Mikä auttaa puolison kuorsausongelmaan?
Mieheni kuorsaa ja se häiritsee minun nukkumista. Suhteemme alussa se ei ollut ongelma, mutta nyt se on vain pahentunut ajan saatossa. Olemme asuneet yhdessä nyt noin puoli vuotta. Olemme jo kokeilleet erilaisia ratkaisuja, kuten korkeampaa tyynyä, mutta se ei auttanut. Uniapneatestaus tehtiin, mutta se ei osoittanut mitään. Onko teillä jotain vinkkejä ja kokemuksia? Help!! Kiitos
Kommentit (1356)
Syö järkevämmin ja lopeta tupakointi
En tiedä onko jo mainittu täällä, mutta patjan vaihtamista kannattaa harkita. Liian pehmeä ja jopa kuopalla oleva patja vääntää niska-hartiaseudun asentoon josta seurauksena kuorsausta, uniapneaa jne. Tämä kannattaisi poissulkea. Onko oireita myös esim lomalla, hotellissa, erilaisilla patjoilla nukkuessa?
Minulla diagnosoitiin lievä uniapnea ja mies kuorsasi aivan järkyttävästi vuosien ajan. Nukuimme näistä syistä hyvin katkonaisesti. Sattumalta hankimme meille uudet tosi jämäkät (kovat) patjat ja huomasimme ettei meillä olekaan mitään ongelmia enää. Miehen kuorsaus on enää korkeintaan pientä rahinaa ja oma uniapneani loppui ihan kokonaan. Vanha patjakin tuntui meistä aina ihan hyvältä, mutta ei näköjään sopinut ainakaan meille.
On nii kuivaa ettei pystyis mistää muualt shoppaa
Hullua että ei lähde lääkäriin. Kuolee todennäköisesti ennenaikaisesti johonkin liitännäissairauteen.
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei ole auttanut kuorsaamiseen mikään, eikä mies suostu menemään lääkäriin Olemme nukkuneet eri huoneissa jo vuosia, ja kieltämättä tämä on vaikuttanut jo parisuhteeseen. Olen miettinyt eroakin asian takia, en ymmärrä miksi mies on niin itsekäs. Hänellä on aika selkeät uniapnean oireet ja sai nyt jo verenpainelääkityksenkin. Miehellä on myös hieman ylipainoa. Kaipaan läheisyyttä ja olen jo hakenut sitä muualta. Mies suuttuu aina kun otan kuorsaamisen puheeksi. Hån myös hikoilee öisin petivaatteet märäksi, enkä haluaisi enää edes nukkua samassa sängyssä. Joskus kun olemme lomalla nukkuneet vierekkäin, saatan herätä yöllä 5-10 kertaa kuorsaamiseen. Mies ei ymmärrä, että kuorsaaminen on vaikuttanut myös minun yöuniini ja terveyteen.
Vierailija kirjoitti:
Hullua että ei lähde lääkäriin. Kuolee todennäköisesti ennenaikaisesti johonkin liitännäissairauteen.
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei ole auttanut kuorsaamiseen mikään, eikä mies suostu menemään lääkäriin Olemme nukkuneet eri huoneissa jo vuosia, ja kieltämättä tämä on vaikuttanut jo parisuhteeseen. Olen miettinyt eroakin asian takia, en ymmärrä miksi mies on niin itsekäs. Hänellä on aika selkeät uniapnean oireet ja sai nyt jo verenpainelääkityksenkin. Miehellä on myös hieman ylipainoa. Kaipaan läheisyyttä ja olen jo hakenut sitä muualta. Mies suuttuu aina kun otan kuorsaamisen puheeksi. Hån myös hikoilee öisin petivaatteet
märäksi, enkä haluaisi enää edes nukkua samassa sängyssä. Joskus kun olemme lomalla nukkuneet vierekkäin, saatan herätä yöllä 5-10 kertaa kuorsaamiseen. Mies ei ymmärrä, että kuorsaaminen on vaikuttanut myös minun yöuniini ja terveyteen.
https://sydan.fi/fakta/uniapnea/?gclid=Cj0KCQiAofieBhDXARIsAHTTldqEEIgp…
Ylimielistä lässytystä ei kukaan jaksa kuunnella.
Tarjoa iltapalaksi hyvää keittoa. Antaa rauhallisen unen.
Maksavorstisupp:
1. Keeda 2,5 dl täispiima.
2. Lisa paar viilu porrut, 1/2 dl külmutatud herneid ja peotäis india pähkleid.
3. Keeda ja lisa 20-30 grammi võid või margariini.
4. Viiluta segusse 150 grammi maksavorsti.
5. Keeda ja maitsesta murulaugu, mündi, majoraani, köömnete ja muskaatpähkliga. Lisa maitse järgi soola.
6. Keeda ja lase maitsel 15-20 min settida.
Supp on söömiseks valmis. Lihtne, soodne ja hea!
Mun miesystävä tilasi netistä kiskot. Toimii. :)
Ylimielistä lässytystä ei kukaan jaksa kuunnella.
Jotain suihketta snorex tai sinne päin koeta. Korvatulpat, eri huoneet, kylmiä suihkuja 40 min välein pysyy hereillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut samassa tilanteessa, ja minulla on ollut hyvä kokemus melatoniinista. Otan siis illalla unilääkkeen, joka auttaa minua nukahtamaan vaikka mieheni kuorsaa. Suosittelen ehdottomasti kokeilemaan.
En ymmärrä miksi ehdotat naiselle melatoniinin käyttöä, kun ongelma on miehen kuorsauksessa. Tämä ongelma ei ole naisen vastuulla ja ratkaisun pitäisi löytyä mieheltä itse, esimerkiksi kuorsauskiskojen tai unilääkärin avulla. Naisella ei ole syytä joutua kärsimään miehen kuorsauksesta ja hänen unensa ei pitäisi kärsiä siitä, että mies kuorsaa ihan itse!
No mutta naistahan se ongelma häiritsee! Eihän se ole miehen vika että hän kuorsaa?!?
Juu.
Ja jos naisella on tapan unissaan hötkyillä ja mätkiä kumppania mustelmille niin se on vaan sen kumppanin ongelma, eihän se nainen sille mitään voi kun se nukkuu.
Onneksi pääsin kaltaisestasi eroon, hyi hitto.
Mun mies mätki mua unissaan, ja kun hän sai uniapnealaitteen, se loppui. Arveltiin, että uniapnea ja hengityskatkos sai hänet huitomaan. Toivottavasti exäsi hakee apua unessa nytkähtelyyn, uniapnea on vaarallista.
Käsi kädessä ei tarvitse katsoa ympäri.
Muistakaa että teidän mielipiteenne ovat vain teidän mielipiteitänne
Alanuolittajat tais tunnistaa itsensä :D
Kyljellään tai vatsallaan nukkuminen, ulkoilu illalla, laihduttaminen, iltasyömisen rajoittaminen