Miksi haluatte eläkkeelle?
Minä en haluaisi koskaan. Tulisi samanlaiseksi sohvamakaajaksi kuin työttömät. Ja köyhäksi. Mitä hienoa siinä on? Eikä mitään tekemistä.
Kommentit (91)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläkepäiviä odottavat ne, jotka saavat paskaa palkkaa paskasta duunista.
Minä saan erittäin hyvää palkkaa mukavasta työstä mutta kyllä minäkin eläkepäivistä haaveilen. Olen nyt 55 ja kolmen vuoden kuluttua voisin jäädä. Mutta joutuisin maksamaan aikaisesta eläkkeellejäämisestä alhaisemman eläkkeen muodossa. Joten tällä hetkellä tuntuu että jaksan normaaliin eläkeikään joka on 62 vuotta 8 kuukautta. Silloin saisin tämän hetken palkkatasolla noin 4000 euroa kuussa eläkettä nettona. Ei ole velkoja enää mitään, niin sillä eläisin kivasti.
Mitä työtä teet? Itse täytin viime viikolla 60v. Se "normaali" eläkeikää on mun ikäluokassa kyllä 65...
Vastaan, vaikka olen eri. Neljäntonnin eläkeläisellä on työpaikka ulkomailla, hän ei kuulu suomalaiseen eläkejärjestelmään.
4000e eläkkeeseen pitää olla 8000e bruttopalkka useamman vuoden ajalta.
Näitä onnellisia on vain kourallinen Suomessa
Kourallinen?! Niitähän on vaikka kuinka paljon. Minäkin henkilökohtaisesti tunnen ainakin 10 henkilöä ja tiedän varmaan 50, jotka saa yli 8000e/kk palkkaa. Enkä nyt puhu julkkiksista, vaan ihan tavallisista mattimeikäläisistä.
Sori, totta. Silloin kun Nokia oli olemassa olihan heitä enemmän kuin kourallinen. Ja nykyäänkin isojen yritysten pikkujohtajatkin.
Verotietojen mukaan 116 000 henkilöä.
Onhan se n 2% suomalasista.
Ei silti ihan tavisten palkkaa
En elämäni aikana ole ollut vakityössä. Pisin aika on n. 7 vuotta yhtäjaksoisesti, homerakennuksissa. Terveyteni oli romahtaa totaalisesti. Nyt en enää jaksa eikä edes kiinnosta oman alan työ. Kroppa ei jaksa enää niin kuin ennen. No, joitain päiviä voisi tehdä muutaman tunnin päivässä, mutta ei minua huolita, kun haluan käyttän maskia. Olen nyt ns, eläkeputkessa. Olin puolivuotta työssä, jotta saan liiton päivärahaa ja sitten, kun pvraha loppuu, tarjotaan taas varmaan sitä puolenvuoden pestiä, jotta saan parempaa tuloa.
Eläkkeellä olisi todella vapaata, ei tartteis miettiä työnhakuja ym. Sais tosiaan tehdä töitä silloin, kun jaksaa ja huvittaa, jos niitä olisi tarjolla.
Nytkin on niin leppoisaa istua kahvimukin kanssa tässä aamiaspöydän äärellä ja ei kiire minnekkään. Tekemistä riittää. Käsitöitä ja lukemista ja ristikoita ja koneella pelaamista , ulkoilua jne. Telkusta ohjelmien katsomista.
Ainiin onhan minulla kuusi lapsenlastakin, tosin neljä tällä samalla paikkakunnalla, kuin minä.
Nykyinen työ tympäisee jo niin paljon, että odottelen vaan, että pääsee eläkkeelle. Tietenkin jos ei kuolema korjaa pois ennen sitä. Tässä vaiheessa ei enää kannata ajatella mitään kelkan kääntämistä eli alan vaihtoa, joten sinnittelen tässä loppuun saakka, vaikka mielenterveys voikin olla hieman lujilla.
Voihan sitä sitten eläkkeellä mennä välillä johonkin keikkahommaan, jos tuntuu, ettei ole mitään tekemistä tai tarvitsee vähän rahaa lisää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin jo ehdottomasti eläkkeelle kosks silloin ei tarvitsisi tehdä töitä. Minulla on masennus ja toivon että masennus menisi vaikeaksi niin pääsisin sairaseläkkeelle. Suomi on p*ska maa koska ihmiset ovat tyhmiä ja työnteko ei täällä kannata.
