Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Todistin tänään outoa tapahtumaa Tokmannilla

Vierailija
18.01.2023 |

Olin kassajonossa. Jono pysähtyi ja kuulin, miten asiakas selitti kassalle jotakin. Jono pysyi pysähdyksissä ja kassan ääni koveni. Siinä vaiheessa ihmiset rupesivat itseni lailla vilkuilemaan, mitä tapahtuu. Asiakkaalla oli maustepusseja, joista kassa ei suostunut antamaan tarjoushintaa asiakkaalle. Asiakas selitti ja selitti, että pussit ovat tarjouksessa 4 kpl 2 euroa. Myyjä tutki koneelta tullutta hintaa ja väitti vastaan. Asiakas kehotti myyjää soittamaan jollekin tai käymään itse katsomassa, mitä hyllynreunassa lukee. Myyjä tutki tarjouslehteä ja ilmoitti, etteivät mausteet ole tarjouksessa. Asiakas selitti uudelleen, ettei hän tiedä, ovatko pussit tarjouslehdessä, vaan hän oli katsonut hinnan hyllyn reunasta. Tilanne jatkui ja jatkui ja minun alkoi jo käydä sääliksi asiakkaana olevaa vanhempaa naista. Jostain jonosta mies huusi, että kyllä ne mausteet ovat tarjouksessa, kuten asiakas sanoo. Myyjä rupesi sitten johonkin soittelemaan. Tässä vaiheessa vaihdoin kassajonoa enkä tiedä, miten tilanne päättyi. Nyt asia jäi kuitenkin vaivaamaan. Sattuiko joku olemaan samaan aikaan paikalla? Tiedätkö, miten tilanne päättyi? Tapahtui Järvenpäässä.

Kommentit (150)

Vierailija
81/150 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todistin vastaavaa tilannetta Lahdessa ja vaikka kassa yritti selittää, että ei kaikki mausteet ole tarjouksessa, ainoastaan tietyt eli Priima-mausteet, niin asiakas selitti, että kaikki on! Ja latoi siihen hihnalle Meiran melkein euro/kpl maksavia mausteita.

Tokmannilla ei myydä Meiran maustepusseja. 

Lahdessa ainakin niitä on ja näköjään myös verkkokaupassaan. Ehkä ne ei ole myynnissä, ne on vain näytillä?

Tarjous on voimassa 2.7.23 saakka tai niin kauan kuin tavaraa riittää.

Vierailija
82/150 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useamman kerran olen maksanut täyden hinnan, vaikka piti olla tarjouksessa. Etenkin jos on useampia tuotteita kassalla, on hankala hahmottaa menikö hinnat oikein. Joskus kotona huomannut, että täysi hinta tuli maksettua, harvoin jaksan palata asiaan. Mutta periaatteen vuoksi ärsyttävää ja tapahtuu liian usein.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/150 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon parempi on käydä vain Kärkkäisellä. Siellä on aina ollut ystävällinen palvelu ja suunnilleen samat valikoimat samaan hintaan.

Vierailija
84/150 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tokmannin myyjien kanssa saa aina kinastella tuotteiden hinnasta, muuallakin kuin Järvenpäässä.

Tarjoushinnat eivät näy kassalla vai mitä tarkoitat? Minulta jäävät ostamatta, jos kassalla ilmaantuu eri hinta kuin on ilmoitettu. Tapahtuuko tuota usein tuolla?

Siinä liikkeessä ne ovat enemminkin sääntö kuin poikkeus.On se kumma ettei kassakone anna oikeata hintaa.Mutta eihän se ole koneen vika,vaan sen, mitä sinne järjestelmään syötetään.Itse harvoin käyn ko. kaupassa,juuri niiden hinta sekoiluiden takia.

Vierailija
85/150 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todistin vastaavaa tilannetta Lahdessa ja vaikka kassa yritti selittää, että ei kaikki mausteet ole tarjouksessa, ainoastaan tietyt eli Priima-mausteet, niin asiakas selitti, että kaikki on! Ja latoi siihen hihnalle Meiran melkein euro/kpl maksavia mausteita.

Lahdessa ainakin niitä on ja näköjään myös verkkokaupassaan. Ehkä ne ei ole myynnissä, ne on vain näytillä?

Tavaran suuren kysynnän vuoksi kaikki kaksi tarjoustuotetta on myyty loppuun jo tänään. Lisää ei tietojemme mukaan ole tulossa. 

Vierailija
86/150 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä7437 kirjoitti:

Pääkaupunkiseudulla kassoina on paljon tylyjä ja ilkeitä thainaisia.

