Todistin tänään outoa tapahtumaa Tokmannilla
Olin kassajonossa. Jono pysähtyi ja kuulin, miten asiakas selitti kassalle jotakin. Jono pysyi pysähdyksissä ja kassan ääni koveni. Siinä vaiheessa ihmiset rupesivat itseni lailla vilkuilemaan, mitä tapahtuu. Asiakkaalla oli maustepusseja, joista kassa ei suostunut antamaan tarjoushintaa asiakkaalle. Asiakas selitti ja selitti, että pussit ovat tarjouksessa 4 kpl 2 euroa. Myyjä tutki koneelta tullutta hintaa ja väitti vastaan. Asiakas kehotti myyjää soittamaan jollekin tai käymään itse katsomassa, mitä hyllynreunassa lukee. Myyjä tutki tarjouslehteä ja ilmoitti, etteivät mausteet ole tarjouksessa. Asiakas selitti uudelleen, ettei hän tiedä, ovatko pussit tarjouslehdessä, vaan hän oli katsonut hinnan hyllyn reunasta. Tilanne jatkui ja jatkui ja minun alkoi jo käydä sääliksi asiakkaana olevaa vanhempaa naista. Jostain jonosta mies huusi, että kyllä ne mausteet ovat tarjouksessa, kuten asiakas sanoo. Myyjä rupesi sitten johonkin soittelemaan. Tässä vaiheessa vaihdoin kassajonoa enkä tiedä, miten tilanne päättyi. Nyt asia jäi kuitenkin vaivaamaan. Sattuiko joku olemaan samaan aikaan paikalla? Tiedätkö, miten tilanne päättyi? Tapahtui Järvenpäässä.
Kommentit (150)
Tokmanni on muutenkin kuin joku maailmanlopun putiikki. Jotkut tuotteet kuten pesuaineet ym. ovat ihan OK, mutta konsepti on jotenkin niin Uuno Turhapuro & Härski Hartikainen tyylinen, sekatavarakauppa ja ainakin sekava.
Nuo Tokmannin viikottaiset tarjouslehdet ovat oikeasti syvältä! Tarkoituksella harhaanjohtavia ja siellä on aina joku pieni präntti kuinka tätä ja tuota tuotetta ei ole kokonaistarjouksessa mukana. Eli myyjillä ei ole mitään asiaa soittaa osastolle ja tarkistaa hintoja jos asiakas inttää vastaan kun periaatteessa asiakas on väärässä ja häntä huijataan tarkoituksellisesti.
T. Tokmannin entinen myyjä
Minulla on Tokmannille yrityskortti, yllättäen hinnat on aina oikein. Ja alennus tulee joka kerta suoraa loppusummasta.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen myös huomannut, ettei hyllytys toimi kunnolla. Jotain tarjoustuotetta ei välttämättä ole ollenkaan hyllyssä, mutta käytävällä on purkamattomia lavoja, joissa on niin vahvat muovit, ettei niitä saa ilman työvälinettä avattua. Kaikki ymmärtävät, jos noin käy välillä, mutta Tokmannilla on sama tilanne aina.
Liikaa tavaraa, liian vähän myyjiä.
Vierailija kirjoitti:
Tokmannilla on harvinaista herkkua, jos sattuu selviytymään kassajonosta ilman jotakin sekoilua. Henkilökuntaa on yksinkertaisesti liian vähän pysymään hektisesti vaihtuvien tarjousten ym. hintahäröjen perässä, ja lisäksi ne vähät vuorossa olevat myyjät vaihtuvat jatkuvasti. Koita siinä nyt sitten iskostaa osaamista tai kerryttää kokemusta.
Tuo kuva on minullekin tullut. Olin Vantaan Tokmannilla ja huomasin että paistinpannu oli tarjouksessa, nehän ovat yleensä kalliita joten reagoin. 2 hyllyn reunassa sekä vielä isossa laarissa oli samanlaiset tarjoushinnat. Katoin merkin ja kuvan tarkasti mutta kun menin kassalle hinta oli normaali, kanta- asiakaskortin kanssakin. Oli la iltapäivä ja jonoa niin en ruvennut kinaamaan vaikka myyjä yritti näytellä tarjouslehteä ja selittää.
