Voiko mainos olla niin ärsyttävä että tietoisesti vältät kyseistä tuotetta?
Kommentit (18)
Todellakin. Mainostajien olisi hyvä ymmärtää että kaikki julkisuus ei ole positiivista myynnin kannalta. Mieleen voi jäädä myös negatiivisessa mielessä, eivätkä kuluttajat ole niin tyhmiä, etteivät tiedostaisi tätä.
Hyvin harvoin näen mainoksia, koska adblock ja suoratoistoista mainoksettomat versiot. Eli vastaus kysymykseesi: tuskinpa.
Youtubessa tulee usein ennen videota jokin mobiilipelimainos, joka on eri variaatioineen niin ärsyttävä, että ennemmin söisin puhelimeni kuin lataisin mokoman lapsellisen roskan siihen.
Vierailija kirjoitti:
Todellakin. Mainostajien olisi hyvä ymmärtää että kaikki julkisuus ei ole positiivista myynnin kannalta. Mieleen voi jäädä myös negatiivisessa mielessä, eivätkä kuluttajat ole niin tyhmiä, etteivät tiedostaisi tätä.
Niin kauan kuin liikevaihto on plusmerkkistä mainostajaa ei kiinnosta, jos osa kuluttajista ärsyyntyy. Kaikkia nyt vaan ei voi miellyttää.
Vierailija kirjoitti:
Todellakin. Mainostajien olisi hyvä ymmärtää että kaikki julkisuus ei ole positiivista myynnin kannalta. Mieleen voi jäädä myös negatiivisessa mielessä, eivätkä kuluttajat ole niin tyhmiä, etteivät tiedostaisi tätä.
Mutta nämä negapetterit eivät tiedosta sitä, että valittamalla tietystä mainoksesta, antavat ko. tuotteelle ilmaista näkyvyyttä.
En näe mainoksia missään, joten ei. En katso televisiota, ilmaisjakelua ei tule ja adblock hoitaa loput.
Minulla on tiettyjä tuotteita joita en tietoisesti osta k usipäisen mainoksen vuoksi. Tiedän myös kaverin joka ei halua ostaa eikä edes maistaa yhtä makeista koska mainos oli hänen mielestään tyhmä.
Mä en ymmärrä miten sen margariinimainoksen Nautiskelijoille. ja se mies sen hevosen kanssa liittyvät toisiinsa mitenkään. Tulee vain jotain hirveitä assosiaatioita siitä. En ole ostanut sitä margariinia enkä tule ostamaan.
Vierailija kirjoitti:
Todellakin. Mainostajien olisi hyvä ymmärtää että kaikki julkisuus ei ole positiivista myynnin kannalta. Mieleen voi jäädä myös negatiivisessa mielessä, eivätkä kuluttajat ole niin tyhmiä, etteivät tiedostaisi tätä.
Kaikki julkisuus, joka pysyy laillisuuden suurin piirtein eettisyyden rajoissa on hyvästä. Valittajia löytyy aina, kassaan tuleva myynti ratkaisee.
Vierailija kirjoitti:
Youtubessa tulee usein ennen videota jokin mobiilipelimainos, joka on eri variaatioineen niin ärsyttävä, että ennemmin söisin puhelimeni kuin lataisin mokoman lapsellisen roskan siihen.
Samanlaisia kokemuksia itselläkin: painamalla painan mieleeni ärsyttävästi mainostetun tuotteen tai palvelun.
Jag ser inte just finska reklamer men då man spenderar tid i Finland väljer man bort allt där den svenskspråkiga texten saknas. Senast åkte Koskenlaskija från inköpslistan.
Kyllä, vihalistalla on paljon tuotemerkkejä ja liikkeitä. Samoin listalle joutuvat firmat, jossa on kpäinen johtaja ja työntekijää sortava kulttuuri. Tästä esimerkkinä eräs silmälasiliike, jonka toimitusjohtaja nöyryytti työntekijöitään jakamalla työntekijät punaisiin, keltaisiin ja vihreisiin. Punaisia painostettiin irtisanoutumaan. Niin kauan, kun tämä liikennevalo-Pasi on johtaja, en kyseiseen liikkeeseen astu jalallani.
Oletteko huomanneet kuinka ihmisiä ärsytti se tekopirteä K-kaupan keikuja akka? Nytpä ei enää kuulu kiekuminen, oppinut vähän normaalimpaa puhetapaa.
Kaikki mitä telkkarissa Twins-mainoksissa mainostetaan. Mua ärsyttää aivan suunnattomasti niiden ylikiihkeä ja tykittävä puhetyyli ja ne iänkaikkisen samat romut mitä ne tyrkyttää. Kanava vaihtuu välittömästi, kun Twins alkaa raikaamaan.
Niitä on nykyään todella paljon. Yksi pahimmista on eräs koulutusmainos, jossa naisella on melkein hiukset lähtemässä päästä, kun oli niin huima koulutus. Mutta kai se on sitten nykyaikaa, peruskouluissakin.
Todellakin eräät ovat