Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi haluatte eläkkeelle?

Vierailija
22.01.2023 |

Minä en haluaisi koskaan. Tulisi samanlaiseksi sohvamakaajaksi kuin työttömät. Ja köyhäksi. Mitä hienoa siinä on? Eikä mitään tekemistä.

Kommentit (91)

Vierailija
21/91 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole työkykyinen ja siksi haluan. Jos vointini paranee niin voin myös tehdä hieman töitä.

Vierailija
22/91 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En olisi enää tilivelvollinen TE-toimistolle tekemistäni keikkatöistä. Ja voisin hakea töitä juuri sen verran kuin itsestä hyvältä tuntuu. Silloin, kun terveys ei kestä työntekoa, voisin levätä kotona ja hoitaa sairauttani.

Eihän työkkäri edes kysele tästä, miksi kuvittelet, että TE-toimistoa kiinnostaa maksajan asiat?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/91 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on muutakin kuin työntekoa.

Vierailija
24/91 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on eläkkeellä.

Vierailija
25/91 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläkepäiviä odottavat ne, jotka saavat paskaa palkkaa paskasta duunista. 

Ei pidä paikkaansa. Minulla on mediaania korkeampi palkka ja silti lähden mielelläni eläkkeelle.

Mediaania korkeampi voi olla paska. Mediaanihan ei kaikilla aloilla ole kummoinenkaan. 

Vierailija
26/91 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin jo ehdottomasti eläkkeelle kosks silloin ei tarvitsisi tehdä töitä. Minulla on masennus ja toivon että masennus menisi vaikeaksi niin pääsisin sairaseläkkeelle. Suomi on p*ska maa koska ihmiset ovat tyhmiä ja työnteko ei täällä kannata.

Jos en masennuksen takia pääse sairaseläkkeelle niin toivottavasti sairastun fyysisesti pahasti.

M31

Vierailija
27/91 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin jo ehdottomasti eläkkeelle kosks silloin ei tarvitsisi tehdä töitä. Minulla on masennus ja toivon että masennus menisi vaikeaksi niin pääsisin sairaseläkkeelle. Suomi on p*ska maa koska ihmiset ovat tyhmiä ja työnteko ei täällä kannata.

Jos en masennuksen takia pääse sairaseläkkeelle niin toivottavasti sairastun fyysisesti pahasti.

M31

Uli uli ja vali väli...

Syytä vain muita ihmisiä ryhmiksi.

Itse olet paska luuseri.

Vierailija
28/91 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi on ihmisiä, joille työ on koko elämän sisältö tai äärimmäisen tärkeä osa sitä?

Itse kävin töissä (palkat pienet) vain rahan takia, kuten suurin osa ihmisistä...

Nyt eläkkeellä on aikaa muuhunkin kuin koko ajan painaa työtä, josta ei pidä.

Ärsyttää vain se, että tein aikoinaan huonoja valintoja (mm hoitoala, jossa huono palkka/en tehnyt vain yötyötä yms) jotta saisin nykyisin isomman eläkkeen...

Ei kuolin vuoteellaan kukaan mieti sitä, että olisinpa tehnyt enemmän töitä eläessäni!

No kuolinvuoteella ylisummaan kaikki on jo liian myöhäistä eikä järjellä ajatellen siinä kannata enää ajatella mennyttä elämää, mutta kukahan pystyy olemaan niin järkevä ja looginen, mene ja tiedä...

Mutta sitäkö varten sitten kannattaa olla työttömänä tai eläkkeellä ja pärse auki koko elämänsä ja jäädä kaikesta taloudellisesta toiminnasta ja elämyksistä paitsi, ettei sitten kuolinvuoteella kenkuta että "Voi perhana kun tulin työpanoksellani ja vaivannäölläni hyödyttäneeksi riistokapitalistia..."

Eikö teidän ahteri edellä maailmaan syntyneitten "matalapalkka"-kommunistien elämä tuolla asenteella sitten mene hukkaan? Ei sellaista palkkaa eikä tukisummaa ole olemassakaan, että se teidän luonteellenne riittäisi, eikä sellaista elämää olekaan johon te olisitte tyytyväisiä, kun kaiken pitäisi olla halpaa ja hyvää ja kun te haluaisitte elämältä rikkauksia ja joutenoloa ilman hetkenkään vaivannäköä.

Ei tätä takuueläkeläisen ankeaa elämää kannata kadehtia eikä tavoitella.

Vierailija
29/91 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi on ihmisiä, joille työ on koko elämän sisältö tai äärimmäisen tärkeä osa sitä?

Itse kävin töissä (palkat pienet) vain rahan takia, kuten suurin osa ihmisistä...

