Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi haluatte eläkkeelle?

Vierailija
22.01.2023 |

Minä en haluaisi koskaan. Tulisi samanlaiseksi sohvamakaajaksi kuin työttömät. Ja köyhäksi. Mitä hienoa siinä on? Eikä mitään tekemistä.

Kommentit (91)

Vierailija
41/91 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläkepäiviä odottavat ne, jotka saavat paskaa palkkaa paskasta duunista. 

Minä saan erittäin hyvää palkkaa mukavasta työstä mutta kyllä minäkin eläkepäivistä haaveilen. Olen nyt 55 ja kolmen vuoden kuluttua voisin jäädä. Mutta joutuisin maksamaan aikaisesta eläkkeellejäämisestä alhaisemman eläkkeen muodossa. Joten tällä hetkellä tuntuu että jaksan normaaliin eläkeikään joka on 62 vuotta 8 kuukautta. Silloin saisin tämän hetken palkkatasolla noin 4000 euroa kuussa eläkettä nettona.  Ei ole velkoja enää mitään, niin sillä eläisin kivasti.

Mitä työtä teet? Itse täytin viime viikolla 60v. Se "normaali" eläkeikää on mun ikäluokassa kyllä 65...

Vastaan, vaikka olen eri. Neljäntonnin eläkeläisellä on työpaikka ulkomailla, hän ei kuulu suomalaiseen eläkejärjestelmään.

4000e eläkkeeseen pitää olla 8000e bruttopalkka useamman vuoden ajalta.

Näitä onnellisia on vain kourallinen Suomessa

Vierailija
42/91 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin vuodenpäivät eläkkeellä ja palasin takaisin työelämään. Joutilaana olo se vasta raskasta olikin. No,sain mökin kuntoon,mutta eipä siitä hommasta oikein sisältöä elämään löytynyt. Nyt olen tyytyväinen,saan eläkkeen ja palkkatuloa,tosin meneehän niistä verot molemmista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/91 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on liian kommunistinen että ei tee mieli raataa ja maksella veroa "niille".

Mielummin vain olisi ja sit voisivat ottaa mitä pakottavat itsensä ottamaan.

Vierailija
44/91 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkkeellä saa vastata itsenäisesti tekemisistään ja olemisestaan. Olen eläkkeellä. Heräsin 10.30 ja ottanut ihan iisisti tämän päivän.

Vierailija
45/91 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän nyt olis aika tehä muutaki ku työtä. Miks mä ylipäänsä oon olemassa? Työtä varten? Tuskin.

Vierailija
46/91 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan käydä rauhassa p a s k a lla just silloin kun siltä tuntuu.

Vierailija
47/91 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielen köyhyyttä, jos ei tekemistä keksi ilman työpaikkaa. Ei käy kateeksi.

Samaa mieltä. Olisi ihanaa, jos saisi elää omaan tahtiin ja tehdä mitä huvittaa, silloin kun sattuu huvittamaan.

Vierailija
48/91 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluan käydä rauhassa p a s k a lla just silloin kun siltä tuntuu.

Onko ummetusta? Sirkka täältä Valkeakosken terveyskeskuksesta vaan. Tuu tänne niin laitetaan paska lentämään. Ja terveisiä Kontiolta.

Vierailija
49/91 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä saan erittäin hyvää palkkaa mukavasta työstä mutta kyllä minäkin eläkepäivistä haaveilen. Olen nyt 55 ja kolmen vuoden kuluttua voisin jäädä. Mutta joutuisin maksamaan aikaisesta eläkkeellejäämisestä alhaisemman eläkkeen muodossa. Joten tällä hetkellä tuntuu että jaksan normaaliin eläkeikään joka on 62 vuotta 8 kuukautta. Silloin saisin tämän hetken palkkatasolla noin 4000 euroa kuussa eläkettä nettona.  Ei ole velkoja enää mitään, niin sillä eläisin kivasti.

Mitä työtä teet? Itse täytin viime viikolla 60v. Se "normaali" eläkeikää on mun ikäluokassa kyllä 65...

Vastaan, vaikka olen eri. Neljäntonnin eläkeläisellä on työpaikka ulkomailla, hän ei kuulu suomalaiseen eläkejärjestelmään.

4000e eläkkeeseen pitää olla 8000e bruttopalkka useamman vuoden ajalta.

Näitä onnellisia on vain kourallinen Suomessa

Kourallinen?! Niitähän on vaikka kuinka paljon. Minäkin henkilökohtaisesti tunnen ainakin 10 henkilöä ja tiedän varmaan 50, jotka saa yli 8000e/kk palkkaa. Enkä nyt puhu julkkiksista, vaan ihan tavallisista mattimeikäläisistä.

Vierailija
50/91 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi että työpaikka on varhaiskasvatus!!!! (tai lastensäilytys).