Miksei ne voi ottaa noita tarjouskylttejä pois aamuisin jos kerta eivät ole voimassa? Vielä lauantaina klo 17 ilmoitukset siellä töröttivät, en jaksanut ottaa selvää koska tarjous oli loppunut.
Vierailija kirjoitti:
Nuo Tokmannin viikottaiset tarjouslehdet ovat oikeasti syvältä! Tarkoituksella harhaanjohtavia ja siellä on aina joku pieni präntti kuinka tätä ja tuota tuotetta ei ole kokonaistarjouksessa mukana. Eli myyjillä ei ole mitään asiaa soittaa osastolle ja tarkistaa hintoja jos asiakas inttää vastaan kun periaatteessa asiakas on väärässä ja häntä huijataan tarkoituksellisesti.
T. Tokmannin entinen myyjä
Inhoan koko Tokmannin markkinointia. Joka viikko tulee hevosenkokoinen tarjouslehti, jossa myydään tuotteita kiloittain tai älyttömällä volyymillä siis tyyliin osta 10 maksa 5, jotkut pöhlöt juoksevat ostamaan 10 ämpäriä kun on halpaa, vaikkei tarvitsiskaan. Ihan sikaälyttömiä noi heidän mainoslehtiset, yleensä viskaan samantien paperikeräykseen.
Vierailija kirjoitti:
Tokmanni on muutenkin kuin joku maailmanlopun putiikki. Jotkut tuotteet kuten pesuaineet ym. ovat ihan OK, mutta konsepti on jotenkin niin Uuno Turhapuro & Härski Hartikainen tyylinen, sekatavarakauppa ja ainakin sekava.
Raision Tokmanni on laajentanut, eikä kulkureittejä enää tunnista. Hyvä kun löytää kanssalle ja ulos.
Vierailija kirjoitti:
Tokmannin myyjien kanssa saa aina kinastella tuotteiden hinnasta, muuallakin kuin Järvenpäässä.
Oletko kuullut, että niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan?
Jos itse käyttäydyt asiallisesti, niin saat asiallista käytöstä.
Ostin ennen joulua Fazerin suklaapaketteja. Niitä missä on kääreet ympärillä. Tarjous oli kolme pakettia n. 11 euroa. Kävin jonain lähipäivänä silloin Rustassa ja siellä ne samat Fazerin kääreelliset paketit oli 8,95 kolmen kappaleen eränä. Muistan sitten ensi vuonna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveisiä itä Helsingisstä! kyllä noin tapahtuu ja useasti.Kasoja vaan ei päivtetty kun hinta ale laitaneet hylyyn.Joten harvoin käyn kyseinen liike,juuri tuosta syystä.Jos tarjouslehdessä kuitenkin tuote jota tarvitsen ja Ale! Otan lehden mukaan ja näytän kassalla .
Tapahtui ulkomailla: Mansikkakakku oli tarjouksessa, nappasin sen ostoskärryyni. Kassalla koneesta tuli hinta alentamattomana. Mainitsin kassalle, että tämän piti olla puoleen hintaan. Kassa tarkisti asian, tieto ei ollut kiirinyt hänelle asti. Lopputulos: sain kakun ilmaiseksi!
Tämä sama oli aiemmin E-marketissa. Jos kassalta tuli väärä hinta sai tuotteen ilmaiseksi. Mulla on paljon ilmaista tavaraa sieltä, mm. Luhdan kylpypyyhe, matkakirja tulee nyt ensiksi mieleen. Eka-marketteja ei enää ole.
Kassamyyjän olisi kuulunut saman tien soittaa osastomyyjälle, joka olisi voinut tarkistaa asian hyllystä. Joskus voi vanha hinta jäädä hyllyyn ja silloin asiakas saa toki alennuksen.
Mulle on käynyt Järvenpään Tokmannilla muutaman kerran myös noin, että hyllyssä ilmoitetaan tarjoushinta, mutta kassalla ei ole tietoakaan, että tarjousta olisi. En enää ikinä osta ruokaa Tokmannilta tuon takia.