Nyt eläkkeellä on aikaa muuhunkin kuin koko ajan painaa työtä, josta ei pidä.

Ärsyttää vain se, että tein aikoinaan huonoja valintoja (mm hoitoala, jossa huono palkka/en tehnyt vain yötyötä yms) jotta saisin nykyisin isomman eläkkeen...

Ei kuolin vuoteellaan kukaan mieti sitä, että olisinpa tehnyt enemmän töitä eläessäni!

Vastauksena kysymykseesi: jotkut tekevät parempia valintoja kuin sinä.

Vierailija
30/91 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastaan siksi, ettei tarvitse elättää Petteri Orpoa ja muuta saastaa.

Vierailija
31/91 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

siks

Vierailija
32/91 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan eläkkeelle koska jossain vaiheessa tulee vastaan sellainen asia kuin vanheneminen. Ei vaan pysy enää nuorempien perässä, muisti alkaa heiketä, fyysinen kunto heikkenee ja ei enää pärjää työelämässä. Siksi haluan eläkkeelle.

Vierailija
33/91 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi kun tein töitä 35vuotta.

Jäin eläkkeelle viime vuoden syyskuussa.

Vierailija
34/91 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole koskaan ollut niin kiireinen kuin eläkkeellä:) Sohvalle ehtii hetkeksi näin illalla.

Mulle ihaninta on ollut se että lastenlapsille ja puutarhalle on paljon aikaa. Ja uimaan päivittäin (no avantoon vain viikoittain)

Tai puutarhoille - toinen etelä-Euroopassa. On ihanaa kun voi olla sielläkin kuukausia muutamien viikkojen sijaan

Vierailija
35/91 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskee kuukausia! Ja sitten saa harrastaa vapaasti, on aikaa! Wau!! Odottaa.. 👌

Vierailija
36/91 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä saan erittäin hyvää palkkaa mukavasta työstä mutta kyllä minäkin eläkepäivistä haaveilen. Olen nyt 55 ja kolmen vuoden kuluttua voisin jäädä. Mutta joutuisin maksamaan aikaisesta eläkkeellejäämisestä alhaisemman eläkkeen muodossa. Joten tällä hetkellä tuntuu että jaksan normaaliin eläkeikään joka on 62 vuotta 8 kuukautta. Silloin saisin tämän hetken palkkatasolla noin 4000 euroa kuussa eläkettä nettona.  Ei ole velkoja enää mitään, niin sillä eläisin kivasti.

Mitä työtä teet? Itse täytin viime viikolla 60v. Se "normaali" eläkeikää on mun ikäluokassa kyllä 65...

Vierailija
37/91 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan eläkkeelle, jotta ei tarvitsisi enää maksaa YEL:iä. Syyskuussa!

Vierailija
38/91 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pitää olla tyhmä, jos odottaa eläkkeelle jäämistä niin innolla. Vanhuuden mukana tulee kaikenlaista kremppaa, ja kun ei tee töitä alkaa mielikin reistailemaan. Pelkkää kurjuutta tiedossa.

Kun tekee paljon töitä, osaa nauttia vapaa-ajastaankin.

Vierailija
39/91 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä pitää olla tyhmä, jos odottaa eläkkeelle jäämistä niin innolla. Vanhuuden mukana tulee kaikenlaista kremppaa, ja kun ei tee töitä alkaa mielikin reistailemaan. Pelkkää kurjuutta tiedossa.

Kun tekee paljon töitä, osaa nauttia vapaa-ajastaankin.

En odota eläkkeelle jäämistä. Aion jatkaa työntekoa niin kauan kuin jaksan, mutta otan eläkepäätöksen vastaan. Kas kun en ole samanlainen kuin sinä, joka aiot pysyä lopun ikääsi 25-vuotiaana.

Vierailija
40/91 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä saan erittäin hyvää palkkaa mukavasta työstä mutta kyllä minäkin eläkepäivistä haaveilen. Olen nyt 55 ja kolmen vuoden kuluttua voisin jäädä. Mutta joutuisin maksamaan aikaisesta eläkkeellejäämisestä alhaisemman eläkkeen muodossa. Joten tällä hetkellä tuntuu että jaksan normaaliin eläkeikään joka on 62 vuotta 8 kuukautta. Silloin saisin tämän hetken palkkatasolla noin 4000 euroa kuussa eläkettä nettona.  Ei ole velkoja enää mitään, niin sillä eläisin kivasti.

Mitä työtä teet? Itse täytin viime viikolla 60v. Se "normaali" eläkeikää on mun ikäluokassa kyllä 65...

Vastaan, vaikka olen eri. Neljäntonnin eläkeläisellä on työpaikka ulkomailla, hän ei kuulu suomalaiseen eläkejärjestelmään.