Jos en masennuksen takia pääse sairaseläkkeelle niin toivottavasti sairastun fyysisesti pahasti.
M31Uskotteletko itsellesi, että masennus katoaa jonnekin jos jäät työkyvyttömyyseläkkeelle? Tuskinpa vaan, tiedän muutaman tapauksen jossa masennus pahentui entisestään.
Toisilla se voi pahentua, toisilla helpottaa ja joillakin ei vaikuta kumpaankaan suuntaan. Jos tietää, että ainakin työnteosta se pahenee ja vaikka luonnossa hiihdellessä kaikessa rauhassa se helpottaa, niin kai vaadi korkeampaa matematiikkaa sen ymmärtämiseen, onko parempi raataa työssä vai hiihdellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä saan erittäin hyvää palkkaa mukavasta työstä mutta kyllä minäkin eläkepäivistä haaveilen. Olen nyt 55 ja kolmen vuoden kuluttua voisin jäädä. Mutta joutuisin maksamaan aikaisesta eläkkeellejäämisestä alhaisemman eläkkeen muodossa. Joten tällä hetkellä tuntuu että jaksan normaaliin eläkeikään joka on 62 vuotta 8 kuukautta. Silloin saisin tämän hetken palkkatasolla noin 4000 euroa kuussa eläkettä nettona. Ei ole velkoja enää mitään, niin sillä eläisin kivasti.
Mitä työtä teet? Itse täytin viime viikolla 60v. Se "normaali" eläkeikää on mun ikäluokassa kyllä 65...
Vastaan, vaikka olen eri. Neljäntonnin eläkeläisellä on työpaikka ulkomailla, hän ei kuulu suomalaiseen eläkejärjestelmään.
4000e eläkkeeseen pitää olla 8000e bruttopalkka useamman vuoden ajalta.
Näitä onnellisia on vain kourallinen Suomessa
Et vissiin ole pyörinyt tällä palstalla tarpeeksi kauan ymmärtääksesi, että täällä joka toisella on vähintään 8000e bruttopalkka. Palstaa jo jonkun aikaa seuranneena voin todeta että täällä kokoontuu yhteiskunnan kerma anonyymisti tietenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on surkea elämä, jos työ on se elämän sisältö eikä muuta tekemistä keksi.
Np eihän se surkea elämä ole, jos toinen tykkää siitä.
Muuttuuhan se surkeaksi sitten viimeistään eläkkeellä. Ja kesälomatkin yhtä tuskaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläkepäiviä odottaa myös joukko todellisuudessa työkyvyttömiä ihmisiä, jotka vakuutuslääkärin mielestä ovat täysin työkykyisiä.
Terveisiä vaan vuosia kestäneeltä sairaslomalta. Enää tarvii saikuttaa kahdeksan vuotta, että pääsee eläkkeelle. Tätä kohtaloa en toivo kenellekään.
Sulla ei ole ollut väärä vakuutuslääkäri vastassa, vaan hoitava lääkäri. Sijassasi katsoisin lääkärin, jolla kokemusta lausuntojen kirjoittamisesta.
Vakuutuslääkäri silti päättää lopulta näkemättä potilasta.
Hain tk eläkettä 6v. Viimeisten 10kk aikana 60 hoitokäyntiä Suomen parhailla spesialisteilla. Silti heidän lausuntojaan ei hyväksytty, lopulta masennusdiagnoosilla pääsin eläkkeelle vaikka masennus johtui näiden sairauksien ja vammojen aiheuttamista kivuista ja vaivoista.
Ovatko vauva.fi kirjoittajat enimmäkseen eläkeläisiä? niin voi päätellä kirjoituksista. Erikoista.
Olen itse ollut eläkkeellä jo vuosia. Olin sitä ennen työelämässä 40 vuotta, mikä minusta on osaltani aivan tarpeeksi. Eläkettä saan nettona yli suomalaisten mediaanin bruttopalkan, ja tulen eläkkeelläni hyvin toimeen, joten ei valittamista siinäkään suhteessa.
En ole kaivannut töihin eikä aikani ole tullut pitkäksi, sillä olen nyt tehnyt sellaista, mitä töissä ollessani en ehtinyt. Terveys on vain alkanut reistailemaan, mutta aika aikaa kutakin.
