Laihdutus vinkkejä teiltä,jotka pudottaneet yli 30kg. Olen painanut jo 8v vajaa 100kg kaikki dieetit ja elämäntapmuutokset kokeiltu g.
Tarvitsisin onnistumistarinoita motivaatioksi
N37 96kg/162cm
Kommentit (184)
Mä en ymmärrä. Miksi kaikkia niitä kommentteja alapeukutetaan missä joku on saanut laihdutettua liikunnan avulla? Mulle liikkuminen on sen takia tärkeää, koska haluan pysyä hyvässä kunnossa. Haluan, että mulla on lihaksia, jotta jaksan kävellä puuskuttamatta rappuset. Tai jaksan nousta lattialta ylös tai jaksan juosta lasten perässä. On niin surkean näköistä kun nuoret lihavat ihmiset eivät edes jaksa rappusia kävellä ja joka paikkaan mennään autolla.
Lopeta viinin kitaaminen.Asialinen artikeli aihesta oli kevät iltapäiväledissä.Viini lihottaa naisia kun vaihdevuodet ja niiden jälkeen, viini lihotta,ihan samoin kuin kalja kaikilla!Harhaa tupakka pitää kilot kurissa. Vie vain nälän tuntesi päivällä.Illalla syötkin kuin hevonen ja se näkyy vyötärössä.Opetele unirytmi,ruoka rytmi ja likuntarytmi,johan alat laihtua.Kun viinat,tupakat pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kovat rasvat ja sokeri pois. Kalorimääräksi se mitä tavoitepainossa kuluttaisi.
Kävelyä päivittäin ainakin se 30min.
Kotonakin voi tehdä lihaskuntoa.
Tarkista ruokavalio niin että saisit 90 grammaa proteiinia päivässä.
Vettä 1-2 litraa päivässä (ruuassakin on nestettä, se lasketaan, ei tarvitse lotkottaa 3 litraa päivään)
Nämä ja kärsivällisyys ja pitkäjänteisyys, kyllä se siitä.
Pieniä muutoksia jotka pystyy säilyttämään pysyvästi eikä mitään kuureja ja ihme ruokavailoita, ne ovat laastareita.
Miten perustelet "kovien rasvojen" poistamista?
Rasva on energiatiheää kamaa siksi sitä pitäisi välttää jos mielii laihtua. Keho kuitenkin tarvitsee jonkun verran rasvahappoja joten ne kannattaa ottaa tuotteista jotka ei tuki suonia.
Aivan, joten sitten kannattaakin jättää margariinit ja siemenöljyt syömättä ja käyttää hyvää rasvaa.
T. Av mamma jonka elämäntehtävä on levittää väärää tietoa. Et kai oikeasti luule että ymmärrät asiasta enemmän kuin esim ravintosuositukset?
Ymmärrätkö sinä, mihin ravintosuositukset perustuu?
Ei ainakaan terveelliseen ravintoon.
Jokainen saa toki itse ajatella, mitä kannattaa syödä. Turha siitä on kinastella.
Ne perustuvat tieteelliseen tutkimukseen.
Toki niihin vaikuttavat myös perinteet ja ihmisten tyypillinen ruokavalio, koska suosituksista on pyritty tekemään sellaisia, että ihmiset pystyisivät noudattamaan niitä suhteellisen helposti niin raaka-aineiden saatavuuden kuin edullisuuden kannalta.
Yleiset ravintosuositukset eivät pyri olemaan mitään 100% optimaalisia huippu-urheilijan ravinto-ohjelmia, vaan malleja, joita noudattamalla tavallinen kansa voi elää terveellistä elämää.
Sinun mielestäsi ne toki perustuvat liskoihmisilluminatien maailmanvalloitussuunnitelmaan.
Niin. Jos ihmiset noudattaisivat noita suosituksia, niin mitään ongelmia ei olisi. Mutta ihmiset eivät noudata, syövät esim liikaa herkkuja yms. Sitten nämä erityisesti karppaajahullut syyttävät noita virallisia ravitsemussuosituksia siitä, että ihmiset syövät väärin.
Suositusruokahan on juurikin sellaista, joka saa syömään liikaa. Silloinhan se vika on suosituksissa.
Paljon sokeria ja kevyt-tuotteita. Juurikin ravinnotonta vatsan täytettä, joka vain lisää nälkää. Terveellistäkö?
https://www.ruokavirasto.fi/globalassets/teemat/terveytta-edistava-ruok…
Siinäpä sinulle 59 sivua virallisia ravintosuosituksia. Kerropa minulle, millä sivulla suositellaan runsasta sokerin käyttöä, kun minä en onnistunut löytämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avain sana sun epäonnistumiseen on ollut: kokeiltu.
