarvittavat ominaisuudet vaan pitäisi olla jo yrittäessä. Ei siinä univajeissa riidellessä enää kukaan mihinkään kehity.

Vierailija
6/36 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko jutellut nämä huolesi miehelle? Jos et, niin kertoo jo paljon suhteesta. Jos olet, eikä jäänyt luottavainen olo, niin en tekisi lapsia sellaisen kanssa. 

Ai että "rakas, pelkään että olet täysi tumpelo isänä. Oletko omasta mielestäsi?" :D

Vierailija
7/36 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juokse, nainen, juokse!

Vierailija
8/36 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joudut joka tapauksessa olemaan lapsesta vastuussa yksin jos tuon miehen kanssa lapsentekoon ryhdyt.

Vierailija
9/36 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni erinomainen ja kaikin puolin lupaavakin mies muuttuu tolloksi tumpeloksi lapsensaannin myötä. Mietipä, millaiseksi ne jo valmiiksi tollot ja tumpelot muuttuvat. Aivan. 

Vierailija
10/36 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei myöskään kannata ikinä olettaa, että lapsenhoitovastuu jakautuisi jotenkin luonnostaan tasan tai toiveidesi mukaisesti. Parasta on etukäteen jo sopia aika tarkallakin tasolla, hoidetaanko lapsi puoliksi (miten käytännössä?), vai noudatetaanko vanhakantaisempia rooleja. Joka tapauksessa sen minkä tekee, kannattaa tehdä tietoisesti, eikä "toivoen parasta". 

Vierailija
11/36 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä yksi ärsyttävimpiä piirteitä puolisona/isänä on joustamattomuus - mitä muuta lapsiarki on kuin joustontarvetta joustontarpeen perään... mikään ei mene niin kuin suunnitteli :D

Vierailija
12/36 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika moni erinomainen ja kaikin puolin lupaavakin mies muuttuu tolloksi tumpeloksi lapsensaannin myötä. Mietipä, millaiseksi ne jo valmiiksi tollot ja tumpelot muuttuvat. Aivan. 

Niinkö? Riippunee paljon siitä millaisissa piireissä liikut. Minulla on kyllä ihan erilainen käsitys eli en juuri tunne isiä, jotka olisivat tumpeloita ja tolloja olleet lastensa kanssa. Päinvastoin, ovat olleet osallistuvia, tasa-arvoisia, hyviä isiä lasten pikkulapsiaikana. Oma mies oli ihan täysi kymppi ja on edelleen. 

Vierailija
13/36 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki on tietty yksilöitä, mutta minusta tuli isä 20v, olin jälkeenpäin katsottuna itse aivan lapsi vielä, mutta isäksi tuleminen muutti minut kertaheitolla vastuulliseksi osallistuvaksi isäksi. Näitä piirteitä en varmasti tuonut esiin ennen lapsia. Kyllä se usein muuttaa ihmistä se vanhemmaksi tuleminen, ei kaikkia, osa on vatipäitä loppuun asti.

Vierailija
14/36 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinkö? Riippunee paljon siitä millaisissa piireissä liikut. Minulla on kyllä ihan erilainen käsitys eli en juuri tunne isiä, jotka olisivat tumpeloita ja tolloja olleet lastensa kanssa. Päinvastoin, ovat olleet osallistuvia, tasa-arvoisia, hyviä isiä lasten pikkulapsiaikana. Oma mies oli ihan täysi kymppi ja on edelleen. 

No sepä onnellista, mutta onko miehesi sitten ollut kysymyksessä kuvatulla tavalla "puutteellinen" ennen lasten tekoa, ja sen jälkeen muuttunut tuoksi täydeksi kympiksi? Niinpä.

Vierailija
15/36 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska jotkut miehet ovat sen verran hyviä esittämään kilttiä ja kunnollista miestä, että saavat naiset tekemään lapsia heidän kanssaan. Jos naisia syyllistävä mies kehuu itseään kiltiksi ääneen muille, ei todennäköisesti sellainen ole.

Vierailija
16/36 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koittakaa nyt naaiset ryhdistäytyä ja kelpuuttakaa joku kiltti ja kunnollinen mies jotka oikeesti halua lapsia ja haluaa niitä hoitaa.

Vierailija
17/36 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sepä onnellista, mutta onko miehesi sitten ollut kysymyksessä kuvatulla tavalla "puutteellinen" ennen lasten tekoa, ja sen jälkeen muuttunut tuoksi täydeksi kympiksi? Niinpä.

Ei, rehellisesti sanottuna en osannut yhtään ajatella tai huolestua siitä millaisia vanhempia olisimme enkä myöskään huolestua siitä, että synnytyksessä voisi tapahtua jotain lapselle tai minulle.

Vierailija
18/36 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska jotkut miehet ovat sen verran hyviä esittämään kilttiä ja kunnollista miestä, että saavat naiset tekemään lapsia heidän kanssaan. Jos naisia syyllistävä mies kehuu itseään kiltiksi ääneen muille, ei todennäköisesti sellainen ole.

Toisaalta esittämisen kyllä huomaa aika helposti, jos yhtään syväluotaavasti toiseen tutustuu. Herää kysymys, että ovatko monet parit kasvaneet riittävästi "yhteen" ennen lastentekoa, vai onko vain raapaistu pintaa. 

Vierailija
19/36 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla muuta kirjoitti:

Koittakaa nyt naaiset ryhdistäytyä ja kelpuuttakaa joku kiltti ja kunnollinen mies jotka oikeesti halua lapsia ja haluaa niitä hoitaa.

Joillekin miehille tuntuu olevan hankala tajuta, ettei naisten pitäisi kelpuuttaa itselleen miestä ilman tunnesidettä. Jos mies kerskuu itseään kiltiksi ja kunnolliseksi, ei hän todennäköisesti sellainen ole.

Vierailija
20/36 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa kyllä todella tarkkaan miettiä kenen kanssa lapsia tekee. Myös siltä kannalta, että lapset saavat isänsä geenit. 

Varsinaisesti en voi sinua neuvoa, nämä asiat on vain jokaisen itse harkittava. Isäksi tuleminen muuttaa miestä aivan niin kuin äitiäkin. Se että asioita ei tehdä sinun mallisi mukaisesti ei välttämättä ole ollenkaan huono, sitäkin kannattaa miettiä. Jos mies on suurpiirteisempi, se voi olla etukin lasten kanssa. 

Saahan se lapsi äitinsäkin kontrollifriikki-geenit. Ne voivat olla paljon haitallisempia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yhdeksän