Mikä auttaa puolison kuorsausongelmaan?
Mieheni kuorsaa ja se häiritsee minun nukkumista. Suhteemme alussa se ei ollut ongelma, mutta nyt se on vain pahentunut ajan saatossa. Olemme asuneet yhdessä nyt noin puoli vuotta. Olemme jo kokeilleet erilaisia ratkaisuja, kuten korkeampaa tyynyä, mutta se ei auttanut. Uniapneatestaus tehtiin, mutta se ei osoittanut mitään. Onko teillä jotain vinkkejä ja kokemuksia? Help!! Kiitos
Kommentit (1356)
Kuorsaaminen on uniapneasairaus. Kuonokoppa, siis maski ukolle. Voisi myös laihduttaa.
Muuttakaa isompaan taloon! Mä oon rakentamassa 1200 neliöistä linnaa merenrantatontille jotta mahdun mun 7 naisystävän ja 25 lapsen kanssa asumaan yhdessä. T.m40
En muuten varmastikaan mene huomenna töihin!
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli ihan sama ..tapasin kiinnostavan ja herrasmiesmäisen miehen, mutta kuorsaus on ihan kamalaa..olen tottunut asumaan ja nukkumaan yksin ilman häiriöitä, niin ei ole kyllä kivaa..toinen miinus on huono pirämään yhteyttä eli minulle naisena jää osa miehen roolia yhteydenpidossa. Miehen kuuluu olla aktiivisempi kuin naisen ja pyydellä jokapaikkaan.. ainakin alussa, kun suhde etenee sitten nainenkin voi. Kuorsaus ei ole kumppanin vika, joten kuorsaaja voi minusta katsoa itseensä ja tehdä asialle jotain. Ei toisen pidä joutua alkaa kärsimään ja muuttaa omia tapojaan toisen ongelman vuoksi!
Ei ole miehen vika että kuorsaa.
Kirkonkello kirjoitti:
Kuorsaaminen on uniapneasairaus. Kuonokoppa, siis maski ukolle. Voisi myös laihduttaa.
Muitakin maskimalleja on kuin kokomaski
Snoreeze-kuorsauskisko. Toimii ainakin minun miehellä. 15 vuotta kärsin unettomia öitä korinaa kuunnellen - nyt ihan eri meininki.
Mennää bärtsii skruudaa lätyt!
Vierailija kirjoitti:
Muuttakaa isompaan taloon! Mä oon rakentamassa 1200 neliöistä linnaa merenrantatontille jotta mahdun mun 7 naisystävän ja 25 lapsen kanssa asumaan yhdessä. T.m40
Kaikkien makkarit äänieristettyjä, niin ei kukaan häiritse kenenkään unta.
Voisitko vuokrata yhtä makkaria myös meille, jotka haluaa välillä tulla nukkumaan rauhassa? Vierasmaja tai rantasauna tontin nurkassa?
Maksoi mitä maksoi.
Älä ihmeessä ala ottaa mitään unilääkkeitä jos miehesi kuorsaa. Ei edes melatoniinia! Jäät taatusti koukkuun. Jos et itse aineesta (melatoniini) niin psykologisesti. Ainoa konsti on muuttaa toiseen huoneeseen ja lisäksi korvatulpat, jos kerran uniapneatesti on tehty. Kai olette kokeilleet testissä saamanne konstit eli kuorsaako joka asennossa. Jos ei niin sitten pitää estää nukkuminen niissä asennoissa joissa kuorsaa. Onko patjat ja tyynyt tutkittu? Joskus niiden vaihto (valitettavasti paljon kalliimpiin) auttaa.
Korvatkaa aloituksen 1 sana pierulla (nauru varoitus)
Vierailija kirjoitti:
Eri huoneeseen tai sohvalle nukkumaan.
Tämä. Meillä siirryttiin eri huoneisiin nukkumaan, ja tåytyy sanoa et oma unenlaatu on parantunut ihan älyttömästi. Olen herkkäuninen ja esim stressi ja ylimääräiset äänet valvottavat ja herättävät minut. Oli ihan kamalaa välillä kun mies kuorsasi ja yritin töniä lopettamaan. Eihän se mitään auttanut, korkeintaan pienen hetken. Minä saatoin herätä 5-8 kertaa yössä (meillä myös lemmikki herätteli yöaikaan).. Nyt nukun jopa 5 tuntia putkeen heräämättä kertaakaan ja jos herään, voin jatkaa unia kun kuorsaus ei häiritse.
Haluan kouluun perjantai-iltapäiväksi pössyttelytauon niin pääsee vireeseen ajoissa. Laitaisitteko nimenne kansallisaloitteeseen jos sellaisen aloittaisin?
Uniapnealaite, toinen juttu sitten on voiko sen ääneessä toinenkin nukkua.
Kaikki eivät näytä ymmärtävän suomenkieltä.
Aivan kamalaa oli.... kunnes olikin ihan kivaa.