Minä tein elämäntapamuutoksen 4 vuotta sitten. Ja on ollut pysyvä. 30 kiloa tippui ja on pysynyt poissa.
Ja vielä jos vastaisit ap:n kysymykseen _miten_? Jos vain narsismiltasi ja omakehultasi ehtisit ja malttaisit.
En ole tuo, mutta kai nyt jokainen jolla on järkeä päässä tietää mitä elämäntapamuutos tarkoittaa. Rasvat ja sokerit pois, lautasmalli ja liikunnan lisääminen.
Kukaan, jolla on järkeä päässään ei poista kaikkea rasvaa ruokavaliostaan. Rasvat ovat erittäin tärkeitä elimistön hyvinvoinnille.
No ei tietenkään kaikkea rasvaa.
Vierailija kirjoitti:
Ketodieetillä tiputtanut 48kg.
Hiilarit pois 6 viikkoa, sitten 1 viikko hiilareita ja toisto.Mutta tässä dieetissä ei voi fuskata jos haluaa onnistua. Jos syöt hiilareita ja ketoosi katkeaa, niin kestää taas muutaman päivän että ketoosi menee päälle.
Aluksi epäonnistuin kun ajattelin että pieni määrä ei haittaa, mutta niistä pienistä määristä kasvoi nopeasti se ketoosin katkaiseva määrä.Pidän nykyäänkin ketoosikausia kun paino nousee 10kg, yleensä se lähtee 3 viikossa ketoosin avulla.
Toi ketoosi ja hiilareiden pois jättäminen on ihan sulaa hulluutta. Oksennus tulee jo ajatuksestakin tuosta ruokavaliosta.
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärrä. Miksi kaikkia niitä kommentteja alapeukutetaan missä joku on saanut laihdutettua liikunnan avulla? Mulle liikkuminen on sen takia tärkeää, koska haluan pysyä hyvässä kunnossa. Haluan, että mulla on lihaksia, jotta jaksan kävellä puuskuttamatta rappuset. Tai jaksan nousta lattialta ylös tai jaksan juosta lasten perässä. On niin surkean näköistä kun nuoret lihavat ihmiset eivät edes jaksa rappusia kävellä ja joka paikkaan mennään autolla.
Ne alapeukuttajat ovat ihmisiä, jotka syystä tai toisesta vihaavat liikkumista ja sitä kautta ihmisiä, jotka liikkuvat. Heillä on aina jokin tekosyy, miksi he eivät halua liikkua. Tyypillisesti kerran ala-asteella liikunnanopettaja sanoi vähän ilkeästi ja se antaa loppu iäksi oikeutuksen olla liikkumatta ja kiukutella kaikille, jotka huolehtivat terveydestään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kovat rasvat ja sokeri pois. Kalorimääräksi se mitä tavoitepainossa kuluttaisi.
Kävelyä päivittäin ainakin se 30min.
Kotonakin voi tehdä lihaskuntoa.
Tarkista ruokavalio niin että saisit 90 grammaa proteiinia päivässä.
Vettä 1-2 litraa päivässä (ruuassakin on nestettä, se lasketaan, ei tarvitse lotkottaa 3 litraa päivään)
Nämä ja kärsivällisyys ja pitkäjänteisyys, kyllä se siitä.
Pieniä muutoksia jotka pystyy säilyttämään pysyvästi eikä mitään kuureja ja ihme ruokavailoita, ne ovat laastareita.
Miten perustelet "kovien rasvojen" poistamista?
Rasva on energiatiheää kamaa siksi sitä pitäisi välttää jos mielii laihtua. Keho kuitenkin tarvitsee jonkun verran rasvahappoja joten ne kannattaa ottaa tuotteista jotka ei tuki suonia.
Aivan, joten sitten kannattaakin jättää margariinit ja siemenöljyt syömättä ja käyttää hyvää rasvaa.
T. Av mamma jonka elämäntehtävä on levittää väärää tietoa. Et kai oikeasti luule että ymmärrät asiasta enemmän kuin esim ravintosuositukset?
Ymmärrätkö sinä, mihin ravintosuositukset perustuu?
Ei ainakaan terveelliseen ravintoon.
Jokainen saa toki itse ajatella, mitä kannattaa syödä. Turha siitä on kinastella.
Ne perustuvat tieteelliseen tutkimukseen.
Toki niihin vaikuttavat myös perinteet ja ihmisten tyypillinen ruokavalio, koska suosituksista on pyritty tekemään sellaisia, että ihmiset pystyisivät noudattamaan niitä suhteellisen helposti niin raaka-aineiden saatavuuden kuin edullisuuden kannalta.
Yleiset ravintosuositukset eivät pyri olemaan mitään 100% optimaalisia huippu-urheilijan ravinto-ohjelmia, vaan malleja, joita noudattamalla tavallinen kansa voi elää terveellistä elämää.