Vierailija
51/91 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläkepäiviä odottaa myös joukko todellisuudessa työkyvyttömiä ihmisiä, jotka vakuutuslääkärin mielestä ovat täysin työkykyisiä. 

Terveisiä vaan vuosia kestäneeltä sairaslomalta. Enää tarvii saikuttaa kahdeksan vuotta, että pääsee eläkkeelle. Tätä kohtaloa en toivo kenellekään.

Vierailija
52/91 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläkepäiviä odottaa myös joukko todellisuudessa työkyvyttömiä ihmisiä, jotka vakuutuslääkärin mielestä ovat täysin työkykyisiä. 

Terveisiä vaan vuosia kestäneeltä sairaslomalta. Enää tarvii saikuttaa kahdeksan vuotta, että pääsee eläkkeelle. Tätä kohtaloa en toivo kenellekään.

Sulla ei ole ollut väärä vakuutuslääkäri vastassa, vaan hoitava lääkäri. Sijassasi katsoisin lääkärin, jolla kokemusta lausuntojen kirjoittamisesta.

Vierailija
53/91 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän nyt olis aika tehä muutaki ku työtä. Miks mä ylipäänsä oon olemassa? Työtä varten? Tuskin.

Ihan todella moni suomalainen on olemassa vain työtä varten. Ei osata edes ajatella niin pitkälle, että tämä on vain yhteiskunnan luoma ajatusrakennelma, ja oma elämä hukataan siihen hetkeäkään kyseenalaistamatta. Etenkin 50-60-luvuilla syntyneet ovat vielä täysin tällaista aivopestyä sakkia, joiden prioriteetit ovat myös hyvin rahanahneita ja pinnallisia.

Vierailija
54/91 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä haluaisi jäädä minäkään. Olin viime vuonna 5 kk saikulla masennuksen/ahdistuksen takia ja kyllä kävi aika pitkäksi ja hirveältä tuntui ajatella että se olisi arkeani loppuikäni vaikka tuo saikku tarpeeseen tulikin. Loppuajasta tienasin 900 e/kk netto enkä todellakaan pärjännyt moisella summalla. Onneksi oli säästöjä mistä ottaa. Onneksi en ole ikinä ollut työttömänä. N34

Vierailija
55/91 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnteko on aina ollut minulle vain tapa hankkia rahaa laillisesti. Mitään sisältöä se ei ole koskaan tuonut elämääni. Sisältö tulee aina harrastuksista, ja olen joskus suorastaan aggressiivinen töissä, kun huomaan, että taas yksi hyvä ulkoilupäivä menee sisällä työvuoron takia.

Vierailija
56/91 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikki ole köyhiä eläkkeellä.

Minä ainakin odotan sitä, että olemme molemmat eläkkeellä. Arvostan vapaa-ajan korkealle. Saadaan olla sitten mökilläkin ihan mielin määrin, matkailla jos huvittaa ja harrastaa päivälläkin.

Vierailija
57/91 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin jo ehdottomasti eläkkeelle kosks silloin ei tarvitsisi tehdä töitä. Minulla on masennus ja toivon että masennus menisi vaikeaksi niin pääsisin sairaseläkkeelle. Suomi on p*ska maa koska ihmiset ovat tyhmiä ja työnteko ei täällä kannata.

Jos en masennuksen takia pääse sairaseläkkeelle niin toivottavasti sairastun fyysisesti pahasti.

M31

Uskotteletko itsellesi, että masennus katoaa jonnekin jos jäät työkyvyttömyyseläkkeelle? Tuskinpa vaan, tiedän muutaman tapauksen jossa masennus pahentui entisestään.

Vierailija
58/91 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vaikka siksi, että voin elää talvet lämpimässä. Tai vaihtoehtoisesti hiihtää valoisaan aikaan Suomessa.  

Tosin en jäänyt vielä (vaikka olisin päässyt), vaan odottelen vähän nuorempaa miestäni, lähetään sitten yhdessä reissaamaan :) 

Vierailija
59/91 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on surkea elämä, jos työ on se elämän sisältö eikä muuta tekemistä keksi.

Vierailija
60/91 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläkkeellä on kivaa siksi, että voi tehdä töitä, jos huvittaa. Tienaan nyt vähän enemmän kuin ollessani töissä, vaikka teen paljon vähemmän töitä.

Tämän takia minäkin haluaisin eläkkeelle heti, saisi täyden eläkkeen ja tekisi vaikka osa-aikaisesti töitä päälle ja tienaisi enemmän.

Vielä parempi olisi jos saisi niin suuren eläkkeen, että voisi lopettaa työt kokonaan ja alkaa tekemään sitä oikeasti järkevää ja hyödyllistä kutsumustyötään johon ei nyt aika riitä, kun pitää käydä "turhassa työssä".