Mikä auttaa puolison kuorsausongelmaan?
Mieheni kuorsaa ja se häiritsee minun nukkumista. Suhteemme alussa se ei ollut ongelma, mutta nyt se on vain pahentunut ajan saatossa. Olemme asuneet yhdessä nyt noin puoli vuotta. Olemme jo kokeilleet erilaisia ratkaisuja, kuten korkeampaa tyynyä, mutta se ei auttanut. Uniapneatestaus tehtiin, mutta se ei osoittanut mitään. Onko teillä jotain vinkkejä ja kokemuksia? Help!! Kiitos
Kommentit (1356)
Ei mikään, vaihda mies, mieluusti nuorempaan.
Onko jollain kokemusta Snoreeze- nenäsuihkeesta?
Ainesosat eivät vaikuta kummoisilta, niin ei viitsisi tuotakin turhaan kokeilla.
Hei, ongelma on ikävä johon löysimme hyvän ratkaisun. Meillä puoliso keksi konstin ja kun jos unta häirittee niin olemme sopineen että voi ottaa luvatta peniksen suuhun ja imeä äänet miehestä. Nyt parisuhdekkin kukoistaa, kaikki on tyytyväisiä ja myös hyvin virkeitä aamuisin.
Meillä sama homma mutta vaimo kuorsaa kun on ylipainoinen. Ratkaisu on omat huoneet.
Olet pihdannut pillua ja nyt kärsit. Anna auliisti ja mies nukkuu kevyemmin ja sinä raskaammin.
Huh huh. Onpas täällä paljon ummehtuneita kommentteja.
Jyy äär cörrect. Wee äär veri sÖrry
Olin ennen kova kuorsaaja ilman apneaa ja väsymys oli pitkistä unista huolimatta lamaannuttava. Kokeilin kaikki vekottimet kunnes ostin Cpap - laitteen 520:- Aliexpress.com BMC E-20A sierainmaskilla. Laite on ainoa varma keino, joka on pakko hankkia lopulta tai kuihtua pois, koska kuorsaus ei parane ikinä. Siinäpä nämä vaihtoehdot ovatkin.
Vanha koira ei oppi uusia temppuja
Uusielämä kirjoitti:
Olin ennen kova kuorsaaja ilman apneaa ja väsymys oli pitkistä unista huolimatta lamaannuttava. Kokeilin kaikki vekottimet kunnes ostin Cpap - laitteen 520:- Aliexpress.com BMC E-20A sierainmaskilla. Laite on ainoa varma keino, joka on pakko hankkia lopulta tai kuihtua pois, koska kuorsaus ei parane ikinä. Siinäpä nämä vaihtoehdot ovatkin.
Paljonko maksoi?
Mikset saanut sitä terveyskeskuksesta? Tehtiinkö sinulle uniapearekisteröinti?
Vaikka ei uniapneaa ole todettu, niin sellainen uniapnealaite voi auttaa. Niitähän voi nykyään ostaa.
Omalla kohdallani auttoi halvempi poppakonsti: suun teippaus hengitys kulkee nenän kautta. joo tiedän kuulostaa villiltä, mutta vin luvata: siihen ei tukehdu.
Googleta lääkäri Buteyko.
Kielen vahvistaminen ja oikean paikan (kitalaessa) oppiminen ja nenähengityksen varmistaminen todennäköisesti helpottaa edes jonkin verran. Hyvä myös yleisterveydelle.
Ei välttämättä poista ongelmaa jos suuria rakennevikoja on jo päässyt lapsuudessa/ nuoruudessa syntymään väärästä kielen asennosta johtuen. Esim. jos alaleuka ei ole kehittynyt kunnolla vaan on jäänyt liian pieneksi, niin kuorsauskisko voi auttaa ja jos nenän rakenteet ovat jääneet ahtaiksi, koska kasvojen luut eivät ole päässeet kielen voimalla levittymään, niin jotain sieraimiin laitettavia nenän levittäjiä voi kokeilla, mutta saattavat ärsyttää limakalvoja. Myös jotakin teippiä on jos nuo eivät sovi. Ja jos ei muu auta, niin leikkaus.
Itse olen miettinyt kitalaen laajennusta jopa leikkauksella sekä leukaleikkausta kun ei tällä iällä rakenteet enää korjaudu, vaikka kieltä kuinka painaisi kitalakeen.