Ai niitä ihania rakastavia idän kaunottaria? 

Vierailija
87/150 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni oli juuri Tokmannilla. Oli katsonut jonkun suihkugeelin tai vastaavan netistä ja meni sitä hakemaan, kysyi henkilökunnalta mistä löytyisi. Tokmannin tyyppi otti puhelimensa esiin etsiäkseen tuotteen heidän sivuiltaan. Kirosi samalla v**tua, siis mieheni, asiakkaansa, vieressä, sanoi ettei meillä ole ja häipyi. Nettisivuilla niitä kuitenkin oli kun mies tarkasti vielä kotona. Aikamoista asiakaspalvelua Sellon Tokmannilla.

Vierailija
88/150 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tavaran suuren kysynnän vuoksi kaikki kaksi tarjoustuotetta on myyty loppuun jo tänään. Lisää ei tietojemme mukaan ole tulossa. 

Minkähänlainen järjestelmä noilla oikein on käytössä? Yleensä tuotteen hinta luetaan viivakoodilukijalla suoraan järjestelmään, mistä myös tulostetaan se hintalappu. Sitten kun tuote luetaan kassalla, järjestelmä kirjaa tuotteen pois varastosaldosta. On reaaliaikainen seuranta ja virheille jää mahdollisimman vähän tilaa. 

Vierailija
89/150 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ko monta vuotta ollut sitä mieltä että sekoilu hintojen kanssa on tokmannilla tahallista.

Tienaahan sillä kun kertoo pikku huiputuksen isolla asiakasmäärällä.

Osa ei huomaa väärää hintaa ja monikaan ei viitsi palata valittamaan.

Vierailija
90/150 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös punalaputetut elintarvikkeet kannattaa tarkistaa heti paikan päällä.

Ostin pari maito prk -30 % alennuksella. Asetin ne vielä hihnalle niin että laput olivat myyjään

päin. Niin vain oli otettu täysi hinta. Huomasin vasta kotona kun tarkistin kuitista. 

Vierailija
91/150 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on varmaan tavaralle joku hinta?

Linda, kerro hinta!

Tyhymähän se on joka ei puolta tarjoa.

Vierailija
92/150 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheni oli juuri Tokmannilla. Oli katsonut jonkun suihkugeelin tai vastaavan netistä ja meni sitä hakemaan, kysyi henkilökunnalta mistä löytyisi. Tokmannin tyyppi otti puhelimensa esiin etsiäkseen tuotteen heidän sivuiltaan. Kirosi samalla v**tua, siis mieheni, asiakkaansa, vieressä, sanoi ettei meillä ole ja häipyi. Nettisivuilla niitä kuitenkin oli kun mies tarkasti vielä kotona. Aikamoista asiakaspalvelua Sellon Tokmannilla.

Mulle kävi vähän samalla tavalla ennen joulua. Tuote oli, mutta hintaa sille ei löytynyt . Myyjä oli kuitenkin vähän matkan päässä ja kysyin häneltä. Myyjä poistui paikalta ja luulin, että hän meni hintaa selvittämään. Palloilin siellä pitkän aikaa, mutta kukaan ei tullut eikä myyjiä ollut missään muualla näkyvillä. Aikani ihmettelin ja tuumasin, että antaa olla sitten. Tulen ilman toimeen, ellen muualta löydä. 

Vierailija
93/150 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä myydään ainaki joissain.

Oikeesti? Mä olen aina luullut, että niillä on joka myymälässä samat tuottemerkit ja valikoimat. En oo kyllä käynytkään kuin neljän paikkakunnan Tokmanneilla. 

Asun Tampereella, enkä ole ikinä nähnyt Tokmannin myyvän tuoreruokaa näissä lähistön myymälöissä. Kait sitä jossain myydään, ei vaan myydä täällä.

Vierailija
94/150 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei mene aivan haukkumiseksi, niin Nurmeksen tokmannilla on saanut hyvää palvelua.

Vierailija
95/150 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tokmannilla saa olla aina ekstratarkkana ja mua ärsyttää kun myyjät vänkää hinnoista vastaan. Vaikka hyllyssä on halvempi hinta niin yrittävät veloittaa kalliimpaa, tästä on kuluttaja-asiamiehen ratkaisu että hyllyssä oleva hinta on se millä asiakas saa tuotteen, muu on asiakkaan harhauttamista.