Sinun mielestäsi ne toki perustuvat liskoihmisilluminatien maailmanvalloitussuunnitelmaan.
Niin. Jos ihmiset noudattaisivat noita suosituksia, niin mitään ongelmia ei olisi. Mutta ihmiset eivät noudata, syövät esim liikaa herkkuja yms. Sitten nämä erityisesti karppaajahullut syyttävät noita virallisia ravitsemussuosituksia siitä, että ihmiset syövät väärin.
Suositusruokahan on juurikin sellaista, joka saa syömään liikaa. Silloinhan se vika on suosituksissa.
Paljon sokeria ja kevyt-tuotteita. Juurikin ravinnotonta vatsan täytettä, joka vain lisää nälkää. Terveellistäkö?
https://www.ruokavirasto.fi/globalassets/teemat/terveytta-edistava-ruok…
Siinäpä sinulle 59 sivua virallisia ravintosuosituksia. Kerropa minulle, millä sivulla suositellaan runsasta sokerin käyttöä, kun minä en onnistunut löytämään.
Olen se pari kertaa kirjoittanut hieman karppaava ihminen. Minulla riittää ylettömiin ruokahimoihin ihan tavallinen viljan syönti eli siksi olen hiilareita vähentänyt. En itsekään oikein käsitä miksi monet karpit syyttävät virallisia terveyssuosituksia sokerin tai keinotekoisten kevyttuotteiden suosittamisesta. Ei niitä käsittääkseni kukaan tuputa. En muutenkaan oikein ymmärrä tätä vastakkainasettelua. Jokainen voi itse kokeilla vähentää hiilareita ja kokeilla auttaako. Ja jos syö virallisterveellisesti, mutta on ihan terve, niin miksi muuttaa mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse laihdutin kuntopyörän avulla,ostin vanhan rimpulan,ajaa asiansa.Poljin kolme kertaa päivässä 20 min.kerrallaan,siis tunnin yhteensä,lisäksi tietysti katsoin mitä söin.Söin kaikkea kuten ennenkin,mutta vähemmän.Paino putosi mukavasti,n.8kg kolmessa kuukaudessa.
Kuntopyörän osuus tuossa laihtumisessa on ollut hyvin marginaalinen
En usko. Jos lisää 7 tuntia liikuntaa viikossa niin kyllä vaikuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne alapeukuttajat ovat ihmisiä, jotka syystä tai toisesta vihaavat liikkumista ja sitä kautta ihmisiä, jotka liikkuvat. Heillä on aina jokin tekosyy, miksi he eivät halua liikkua. Tyypillisesti kerran ala-asteella liikunnanopettaja sanoi vähän ilkeästi ja se antaa loppu iäksi oikeutuksen olla liikkumatta ja kiukutella kaikille, jotka huolehtivat terveydestään.
Voi olla. Ja mun mielestä monet tekevät liikkumisesta hirveän kynnyskysymyksen. Kyllä mullekin olisi kynnys putsata auto ja ajaa sillä jonnekin hevonkuuseen ja mennä salille ja tehdä siellä jotain. Kun se hyvä sarjakin oli kesken.
Siispä nousen sohvalta ja kiipeän kuntopyörällä ja polkaisen sillä 30min-1h. Sarjakin voi pyöriä siinä samalla.
Kasvisöljyä aamuisin jogurttiin. Kasvisruokaa enemmän.
Kannattaa miettiä omaa ruokasuhdettaan ja sitä mikä siinä voisi olla pielessä, kun kaloreja on vuosia saanut yli tarpeen.. Hyvää lukemista on esimerkiksi painonhallintaan erikoistuneen sisätautilääkäri Pertti Mustajoen blogi:
https://www.perttimustajoki.fi/blogi/
Itselläni on vaihtelevasti 10-15 kg ylipainoa, mutta sitä voisi olla paljon enemmän, jos
- En jarruttelisi herkuttelua ja välttäisin sellaisia herkkuja joita voi syödä kerralla paljon ja jotka eivät anna kylläisyyttä. Esimerkiksi jäätelö ja suklaa.
- Joisin sokerisia juomia ja alkoholia, jotka menevät suoraan kylkeä levittämään
- En huolehtisi kunnostani ja lihasmassasta arkiliikunnalla kuten kulkemalla portaita ja pyöräilemälle sekä voimaharjoittelulla. HIIT-treeniä on vasta suositeltu painonhallintaan, ajattelin seuraavaksi kokeilla sitä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse laihdutin kuntopyörän avulla,ostin vanhan rimpulan,ajaa asiansa.Poljin kolme kertaa päivässä 20 min.kerrallaan,siis tunnin yhteensä,lisäksi tietysti katsoin mitä söin.Söin kaikkea kuten ennenkin,mutta vähemmän.Paino putosi mukavasti,n.8kg kolmessa kuukaudessa.