Minä en yksinkertaisesti jaksa nykyistä työtäni eläkeikään asti, eikä työeläkekertymä puhu yhtään sen puolesta, että olisi järkevä jatkaa vielä yli 20 v. Työeläke olisi silloin alle 1200 eur/brutto/kk. Kun olen ollut sairauslomalla ja kuntouttanut itseäni työkykyiseksi, on henkinen ja fyysinen jaksaminen ollut paljon parempaa. Pidän työstäni, mutta fyysisen jaksamisen rajat tulevat koko ajan lähemmäs. Työni on huonosti palkattua ja fyysisesti raskasta, joten vaikea keksiä miten ylipäätään pysyisin työkykyisenä edes eläkeikään asti. Siksi haluaisin eläkkeelle oikeastaan heti.
Vierailija kirjoitti:
Olen itse ollut eläkkeellä jo vuosia. Olin sitä ennen työelämässä 40 vuotta, mikä minusta on osaltani aivan tarpeeksi. Eläkettä saan nettona yli suomalaisten mediaanin bruttopalkan, ja tulen eläkkeelläni hyvin toimeen, joten ei valittamista siinäkään suhteessa.
En ole kaivannut töihin eikä aikani ole tullut pitkäksi, sillä olen nyt tehnyt sellaista, mitä töissä ollessani en ehtinyt. Terveys on vain alkanut reistailemaan, mutta aika aikaa kutakin.
Olet onnellisessa tilanteessa kun saat noin ison eläkkeen, olet ollut todella hyvin palkattu työelämässä. Mulla palkka oli vuosikausia yli keskiansion (n 3500€), työvuosia 40 ja eläke vain 2100€ brutto, ei lähelläkään mediaania.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet onnellisessa tilanteessa kun saat noin ison eläkkeen, olet ollut todella hyvin palkattu työelämässä. Mulla palkka oli vuosikausia yli keskiansion (n 3500€), työvuosia 40 ja eläke vain 2100€ brutto, ei lähelläkään mediaania.
Mediaanieläke on 1559 €/kk, että ei tosiaan lähelläkään sitä.
63/74 jatkaa..
Olen todellakin pohtinut tätä työelämää ja elämää ylenpäätään. Ei me olla tänne pydetty syntymään ja raatamaan ikävissä työolosuhteissa. Tehköön töitä ne , jotka haluaa ja joille sitä on tarjolla.
Oli minullakin haaveita, haave saada oma koti, mieluiten sopivan kokoinen omakotitalo, oma tontti, jossa ei naapuri häritsisi. Vaan kun ei sitä suotu tähän ikään mennessä niin nyt olen luovuttanut siitä haaveilun. Tai no, nyt aattelen, että tuollaisen minäkin olisin halunnut, jos näen tai kattelen taloja.
Ja hirveintä työoloissa on nälässä oleminen siis ihan hirveetä. Nyt saa syödä silloin , kun nälkä on eikä vaan johonkin tiettyyn kellonlyömään.
Yhteiskunnan on tietty pyörittävä jotenkin. Mielekiintoista olisi aatella, mitä jos kukaan ei kävisi töissä,
mitä me tehtäisiin sitten saadaksemme katto päänpäälle ja ruokaa ja vaatteita.?
Eläkepäiviä odotellessa.
Vierailija kirjoitti:
Ovatko vauva.fi kirjoittajat enimmäkseen eläkeläisiä? niin voi päätellä kirjoituksista. Erikoista.
Mitäs luulet kun täällä 2000 luvun äidit ja mummoäidit muistelee AV:n alkuvuosia. Me ollaan jo tk eläkkeellä tai vanhuuseläkkeellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edellinen mainitsi eläkkeensä olevan yli suomalaisen mediaanipalkan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ja vielä nettona
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ja vielä nettona!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itse ollut eläkkeellä jo vuosia. Olin sitä ennen työelämässä 40 vuotta, mikä minusta on osaltani aivan tarpeeksi. ...
Niin olen. Tosin ei palkka ponnistuksitta ole tullut. Ennen tuota 40-vuotista työuraa opiskelin lukion jälkeen viisi vuotta ja työn ohessa vielä lisää. Pääosan urastani toimin erityisasiantuntijana ja vielä aloilla, joissa erityisasiantuntijalle maksettin aivan kohtuullista palkkaa.
Np eihän se surkea elämä ole, jos toinen tykkää siitä.