Vierailija
96/150 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on Tokmanni lähellä ja käyn siellä noin kerran kuukaudessa tarjouksien perässä. Olen myös jo ajat sitten tehnyt niin, että otan tarjouslehtisen mukaan ja otan liikkeessä kuvan tarjouksen hinnasta. Ennen kun tein näin, maksoin kerran urheiluasusta 12.95 sen tarjoushinnan 9.95 sijasta. Kun ryhdyin tarkkaan vahtimaan jokaisen tuotteen hinnan ja tarkistanut kuitit, niin hinnat ovat olleet oikein.

Lähes joka reissulla kuulee jonkun asiakkaan käyvän myyjän kanssa keskustelua hinnoista, joten usein ne ovat pielessä. Ilmeisesti Tokmannia ei kiinnosta muuttaa mitään, kun hinnoitteluongelmat ovat niin monien mielessä ja silti ongelmat jatkuvat? 

Ymmärrän sen, ettei joka myyjä muista ulkoa ihan jokaista tarjousta, sillä sen verran paljon niitä on jokainen viikko ja ne taitavat vaihtuakin joka viikko. Kauppaketjun ongelma onkin, etteivät hinnat päivity. Kuluttaja-asiamiestä luulisi kiinnostavan, että Tokmanni systemaattisesti huijaa asiakkaitaan...

Vierailija
97/150 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on Tokmanni lähellä ja käyn siellä noin kerran kuukaudessa tarjouksien perässä. Olen myös jo ajat sitten tehnyt niin, että otan tarjouslehtisen mukaan ja otan liikkeessä kuvan tarjouksen hinnasta. Ennen kun tein näin, maksoin kerran urheiluasusta 12.95 sen tarjoushinnan 9.95 sijasta. Kun ryhdyin tarkkaan vahtimaan jokaisen tuotteen hinnan ja tarkistanut kuitit, niin hinnat ovat olleet oikein.

Lähes joka reissulla kuulee jonkun asiakkaan käyvän myyjän kanssa keskustelua hinnoista, joten usein ne ovat pielessä. Ilmeisesti Tokmannia ei kiinnosta muuttaa mitään, kun hinnoitteluongelmat ovat niin monien mielessä ja silti ongelmat jatkuvat? 

Ymmärrän sen, ettei joka myyjä muista ulkoa ihan jokaista tarjousta, sillä sen verran paljon niitä on jokainen viikko ja ne taitavat vaihtuakin joka viikko. Kauppaketjun ongelma onkin, etteivät hinnat päivity. Kuluttaja-asiamiestä luulisi kiinnostavan, että Tokmanni systemaattisesti huijaa asiakkaitaan...

Ja mä oon aina ihmetellyt, että miksi ihmiset ottaa sieltä kaupasta tarjouslehden ja selaa sitä siellä. Luulin olevani fiksu, kun selaan sen kotona. Näköjään mulla on vielä paljon opittavaa, jos haluan selviytyä Tokmannilla. 

Vierailija
98/150 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun rupeaa tarkaksi asiakkaaksi, niin huomaa paljonkin ongelmia ruoka-kaupoissa etenkin.

Lidlissä ja myös läheisessä K-marketissa on lähes järjestään aina joillakin tuotteilla eri hinta hyllyssä ja kassalla. Siinä menee kallista aikaa kun asiaa joudutaan sitten kassalla selvittämään. Olen itse veemäisesti vaatinut selvittämistä vaikka kyse olisi jostain 20-30 sentin erosta, koska jos ei liikkeitä laiteta kuriin, tilanne riistäytyy käsistä kokonaan.

Itse lasken nykyisin aina valmiiksi loppusumman (edes suunnilleen päässälaskuna), jotta pystyn heti reagoimaan kassalla.

Nythän on kuluttajavirastokin selventänyt sitä, että asiakkaalle pitää myydä tuote sillä hinnalla mikä hyllyssä on, eikä sillä mikä on kassassa. Nykyhinnoilla pitää vaatia oikeuksiaan.

Vierailija
99/150 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan Tokmannilla kannattaa olla tarkkana alennusten ja muidenkin hintojen kanssa, asioin kotipaikkakuntani Tokmannilla viikoittain, onhan heilla varsin laaja valikoima eikä paikkakunnallani ole muuta"halpakauppaa". Olen sitä mieltä, että tuo hintojen kanssa sählääminen on tarkoituksella pääkonttorilta ohjattua, ei noin huonosti toimivaa järjestelmää voi olla.

Vierailija
100/150 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin tahallista toimintaa. Siksi tuotteetkin on sijoiteltu miten sattuu, että voidaan vedota "virheisiin".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kahdeksan