Miksi haluatte eläkkeelle?
Minä en haluaisi koskaan. Tulisi samanlaiseksi sohvamakaajaksi kuin työttömät. Ja köyhäksi. Mitä hienoa siinä on? Eikä mitään tekemistä.
Kommentit (91)
Eläkkeellä on kivaa siksi, että voi tehdä töitä, jos huvittaa. Tienaan nyt vähän enemmän kuin ollessani töissä, vaikka teen paljon vähemmän töitä.
En olisi enää tilivelvollinen TE-toimistolle tekemistäni keikkatöistä. Ja voisin hakea töitä juuri sen verran kuin itsestä hyvältä tuntuu. Silloin, kun terveys ei kestä työntekoa, voisin levätä kotona ja hoitaa sairauttani.
Mä tein sohvalla listan jossa listasin asioita joita en tee ja siitä tuli lyhyt. Nyt alkoikin vetää sänky kun projektit kutsuu uuteen viikkoon.
Cba-object.
Vapaus. Haluaisin tehdä töitä, joita haluan tehdä. Eläkkeellä se olisi mahdollista. Joudun olosuhteiden vuoksi tekemään töitä, joita oikeastaan inhoan. Ja siltikin huono palkka.
Vierailija kirjoitti:
En olisi enää tilivelvollinen TE-toimistolle tekemistäni keikkatöistä. Ja voisin hakea töitä juuri sen verran kuin itsestä hyvältä tuntuu. Silloin, kun terveys ei kestä työntekoa, voisin levätä kotona ja hoitaa sairauttani.
Ei ne kiinnosta TE-toimistoa, maksajaa ne kiinnostaa!
Olen jo niin vanha, että en jaksaisi enää opettaa nuoria ammattioppilaitoksessa samalla innolla ja energialla kuin 20 vuotta sitten. Opetusala muuttuu jatkuvasti, ammatit muuttuvat, yhteiskunta muuttuu ja opettajana piti koko ajan itse opiskella, että pystyi opettamaan.
Aikaisemmin meni työmatkoihin noin tunti suuntaansa ja jouduin heräämään aamulla 6.30. Nyt saan nukkua tarpeeksi, ehdin syödä myös päivällä mitä työssaoloaikanani yleensä en ehtinyt. Rahaa saan käteen vähemmän, tietysti, mutta vajaa 2000 euroa kuussa puhtaana käteen riittää hyvin, kun talo on maksettu aikoja sitten eikä rahaa kulu enää autoon ja polttoaineeseen.
Vastaa ap sinä vuorostaan; mitä hienoa on juosta koko elämä rahan perässä ja töitä paiskien niska limassa? Irwinkin jo lauloi että on aivan turhaa mammonaa koota päälle maan, kun joku toinen kuitenkin sen ryyppää aikanaan. Oiva vertauskuva, kaikki jää tänne, joka sentti.
Siksi, että nelkyt vuotta riittää raatamista. Keksin kyllä varmasti tekemistä eläkkeellä ollessani.
Vierailija kirjoitti:
Eläkkeellä on kivaa siksi, että voi tehdä töitä, jos huvittaa. Tienaan nyt vähän enemmän kuin ollessani töissä, vaikka teen paljon vähemmän töitä.
Itse en ole eläkkeellä, mutta voin silti tehdä töitä, jos huvittaa. Ei ole pakko kuitenkaan.
Miksi on ihmisiä, joille työ on koko elämän sisältö tai äärimmäisen tärkeä osa sitä?
Itse kävin töissä (palkat pienet) vain rahan takia, kuten suurin osa ihmisistä...
Nyt eläkkeellä on aikaa muuhunkin kuin koko ajan painaa työtä, josta ei pidä.
Ärsyttää vain se, että tein aikoinaan huonoja valintoja (mm hoitoala, jossa huono palkka/en tehnyt vain yötyötä yms) jotta saisin nykyisin isomman eläkkeen...
Ei kuolin vuoteellaan kukaan mieti sitä, että olisinpa tehnyt enemmän töitä eläessäni!
En halua. Aion tehdä töitä niin kauan kuin pystyn. Pidän työstäni ja teen sitä mielelläni. Jos työssä käynti olisi eläkepäivien odottelua, jäisin työttömäksi tai vaihtaisin työpaikkaa.
Vanhuus ei tule yksin. Tulee erilaisia kremppoja - niiden kanssa on hankala käydä työssä. Esim. muistisairaus. Tuskin kukaan sellaista haluaa työpaikalle sotkemaan...
Olen eläkkeellä ja pientä puuhastelua löytyy yllin kyllin. Teen niitä vain siinä järjestyksessä kuin huvittaa. Pelkään kuitenkin, ettei eläkevuosia ole kovin paljoa jäljellä, työ vei veronsa.
Eläkepäiviä odottavat ne, jotka saavat paskaa palkkaa paskasta duunista.
Vierailija kirjoitti:
Miksi on ihmisiä, joille työ on koko elämän sisältö tai äärimmäisen tärkeä osa sitä?
Itse kävin töissä (palkat pienet) vain rahan takia, kuten suurin osa ihmisistä...
Nyt eläkkeellä on aikaa muuhunkin kuin koko ajan painaa työtä, josta ei pidä.
Ärsyttää vain se, että tein aikoinaan huonoja valintoja (mm hoitoala, jossa huono palkka/en tehnyt vain yötyötä yms) jotta saisin nykyisin isomman eläkkeen...
Ei kuolin vuoteellaan kukaan mieti sitä, että olisinpa tehnyt enemmän töitä eläessäni!
Niin, miksiköhän on erilaisia ihmisiä? Mikä voisi olla siihen syynä? :D
Vierailija kirjoitti:
Minä saan erittäin hyvää palkkaa mukavasta työstä mutta kyllä minäkin eläkepäivistä haaveilen. Olen nyt 55 ja kolmen vuoden kuluttua voisin jäädä. Mutta joutuisin maksamaan aikaisesta eläkkeellejäämisestä alhaisemman eläkkeen muodossa. Joten tällä hetkellä tuntuu että jaksan normaaliin eläkeikään joka on 62 vuotta 8 kuukautta. Silloin saisin tämän hetken palkkatasolla noin 4000 euroa kuussa eläkettä nettona. Ei ole velkoja enää mitään, niin sillä eläisin kivasti.
Kotona saa tehdä mitä haluaa milloin haluaa kukaan ei vit tuile eikä käskytä. Saa nukkua syödä, pas koa millon haluaa. Kaiket päivät on tekemistä eikä tarvi sietää tyhmiä ihmisiä en kaipaa mitään sosiaalista elämää enkä oravanpyörää. Rahaa jää silti säästöön kokoajan.
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä paikkaansa. Minulla on mediaania korkeampi palkka ja silti lähden mielelläni eläkkeelle.
Mielen köyhyyttä, jos ei tekemistä keksi ilman työpaikkaa. Ei käy kateeksi.