Kuntopyörän osuus tuossa laihtumisessa on ollut hyvin marginaalinen
Tunti kuntopyörää kuluttaa hihasta heitettynä sellaiset 500 kcal riippuen toki tehosta ja polkijasta. Jos sitä kalorimäärää ei syö takaisin, niin ei se kyllä ole mikään hyvin marginaalinen tekijä enää.
Liikunta on hyvin marginaalinen tekijä lähinnä niillä mammoilla, jotka käyvät kerran-kaksi viikossa puolen tunnin venyttelyssä ja palkitsevat sitten itsensä kaakaolla ja korvapuustilla sen jälkeen.
En usko, että ap on kokeillut yhtään elämäntapamuutoksia päivää kauempaa.
Vierailija kirjoitti:
Kasvisöljyä aamuisin jogurttiin. Kasvisruokaa enemmän.
Jos ihmettelette, painoni alkoi nousta kun tuli ummetusta, nyt taas kevyempi olo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi olla. Ja mun mielestä monet tekevät liikkumisesta hirveän kynnyskysymyksen. Kyllä mullekin olisi kynnys putsata auto ja ajaa sillä jonnekin hevonkuuseen ja mennä salille ja tehdä siellä jotain. Kun se hyvä sarjakin oli kesken.
Siispä nousen sohvalta ja kiipeän kuntopyörällä ja polkaisen sillä 30min-1h. Sarjakin voi pyöriä siinä samalla.
Jep. Lisäksi minulla on ongelmana, että joko ei liikuta ollenkaan tai treenataan täysillä. Mennään kerran salille ja ladataan kyykyssä tankoon niin paljon rautaa, ettei kävellä viikkoon ja todetaan taas, että liikunta on hanurista eikä se kannata. Voisi vaikka yrittää aloittaa iisimmin ja alkaa sitten riehumaan tosissaan, kun pohjat on taas edes suurinpiirtein kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä joku uusi palstahu11u? Näitä ruikutuksia tulee tasaisin väliajoin.
Yli 30-vuotiaista suomalaisista aikuisista ylipainoisia (ml. lihavuus) on 63 prosenttia naisista ja 72 prosenttia miehistä, eli kyllä nämä laihdutuksen haasteet koskevat aika montaa ihmistä ja voi olla, että useampi tekee samantyyppisiä aloituksia.
Ei kyllä tämä on yksi sama vakitrolli. Tyylin tunnistaa helposti.
Jos sä oot se joka joka toisessa ketjussa "tunnistaa" aina saman tyypin milloin trollin ja milloin sen ja milloin tän niin mitä jos lopettaisit.
Kyllä tuo on aina se sama vanha vakiotrolli! Ihan 100 % varmaa. Kaikki täsmää
Ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siispä nousen sohvalta ja kiipeän kuntopyörällä ja polkaisen sillä 30min-1h. Sarjakin voi pyöriä siinä samalla.Jep. Lisäksi minulla on ongelmana, että joko ei liikuta ollenkaan tai treenataan täysillä. Mennään kerran salille ja ladataan kyykyssä tankoon niin paljon rautaa, ettei kävellä viikkoon ja todetaan taas, että liikunta on hanurista eikä se kannata. Voisi vaikka yrittää aloittaa iisimmin ja alkaa sitten riehumaan tosissaan, kun pohjat on taas edes suurinpiirtein kunnossa.
Minkähän takia kirjoitin tuon "minulla" tuohon alkuun. Ei ollut tarkoitus, mutta toisaalta pakko myöntää, että olen tuohon joskus itsekin syyllistynyt. Taisi tulla freudilainen =D.
paino oli noin 110 kg vuosia, en herkutellut enkä syönyt paljoa, sitten luovutin ja annoin herkuille tilaa, paino rupesi laskemaan itsestään.Eli aineenvaihdunta vaati vähän roskaruokaa toimiakseen, loppui pakkoliikunta silti kolmen vuoden aikana paino oli tippunut alle 50kg;n
Lääkäreillehän tämäkään ei ollut hyvä, olisi pitänyt noudattaa heidän ohjeita joilla paino vaan nousi?
Siis pieni määrä paheita ei ollutkaan se lihottava tekiä, päinvastoin, kun lopetin jatkuvan nalkutuksen kuuntelun , väitän sen laskeneen myös stressin määrää joka osaltain auttoi laihtumaan.
Nyt nalkuttavat että oon liian laiha, paino pysyy kyllä itsestään 50kg lukemissa vaihdellen kilon sinne tai tänne, ruokaa en enää mittaile enkä
suostu muutenkaan liikoja stressaamaan.