Todistin tänään outoa tapahtumaa Tokmannilla
Olin kassajonossa. Jono pysähtyi ja kuulin, miten asiakas selitti kassalle jotakin. Jono pysyi pysähdyksissä ja kassan ääni koveni. Siinä vaiheessa ihmiset rupesivat itseni lailla vilkuilemaan, mitä tapahtuu. Asiakkaalla oli maustepusseja, joista kassa ei suostunut antamaan tarjoushintaa asiakkaalle. Asiakas selitti ja selitti, että pussit ovat tarjouksessa 4 kpl 2 euroa. Myyjä tutki koneelta tullutta hintaa ja väitti vastaan. Asiakas kehotti myyjää soittamaan jollekin tai käymään itse katsomassa, mitä hyllynreunassa lukee. Myyjä tutki tarjouslehteä ja ilmoitti, etteivät mausteet ole tarjouksessa. Asiakas selitti uudelleen, ettei hän tiedä, ovatko pussit tarjouslehdessä, vaan hän oli katsonut hinnan hyllyn reunasta. Tilanne jatkui ja jatkui ja minun alkoi jo käydä sääliksi asiakkaana olevaa vanhempaa naista. Jostain jonosta mies huusi, että kyllä ne mausteet ovat tarjouksessa, kuten asiakas sanoo. Myyjä rupesi sitten johonkin soittelemaan. Tässä vaiheessa vaihdoin kassajonoa enkä tiedä, miten tilanne päättyi. Nyt asia jäi kuitenkin vaivaamaan. Sattuiko joku olemaan samaan aikaan paikalla? Tiedätkö, miten tilanne päättyi? Tapahtui Järvenpäässä.
Kommentit (150)
Vierailija kirjoitti:
Mieheni rakastaa käydä Tokmannilla, jatkuvasti selailee mainoslehtistä ja viikottain siellä hyppii, onkohan siellä herkullisen näköisiä myyjätyttöjä vai mitä hittoa se sieltä sekatavarakaupasta oikein hakee, ajattelin ottaa tämän vuoksi avioeron.
Ehkä hän etsii Mr. Tokmannia? 🤭
Voi v*ttu kun rakastan näitä vänkääjiä. Itse maksan 10, 20 tai vaikka 50 senttiä siitä ilosta, ettei tarvitse seisottaa koko hiton kassajonoa.
Vierailija kirjoitti:
Voi v*ttu kun rakastan näitä vänkääjiä. Itse maksan 10, 20 tai vaikka 50 senttiä siitä ilosta, ettei tarvitse seisottaa koko hiton kassajonoa.
Minä, minä ... ja jonkun mummon pitää maksaa myös ylihintaa eläkerahoillaan ihan vain, jottei jono seiso? Miksi tyytyä sentteihin? Voihan kalliimmasta tarjoustuotteesta unohtaa kassalla vaikka kymppienkin alennuksia. Mitä niitä vaatimaan? Mitäs seisot siellä Tokmannilla meidän köyhien tarjousihmisten kanssa. Mene Stockmannille.
Vierailija kirjoitti:
Tokmanneilla on ihan liian vähän henkilökuntaa työmäärään nähden, siksi tulee virheitä ja alelaput jää ottamatta pois.. niin oli ennen omassakin työpaikka (ruokakauppa) kun välillä vaan jäi jotain huomaamatta kun oli niin kiire. Onneksi nykyisin isommissa K-kaupoissa on sähköiset hinnannäytöt niin hinnat on aina samat hyllynreunassa ja kassoilla. Säästää aikaa ja tuo luotettavuutta.
