Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten te jaksatte elämää, kun ei mitään ns odotettavaa?

Vierailija
22.01.2023 |

Vai onko kaikilla muilla elämässä muutakin kuin arki, arkinen aherrus, työ, oravanpyörässä pyöriminen, kotityöt yms?
Itselläni ei ole, ei koskaan mitään matkoja (miestä ei kiinnosta eikä oikein olisi varaamaan ellei sitten säästä melko kauan), ei mitään vapaa-ajan rientoja, ei pieniäkään hotellireissuja (syy mainittu jo), ei yhtikäs mitään, ikinä.
Tuntuu aivan ääliömäiseltä pitää edes mitään vuosilomapäiviä, kun nekin kuluu "ihan vaan kotona".
Vttu mitä paskaa, oikeasti. Ja päivät, viikot, kuukaudet ja vuodet vain kuluu.
Paskaa, ankeata paskaa.

Kommentit (154)

Vierailija
41/154 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä se on ollut koko elämäni ajan. On työ ja koti. Ei ole koskaan ollut varaa matkustaa tms. Ei ole koskaan ollut autoa.

50+

Vierailija
42/154 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ole kavereita tai työkavereita joiden kanssa järkätä viihdettä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/154 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona vei meiltä molemmilta työt. Minä löysin uuden, mutta olen määräaikaisena. Mies löysi myös uuden työpaikan, oikeastaan paremman kuin aikaisemmin.

Mutta.

Moni asia meni solmuun vuosina 2019-2022. Siis koronasta riippumattomia juttuja myös. Niitä jälkiä tässä nyt siivotaan, ja arki on tosiaan vain tätä yhtä ja samaa. Kiitos nousseiden sähkölaskujen, korkojen ja ruoan hinnan, ei me saada säästöönkään kuin 30% siitä mitä aikaisemmin. Lomalla ollaan oltu viimeksi viisi vuotta sitten.

Samalla lapset kasvaa ja lasten menot kasvaa. Ja mahdollisuudet arjen piristyksiin vain pienenee. Meillä ei ole edes mökkiä, siis edes sukulaisen mökkiä jossa saataisiin joskus käydä saunomassa. Omaa saunaa ei ole nyt kun se oli pakko repiä auki ja alkaa korjata. Jotenkin vaan väsyttää kaikki. Ihan kaikki.

Ostin kyllä itselleni Museokortin, ja ajattelin riipiä rahat kylpyläpäivään lasten kanssa hiihtolomalla. Yön yli ei voida olla ja omat eväät pitää ottaa autoon. Ankeaa.

Kesällä rahat menee pakolliseen salaojaremonttiin ja ehkä saadaan sauna kaksistaan tehtyä. Naapuri lainaa sahan. Ei toivoakaan ottaa miltään firmalta saunaremonttia.

Ehkä syksyllä jos mitään kurjaa ei ole tapahtunut, voi alkaa miettiä että miten saataisiin matkakassaa kerrytettyä. Parin, kolmen vuoden päästä olisi sitten reissu. Tämä siis, jos määräaikaisuutta jatketaan.

Huokaus.

Vierailija
44/154 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä ei nyt ole mistään "uudesta suhteesta" tms kysymys, ollaan vuosikymmeniä yhdessä oltu ja parisuhde on mitä on, kavereita minulla ei rientoihin ole eikä kai niitäkään voisi aina "rasittaa", kai sitä pitäisi oman miehenkin kanssa olla "jotain joskus", en minä tiedä..

Lapset muuttaneet juuri kotoa ja elän kuin vanha mummo vaikka "nelivitonen" vasta olen.

Ma-pe töissä täydet päivät jonka jälkeen ei paukkuja mihinkään, työ vie mehut aivan totaalisesti siitä enempää sanomatta, la-su kotona maatumista paitsi ruokakaupassa käynti.

Ap

Sulla on luultavasti puutoksia, raudan, deen, folaatin, b12 mitä näitä nyt on, ja varmaan voi vähän sitten masennustakin pukata kun lapset on pois kuvioista tuomasta säpinää. Mutta ne puutokset myös aiheuttaa masennusta, joten ne kannattaa hoitaa, eikä vaan niin että ovat viitteissä, vaan niin että ne on oikeasti hyvissä lukemissa, jos sittenkin on vielä puhti pois kun dee ja ferritiini on 150 jne. kannattaa harkita terapiaa.

Mutta muuten, sinä itse olet tilanteeseesi syypää. Ei muillekaan taivaasta tipu ne asiat joita voi odottaa, vaan ne pitää ihan itse järjestää. Mun mies on samanlainen, on sairauksia ja masennusta, ei innostu mistään, mutta eipä se mitään elämää ole, että odottaa kuolemaa/eläkettä. Jos sun mies ei mitään järjestä sun, tai omaksi ilokseen, et sinä voi muuta kuin tehdä sen itse, niin minäkin teen.