Vierailija kirjoitti:
Mua harmittaa, kun mun vanha äiti ei ole vielä oikein tajunnut, ettei Tokmannilta saa enää ruokaa halvemmalla kuin muualta. Äiti on vajaa 90 eikä sillä ole kännykkää. Ilman kännykkänumeroa sieltä ei saa klubitarjouksia. Toiseen kauppaan on melkein sama matka, mutta kun hän ei ole tottunut siellä käymään ...
Eikä se vielä mitään, että hinnat on korkeammat kuin vaikka S-ryhmässä, mutta kun ne Tokmannin tuotteet on jotain rekan perästä tippuneita, sekundaa, väärissä olosuhteissa varastoitua, makuvirheellistä ja päiväys-menee-ylihuomenna -scheissea.
Ne varmaankin saa sisäänostettua superhalvalla vaikka Fazerilta jotain pilalle mennyttä, vanhaa roskaa, mutta myyvät ne asiakkailleen ylihintaan. Siinä sitten pureskelet Fazerin sinistä ja ihmettelet, että miksi tämä suklaalevy on oudon värinen ja maistuu pahalle.
Ehdotan että tämä on skandaali!
Tokmanni tarvitsee nyt kriisiviestintäapua Ellun kanoilta, tai Pi**un karvoilta
Tota tapahtuu varmaan joka tokmannilla joka päivä.
Pari kertaa käynyt silleen että liberovaipat olleet tarjouksessa, alkaen maanantaista.
Maanantaina olen ollut ensimmäisenä asiakkaana heti aukioloajan alettua vaippahyllyllä, vaippoja ollut tasan yksi paketti.
No, ostin sen, mutta sääliksi käy niitä jotka tarjouksen perässä tulevat myöhemmin.
Eli valtavasti markkinoidaan tarjouksia, joita ei tosiasiassa ole olemassakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tokmannin myyjien kanssa saa aina kinastella tuotteiden hinnasta, muuallakin kuin Järvenpäässä.
Oletko kuullut, että niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan?
Jos itse käyttäydyt asiallisesti, niin saat asiallista käytöstä.
Asiakas oli Järvenpäässä täysin asiallinen. Hän vain halusi ilmoitetun alennuksen. En ymmärrä, miksi piti ruveta inttämään. Miksei myyjä vain voinut olla asiallinen ja ilmoittaa, että hetki, tarkistan vielä. Ap
En minä vaan ole ikinä ostanut mitään tarjouksesta sieltä. Niinpä en menetä mitään, jos haen jotain tiettyä asiaa sieltä.
Vierailija kirjoitti:
Kassamyyjän olisi kuulunut saman tien soittaa osastomyyjälle, joka olisi voinut tarkistaa asian hyllystä. Joskus voi vanha hinta jäädä hyllyyn ja silloin asiakas saa toki alennuksen.
Tokmannin myyjältä jos kysyt vaikka kellonaikaa, niin hän vastaa että ei tiedä tai ei ole valtuuksia sanoa sitä.
Vakiovastaus joka kysymykseen.
Vierailija kirjoitti:
Terveisiä itä Helsingisstä! kyllä noin tapahtuu ja useasti.Kasoja vaan ei päivtetty kun hinta ale laitaneet hylyyn.Joten harvoin käyn kyseinen liike,juuri tuosta syystä.Jos tarjouslehdessä kuitenkin tuote jota tarvitsen ja Ale! Otan lehden mukaan ja näytän kassalla .
Minulle kävi samoin Cittarissa. Kuukausitarjousta ei oltu päivitetty kassajärjestelmään, vaikka hyllyn reunassa oli erillinen mainoslappu.
Kävin ennen joulua ja tunnelma kyllä tiivistyi, kun käytössä oli 2 kassaa ja jonot ulottui puoliväliin myymälää. Samaan aikaan kolme työntekijää palaveerasi ykköskassan lehtihyllyn vieressä. Talvitamineet päällä rupesi olemaan tukala olokin. Niin kuin täällä jo sanottiin, jotain tolle ketjulle on tapahtunut lyhyessä ajassa.