Joo en usko että niillä myyjillä on aikaa kehitellä näitä huijauksia. Kyllä se on ajan- ja motivaationpuute joka aiheuttaa virheet. Pakko se on vaan priorisoida (öö-palkalla) mitä tänään jättää ajanpuutteessa tekemättä. Oon paikallis-Tokmannilla huomannut että niitä työntekijöitä on kerta kaikkiaan niin vähän iltaisin ettei ne voi soittaa osastolle hinnoista, kun ne ainoat myyjät on jo siinä kassalla. Sama oli entisellä työpaikallani eräässä toisessa ketjumyymälässä. Ei kaupan alalla pidetä ylimääräisiä palkollisia vaan ihan niin vähän kuin mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tokmanneilla on ihan liian vähän henkilökuntaa työmäärään nähden, siksi tulee virheitä ja alelaput jää ottamatta pois.. niin oli ennen omassakin työpaikka (ruokakauppa) kun välillä vaan jäi jotain huomaamatta kun oli niin kiire. Onneksi nykyisin isommissa K-kaupoissa on sähköiset hinnannäytöt niin hinnat on aina samat hyllynreunassa ja kassoilla. Säästää aikaa ja tuo luotettavuutta.
Joo en usko että niillä myyjillä on aikaa kehitellä näitä huijauksia. Kyllä se on ajan- ja motivaationpuute joka aiheuttaa virheet. Pakko se on vaan priorisoida (öö-palkalla) mitä tänään jättää ajanpuutteessa tekemättä. Oon paikallis-Tokmannilla huomannut että niitä työntekijöitä on kerta kaikkiaan niin vähän iltaisin ettei ne voi soittaa osastolle hinnoista, kun ne ainoat myyjät on jo siinä kassalla. Sama oli entisellä työpaikallani eräässä toisessa ketjumyymälässä. Ei kaupan alalla pidetä ylimääräisiä palkollisia vaan ihan niin vähän kuin mahdollista.
Ei olekaan myyjien vika vaan yrityksen toimintamalli.
Myyjähän siinä vain tekee työtään annetuilla ohjeilla ja siksi saavat asiakkaiden vihat niskaansa, koska ovat se ruohonjuuritaso, minkä kanssa kuluttajat asioivat. On siinä vääryyttä, tämän tietää kaikki, mutta johonkin se turhautuminen on aina vain saatava purettua...
Sympatiani kaikille asiakaspalvelutyötä tekeville.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei olekaan myyjien vika vaan yrityksen toimintamalli.
Myyjähän siinä vain tekee työtään annetuilla ohjeilla ja siksi saavat asiakkaiden vihat niskaansa, koska ovat se ruohonjuuritaso, minkä kanssa kuluttajat asioivat. On siinä vääryyttä, tämän tietää kaikki, mutta johonkin se turhautuminen on aina vain saatava purettua...Sympatiani kaikille asiakaspalvelutyötä tekeville.
Koskee lähes kaikkia isompia kauppoja tällä hetkellä. Kulut kasvaa, asiakkaat valittaa kun hinnat nousee. Lopputuloksena vähennetään työntekijöitä eli kuluja, jolloin samat työt tehdään vähemmällä väellä ja jotain jää aina tekemättä ja se näkyy tietysti myös asiakkaille.
Itse ketjukaupassa töissä ja on todella mieltäylentävää olla vuorovastaavana kun illassa on minun lisäkseni yksi myyjä. Parhaimmillaan ollaan sitten molemmat kassalla ja asiakkaat haluais lisääkin kassoja, apua myymälässä, huoltomies saapuu, pullokone hajoaa ja jokunen tuotekin on loppu hyllystä. Ja vuorovastaava eikä edes seuraava päällikkö voi palkata lisää väkeä, eikä edes teettää ylitöitä yli ylhäältä annettujen raamien.
Näinhän se on. Siinä tilanteessa kun ties monesko asiakas kyseenalaistaa hintojen oikeellisuuden eli sun täytyisi lähteä kassalta jonnekin hyllynväliin hintaa tarkistamaan niin kyllä asiakaspalvelijan hymy saattaa hyytyä. Niille vaan tiedoksi jotka luulevat että näitä virheitä tehdään tahallaan. Ei tehdä, virheidenkorjaus ja tarkistus kun ei tee työstä mitenkään entistä helpompaa.
Kyllä Järvenpään Tokmannilla on Priima-maustepussitarjous. Mitähän myyjä sekoili.
Tuttua kauraa Tokmannilla. Hyllyssä ollut normihintakin (ei siis mitään mainintaa mistään tarjouksesta) nousi kassalla, koska jossain tarjouslehdessä luki, että kyseinen hinta on tarjoushinta, joka ei ole vielä voimassa.