Vierailija
45/154 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua miten ihmiset on niin tylsiä ja haluaa elää tylsää elämää. Miten ei muka ole mitään mielihaluja elämässä?  Onko yhteiskunta ne tukahduttanut?  Ettekö vaan kehtaa tehdä asioita vai mitä ihmettä.  Eikö ihmisellä nyt ole perus vietit ja vaistot jotka ohjaa kaikenlaiseen?

Vierailija
46/154 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi miten ankea tyyppi ap on. Fiksut järjestää sitä kivaa ja odotettavaa.

Vierailija
47/154 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tajua miten ihmiset on niin tylsiä ja haluaa elää tylsää elämää. Miten ei muka ole mitään mielihaluja elämässä?  Onko yhteiskunta ne tukahduttanut?  Ettekö vaan kehtaa tehdä asioita vai mitä ihmettä.  Eikö ihmisellä nyt ole perus vietit ja vaistot jotka ohjaa kaikenlaiseen?

Tehdä mitä? Jos liikuntaa ei lasketa.

Vierailija
48/154 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se haluamisesta ole kiinni.

Vierailija
49/154 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä ei nyt ole mistään "uudesta suhteesta" tms kysymys, ollaan vuosikymmeniä yhdessä oltu ja parisuhde on mitä on, kavereita minulla ei rientoihin ole eikä kai niitäkään voisi aina "rasittaa", kai sitä pitäisi oman miehenkin kanssa olla "jotain joskus", en minä tiedä..

Lapset muuttaneet juuri kotoa ja elän kuin vanha mummo vaikka "nelivitonen" vasta olen.

Ma-pe töissä täydet päivät jonka jälkeen ei paukkuja mihinkään, työ vie mehut aivan totaalisesti siitä enempää sanomatta, la-su kotona maatumista paitsi ruokakaupassa käynti.

Ap

Tosi ikävää että tilanne menny tuohon ja todellakin tunnen sun tuskan. Oon saman ikäinen nainen, lapset teinejä. Suhde miehen kanssa oli ihan pystyynkuollut joten tein sen vaikean mutta oikean ratkaisun että erottiin. Lapsia hoidetaan 50/50 edelleen yhdessä hyvässä sovussa. Ennen eroa olin jo alottanut aika haastavan mut mielenkiintoisen kamppailulajin joka veti ihan mukanaan ja toi uusia ystäviä. Tää ensinnäkin tuo valtavasti sisältöä elämään ja jotain mitä odottaa.

Nyt on uusi mies lisäksi tässä ja hänen kanssa tehdään sellaisia unelmien kaukomatkoja mistä aina haaveilin, kahdesti vuodessa onnistuu kun suunnittelee budjetin. Muutenkin pienemmät jutut hänen kanssa, ihan jo jokaviikkoiset tavalliset tapaamiset, piristää mieltä ja elämää aivan valtavasti. Töissä menee ihan kivasti ja siihen yritän asennoitua aina positiivisesti vaikkei se pelkkää iloa tietenkään ole!

Voin sanoa rehellisesti että elän elämäni parasta aikaa nyt!

N45

Vierailija
50/154 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tehdä mitä? Jos liikuntaa ei lasketa.

Eikö mikään vietti värähdä?

Vierailija
51/154 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä se on kiinni?

Vierailija
52/154 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No itse haluaisin tehdä vaikka mitä, mutta perheytyneet kaverit ovat niin hemmetin kiireisiä ja väsyneitä jatkuvasti, että mikään ei koskaan järjesty.

Vierailija
53/154 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No itse haluaisin tehdä vaikka mitä, mutta perheytyneet kaverit ovat niin hemmetin kiireisiä ja väsyneitä jatkuvasti, että mikään ei koskaan järjesty.

Hanki perheettömiä kavereita

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä se on kiinni?

Ajasta ja/tai rahasta?

Vierailija
55/154 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä se on kiinni?

Ajasta ja/tai rahasta?

Töitä riittää, mutta aikaa ja rahaa ei?  Jos saa kysyä, niin mikä on niin kallista ettei rahat riitä sen toteuttamiseen?

Vierailija
56/154 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse turvaudun alkoholiin. Erittäin runsaaseen alkoholin käyttöön.

Paljonko sinulla menee alkoholia?

Vierailija
57/154 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Töitä riittää, mutta aikaa ja rahaa ei?  Jos saa kysyä, niin mikä on niin kallista ettei rahat riitä sen toteuttamiseen?

Pieni palkka ja pk-seudulla ei ole halpaa.

Vierailija
58/154 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisipa ihanaa olla niin terve että pystyisi käymään töissä.

Vierailija
59/154 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hanki perheettömiä kavereita

Aikuisena kavereita ei niin vaan saa vaikka yrittää.

T. Eri

Vierailija
60/154 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pieni palkka ja pk-seudulla ei ole halpaa.

Moni asia on myös ilmaista ja halpaa hankkia, mutta mitä nämä aktiviteetit on joita sinä haluaisit harrastaa? 

Oletko koskaan miettinyt jos muuttaisit pois pk seudulta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kahdeksan